Paheneva synnytyspelko.. Vieläkö voin saada suunnitellun sektion? (tiistaina rv 38+5 ja ultra)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voivoivoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voivoivoi

Vieras
En ole asiasta pahemmin puhunut neuvolassa tai ultrissa, vaikka kokoajan se on mielessä ollut. Edellinen synnytykseni oli todella hirveä, pelkäsin kokoajan oman ja vauvani hengen puolesta, koska päädyttiin hätäsektioon. Lapsen sydänäänet häipyivät supstusten aikana joten tuli kova kiire. En jaksa nyt tähän eritellä mitä kaikkea tuohon synnytykseen ja raskauteen kuului tuolloin, mutta sen voin sanoa, että pelko vauvan ja omasta voinnistani kesti lähes koko raskauden ja ihan siihen saakka, että sain elossa olevan vauvan syliini. Lopulta hoitaja totesi, kun olin lähdössä synnäriltä kotiin, että ei tiedä miten olisi käynyt, jos synnytys olisi käynnistynyt normaalisti kotona.

Olen alkanut menettää mielenrauhani tulevan synnytyksen suhteen. Pelkään aivan älyttömästi tällä hetkellä menettäväni synnytykseni kontrollin, enkä yksinkertaisesti luota henkilökuntaan synnärillä. Pelkään kokoajan, että jotain tapahtuu ja vauvalle tai minulle tapahtuu jotain. Tämä alkaa häiritä jo jokapäiväistä elämääni... Mietin kokoajan onko kaikki vauvalla hyvin, ja jotenkin tuntuu, että joku on aivan varmasti vialla. Todella raskasta käydä kokoajan näitä ajatuksia läpi.

Minulla on tiistaina ultra, ja ajattelin nyt ottaa asian puheeksi lääkärin kanssa. En kestä enää tätä ahdistusta. Itken iltaisin ja vähän väliä tuntuu, että iskee hallitsematon paniikki. Olen perusluonteeltani vahva enkä liiemmin mistään panikoi, joten tämä koko tunne ja tunnelma on minulle aivan uutta. Koen olevani heikko luuseri, koska pelkään jotain, mitä naiset ovat tehneet aina, ja maailma on täynnä ihmisiä, jotka ovat synnyttämällä maailmaan tulleet. En vaan enää pysty saamaan rauhaa, joka minulla hetken aikaa oli muutama viikko sitten. :( Kurja olo. Voiko tässä kohtaa saada enää sektiopäätöstä? Kaikki muukin kommentointi ja tuki on tähän tervetullutta. Kuitenkaan en jaksaisi kauheaa kivittämistä, koska kivitän itse itseäni tästä asiasta kokoajan.

Myöhässä oot!
Et voi saada pelkosektiota, jos et ole käynyt ensin pelkopolilla ja pelkopolille mennään yleensä ekan kerran siinä rv15-20...Pelkosektio on muutenkin kivenalla, joten voin sanoa 99,9% todennäköisyydellä ettet enää sektiota saa.

Mulla hävinneet sikiön sydänäänet alatiesynnytyksissä kummassakin, ei päädytty sektioon ja terveet vauvat kuitenkin. Itse olen menossa rv 36+0 synnärille juttelemaan käynnistyksen sopimisesta, koska edellinen syöksysynnytys ja turhan aikainen ponnistustarve repii paikkojani.

mulla on ihan samanlainen tilanne, eka päätyi hätäsektioon just sydänäänten laskun takia jne...
nyt tokassa raskaudessa puhuin jo ekassa neuvolassa peloistani ja halustani saada pelkosektion. Pelkopolille sain ajan ja kävin siellä tällä viikolla kun viikkoja oli 30+, lääkärikäynti ja synnytystapa-arvio ja sektiopäätöksen kuulen heinäkuun lopussa kun on 36+
Nyt en enää tiedä mitä haluan, pelkopolilla käynti sekoitti entisestään ajatuksia, enkä ole enää niin vahvasti haluamassa sektiota...

tästä nyt ei mitään apua ole, mutta suosittelen puhumaan edes neuvolassa peloistasi :)

Siis järkyttävää jos ei vuonna 2013 saa sektiota, vaikka pelkäisi synnytystä yli kaiken, monella voi juuri viimeisillä viikoilla tulla se pelko enemmän esiin, kyllä heille pitäisi sektio suoda.

Siis järkyttävää jos ei vuonna 2013 saa sektiota, vaikka pelkäisi synnytystä yli kaiken, monella voi juuri viimeisillä viikoilla tulla se pelko enemmän esiin, kyllä heille pitäisi sektio suoda.

Tätä mäkin oon tässä miettinyt, että kyllä sen varmaankin sais jos oikeen vaatimalla sitä vaatisi. Tosin katsotaan nyt millainen olo on tiistaina ultrassa. Voi olla, että on jo mieli rauhallisempi silloin....

Voit saada. Mulla pelko kasvoi sietämättömäksi vasta synnytystapa-arvion jälkeen rv 38. Kävin juttelemassa pelkopolin kätilön kanssa pariin otteeseen muutaman päivän välein ja sain lopulta sektioajan. Taistelua vaati kovasti ja sinnikkyyttä mutta hetkeäkään en kadu. Ja tämä suunniteltu sektio kokemuksena oli paljon mielekkäämpi kuin esikoisen hätäsektio. Tämä siis loppuvuodesta 2012.

Yhteistyössä