Puolustusvoimiltakaan ei siten työpaikkaa ironnut

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"vieras"
Varmasti jotain töitä saisit, jos joustaisit edes hiukan. Mulla on muutama kaveri muuttanut Lappiin, koska siellä oli pulaa turistisesonkiaikaan työntekijöistä. Ja on ne sesongit kesälläkin. Ammattitaitoa ei vaadittu, koska pula oli tosiaan niin kova, esimerkiksi eräs ystäväni sai ainoana hakijana paikan a la carte -ravintolasta tarjoilijana ja pohjalla vain lukio. Sinne se taas lähti kesäkuun alussa ja saa 2500€ nettona kuukaudessa. Lähtisin itsekin, jos olisin työtön.

Mikssiks
siloin kun kouluttauuti oli nuori poika, ( kohta 50v) oli vielä puusepäntöitä ja hän oli mys eteläsuomessa töissä kun oli perheetön. Telakallakin on töitä tehnyt ( ei liity puusepän työhön mitekään), mutta mistä ihmestä hän on voinut siloin tietää että sairastu sydäntautiin ja muutamaa vuotta myöhemin astmaan. Niitä ei voi ennustaa.
Kannattaako astaattisen asua napapiirillä jossa talvi kestää kuukausi tolkulla ja pakkanen estää ulos lähtemisen?

Rollolainen
[QUOTE="vieras";28648336]On se kyllä noinkin. Mutta mitä hän sitten on tehnyt kaikki nämä vuodet? Olet monesti sanonut, että hän on tehnyt enemmän töitä kuin suurinpiirtein kaikki palstalaiset ja heidän puolisonsa yhteensä, mutta sinä aikana, kun olet palstaillut, hän on ollut jossain koulussa ja pätkän tuurannut opettajaa ja vähän aikaa harjoittelijana ajanut bussia. Sairasloma on asia erikseen, mutta ei senkään aikana tee töitä. Se on aika paljon vähemmän, kuin vaikka minä, joka olen tehnyt valtiolla hommia nyt 25 vuotta. En minä sillä kehu, mutta vähän miestäsi nuorempana ihmisenä rohkenen sanoa, että olen varmaankin useammin lähtenyt töihin kuin hän. Ei se mikään uroteko ole, en minä sillä. Muistan vaan ne sinun uhoamisesi. Oikeastaan on kyllä tylsää, että tässä sinun miehestäsi puhun, kun ei hän täällä palstalla itse kirjoittele. Anteeksi.[/QUOTE]

pelkästään 20 vuoden kokemus on puulaalta+ telakkatyötä. Bussikuskin töitä tehnty kahtena kesänä yhteensänoin 10kk yhteensä ( + koulu nharjoittelu päälle) opettajaan oli melkein kakis vuotta aj yliopistollakin kaksi keäsä toukokuusa marraskuuhun. Uskon etä hän on enemän tehnyt kuin sinä . työuran aloittanut jo 16-vuotiaana.

Rollolainen
[QUOTE="vieras";28648355]Varmasti jotain töitä saisit, jos joustaisit edes hiukan. Mulla on muutama kaveri muuttanut Lappiin, koska siellä oli pulaa turistisesonkiaikaan työntekijöistä. Ja on ne sesongit kesälläkin. Ammattitaitoa ei vaadittu, koska pula oli tosiaan niin kova, esimerkiksi eräs ystäväni sai ainoana hakijana paikan a la carte -ravintolasta tarjoilijana ja pohjalla vain lukio. Sinne se taas lähti kesäkuun alussa ja saa 2500€ nettona kuukaudessa. Lähtisin itsekin, jos olisin työtön.[/QUOTE]

joustaiisn jos voisin, en halua joutua leikkaukseen , tiedätkö minkälaista trjoilijan työ on? melkein yhtä raksasta kuin kokinkin työ.

Älä höpötä
Ju heti kun voitetaan lotossa. Oikeasti yksi meidän suunnitelmista. Velattomana on sit hyvä pitää omaa yritystä. mitään riskiä ei ole jos ei kannatakaan ei menetä mitään =)
Te olette sen verran laiskaa porukkaa työnteon suhteen ettette mitään firmaa perustaisi vaikka voittaisitte mitä. Mitään ei menetä kun ei koskaan mene minnekään töihin, paitsi aikanaan ne ilmaset työttömyyskorvaukset. Ne kun on nykyään vastikkeellisia nekin ja kovin montaa vuotta voi olla vaan jouten edes siellä hornassakaan.

Laskien
pelkästään 20 vuoden kokemus on puulaalta+ telakkatyötä. Bussikuskin töitä tehnty kahtena kesänä yhteensänoin 10kk yhteensä ( + koulu nharjoittelu päälle) opettajaan oli melkein kakis vuotta aj yliopistollakin kaksi keäsä toukokuusa marraskuuhun. Uskon etä hän on enemän tehnyt kuin sinä . työuran aloittanut jo 16-vuotiaana.
Hmmm lasketaanpa. 20 v puuta ja telakkaa+10 kk bussia+ 2 vuotta opettajana=22 vuotta ja 10 kuukautta.

16 vuotiaana töihin. 16+22= 38 ja siihen se 10 kk päälle. Jos nyt on viisikymppinen, on työttömyyttäkin kertynyt vähintään 12 vuotta.

"kukko"
20 v + 2 v + 10 kk + 14 kk = 23 v 2 kk. Aika vähän viisikymppiselle joka on aloittanut työuransa 16-vuotiaana. Minulla 47-vuotiaana 25 vuotta työuraa takana enkä laske siihen pätkätöitä kakarana.

vierass
Ju heti kun voitetaan lotossa. Oikeasti yksi meidän suunnitelmista. Velattomana on sit hyvä pitää omaa yritystä. mitään riskiä ei ole jos ei kannatakaan ei menetä mitään =)
Aivan joo, kun velkaa ei voinut ottaa... Kaikkeen on selitys, selitys ja selitys.

Me ihmiset ollaan erilaisia ja kyllä TYÖTTÖMYYS ON OMA SYY. Ja kiitos Rollo, kun todistat kerta toisensa jälkeen väitteeni todeksi.

Näyttäkää mulle se pitkäaikaistyötön, joka ei selityksineen kuulosta juurikin Rollolta...

Rollolainen
Hmmm lasketaanpa. 20 v puuta ja telakkaa+10 kk bussia+ 2 vuotta opettajana=22 vuotta ja 10 kuukautta. t
16 vuotiaana töihin. 16+22= 38 ja siihen se 10 kk päälle. Jos nyt on viisikymppinen, on työttömyyttäkin kertynyt vähintään 12 vuotta.
20vuotta puualaa+ telakkätyötä 7 vuotta ja myös puualan koulutuksia,. Myös nuorena hänellä oli oma yritys jonkun aikaa, mutta olsi tarvinut lisää tyäntekijöitä eikä ammattitaitoist akoristeveistäjää kaveriksi löynyt piti se lopettaa. On käynyt nuoruudessa tuon puuseoän koulutuksen. Sit on käynyt koridtevesitokoulun, huonekalupuuepänkoulutuksen ja puuseppämestarkoulutuksen nämä viimeismmät puualan koulut on jäjestetty vain Teuvalla. bussikuslin koulutus kesi 10kk johon sisältui harjoittelu.

keuruun kettu
Alkuperäinen kirjoittaja Kuumaa ja kylmää;28648424:
Olisko keski-suomi sitten mitään? Vai ainako on liian kuuma tai kylmä tai sopiva?
ei kaned tänne tullal, täällä on kuyma ja tänäm löytu yks rumiskin :( varallisdta seutua

Hiioppia
20vuotta puualaa+ telakkätyötä 7 vuotta ja myös puualan koulutuksia,. Myös nuorena hänellä oli oma yritys jonkun aikaa, mutta olsi tarvinut lisää tyäntekijöitä eikä ammattitaitoist akoristeveistäjää kaveriksi löynyt piti se lopettaa. On käynyt nuoruudessa tuon puuseoän koulutuksen. Sit on käynyt koridtevesitokoulun, huonekalupuuepänkoulutuksen ja puuseppämestarkoulutuksen nämä viimeismmät puualan koulut on jäjestetty vain Teuvalla. bussikuslin koulutus kesi 10kk johon sisältui harjoittelu.
Munkin 31 vuotias avokki on ollut joku 50 vuotta töissä. Sairaslomallakin on ollut enemmän mitä moni edes kerkeää käydä töissä. Nyt on jo eläkkeellä (7000€/kk)

Massage fan
[QUOTE="vieras";28648342]Urheiluhierojaksi mies kouluttautuu?[/QUOTE]

Eikö Rovaniemellä olisi thai-hierojan paikkoja avoinna? Voisi tehdä vaikka etätöinä kotona hommia niin ei tarvitsisi lähteäkkään mihinkään. Luulisi lappalaisillekkin kunnon thai-hieronta kelpaavan varsinkin jos olisi koulutettu hieroja.

fruit drops
sovamanki! Käty heitto!

Mä niin arvasin tän jo kun rollo hehkutti menevänsä merkonomiksi. :D Työkkäri pakotti sen tekemään jotain, joten kouluttautui alalle mistä tietää ettei saa töitä. Tai saisi, jos kaupan työt kelpaisivat. Nyt sitten voi taas olla pitkäaikaistyöttömänä muutaman vuoden eikä työkkäri häiritse kauheasti.
Käsi pystyyn, kuka oikeasti uskoo että rollolainen työllistyy ikinä, noilla omilla ehdoillaan kun mikään ei kelpaa?

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä