Puolustusvoimiltakaan ei siten työpaikkaa ironnut

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
vain jos mulle luvataan kaupassa KOKOPÄIVÄTYÖ, voin mennä, en tee osa-aikaista. Kokopäiävtyötä on aika harvoin tarjolla.
Kuule Rollo, kaupan alalla myyjän hommissa harva tekee töitä vain arkisin 8-16, vaan työvuoroja voi osua kaupan aukioloaikojen mukaisesti ja myös niiden ulkopuolelle. Yhtenä päivänä töitä voi olla 9 tuntia, toisena vaikka 6. Viikkotuntimäärä voi myös vaihdella, vaikka sopimuksessa lukisi mitä. Tämä siksi, että yleensä kaupan alalla on TASOITTUMISJÄRJESTELMÄ, ja yhden jakson pituus voi olla jopa 26 viikkoa. Varsin yleinen pituus taitaa kuitenkin olla kolme kuukautta. Tämä mahdollistaa työvuorojen suunnittelijalle sen, että silloin kun tarvitaan työntekijöitä paljon, niin työntekijöillä voi olla enemmän tunteja viikossa, ja hiljaisempina hetkinä taas vähemmän tunteja. Tasoittumisjärjestelmä takaa kuitenkin sen, että yhden jakson aikana työntekijällä on työtunteja VÄHINTÄÄN sopimuksen mukainen määrä.

Tasoittumisjärjestelmä antaa liikkuvuutta myös silloin, kun työntekijä toivoo LISÄTUNTEJA. 30 tuntisella työntekijällä voi siis käytännössä olla työtunteja aivan hyvin sen 37,5 tuntia viikossa, jos on lupautunut tekemään ylimääräisiä tunteja tasoittumisjakson aikana.

Rollolainen
Alkuun ei ole varaa valta. Itekin olin kalkkunateurastamolla ja makkaratehtaalla tradenomina ennenkuin sain "oikeita" töitä. Tsemppiä!!!
no tuota mä en nyt pystyisi tekemään noita hommia, jalkojeni takia, mutta olen ollut makkaratehtaalla töissä, eikä olut mitenkään mukavaa työtä.
sovamankin hakisin, mutta on epäreilua muita työntekijöitä kohtaan jos jalat kipeytyvät ja joudun jäämään saikulle, pahimmassa tapauksesa tulee uusi jo kolmas leikkaus eteen.

"vieras"
Voisithan vaikka hakea vastaanottoon tai aulavahtimestariksi. Ne tekee nykyään jo lähes sihteerin hommia, ottaa asiakkaat vastaan, vastaa puheluihin tai vaihteeseen, vastailee sähköposteihin ja hoitaa mitä vaan avustavia tehtäviä mitä työnkuvaan kuuluu.

"vieras"
Sä olet kyllä uskomaton tapaus, trolliksi olen epäilyt monta kertaa mutta taidat olla kuitenkin todellinen. Toimistotyö olisi viimeinen vaihtoehto, jota sulle suosittelisin tekstiesi perusteella. Tuntuu vähän siltä, ettei sulle kelpaa mikään. Kannattaisi pikkuhiljaa uskoa, ettei aina voi saada just sitä työtä, mitä haluaa. Jousta nyt vähän, hyvä ihminen. Selittelyjä kyllä tuntuu riittävän.

Rollolainen
Hyvin harva pääsee nykyään suoraan vakituiseen työhön. Mäkin aloitin määräaikaisena viransijaisena jonka jälkeen mä sain suoraan viran perustuen mun työntekotaitoihin. Ketään ei meille vuosiin ole otettu suoraan vakituiseksi vaan jokainen on aloittanut vähemmillä meriiteillä.

