dddd
englantia osaavat melkein kaikki.
englantia osaavat melkein kaikki.
englannikis kyllä osan enemmän, opettelin ne pakolliset asiat ja sain kummastakin kakosen todistukseen , mutta rnkulla pärjäisin varmasti =) ruotsia en lähde eedes yrittämän. kaupan ruotsi oli helpompaa stäkin piti opetella, mutta silti en ala sitä puhumaan SUOMESSAMiten yllättävää...
venäjä oli taannoin mutta miksi ruotsi on vieläkin?Suomen virallinen kieli ei ole venäjä.
Meillä oli kans vissiin pari kurssia ruotsia, jossa opiskeltiin just ammattisanastoa yms. ammattiin liittyvää.. Mutta ei niitä tosiaan enään muista.opiskellaan , ainkin mä jouduin lukemaan , mutta en kyllä muista ruotsiksi juuri mitään toimistosanastoa mitä olen lukenut =)
Nyt kysyt kyllä väärältä ihmiseltä.venäjä oli taannoin mutta miksi ruotsi on vieläkin?
Valitettavasti jos joskus päädyt asiakaspalveluhommiin ja jos ruotsinkielinen asiakas tulee tiskille niin sinun on palveltava häntä ruotsiksi. Eli olisi vaan kannattanut opetella kunnolla, olisi saattanut se työpaikka löytyä vähän helpommin.englannikis kyllä osan enemmän, opettelin ne pakolliset asiat ja sain kummastakin kakosen todistukseen , mutta rnkulla pärjäisin varmasti =) ruotsia en lähde eedes yrittämän. kaupan ruotsi oli helpompaa stäkin piti opetella, mutta silti en ala sitä puhumaan SUOMESSA
Englanti ei ole pakollinen oppiaine Suomessa.Nih, pakkoenkku pois, lukekoon ken tahtoo.
että rikkaus. Ei tuo pakko ruåtsi minusta ainakaan kaksikielistä tehnytPakkoruotsi on hyvä asia. Kaksikielisyys on rikkaus. Ruotsia tarvitsee mm. lännessä.
Juu ja jos on asunut Ruotsissa, varmasti huomaa eron etelä-ruotsalaisen ja pohjois-ruotsalaisen puheessa. Jos on asunut suomessa, erottaa varmasti savolaisen ja helsinkiläisen puheen. Mikä ...tu olikaan pointtisi?jos on asunut ruotsissa varmasti huomaa en eron, minäkin huomaan heti puheesta kuka on ruotsalainen ja kuka suomenruotslainen niin suuri ero niissä on
Mikä on saamenkileikin? Entä historiasta lölyty ytämäkin?saamenkileikin on osa suomen historiaa. saamelaiset olivat etelää myöden, mutta muuta ajoivat saamelaiset pohjoiseen. historiasta löyty ytämäkin
miksi mun mies sitten on sitä mieltä että PAKKO ruotsi onpoistettava, vaikak itse osaa ruotisa, kun on asunut lapsena ruotsissa. Hän kun tuli suomeen ja puhui sitä oikeaa ruotsia ruotsin opetajalle ei se ymmärtänyt, piti tulla isän kertomaan mitä poiak kertoo, kastsos kun s eruotsinruotsi on AIVAN erilaista kuin suomenruotsi ja suomenruotslaiset osaavat suomea, kyllä heidänkin sitä on opeteltava, vaikak kuinka yrittävät väittää eetteivät osaa.Emmä tiedä, oon huomannut että enimmälti he näkevät vaivaa pakkoruotista, kenellä ei itsellä se suju.. syystä tai toisesta.
vrt. sama juttu kun aikoinaan he näkivät vaivaa televisioluvasta, ketkä eivät sitä edes maksaneet. Harvoin kuuli maksavien nostavan asiasta haloon.
kyllä mua ärsytti maksaa telkkarilupaa ja kyllö sne maksoin en uskaltanut ola maksamatta nyt kun jotkut on jättäneet maksamatta tuili tuo yle-vero, nämä loiset siten kusivat omaan nilkkansa, nyt on PAKKO maksaa halusi tai ei.Emmä tiedä, oon huomannut että enimmälti he näkevät vaivaa pakkoruotista, kenellä ei itsellä se suju.. syystä tai toisesta.
vrt. sama juttu kun aikoinaan he näkivät vaivaa televisioluvasta, ketkä eivät sitä edes maksaneet. Harvoin kuuli maksavien nostavan asiasta haloon.
