Enemmänkin kissat aiheuttavat sen mt-ongelman tartuttamalla toksoplasmoosin omistajaansa. Loinen sitten mukavasti aivoja sörkkii.Eikö sitä oo jossakin tutkittukin että tämmöset mt-ongelmaiset naiset suosii kissoja
Enemmänkin kissat aiheuttavat sen mt-ongelman tartuttamalla toksoplasmoosin omistajaansa. Loinen sitten mukavasti aivoja sörkkii.Eikö sitä oo jossakin tutkittukin että tämmöset mt-ongelmaiset naiset suosii kissoja
Tilanteessa missä koiran omistaja tietää ettei koira pidä lapsista pitäisin koiran omistajaa velvollisena siirtämään koiran pois tilasta.Minkä tähden oman lapsen turvallisuus jätetään koiranomistajan vastuulle? Alkuperäisessä viestissä todetaan, " Leikki siinä koiran lähistöllä" ja se kyllä tarkoittaa, että äiti / isä tai kuka vain, joka on silloin vastuussa lapsesta, niin ei jätä lasta vieraan koiran lähistölle yksinään tai keskenään koiran kanssa. En tiedä minkä ikäinen lapsesi on, mutta harva lapsi ohjeistuksiakaan ymmärtää. Vastuu on koiranomistajalla, mutta ennen kaikkea kyllä vanhemmilla! Pientä lasta ja koiraa ei saa jättää koskaan keskenään vahtimatta, tämän pitäisi olla päivän selvä asia oli koiran omistaja tai ei!
Tässä tilanteessa tulisi haukkua sitä koiran omistajaa, ei koiraa.Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28641804:No, on varmaan ymmärrettävää, että ap on suuttunut ja v*ttuuntunut, jos juuri äskettäin tapahtui tuo välikohtaus? Ihan normaali reaktio mielestäni ainakin tällä hetkellä ajatella, että koirat on vaan perseestä ja perkele.
Ja jälkeenpäin tekisit useita koiranvihaus-aloituksia palstalle?Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28641832:Jos itselleni olisi sattunut jotain ikävää koiran kanssa, ajattelisin varmasti, että "koirat on perseestä ja koiranomistajat on idiootteja". Tosin en kyllä varmaan avaisi siitä ketjua Mutta ehkä paasaisin sitä puolisolleni. Höyryjen laannuttua suuttumus kohdistuisi kyllä enemmän siihen koiranomistajaan. Ja uskonpa näin useimmiten olevan silloinkin, vaikka ihminen sinänsä ei pitäisi koirista tai jopa inhoaisi koiria.
Päälleni on lapsena koira käynyt, oli semmoinen perheen pomoksi nostettu paska se. En silti koskaan alkanut ajattelemaan, että (kaikki) koirat olisivat perseestä.Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28641832:Jos itselleni olisi sattunut jotain ikävää koiran kanssa, ajattelisin varmasti, että "koirat on perseestä ja koiranomistajat on idiootteja".
hamunnut=purra???:OJa mua pelottaa. Palstan mukaanhan mä olen idiootti koiravihaaja. Mutta tosiasiassa mä vain tiedostan sen että KAIKKI eläimet ovat arvaamattomia.
Eilen oltiin isomummolla jonne on tullut sukulaisia lomalle. Niillä on koira mukana. Lasta olin jo etukäteen ohjeistanut että koiraan ei saa koskea. Eikä lapsi koskenutkaan. Leikki siinä koiran lähistöllä ja tää varmaan ärsytti koiraa kun näykkäs lastani, tai silleen "hamusi" ja ärähti. Tää tapaus ei ainakaan lieventänyt tätä "koiravihaani".
Tosihan on, etten ole sillä tavalla paljon ollut koirien kanssa tekemisissä ja en tunne niiden käyttäytymistä. Toisin kuin esimerkiksi hevosten. Eilen käytiin myös lapseni kanssa tallilla ja (valvottuna) annoin pojan touhuta siinä hevosten lähellä ja ruokkia niitä.
Tällä viikolla oli Iltasanomissakin kun kaverin koira puri kaveriani ja kaverin mies oli joutunut kuristaan koiran. Hirvittää kun tuo sama koira on ollut irti (siis sisällä) kun minä ja lapsenikin ollaan käyty heillä. Nyt se oli vaan yhtäkkiä pimahtanut.
Lähipiirissä on vaan kissoja ja ne nyt on semmosia että luikkivat karkuun eivätkä käy kiinni. Toki kissakin voi purra/raapia koska edelleen kaikki eläimet ovat vaan eläimiä. Mutta niidenkin käyttäytymistä osaan paremmin lukea.
Mullehan tuli tässä ketjun aikana selväksi että ärinä ja tommonen käytös tarkottaa että koira varoitti. Luulin että yritti purra.Alkuperäinen kirjoittaja nyt en ymmärrä?;28642235:hamunnut=purra???:O
Tää on vähän sama kuin jos naapuri olis huitassu ilmaa mun kohdalla, ja mä avaisin plussalle ketjun, missä väittäisin naapurin lyöneen minua???
Millä muulla tavalla ajattelit että koira varoittaisi kuin ärinällä ja ehkä sillä että näyttää hampaita? :O sehän on justiin sitä koiran kieltä. Suurin osa koirista kyllä varoittaa muutaman kerran ennenkuin menevät asioissa sen pitemmälle. Ja varoituksesta kannattaa ottaa vaarin. Suurin osa puremisista johtuu siitä että ihminen ei osaa lukea koiraa oikein ja toimia sen kanssa oikein. Joka tapauksessa se, että koira kertoo ärinällä että nyt häntä hermostuttaa, on vielä todella kaukana siitä että koira aikoo purra. Se, että koira kertoo omista "tunteistaan" omalla kielellään, ei tarkoita että kyseinen yksilö on jotenkin vihainen tai luonnevikainen.Mullehan tuli tässä ketjun aikana selväksi että ärinä ja tommonen käytös tarkottaa että koira varoitti. Luulin että yritti purra.
Tervepäinen koira YLEENSÄ varoittaa ennen näykkäisyä, joka on myös varoitus eikä varsinainen purenta, josta tulee jo hampaiden pistot tai haava ihoon.Mullehan tuli tässä ketjun aikana selväksi että ärinä ja tommonen käytös tarkottaa että koira varoitti. Luulin että yritti purra.
Eihän se koira edes purrut ketään?!Jos omistaja tiesi, että koira on arvaamaton niin miksi sillä otuksella ei ollut kuonokoppaa?
kyllä se rakki olis joutanut ulos. vai olisko sun mielestä sen lapsen pitänyt mennä sinne ulos, että arvon rakki saa olla kuningas talossa, eikä vaan häiriinnyt mistäänEihän se koira edes purrut ketään?!
Ymmärrän että porukka ei tykkää purevista koirista, tietenkään, en minäkään. Mutta en käsitä mitä tämä koira nyt teki väärin, oikeinhan se teki. Se kertoi ettei oikein diggaa siitä lähellä peuhaavasta lapsesta ja piste.
Niin, tarkoitin että ajattelisin varmaan noin miten kirjoitin heti sen tapahtuman jälkeen. En, että ajattelisin niin sitten loppuikäni. Tässä on eroa.Päälleni on lapsena koira käynyt, oli semmoinen perheen pomoksi nostettu paska se. En silti koskaan alkanut ajattelemaan, että (kaikki) koirat olisivat perseestä.
Minusta kaikki olisivat voineet olla samassa tilassa ja siinä vaiheessa kun koira kyllästyy, niin sit sen vois pistää toiseen huoneeseen.Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28645165:kyllä se rakki olis joutanut ulos. vai olisko sun mielestä sen lapsen pitänyt mennä sinne ulos, että arvon rakki saa olla kuningas talossa, eikä vaan häiriinnyt mistään