Jos ei lähdekään mökille, niin mitä kotona jussina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "adalmiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"adalmiina"

Vieras
Lähiö-juhannus? Mitä siihen kuuluu? Mitä tekemistä?
Tää on todellakin ensimmäinen kerta elämässäni, kun en olisi jossakin menossa, yleensä mökillä, juhannuksena :-o

Mua ärsyttää nämä suomen "pakkojuhlat", jolloin pitäs aina olla tekemässä jotain erityistä. Tyypit kyselee että minä meinaat jussina (tai vappuna jne.) ja jos vastaat että en mitään kummempia, ihan vaan kotona, niin silmät pyöreinä tuijottavat, ilme sellainen ootsä tosissas...

Eli miksei vaan voi olla kotona, syödä hyvin ja nautiskella kun naapuristossaki on hiljaista..

Mä en ole ikinä tajunnut mikä ongelma ihmisillä on, kun "pitää" tehdä jotain juhlapyhinä. Miksei vaan voi olla ja nauttia? Minä aion nauttia sohvalla vapaapäivästä, syödä jätskiä ja mansikoita ja katsoa kasan leffoja, joita ei ole tässä muulloin ehtinyt. Iltasella saatan pyöräillä rantaan katsomaan kokkoa.

[QUOTE="miii";28636357]Mua ärsyttää nämä suomen "pakkojuhlat", jolloin pitäs aina olla tekemässä jotain erityistä. Tyypit kyselee että minä meinaat jussina (tai vappuna jne.) ja jos vastaat että en mitään kummempia, ihan vaan kotona, niin silmät pyöreinä tuijottavat, ilme sellainen ootsä tosissas...

Eli miksei vaan voi olla kotona, syödä hyvin ja nautiskella kun naapuristossaki on hiljaista..[/QUOTE]

Tätä minäkin jaksan aina ihmetellä ja eilen oli työkavereiden ilmeet näkemisen arvoiset, kun sanoin ihan piruuttani, että nyt kun on kolme päivää hyvää aikaa, niin taidan siivoilla / järjestellä kämpää ja autotallia... :D No, oikeesti varmaan vaan ollaan ja ihmetellään muksun kanssa, että mitäs seuraavaksi keksittäis. Tai kyllä mä sen verran toteutan uhkaustani, että imuroin vielä tässä aamupäivällä, kun saan tän kaffekupposen juotua.

[QUOTE="Katti";28636348]Miten yksi kotijuhannus voi olla jollekin ongelma? Ihan totta, valaiskaa meikäläistä![/QUOTE]

Siksi koska nainen ei osaa rentoutua ja nauttia, naisen pitää suorittaa rentoutuminen ja nauttiminen. Eihän ne ole hyviä pyhäpäiviä jos ei ole juossut pää kolmantena jalkana ympäri valtakuntaa ties missä kissan ristiäisissä.

Me ollaan kotona, eikä ahdista yhtään. Just on heräilty ja syöty aamiaista ihan rauhassa. Käytettiin lasten kanssa kissoja pihalla tutustumassa kesään ja omppupuihin. Illaksi on lihat esikypsymässä uunissa, kohta voisin alkaa valmistella muita grillattavia. Kunhan tuo pilviverho tuosta katoaa, siirryn pihalle aurinkotuoliin. Leiriydytään muksujen kanssa pihanurmelle, sinne herkkueväitä kuten kotimaisia tuoreita mansikoita, kylmää mehua, keksejä, jädeä ja itselleni siideri. Mukaan vielä hyvää lukemista, aurinkorasva ja muutama tyyny ja voin kertoa että aikas täydellistä on ;)
Illemmalla sitten grillataan ja syödään hyvin. Ai niin, päivällä päiväkahvit ja ihanaa mansikkabritaa, jonka tein eilen illalla.

Huomenna samanlaista ohjelmaa, saattaa olla että piipahdetaan uimarannalla jos oikein helteiseksi sää menee. Samaa sunnuntaina.

Musta ihan täydellistä, en voisi parempaa vaatia :) Toki joku järvenrantamökki voisi olla vielä ihanampaa, mutta tää on toiseksi parasta enkä valita yhtään.

