Tuttavapiirinne kamalin pikkulapsen nimi?

  • Viestiketjun aloittaja galtsa
  • Ensimmäinen viesti
beckett
kuten joku jo laittoki että kaikki noi muka hienot.. Luca, Mico, Vanessat.

Me annettiin toiseksi nimeksi Topias joka herätti ainakin anopissa "MINÄ EN KYLLÄ IKINÄ ANTAIS LAPSELLE NIMEKSI TOPIAS! EN VAIKKA MAKSETTAIS! IHAN KAMALA NIMI! SENHÄN VOIS VIELÄ VAIKKA VAIHTAA.. JOHONKI NÄTINPÄÄN!"-reaktion....
 
vierasnainen
Ei tuu yhtään mieleen mitään KAMALAA nimeä omasta tuttavapiiristä. Yhden lapsen nimi on BELLA, sitä vähän hätkähdin ekaa kertaa kun tuntui vähän liian siirappiselta, mutta ei sekään enää tunnu oudolta.

Minusta vähän outoa kun jotkut luettelee pitkät litaniat ihan tavisnimiä. Siis joo, onhan maailmassa paljon nimiä mitä ei omalle lapselle antaisi, mutta eikai se tee niistä kaikista kuitenkaan KAMALIA? Noh, surkeutensa kullakin...
 
sushi3
Musta tyhmää aikuisten ihmisten haukkua lasten nimiä, toivottavasti ette siirrä lapsillenne tuota tapaa. Ai mut joo, mistäs ne sen muuten keksisi?! No teiltä! Ei ymmärrä.
 
"..."
Musta tyhmää aikuisten ihmisten haukkua lasten nimiä, toivottavasti ette siirrä lapsillenne tuota tapaa. Ai mut joo, mistäs ne sen muuten keksisi?! No teiltä! Ei ymmärrä.
No joo, ihan totta.

Mutta Orkkuli!? Onhan se n kamala.

Tosin täällä on suurin osa sellaisia nimiä, että menis ehkä kategoriaan "en haluaisi omalleni antaa" mutta että "kamalia"....menkää maailmalle.
 
funnyfanni
Fanni/Fanny lausutaan englanninkielisissä maissa kyllä ihan samalla tavalla keskenään, Fäni ne on kumpikin.

Onhan niillä monia kirjoitusasuja muistakin nimistä, Brandy, Brandi, Brandie, Brande, Brandye ja Brandee lausutaan kaikki ihan Brändinä.
Turhaan siis puolustelette, ulkomailla nimelle Fanni nauretaan varmasti. Nätti nimi se minusta silti on.
 
"hmmm"
En tykkää nykyisistä poikien muotinimistä. Yhdestäkään. Näistä veeti, eetu, luca/luka, eeli, niko/nico, miko/mico,aapo, kaapo, ...
johtuen huonoista kokemuksista kyseisen sukupolven ja sukupuolen kanssa: Liian salliva ja toisista piittaamaton kasvatus tälle sukupolvelle ja sukupuolelle, osataan ottaa fyysinen ja äänitila haltuun ja kaikki on sallittua. Minä-sukupolvi. ja nimetkin kuvastavat sitä että nykyää pojat ovat hellantelttuja, tosi lässyjä ovat.
 
nolotus
Mio ihan kuin ei osaisi ääntää r kirjainta :( Minulle tuosta nimestä tulee Miro herkemmin mieleen joka on sentään edes nimi eikä joku sinnepäin.
Samoin kun tuttava kertoi lapsensa nimen olevan Nenna minä siihen hetken päästäkysymään että niin mikäs Nennan OIKEA nimi on, kaveri suuttui jo houkan ja tuumasi sen olevan oikea virallinen nimi, arvaa hävettikö kun moinen nimi kuulosti minusta niin joltakin lempinimeltä etten todellakaan voinut kuvitella sen olevan "oikea" nimi.
Samoin Pupu nimi on aivan kamala, ihan kuin puhuisi kanista joka taipuu pikkulapsen suussa pupu.
Hyvä ettei sen lehden päälle kahvit lentänyt päälle kun kastetuista tämän ihanuuden pongasin.
 
m&m5
Linnea, kuulostaa vaan niin oudolta kun Suomessa lausutaan kuten kirjoitetaan. Asuin pienenä Ruotsissa ja nimi lausutaan siellä Lineea (vanamo= Linnéa). Tiedän että Linnea on ihan tavallinen täällä nykyään enkä halua loukata ketään, se vaan kuulostaa niin oudolta mun korvissa, vähän kun sanoisi Liiilja jos ymmärrätte mitä tarkoitan :)
 
Mörmör
Jessina, Emmiina, Leya, Daniella. Blöööörrgh. Ja kaikilla sukunimenä tavallinen suomalainen -nen -päätteinen, arkinen sukunimi. Aina siitä valitetaan, mutta se on tyhmää ja tyhmän kuuloista.
 
"ewe"
Luka/Lukas/Luukas inhokki ykkönen. Jere kakkonen. Veeti kolmonen. Tytöistä taas inhokit ovat Sara, Viivi ja Jessika. Näistä en vaan tykkää, ei mitään sen kummempia perusteluja.
 

Yhteistyössä