Kivojen ihmisten sisäpiiriketju VAIN KIVOILLE JUTUILLE!

Maidon nostatusvinkkejä
- rintojen stimulointi: painelu ja vuoroimettäminen, vauva ihokontaktissa mahd paljon
- kotikalja ja pilsneri
- Frantsilan vauvainilo yrttitee (tilli, fenkoli, anis, nokkonen, sinimailanen, vadelma, kumina, mallas)
- runsas veden juominen yleisesti
 
No nyt sitten appivanhemmat ja miehen veli puolisoineen lähti mukanaan meidän kaksi poikaa. Pojat lähtivät lomalle vähän etuajassa ja saavat olla isovanhempien kanssa nyt sitten kaksi viikkoa ennen kuin me muu perhe seurataan perässä.

Nuorempi pojista matkustaa ekaa kertaa ilman vanhempiaan lentokoneessa, mutta isoveli kertoi, että se on silti ihan samanlaista, koska hän tietää, koska on matkustanut keväällä ihan yksin Englantiin. Mun esikoinen lähtee pian isänsä kanssa kesäloman viettoon, joten meillä kotona vaan 1 vuotias tyttö seuraavat kaksi viikkoa. Mitähän tekemistä tässä keksisi? Mies kuitenkin töissä vielä kaksi viikkoa.

No mä lähden huomenna kavereiden kanssa mökille. Kuopus tulee mukaan ja mies pääsee taas kaveri porukalla viettämään saunailtaa lauantaina meille. Lupasin tulla kotiin sunnuntaina vasta myöhään, joten ehtii laittaa paikkoja vähän kuntoon saunaillan jälkeen...

Nyt sitten kauppaan ja sen jälkeen katsomaan esikoisen kanssa mitä tarvitsee täältä mukaan isän luokse.

Kylläpä on hiljaista, kun kaksi duracelia puuttuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Minna77 ja Kais
Vuokrasopimus on allekirjootettu ja avaamet kämppään saan varmaan ens viikolla. Ku olin kämppää kattomas niin mietin, että mistä täytettä olkkariin ku on sohva eikä nojatuoleja. Olkkari ku on isompi ku täs ja nythän mun sänky on olkkaris, uudes asunnos on kaks makkaria. No tilaa tulee viemään käytetty pinkiksi maalattava keinutuoli ja vanha puinen penkki jossa pehmustettu istuinosa. :)
 
lucifer
Eilen oltiin laiskoja...ja se o ihanaa, alan oppia että kokoajan ei tarvi tehdä jotain vaan voi antaa itsensa lomailla.

Valmistin perheelle herkkulounaan, lohipihvejä, muusia jossa oli runsaasti uuttasipulia joka oli haudutettu voissa.
jälkkäriksi tein charlottan uusista mansikoista ja vaniljarahkasta, hyvin uppos.
Isäntä huolehti puolestaan päivälliseksi grillistä herkkuja, ai että siitä on tullut hyvä grillimestari, mutta on sillä ollutkin hyvä opettaja;)

päivällä ihailtiin yhdessä saunatuvalla järven takana mellastavaa ukkosta, oli se hienon näköinen luonnonnäytös. Illalla lasten nukkuessa tuli uusi kuuro ja sitä ihailimme isännän kanssa kaksistaan:heart:

Kohta varmaan tapahtuu jotain pahaa, koska eihän se voi olla mahdollista että ihminen saisi olla näin onnellinen näin pitkään.

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28423006:
mulla on reilu viikko lomaa :D
tosin mä varmaan saan peräpukamat JA makuuhaavoja tästä jääkiekon seuraamisesta tänä aikana, huomennakin 12-22:30 pitää seurata :rolleyes:
mut ei se mitään jääkiekko on ihq laji (ja Saksa on paska maa )

ja pitkään oon ollu ihan kypsä töissä ja nyt alkaa näyttää paljon valoisammalta tulevaisuus siellä :heart:
mä muistelinkin et tähän ketjuun tästä kirjoitin :D

nyt loppu aikaiset herätykset ja pääsen tekemään 7-15 vuoroja pääsääntöisesti ja sain keittiön ihan omalle vastuulle.. ai sou häpi!

ja ratkesin kaupassa ostamaan illaks juotavaa..1,5l alkoholitonta lonkeroa, yhden pullon 2,7% lonkeroa ja alkoholittoman sidukan :xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Lämmintä riittää, vähän liikaakin.
Ihana seksi ja hyvä ruoka :)
Keskiviikkona meen hoitamaan siskonlapsia vähäksi aikaa. :)
Pitkät päikkärit,nyt ei koske päähän, saa löhöillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Minna77
Huomenta. Johan on ilmoja pidellyt. Pääkin tuntuu pehmenevän näillä helteillä. Pientä hermojen kiristymistä ja päiden pehmenemistä havaittavissa läpi ikä- ja yhteiskuntakerrostumien. Etenkin liikenteessä. Olisi tehnyt eilen mieli alkaa haastamaan riitaa parkkipaikalla yhden teiden ritarin kanssa, joka aiheutti useamman vaaratilanteen pienellä pätkällä tietä. Koska olen rauhallinen kuin pehmoapina, jätin väliin. Sen sijaan siis annoin avaimet miehelle, koska seuraavan teiden sankari olisi saanut auton kylkeen "vahingossa". Mahtaa polisiilla olla kivasti töitä näillä keleillä, kun porukka hajoilee ihan urakalla.

Sitten tänään on karkkipäivä! Eläköön! Olen tehnyt miehelle ja minulle karkkipäiväksi tunneteemaisia herkkuja kerrosvadille. Periaatteessa jokainen pikkuherkku siis vastaa jotain tunnetta. Maapähkinävoicrunchpaloja, valkosuklaasydämiä, tulisia pikkupiirakoita, marenkeja, täytettyjä tuulihattuja, kuppikakkuja (sitruunapäälys ja lakritsipäälys), kurkkusormipaloja...

Hauskaa päivää kaikille. Täytyy lähteä hakemaan porukoita saaresta kauppaan. :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Minna77 ja Kais
minä,
Mahtaa myyjaa pikkuisen ottaa pattiin :)

Kirpputorilta löytyi aarre! 29 euron kello paljastui 120.000 euron Bond-kelloksi
Kirpputoreilla saattaa välillä törmätä todellisiin löytöihin, jotka eivät jostain syystä ole enää kelvanneet edellisille omistajilleen. Nyt otsikoissa kohahduttaa 29 eurolla brittiläiseltä kirpputorilta ostettu rannekello. Kyseessä ei nimittäin ollutkaan mikään ihan tavallinen kello.

Kellon ostanut nimettömänä pysyttelevä henkilö arveli törmänneensä johonkin erikoislaatuiseen, joten hän vei kellon arvioitavaksi. Kello paljastui Breitling-luksuskelloksi, joka valmistettiin James Bondia esittäneelle Sean Connerylle vuoden 1965 Pallosalama-agenttielokuvaa varten.

Rannekello on ainoa laatuaan, ja sen arvoksi arvioitiin 35.000 – 70.000 euroa, Daily Mail -lehti uutisoi. Kello kuitenkin myytiin Christie’s-huutokaupassa peräti 121.336 eurolla. Kyseinen harvinaisuus oli ensimmäinen Bond-elokuvissa nähty kapistus, jonka Q muokkasi kuuluisalle agentille. Keräilyharvinaisuus on ollut kadoksissa aina elokuvan kuvausten päättymisestä saakka.
 
"vieras"
Eilen ostin Cittarista mansikoita 5 kg laatikko/19.80 pakastin ne samantien. Tänään toinen mokoma odottaa pakastamista.

Ikeassa aamiainen 0.50, joten kantsii käväistä, jos on muutenkin matka sinnepäin. Ostin patjansuojuksen ja lamppuja. Ei tarvii ihan heti mennä uudestaan.

Mutta nyt perkaamaan ne mansikat ja sitten pakkaseen. Pari päivää sitten sulatin pakastimen, joten sinne on nyt hyvä laittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
njoo
tää äiti käy "tutustumassa" työhön 9kk vauvan kanssa oleilun jälkeen! alkaa kevyesti 4h päivässä ja vauva jää kotiin iskän kanssa! tosi upeeta päästä vähän muualle tekemään muuta kun olemaan kotona!
 
Ihana, lämmin päivä, mutta vähän viileämpi kuin eilen.
On kiva suunitella hääpäivälle vähän ekstrahyvää.
Lahjat ostettu :)

Nyt on hyvä ja onnellinen olo, vaikka näköjään alkaa taas itkuherkkyys lähestymään hormonien vaikutuksesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Minna77
Piti pestä hillopurkit. Atamon on vaihtanut myyntipakkausta. Jauhepussin tilalla oli nestepullo, jossa karikatyyri kiinalaisesta. Jos lakusta piti poistaa naaman kuva ja hahmot Brunbergin pusuista, niin miksi tämä kuva on ok? Ei mitään tekemistä, pohdin joutavia...
 
Me oltiin likan kans eilen Kaskisis kalarantapäivillä. Välillä Seinäjoki-Kaskinen ei oo mitää oikiaa virallista matkustajaliikennettä, että joskus kerran vuodes tai kahdes siinä kulkee matkustajajuna ja niin kulki eilenki. Me noustiin junan kyytiin Teuvalla Häjy-liikkeen kohdalla ja ekaa kertaa mäki menin tuota väliä junalla. :D Juna oli vanha 60-luvulla valmistettu dieseveturi ja vaunutki oli vanhoja. Mennes jouduttiin vikan vaunun johonki tavaransäilytystilaan ku juna oli niin täynnä, mutta onneks päästin penkille istumaan. Takaasi tulles päästiin varsinaaseen matkustajaosaan puupenkeille. :D

Kaskisis vietettiin muutama tunti ja paras ostos oli kyllä savipajasta ostettu kulho. 40 euroa se makso, mutta on se vain niin hieno! Likan kans molemmat ihastuttiin siihen heti. Lisäksi ostettiin pieni kilikello mun paapan tulevien synttärien takia. Käytiin syömäs hyvää ruokaa ja pitihän sitä likka viedä lossiajelulle ekaa kertaa elämässään. :) Kaskinen ny ei oo isoo paikka, mutta kyllä siä aikansa sai kulumaan. Kalanrannas ei kovin pitkään oltu, mutta katteltiin mitä kojuis oli myytävänä ja syötiin suklaaleivokset.

Tässä se juna dieselveturi DR13.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tuhkimo81
Puhdas koti, parempi mieli. Olen siivonnut koko kämpän putipuhtaaksi. Parasta on, että se pysyy tällaisena seuraavat päivät, koska mies ja lapset on mummolassa. Olen yksin kotona keskiviikkoon asti, ihanata. Olen odottanut kauan tätä omaa lomaa ja ollut niin sen tarpeessa, että nyt on todella hyvä ja rauhallinen mieli.

Maha on täpötäynnä tomaattifetapastaa ja mää olen ihan huppelissa pikkupullosta kuoharia. :snotty:
 
"vieras"
On tulossa remppa parin viikon päästä. Parketin hionta ja lakkaus, sen jälkeen tapetointi. Tämä vain olohuoneeseen. Eteisen seinät maalaan.

Kiva saada vähän uutta ilmettä asuntoon.

Mutta nyt tarttis lähteä ensin syömään ja sitten meditoimaan.
 

Yhteistyössä