[QUOTE="Katti";28636348]Miten yksi kotijuhannus voi olla jollekin ongelma? Ihan totta, valaiskaa meikäläistä![/QUOTE]

On pidempi vapaa ja kiva käydä jossain. Eikä istua kotona. Arki menee töissä.

Me ollaan kotona juhannuksena, meille tosin tulee vieraita. Tehdään ihan normaaleja juttuja: syödään, juodaan, saunotaan, uidaan, pelataan pelejä ja semmoista. Juhannusperinteistä tulee nyökättyä lipunnostolle ja kokolle, niitä käydään ihailemassa.

• Tykkää
Reactions: Tuhkimo81
Me ollaan kotona juhannuksena, meille tosin tulee vieraita. Tehdään ihan normaaleja juttuja: syödään, juodaan, saunotaan, uidaan, pelataan pelejä ja semmoista. Juhannusperinteistä tulee nyökättyä lipunnostolle ja kokolle, niitä käydään ihailemassa.

Me myös ollaan kotona. Miehen vanhemmat ja yksi veli puolisoineen kylässä. Samat suunnitelmat ku MolliMeloonilla, paitsi meillä ei suunnitelmaa kokosta, koska en edes tiedä missä sellainen täällä olisi, mutta itse nostetaan lippu omaan salkoon jne.

Ihan hyvin siis voi viettää juhannusta kotona ja kaupungissa.

[QUOTE="Vierailija";28636415]Siksi koska nainen ei osaa rentoutua ja nauttia, naisen pitää suorittaa rentoutuminen ja nauttiminen. Eihän ne ole hyviä pyhäpäiviä jos ei ole juossut pää kolmantena jalkana ympäri valtakuntaa ties missä kissan ristiäisissä.[/QUOTE]

En mä vaan. Tänään en tee muuta kuin olen ja ryyppään kavereiden kanssa.

[QUOTE="Vieras";28636400]Mä en ole ikinä tajunnut mikä ongelma ihmisillä on, kun "pitää" tehdä jotain juhlapyhinä. Miksei vaan voi olla ja nauttia? Minä aion nauttia sohvalla vapaapäivästä, syödä jätskiä ja mansikoita ja katsoa kasan leffoja, joita ei ole tässä muulloin ehtinyt. Iltasella saatan pyöräillä rantaan katsomaan kokkoa.[/QUOTE]
Niinpä. Me ollaan kotona, tehdään pihahommia ja sen sellaista. Normiviikonloppu. Kokkoa käydään ehkä lasten kanssa illalla katsomassa.

Ei tehdä mitään erikoista. Tai no, ehkä yksi talon seinä homeenesto-käsitellään, mutta siinä se. Muuten oleskellaan auringossa, grillaillaan ja vaan ollaan lasten kanssa. Talonrakennusprojekti takana, ja itse palautin eilen graduni, joten takki on aika tyhjä. Kotoillaan siis.

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Ei tehdä mitään erikoista. Tai no, ehkä yksi talon seinä homeenesto-käsitellään, mutta siinä se. Muuten oleskellaan auringossa, grillaillaan ja vaan ollaan lasten kanssa. Talonrakennusprojekti takana, ja itse palautin eilen graduni, joten takki on aika tyhjä. Kotoillaan siis.

Onnittelut gradun valmistumisesta ja onnea uuteen kotiin! :flower: Syytä rentoutuakin ja ehkä hiukan palkita itseään. :)

Meilläkin eka juhannus kotona pienen vauvan kanssa. Ajateltiin saunoa, grillata herkkuja, nauttia auringosta pihalla, jos oikein hurjaksi heittäydytään, käydään veneellä mutka. Olisi ensimmäinen kerta pikkuisen kanssa :)

Isompi lähti mun vanhempien kanssa mökille ja minä olen kotona nuoremman kanssa, jolle nousi tänään kuume, joten eipä me tästä mihinkään mennä. Kotihommia tässä pitäisi tehdä, että työntäyteinen juhannus

Yhteistyössä