suututtaa mies, ei kyke paria viikkoo hoitaa lastaan,ilman et pitää dumppaa hoitoon!

• Viestiketjun aloittaja "milky"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";28654356]:D kauhea kohtalo. Ja erityisesti se, että ÄITIÄ EI TOTELLA[/QUOTE]

Tuntuu olevan peri synti näillä luomakunnankruunuilla kautta linjan eron jälkeen :D

"vieras"
[QUOTE="isipappa";28654464]No, onneksi lapsella on nyt kaksi viikkoa hengähdystaukoa äidistään.[/QUOTE]

Itse laittaisit vieraan ihmisen hoitoon pienen lapsen yön yli? Tässähän on kyse vieraasta ihmisestä lapselle, kun isovanhemmat eivät ole olleet kiinnostuneita hänestä! Huh mikä äijä sinä olet, yök, toivottavasti et ole oikeasti isä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28653533]Kysehän on lapsen oikeudesta hyvään hoitoon ja huolenpitoon. Rikki hän ei varmasti mene vaikka yön nukkuisi sillan alla, mutta jokainen tervejärkinen äiti ymmärtää, että pientä lasta ei noin vain pompotella. Pieni lapsi tarvitsee enemmän, ja jotta tämän perusturvallisuudentunne voi kehittyä ja turvalliset kiintymyssuhteet, hän tarvitsee läheiset ja tutut hoitajat.[/QUOTE]

Miten niitä kiintymyssuhteita voi edes muodostua, jos lapsi ei koskaan saa viettää muiden kanssa aikaansa? Ja mistä sinä tiedät, onko lapsi nähnyt isovanhempiaan joskus aikaisemminkin, mistä aloittaja oikeasti tietää mitä isä on lapsen kanssa tehnyt vai onko nyt menossa eka kertaa isälleen?

"vieras"
[QUOTE="vieras";28654745]Miten niitä kiintymyssuhteita voi edes muodostua, jos lapsi ei koskaan saa viettää muiden kanssa aikaansa? Ja mistä sinä tiedät, onko lapsi nähnyt isovanhempiaan joskus aikaisemminkin, mistä aloittaja oikeasti tietää mitä isä on lapsen kanssa tehnyt vai onko nyt menossa eka kertaa isälleen?[/QUOTE]

Olettasin, että ap lapsensa äitinä kyllä tietää onko tämä nähnyt mummoa ja ukkiansa? Ap kertoi selvästi, että isovanhempia ei ole kiinnostanut tavata ja nähdä lasta.

"Huomio"
[QUOTE="vieras";28654797]Olettasin, että ap lapsensa äitinä kyllä tietää onko tämä nähnyt mummoa ja ukkiansa? Ap kertoi selvästi, että isovanhempia ei ole kiinnostanut tavata ja nähdä lasta.[/QUOTE]

Oliskohan voinut johtua ap:sta...?

"vieras"
[QUOTE="Huomio";28654823]Oliskohan voinut johtua ap:sta...?[/QUOTE]

Lapsi on ihan yhtä lailla tämän mummon ja ukin oman poikansa lapsi. Jos miniän takia lapsen isovanhemmat eivät halua lapseen tutustua ja olla mummo ja ukki tälle, ei sellaisia isovanhempia varmasti lapsi tarvitsekaan.

"Huomio"
[QUOTE="vieras";28654867]Lapsi on ihan yhtä lailla tämän mummon ja ukin oman poikansa lapsi. Jos miniän takia lapsen isovanhemmat eivät halua lapseen tutustua ja olla mummo ja ukki tälle, ei sellaisia isovanhempia varmasti lapsi tarvitsekaan.[/QUOTE]

Olen kanssasi ihan samaa mieltä.
Jotenkin vaan ap:n kirjoituksesta ja tyylistä käy ilmi sellainen hankala ihminen, jolle ei mikään muu käy kuin se, mitä hän haluaa ja päättää. Jospa isovanhemmat ovat nyt halukkaampia viettämään aikaa lapsen kanssa, kun oma poika lasta tuo kylään ja lapsen vanhemmat ovat eronneet. Ei olisi eka kerta.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28654797]Olettasin, että ap lapsensa äitinä kyllä tietää onko tämä nähnyt mummoa ja ukkiansa? Ap kertoi selvästi, että isovanhempia ei ole kiinnostanut tavata ja nähdä lasta.[/QUOTE]

Niin, aloittajan mielestä. Jos isovanhempia ei ole kiinnostanut tavata ja nähdä lasta, niin miksiköhän ovat nyt ottamassa yökylään? Olisikohan syy siinä, että aloittaja ei ole ollut kiinnostunut antamaan lasta heille?

Kuulostaa täysin sekopäiseltä koko aloittaja, sori nyt vaan.

[QUOTE="vieras";28655312]Niin, aloittajan mielestä. Jos isovanhempia ei ole kiinnostanut tavata ja nähdä lasta, niin miksiköhän ovat nyt ottamassa yökylään? Olisikohan syy siinä, että aloittaja ei ole ollut kiinnostunut antamaan lasta heille?

Kuulostaa täysin sekopäiseltä koko aloittaja, sori nyt vaan.[/QUOTE]
Taikka kyläilyllä on ollut ehtoja tms.

"isipappa"
[QUOTE="vieras";28654731]Itse laittaisit vieraan ihmisen hoitoon pienen lapsen yön yli? Tässähän on kyse vieraasta ihmisestä lapselle, kun isovanhemmat eivät ole olleet kiinnostuneita hänestä! Huh mikä äijä sinä olet, yök, toivottavasti et ole oikeasti isä.[/QUOTE]

Kummasti kiinnostumattomat isovanhemmat ovat ottamassa peräti yökylään?

Huh, minä yök- äijä olen neljän lapsen isä.

• Tykkää
Reactions: Data
"vieras"
[QUOTE="isipappa";28655559]Kummasti kiinnostumattomat isovanhemmat ovat ottamassa peräti yökylään?

Huh, minä yök- äijä olen neljän lapsen isä.[/QUOTE]

Et ole selvästi lukenut tätä ketjua. Isovanhemmat ottivat kylään, koska poika vei sen sinne? Mutta muuten he eivät ole halunneet tavata ja viettää aikaa lapsenlapsensa kanssa. Lue aikaisempia viestejä niin tiedät mitä tuossa oli kyse.

"isipappa"
[QUOTE="vieras";28655683]Et ole selvästi lukenut tätä ketjua. Isovanhemmat ottivat kylään, koska poika vei sen sinne? Mutta muuten he eivät ole halunneet tavata ja viettää aikaa lapsenlapsensa kanssa. Lue aikaisempia viestejä niin tiedät mitä tuossa oli kyse.[/QUOTE]

Selvyydestäni ei ole takeita, mutta olen lukenut ketjun, kiitos.

Mikä lie estänyt isovanhempia tapaamasta, kun ihan vaan viemällä ottavat samantien yökyläänkin? Pitäisikö kysyä äidiltä?

"vieras"
Kiinnostaisi nyt oikeasti tietää, minkä ikäinen lapsi kyseessä. Onhan lapsi voinut halutakin sinne isovanhemmille. Ainakin mieheni lapset halusivat eron jälkeen pienestä pitäen isovanhemmille, joita muuten näkivät muutaman kerran vuodessa.

"vieras"
[QUOTE="isipappa";28655720]Selvyydestäni ei ole takeita, mutta olen lukenut ketjun, kiitos.

Mikä lie estänyt isovanhempia tapaamasta, kun ihan vaan viemällä ottavat samantien yökyläänkin? Pitäisikö kysyä äidiltä?[/QUOTE]

kuten kirjoitin ylempänä: Lapsi on ihan yhtä lailla tämän mummon ja ukin oman poikansa lapsi. Jos miniän takia lapsen isovanhemmat eivät halua lapseen tutustua ja olla mummo ja ukki tälle, ei sellaisia isovanhempia varmasti lapsi tarvitsekaan.

"Nilla"
Muistakaa nyt sitten ap ja ap:n puolustajat olla koskaan jättämättä lasta hoitoon kenellekään, jota lapsi ei tunne kunnolla etukäteen. Ei teidän sukulaiselle, ystävälle tai - hui olkoon - palkatulle hoitajalle.

Ja ennen kuin joku ehtii parahtamaan, että kokonainen yö on eri asia, niin voisitteko määritellä, miten pitkään lapsi saa olla "vieraalla" hoitajalla? Onko kaksi tuntia liikaa? Kolme? Vai onko se yöaika jotenkin maagista?

"vieras"
Oon ihan varma, että ap olis keksinyt jotain motkotettavaa joka tapauksessa. Siinäkin, että mies olisi hoitanut itse.

Hyi että mua puistattaa ap:n kaltaiset katkerat exät, jotka lasten varjolla koittavat kontrolloida ja häiriköidä entisiään.

gskigss
Sähän et muuta osaa kuin valittaa. Pointsit miehelle että uskalsi erota tuollaisesta skitsosta, vaikka varmaan uhkailit ettei näe enää lapsiaan jos ottaa eron jne. Katkeruus ei tosiaan auta sua yhtään missään eteenpäin. Lapsesikin kärsivät tuosta sun mielentilastasi joka on jatkuvasti negatiivinen.

Ei-sovinisti
[QUOTE="jojo";28653424]No, moni olisi varmasti tyytyväinen ap:nkin tilanteeseen. Niitäkin isiä on, jotka toisivat lapsen äidin toipilasvuoteelle, että "mulla on vähän menoa, kato sä tätä vähän aikaa" tai "hei hommaisitsä tälle jonkun hoitajan, kun mä en just ehdi".

Ap:n mies sentään onnistui hommaamaan lapsenhoitoapua itsenäisesti, eikä edes pyyänyt naapurin Ritua vaan vanhempiaan apuun.[/QUOTE]

Onpas ihmeellinen mies kun ihan onnistui itsenäisesti hommaamaan lastenhoitoapua! Kyllä normaali mies pystyy itse hoitamaan lapsensa. Onhan noitakin "miehiä" (Päätalon ilmausta käyttäen miehenkuvia) jotka tuo lapset vaikka sairasvuoteelle. Sellaisten kanssa ei kannata hankkia lapsia.
On käsittämätöntä, että niin monen mielestä mies on jotenkin vähemmän vastuullinen vanhempi kuin nainen. Ikäänkuin "äidin pikku apulainen" jolta ei voi edes odottaa täyttä vastuuta lapsista. Jolla on suurempi oikeus omiin menoihin kuin äidillä. Aikuinen mies kykenee kyllä vastaamaan lapsista ihan siinä missä nainenkin.

"vieras"
Onpas ihmeellinen mies kun ihan onnistui itsenäisesti hommaamaan lastenhoitoapua! Kyllä normaali mies pystyy itse hoitamaan lapsensa. Onhan noitakin "miehiä" (Päätalon ilmausta käyttäen miehenkuvia) jotka tuo lapset vaikka sairasvuoteelle. Sellaisten kanssa ei kannata hankkia lapsia.
On käsittämätöntä, että niin monen mielestä mies on jotenkin vähemmän vastuullinen vanhempi kuin nainen. Ikäänkuin "äidin pikku apulainen" jolta ei voi edes odottaa täyttä vastuuta lapsista. Jolla on suurempi oikeus omiin menoihin kuin äidillä. Aikuinen mies kykenee kyllä vastaamaan lapsista ihan siinä missä nainenkin.
Jep, tätä minäkin ihmettelen :D Eiköhän lähdetä siitä, että isä on lapsen vanhempi siinä missä äitikin ja vastuussa lapsesta. Ei meidän tarvitse suojella isää "pahalta" äidiltä, vaan tässä on kyse lapsesta ja tämän oikeudesta hyvään hoitoon. Kyllä pitää luotto olla, että jos lapsi on vanhemman luona noin pieni olleessaan, että hän ei joudu yöksi tuntemattoman luokse. Vaan vanhempi kantaa hoitovastuunsa lapsestaan! Oli mies tai nainen ;)

"vieras"
Sähän et muuta osaa kuin valittaa. Pointsit miehelle että uskalsi erota tuollaisesta skitsosta, vaikka varmaan uhkailit ettei näe enää lapsiaan jos ottaa eron jne. Katkeruus ei tosiaan auta sua yhtään missään eteenpäin. Lapsesikin kärsivät tuosta sun mielentilastasi joka on jatkuvasti negatiivinen.
Sinä taas kärsit varmasti epäluuloisuushäiriöstä. Äiti kertoo olevansa pettynyt täysin aiheesta lapsensa huoltajalle niin sinusta se on katkeruutta jne.?! Todella lapsellinen ja sovinistinen asenne!

gskigss
[QUOTE="vieras";28656309]Sinä taas kärsit varmasti epäluuloisuushäiriöstä. Äiti kertoo olevansa pettynyt täysin aiheesta lapsensa huoltajalle niin sinusta se on katkeruutta jne.?! Todella lapsellinen ja sovinistinen asenne![/QUOTE]

Ikävä kyllä olen törmännyt ap:n kirjoituksiin ex-miehestään hyvin, hyvin usein aiemminkin :) Meni motkotuksesi hukkaan siis

"vieras"
[QUOTE="vieras";28656573]Ok, mutta äitinä hän tämän keskustelun perusteella osoitti olevansa vain lapsestaan huolta pitävä ja järkevä kun puuttui tuohon. Aikuiset ihmiset riidelköön keskenään miten lystään kuhan lapsesta huolen pitävät!![/QUOTE]

Puuttui siihen, että lapsi menee isovanhemmilleen hoitoon? Mitä vitun puuttumista siinä on? Kuulostaa siltä, että tuo aloittaja nimenomaan haluaa riidellä ja keksii aiheen ihan mistä tahansa.

Yhteistyössä