No saariston suomenruotsalaiset eivät todellakaan osaa kaikki suomea. Mieheni vanhemmat eivät puhu suomea ollenkaan ja sillä paikkakunnalla ei kaupassakaan suomeksi palvelua saa. Koulut ovat kaikki ruotsinkielisiä ja asukkaista varmaan 99-100 %. Ainahan voidaan lahjoittaa suomen saaristo vaikka ruotsille niin päästään niistäkin sitten eroon ja kaksikielisyys lopullisesti lakaistua..miksi mun mies sitten on sitä mieltä että PAKKO ruotsi onpoistettava, vaikak itse osaa ruotisa, kun on asunut lapsena ruotsissa. Hän kun tuli suomeen ja puhui sitä oikeaa ruotsia ruotsin opetajalle ei se ymmärtänyt, piti tulla isän kertomaan mitä poiak kertoo, kastsos kun s eruotsinruotsi on AIVAN erilaista kuin suomenruotsi ja suomenruotslaiset osaavat suomea, kyllä heidänkin sitä on opeteltava, vaikak kuinka yrittävät väittää eetteivät osaa.
Liittyy pakkoruotsiin miten?kyllä mua ärsytti maksaa telkkarilupaa ja kyllö sne maksoin en uskaltanut ola maksamatta nyt kun jotkut on jättäneet maksamatta tuili tuo yle-vero, nämä loiset siten kusivat omaan nilkkansa, nyt on PAKKO maksaa halusi tai ei.
Niin.. mä en kyllä mitenkää voi tietää sun tai sun miehes aivotuksia ja miksi hän on mitäkin mieltä mistään asiasta.miksi mun mies sitten on sitä mieltä että PAKKO ruotsi onpoistettava, vaikak itse osaa ruotisa, kun on asunut lapsena ruotsissa. Hän kun tuli suomeen ja puhui sitä oikeaa ruotsia ruotsin opetajalle ei se ymmärtänyt, piti tulla isän kertomaan mitä poiak kertoo, kastsos kun s eruotsinruotsi on AIVAN erilaista kuin suomenruotsi ja suomenruotslaiset osaavat suomea, kyllä heidänkin sitä on opeteltava, vaikak kuinka yrittävät väittää eetteivät osaa.
Siis tä totta Mooses suomenruotsi on erilaista kuin ruotsinruotsi. Oletko koskaan kuullut murteista?miksi mun mies sitten on sitä mieltä että PAKKO ruotsi onpoistettava, vaikak itse osaa ruotisa, kun on asunut lapsena ruotsissa. Hän kun tuli suomeen ja puhui sitä oikeaa ruotsia ruotsin opetajalle ei se ymmärtänyt, piti tulla isän kertomaan mitä poiak kertoo, kastsos kun s eruotsinruotsi on AIVAN erilaista kuin suomenruotsi ja suomenruotslaiset osaavat suomea, kyllä heidänkin sitä on opeteltava, vaikak kuinka yrittävät väittää eetteivät osaa.
Vähän sama juttu tämä kuin toisten työttömyyskorvausten maksu omilla veroroposilla... Joidenkin täytyy kun toiset loisii.kyllä mua ärsytti maksaa telkkarilupaa ja kyllö sne maksoin en uskaltanut ola maksamatta nyt kun jotkut on jättäneet maksamatta tuili tuo yle-vero, nämä loiset siten kusivat omaan nilkkansa, nyt on PAKKO maksaa halusi tai ei.