Mutta hyvä että uskot itseesi, mutta toisaalta onhan sulla ollutkin monia vuosia aikaa hioa työnhakutaitojasi.
määräaikianen ja osa-aikainne ovat eri asioita. Määräaikainen käy hyvin, mutta ei osa-aikatyä jossa tehdään alle 6 tuntia päivässä

Rollolainen
[QUOTE="vieras";28647941]Voisithan vaikka hakea vastaanottoon tai aulavahtimestariksi. Ne tekee nykyään jo lähes sihteerin hommia, ottaa asiakkaat vastaan, vastaa puheluihin tai vaihteeseen, vastailee sähköposteihin ja hoitaa mitä vaan avustavia tehtäviä mitä työnkuvaan kuuluu.[/QUOTE]
no tottaki aminä sne tieän ja en olekana rajanut vai toimistoon, myäs tällaiset tyät käy. Olisi mukavaa päästä esim kelaan töihin =)

"vieras"
[QUOTE="vieras";28647941]Voisithan vaikka hakea vastaanottoon tai aulavahtimestariksi. Ne tekee nykyään jo lähes sihteerin hommia, ottaa asiakkaat vastaan, vastaa puheluihin tai vaihteeseen, vastailee sähköposteihin ja hoitaa mitä vaan avustavia tehtäviä mitä työnkuvaan kuuluu.[/QUOTE]

Lisään vielä, että siis työ on siistiä sisätyötä, toimistoympäristössä (tai hotellissa) jos nämä ovat ap:n kriteerit.

Helinä-
no tuota mä en nyt pystyisi tekemään noita hommia, jalkojeni takia, mutta olen ollut makkaratehtaalla töissä, eikä olut mitenkään mukavaa työtä.
sovamankin hakisin, mutta on epäreilua muita työntekijöitä kohtaan jos jalat kipeytyvät ja joudun jäämään saikulle, pahimmassa tapauksesa tulee uusi jo kolmas leikkaus eteen.
Ei sulle kukaan ole mitään makkaratehtaan töitä tyrkyttänytkään kun tuo oli esimerkki miten sieltä alhaalta noustaan pikku hiljaa työkokemuksen kautta ylöspäin. Sulla ei ole oikeasti edes haluja työllistyä kunhan täällä ruikutat.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28647926:
Kuule Rollo, kaupan alalla myyjän hommissa harva tekee töitä vain arkisin 8-16, vaan työvuoroja voi osua kaupan aukioloaikojen mukaisesti ja myös niiden ulkopuolelle. Yhtenä päivänä töitä voi olla 9 tuntia, toisena vaikka 6. Viikkotuntimäärä voi myös vaihdella, vaikka sopimuksessa lukisi mitä. Tämä siksi, että yleensä kaupan alalla on TASOITTUMISJÄRJESTELMÄ, ja yhden jakson pituus voi olla jopa 26 viikkoa. Varsin yleinen pituus taitaa kuitenkin olla kolme kuukautta. Tämä mahdollistaa työvuorojen suunnittelijalle sen, että silloin kun tarvitaan työntekijöitä paljon, niin työntekijöillä voi olla enemmän tunteja viikossa, ja hiljaisempina hetkinä taas vähemmän tunteja. Tasoittumisjärjestelmä takaa kuitenkin sen, että yhden jakson aikana työntekijällä on työtunteja VÄHINTÄÄN sopimuksen mukainen määrä.

Tasoittumisjärjestelmä antaa liikkuvuutta myös silloin, kun työntekijä toivoo LISÄTUNTEJA. 30 tuntisella työntekijällä voi siis käytännössä olla työtunteja aivan hyvin sen 37,5 tuntia viikossa, jos on lupautunut tekemään ylimääräisiä tunteja tasoittumisjakson aikana.
juu TIEDÄN. kyse ei ole sitäe ttä työajan pitää la klo 8-16 ja saa olla vikonlopujakin,olen tehnyt enne keittiötyötä ja siinä se on samanlaista, mutta kyse oli sitä että en tee osa-aikatyötä ( saa olla määräaikainne, vakituosta ei usienkaan löydy) en rajannut sitä että en tekisi iltoja tai viikonloppuja

"vieras"
juu TIEDÄN. kyse ei ole sitäe ttä työajan pitää la klo 8-16 ja saa olla vikonlopujakin,olen tehnyt enne keittiötyötä ja siinä se on samanlaista, mutta kyse oli sitä että en tee osa-aikatyötä ( saa olla määräaikainne, vakituosta ei usienkaan löydy) en rajannut sitä että en tekisi iltoja tai viikonloppuja
MIKSI et tee osa-aikatöitä? Saat sovitellun päivärahan, ihan ilmaiseksi!

No tajuatko sä että vaikka sulla on 30 tuntinen sopimus, niin voit silti tehdä vaikka 40 tuntia viikossa töitä? Hä?

• Tykkää
Reactions: Bonaire
"vieras"
Eikös osaaikaisten töiden kautta nimenomaan pääse kokoaikaisiin. Oletko ilmoittautunut vuokrafirmoihin? Löytyy myös toimistotöitä. Lyhyitä hommia, mutta niistä porukka nykyään saa sen vakiduunin.

[QUOTE="vieras";28647983]MIKSI et tee osa-aikatöitä? Saat sovitellun päivärahan, ihan ilmaiseksi![/QUOTE]

Eipä hän taida vastata miksi ei suostu osa-aikaiseen.Itse olen tehnyt myös osa-aikaista ja sain sen lisäksi soviteltua päivärahaa, eikä ollut valittamista asian suhteen.

"ounou"
Sä et rollo tule KOSKAAN saamaan toimistotyötä tuolla kirjoitustaidolla. Ikävä kyllä. Luulis, että sulle olis tuo asia jo jossain tehty selväksi.

Rollolainen
[QUOTE="vieras";28648012]Eikös osaaikaisten töiden kautta nimenomaan pääse kokoaikaisiin. Oletko ilmoittautunut vuokrafirmoihin? Löytyy myös toimistotöitä. Lyhyitä hommia, mutta niistä porukka nykyään saa sen vakiduunin.[/QUOTE]

ei se aina ihan noin mene. työnaantajalle on kannattavanpaa palkata useampi osa.-aikainen.

työtä on
Nytkin on huutava pula linja-auto kuskeista esim hesassa. Mikä estää muuttamasta hesaan ja ajamasta linja-autoa? Siinä on myös lipun myyntiä ja rahastusta eli sopii merkonomille.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja työtä on;28648030:
Nytkin on huutava pula linja-auto kuskeista esim hesassa. Mikä estää muuttamasta hesaan ja ajamasta linja-autoa? Siinä on myös lipun myyntiä ja rahastusta eli sopii merkonomille.
se varmaan onnistuu ilman linja-autokorttia.

en ole ilmoittauutnut, en ala tekemään nin että san tunnin varoitusjn ja lähden töihin tietämättä ketääkö tuyp 4 tuntia vai 12, keittiöllä tein tällaista ja seoli hyvin rakasta työtä.
Tämäkään ei kerro sitä, miksi ei osa-aikatyötä? Ei tuo liity osa-aikaisiin töihin mitenkään. Tuo on kiinni siitä, millaisen työsopimuksen kirjoitat ja mitä siinä työsopimuksessa olet kirjallisesti ilmoittanut olevasi valmis tekemään. Jos työ on luonteeltaan sinulle vääränlaista, se on sitten niin, mutta osa-aikaisuudella ei ole muuttuvien työtuntien ja äkillisten töihin kutsumisen kanssa mitään tekemistä.

Viimeksi muokattu:
"joo"
[QUOTE="vieras";28647952]Lisään vielä, että siis työ on siistiä sisätyötä, toimistoympäristössä (tai hotellissa) jos nämä ovat ap:n kriteerit.[/QUOTE]

noi aulavaksit ja respat on vaan useimmiten nykyään vartijoita.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä