Koira meinasi purra lastani

Jos omistaja tiesi, että koira on arvaamaton niin miksi sillä otuksella ei ollut kuonokoppaa?
Kuulemma hiljattain tullut ilmi ettei ole lapsiystävällinen. Heillä on itellä tokaluokalle menevä lapsi ja on kuulemma joskus rähissyt lapsen kavereille ja just tolleen näykkinyt. Koira on joku 5-vuotias, en tarkkaan muista koska he hankkivat sen mutta useampi vuosi sitten.

Kuulemma hiljattain tullut ilmi ettei ole lapsiystävällinen. Heillä on itellä tokaluokalle menevä lapsi ja on kuulemma joskus rähissyt lapsen kavereille ja just tolleen näykkinyt. Koira on joku 5-vuotias, en tarkkaan muista koska he hankkivat sen mutta useampi vuosi sitten.
Jaa, sillä saattaa olla kilpirauhasessa häikkää jos noin on, että alkanut äristä. Meillä kävi niin tuolle jo pois nukkuneelle kaverille. Alkoi ensin äristä lapsille vaikka ennen sitä ei sellaista tehnyt, jouduttiin turvautumaan kuonokoppaan mutta kun alkoi muita oireita ilmetä niin kiikutettiin herra eläinlääkäriin. Kilpirauhasvaivat aiheuttaa myös eläimille ärhäkkää fiilistä. Voi olla, että johtuu muustakin mutta se tuli vain mieleen. Mutta siitä huolimatta olisi pitänyt olla se kuonokoppa jos on jo ennen tehnyt samoja temppuja.

"Jaa"
Jep. Ja fiksu koiranomistaja olisi laittanut koiran tosiaan vaikka eri huoneeseen vierailumme ajaksi.

Ja nyt jos joku koiranomistaja alkaa ruikuttaa että mitä me edes menimme sinne, niin halusin nähdä kaukana asuvat kummini ja kummityttöni, ja he myös minua ja lastani pitkästä aikaa.
Fiksu koiranomistaja???
Onko sellaisia? Lähinnä koirat ovat työttömien ja mielenterveyspotilaiden "elämän iloa".

"julli"
[QUOTE="Jaa";28641174]Fiksu koiranomistaja???
Onko sellaisia? Lähinnä koirat ovat työttömien ja mielenterveyspotilaiden "elämän iloa".[/QUOTE]

Minä olen fiksu koiranomistaja. Sinä kuvittelet ilmeisesti olevasi potilaan sijaan hoitaja. Jätä väliin.

"Jaa"
[QUOTE="julli";28641192]Minä olen fiksu koiranomistaja. Sinä kuvittelet ilmeisesti olevasi potilaan sijaan hoitaja. Jätä väliin.[/QUOTE]

Jätä väliin mitä...
Tämä kirjoitus kuvaa kyllä hyvin tyypillisen koiraihmisen kommunikointia. Vähän liikaa aikaa vietetty koiran kanssa naamaa nuolten ja takamusta haistellen, kun ei enää sanallisesti osata asioita ymmärrettävästi esittää.

Omistajat kyllä sanoivat sitten jälkeenpäin että koira ei ole lapsiystävällinen. Jos olisin sen tiennyt niin olisin käskenyt laittaa koiran eri huoneeseen.
Typerästi tehty omistajilta jos tiesivät ettei ole lapsiystävällinen mutta antoivat koiran vapaasti olla samassa tilassa pienen lapsen kanssa. Jos sanoivat ettei ole lapsiyst. niin onkohan jotain samantapaista tapahtunut ennenkin? Edelleen, aika erikoista että eivät tätä kertoneet kun pienen lapsen veit samaan paikkaan missä koira oli..
Onneks ei pahasti käyny.
Ja, kyllä, olen koiraihminen mutta en pitänyt tuota sinun tai lapsesi syynä jos lapsi vain normaalisti siinä leikki ja koira hyökki aiheetta.. Pidän sitä omistajien vikana.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"julli"
[QUOTE="Jaa";28641214]Jätä väliin mitä...
Tämä kirjoitus kuvaa kyllä hyvin tyypillisen koiraihmisen kommunikointia. Vähän liikaa aikaa vietetty koiran kanssa naamaa nuolten ja takamusta haistellen, kun ei enää sanallisesti osata asioita ymmärrettävästi esittää.[/QUOTE]

Voit itse aloittaa älykkään kommunikoinnin. Minä jatkan sitten siitä. Tähän asti ulosantisi ei ole minun vastaavaani parempaa ollut.

Jep. Ja fiksu koiranomistaja olisi laittanut koiran tosiaan vaikka eri huoneeseen vierailumme ajaksi.

Ja nyt jos joku koiranomistaja alkaa ruikuttaa että mitä me edes menimme sinne, niin halusin nähdä kaukana asuvat kummini ja kummityttöni, ja he myös minua ja lastani pitkästä aikaa.
jos noin kammoat eläimiä ni oisithan voinut sanoa että voiko koiran laittaa vaikka toiseen huoneeseen tms.

"vieras"
Toistan taas itseäni: Sun kannattaa ehdottomasti hakea apua tuohon koirapelkoon, se ei ole enää normaalin rajoissa!
Tiedostat varmaan sen jo itsekin.

Toiseksi, koska sinun pelkosi ja vihasi koiria kohtaan on noin mennyt yli, niin tuskin yksikään koira pystyy kohtaamaan sinut kuten ne normaalin ihmisen kohtaavat.

Tuo aggressiosi ja pelkosi huokuu sinusta ja koirat todellakin aistivat sen ja pitävät sinua epäluotettavana henkilönä.
Tämän lisäksi sinä tartutat huolesi lapseesi, kun säpsähdät ja pelkäät lapsen ollessa koiran lähettyvillä niin koirakin alkaa epäilemään lastasi.

Suosittelen ettet oleile koirien lähellä ennen kuin saat pääkoppasi järjestykseen ja koirapelon+vihan hoidettua normaalille tasolle.
Siihen asti SINÄ teet itsestäsi ja lapsestasi alttiita riskeille koirien läheisyydessä.

Just just. Mä kyllä käyttäydyn koirien seurassa ihan normaalisti. En itse kyseistä koiraa pelännyt. Ihan normaalisti rapsuttelin itsekin sitä. Koiranomistajathan nimenomaan pyytävät opettamaan lapsille ettei vieraita koiria saa mennä silittelemään. Nytkö tein jotenkin väärin kun ohjeistin lastani ettei mene koskemaan koiraan?

"vieras"
Just just. Mä kyllä käyttäydyn koirien seurassa ihan normaalisti. En itse kyseistä koiraa pelännyt. Ihan normaalisti rapsuttelin itsekin sitä. Koiranomistajathan nimenomaan pyytävät opettamaan lapsille ettei vieraita koiria saa mennä silittelemään. Nytkö tein jotenkin väärin kun ohjeistin lastani ettei mene koskemaan koiraan?
Kirjoitit itsekin useampaankin kertaan aloitusviestissäsi, ettet koirien kanssa ole ollut paljon tekemisissä, joten et tunnista niiden käytöstä ja ymmärrä eleitä.

Tämä yhdistettynä koirapelkoon ja koiravihaan, lisättynä vahvalla "tiedostamisella että eläimet ovat arvaamattomia", on erittäin tulenarka yhdistelmä.

Koirat lukevat ihmisen eleitä ja ne ymmärtävät huomattavasti enemmän mitä ihminen kuvittelee antavansa eleillään.

Jatkossa, kun menet kyläpaikkaan jossa on sinulle vieraita koiria (et tiedä ennalta "lapsiturvallisiksi") niin pyydä kyläpaikan omistajaa laittamaan koiran muualle teidän vierailun ajaksi, ihan varmuuden vuoksi.

[QUOTE="vieras";28641565]
Jatkossa, kun menet kyläpaikkaan jossa on sinulle vieraita koiria (et tiedä ennalta "lapsiturvallisiksi") niin pyydä kyläpaikan omistajaa laittamaan koiran muualle teidän vierailun ajaksi, ihan varmuuden vuoksi.[/QUOTE]

Todellakin, eihän niistä pedoista tiedä millon tappavat :LOL:

"hmmm"
Lapsena olin kummini mukana jossain kyläpaikassa (en tuntenut heitä ennestän), minä ja kyläpaikan lapsi jäimme ulos leikkimään. Tyttö oli kiva ja minulla oli kivaa mutta ikuisesti jäi mieleen, että iso musta koira, sellainen vähän susikoiran tyyppinen, yritti purra minua. En mennyt enää lähelle koska oli sellaisen pitkän köyden päässä ja liikkui siis lähes koko pihapiirin alueela, ja odottelin loppuajan kauempana, että kummi tuli talosta pois.

En halua koskea vieraisiinkoiriin, lapsiini en pelkoa ole tartuttanut vaan he kyselivät pienenä saako silittää ja pitävät koirista paljon.

[QUOTE="vieras";28641623]Sinun kohdallasi on paras toimia näin, tavallisen ihmisen kohdalla se on tarpeetonta.[/QUOTE]

Ihme kun mikään koira ei oo koskaan purrut mua? Käännät sen niin että MUN vika kun tää koira meinas purra lastani. Tyypillistä sun kaltaisille koiraihmisille :) Mitään vikaa ei koskaan ole siellä hihnan toisessa päässä ja/tai koirassa.

"hmmm"
[QUOTE="hmmm";28641626]Lapsena olin kummini mukana jossain kyläpaikassa (en tuntenut heitä ennestän), minä ja kyläpaikan lapsi jäimme ulos leikkimään. Tyttö oli kiva ja minulla oli kivaa mutta ikuisesti jäi mieleen, että iso musta koira, sellainen vähän susikoiran tyyppinen, yritti purra minua. En mennyt enää lähelle koska oli sellaisen pitkän köyden päässä ja liikkui siis lähes koko pihapiirin alueela, ja odottelin loppuajan kauempana, että kummi tuli talosta pois.

En halua koskea vieraisiinkoiriin, lapsiini en pelkoa ole tartuttanut vaan he kyselivät pienenä saako silittää ja pitävät koirista paljon.[/QUOTE]

niin ja kyläpaikan tyttökin säikähti ja antoi minulle kiiltokuvia, eli ei ollut kuvitelmaa, koiran tunteva kouluikäinen tyttö varmasti tuntee koiransa.

[QUOTE="vieras";28641334]Toistan taas itseäni: Sun kannattaa ehdottomasti hakea apua tuohon koirapelkoon, se ei ole enää normaalin rajoissa!
Tiedostat varmaan sen jo itsekin.

Toiseksi, koska sinun pelkosi ja vihasi koiria kohtaan on noin mennyt yli, niin tuskin yksikään koira pystyy kohtaamaan sinut kuten ne normaalin ihmisen kohtaavat.

Tuo aggressiosi ja pelkosi huokuu sinusta ja koirat todellakin aistivat sen ja pitävät sinua epäluotettavana henkilönä.
Tämän lisäksi sinä tartutat huolesi lapseesi, kun säpsähdät ja pelkäät lapsen ollessa koiran lähettyvillä niin koirakin alkaa epäilemään lastasi.

Suosittelen ettet oleile koirien lähellä ennen kuin saat pääkoppasi järjestykseen ja koirapelon+vihan hoidettua normaalille tasolle.
Siihen asti SINÄ teet itsestäsi ja lapsestasi alttiita riskeille koirien läheisyydessä.[/QUOTE]

Tarkoitatko, että jokaisen ihmisen täytyy tuntea koirat ja osata lukea niitä voidakseen selviytyä (potentiaalisesti vaarallisista) kohtaamisista koirien kanssa? Eikö helpompaa olisi, että omistajat itse ennakoisivat ja tuntisivat lemmikkinsä. Ei jokainen sivullinen voi tehdä sitä omistajien puolesta. Viestistäsi saa muuten sen käsityksen, että koirat ovat suunnilleen käveleviä aikapommeja, jotka räjähtävät heti, kun jonkun sivullisen tarkkaavaisuus herpaantuu.

[QUOTE="vieras";28641565]Kirjoitit itsekin useampaankin kertaan aloitusviestissäsi, ettet koirien kanssa ole ollut paljon tekemisissä, joten et tunnista niiden käytöstä ja ymmärrä eleitä.

Tämä yhdistettynä koirapelkoon ja koiravihaan, lisättynä vahvalla "tiedostamisella että eläimet ovat arvaamattomia", on erittäin tulenarka yhdistelmä.

Koirat lukevat ihmisen eleitä ja ne ymmärtävät huomattavasti enemmän mitä ihminen kuvittelee antavansa eleillään.

Jatkossa, kun menet kyläpaikkaan jossa on sinulle vieraita koiria (et tiedä ennalta "lapsiturvallisiksi") niin pyydä kyläpaikan omistajaa laittamaan koiran muualle teidän vierailun ajaksi, ihan varmuuden vuoksi.[/QUOTE]

Ei jokainen ihminen voi elää elämäänsä vieraiden koirien mukaan siten, että jos "ei tunnista niiden käytöstä" ja osaa tulkita koiria, on itse syyllinen, jos koira puree. Maailmassa on koirista tietämättömiä ja koiria pelkääviä ihmisiä, ja koirien omistajien on itse huolehdittava, ettei lemmikki pääse häiritsemään näitä(kään) ihmisiä. Jo se on oikeastaan väärin, jos vieras itse joutuu pyytämään, että koira laitetaan toiseen huoneeseen.

Koira on täysin omistajan vastuulla. Aapeen ei tarvitse leikkiä mitään vahvaa ihmistä koiran lähettyvillä, koira otetaan tilasta pois jos käyttäytyy arvaamattomasti. Piste!

Nää kaikki offtopicit on ihan perseestä, ja ei kuulu asiaan mitenkään!
Todella säälittävää tulla haukkumaan aapeetä! Hitto mitä porukkaa!!! PTHYI!

Ja lisään vielä, että mikään koira ei oo käyttäytynyt mua kohtaan aggressiivisesti. Mutta eräiden mielestä se on tietysti aina muiden vika jo omistajalla tai sessellä viiraa päästä :) Kissa kyllä on hyökännyt kimppuuni. Mutta kissatkin on elukoita = arvaamattomia.

"vieras"
Ihme kun mikään koira ei oo koskaan purrut mua? Käännät sen niin että MUN vika kun tää koira meinas purra lastani. Tyypillistä sun kaltaisille koiraihmisille :) Mitään vikaa ei koskaan ole siellä hihnan toisessa päässä ja/tai koirassa.
Huhhei, nyt mennään taas ihan samaa ympyrää ympäri ja ympäri ja ympäri...

Yritän auttaa sinua, jotta se tilanne ei jatkossa kärjisty siihen että sinua tai lastasi purraan.
Mutta mikään voima ei tällä palstalla voi saada sinua ymmärtämään, koska et selkeästi halua ymmärtää asiaa molemmilta puolilta.

Mutta olen sanottavani sanonut, yritä päästä jonnekin juttelemaan ongelmastasi.

Yhteistyössä