Miksi erilaisuutta on niin vaikea hyväksyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täysin yksityisillä rahoituksilla pyörivät avustusjärjestöt (esim. SPR ei kuulu näihin) ovat minulle se ja sama: jos joku haluaa heittää rahansa kankkulan kaivoon niin tehkööt niin vapaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja bracket:
Täysin yksityisillä rahoituksilla pyörivät avustusjärjestöt (esim. SPR ei kuulu näihin) ovat minulle se ja sama: jos joku haluaa heittää rahansa kankkulan kaivoon niin tehkööt niin vapaasti.

Saisi vain ihmiset tajuta että liian usein yhtä huonosti menee apu ja raha perille näidenkään kautta. Oma moka tietenkin, mutta valitsisivat edes sellaiset järjestöt ja avustuskohteet joissa on jotain toivoa saada apu perille.

sillä kaikkihan me ollaan erinlaisia. kaikkia ihmisiä tulee pitää samanarvoisina.
esim jotakin uskontoa ei välttämättä ymmärrä eikä usko itse samalla tavalla,silti toisen näkemyksiä ja toisen tapaa uskoa pitäisi kunnioittaa. joihinkin uskontoihin liittyy tapoja ja tekojakin,joita ei ymmärrä.. eikä itse niitä ikinä tekisi!
samoin esim. homoseksuaaleja ihmisinä pitää pitää täysin samanveroisina kuin ketä tahansa muuta, mutta itse asiaa/tapaa elää ei silti tarvitse ymmärtää tai hyväksyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Himpulat ja Vimpulat:
sillä kaikkihan me ollaan erinlaisia. kaikkia ihmisiä tulee pitää samanarvoisina.
esim jotakin uskontoa ei välttämättä ymmärrä eikä usko itse samalla tavalla,silti toisen näkemyksiä ja toisen tapaa uskoa pitäisi kunnioittaa. joihinkin uskontoihin liittyy tapoja ja tekojakin,joita ei ymmärrä.. eikä itse niitä ikinä tekisi!
samoin esim. homoseksuaaleja ihmisinä pitää pitää täysin samanveroisina kuin ketä tahansa muuta, mutta itse asiaa/tapaa elää ei silti tarvitse ymmärtää tai hyväksyä.

siis pitäisi kunnioittaa sitä kun vanhat äijät ottaa lapsi vaimoja??

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Moniko teistä on sen arvoinen, mitä suomalainen yhteiskunta on teihin sijoittanut?

no mä ainakin! :) olenhan TÄMÄN yhteiskunnan jäsen, maksan veroja yms.

Aika paljon sitä saakin veroja maksaa että maksaa takaisin sen mitä yhteiskunta satsaa päivähoitoon, koulutukseen, terveydenhuoltoon jne. :)

Yhteistyössä