Olen aika outo luulisin

"mies"
Ei hyvää päivää taas! :LOL: :LOL: Ota se heinäseiväs pois persiistä ja rentoudu edes juhannuksena. :D
xd No onhan se nyt vaan vähän hölmöä käytöstä ryvetä jossain mutaisessa teltassa, kuunnella perus-listamusiikkia kovalla äänellä ja olla kännissä muiden kanssa.

Mieluummin tuonkin ajan luen hyvää kirjaa, katson hyvää ohjelmaa, keskustelen hyvän ystävän kanssa, nautin hyvästä ruuasta tai äänentoistosta, olen lähellä jotain tärkeää ihmistä, kirjoitan runoja tai tieteellistä tekstiä, ihailen jotain taideteosta, olen kuntosalilla, rentoudun, mietiskelen, ym. Nämä ovat paljon nautinnollisempia ja laadullisempia toimintoja ajattelua, sivistystä ja omaa itseä kehittävällä ja hoitavalla tavalla. Suosittelen kokeilemaan, mieli on paljon rauhallisempi ja tyynempi :)

Ja kyllä alkukantaisia kokemuksia muutenkin saa kuin teennäisistä kaupallisista joukkotapahtumista.

[QUOTE="mies";28634848]xd No onhan se nyt vaan vähän hölmöä käytöstä ryvetä jossain mutaisessa teltassa, kuunnella perus-listamusiikkia kovalla äänellä ja olla kännissä muiden kanssa.

Mieluummin tuonkin ajan luen hyvää kirjaa, katson hyvää ohjelmaa, keskustelen hyvän ystävän kanssa, nautin hyvästä ruuasta tai äänentoistosta, olen lähellä jotain tärkeää ihmistä, kirjoitan runoja tai tieteellistä tekstiä, ihailen jotain taideteosta, olen kuntosalilla, rentoudun, mietiskelen, ym. Nämä ovat paljon nautinnollisempia ja laadullisempia toimintoja ajattelua, sivistystä ja omaa itseä kehittävällä ja hoitavalla tavalla. Suosittelen kokeilemaan, mieli on paljon rauhallisempi ja tyynempi :)

Ja kyllä alkukantaisia kokemuksia muutenkin saa kuin teennäisistä kaupallisista joukkotapahtumista.[/QUOTE]

Onneks mä osaan nauttia niin festareista kuin hyvistä kirjoosta jne. Ne ku ei sulje toisiaan pois. Eikä sinne festareille mitenkää pakotettuna mennä vaan hauskaa on ollu joka kerta eikä oo pätkääkää teennäästä touhua ainakaa meidän porukas ollu. Mutta älä ymmärrä tätäkää vaan lässytä jotaki teennäästä diipadaapa jota teet jokaases keskustelus mihin osallistut aiheesta riippumatta. Oot aika puuduttavan tylsä.

"vieras"
Nuorena tuli käytyä muutaman kerran, kännissä en ole kyllä festareilla rymynnyt, vaan mennyt kuuntelemaan jotakin suosikkibändiäni. Nyt olen menossa katsomaan Motörheadia ja Nightwishiä Ilosaareen. En siis harrasta rymyämistä rymyämisen takia, vaan ihan musiikin vuoksi menen :)

"vieras"
Onneks mä osaan nauttia niin festareista kuin hyvistä kirjoosta jne. Ne ku ei sulje toisiaan pois. Eikä sinne festareille mitenkää pakotettuna mennä vaan hauskaa on ollu joka kerta eikä oo pätkääkää teennäästä touhua ainakaa meidän porukas ollu. Mutta älä ymmärrä tätäkää vaan lässytä jotaki teennäästä diipadaapa jota teet jokaases keskustelus mihin osallistut aiheesta riippumatta. Oot aika puuduttavan tylsä.
Sä oot aika kova muija ottamaan KAIKEN ittees. Relaa vähän, edes näin juhannuksena =) =)

"mies"
Eikä sinne festareille mitenkää pakotettuna mennä vaan hauskaa on ollu joka kerta eikä oo pätkääkää teennäästä touhua ainakaa meidän porukas ollu.
Ei suomalainen osaa aidosti pitää hauskaa ilman alkoholia kuin harvoin. :) Itse en koskaan lähde teennäiseen "hehe kun on hauskaa" -juttuun mukaan. Nautin selvästi eniten omana itsenäni olosta, hyväksyivät toiset sen tai eivät. En esitä mitään muiden takia tai paineen tuloksena. Massatapahtumat tai joukkueurheilu tai -lajit eivät ole oma juttuni, vaikka voin seurata niitä.

Minusta noin yleensä ihmisen pitäisi pärjätä vielä paremmin yksin kuin muiden seurassa. Itsensä kanssa viihtymällä ja itseään arvostamalla antaa arvon toisellekin, siis silloin kun oikeasti niin tuntee ja haluaa. Itse pärjäävät ovat myös psyykkisesti kovempia kuin porukkahenkiset monella alalla, koska heidän on pakko selvitä omin neuvoin, tukijat, kannustajat ym. puuttuvat enemmän.

Kyllä sinunkin pitäisi pohjalaisena paheksua muiden orijaalua. :D

[QUOTE="vieras";28634954]Ei se ole mikään harhaluulo ku tässäKIN ketjussa sitä on mustaa valakoisella. Tai persikalla, mikä tän sivun väri nyt onkaan. :D[/QUOTE]

Ei mulla oo mitää ongelmia joten ihan turhaan sä niitä keksit. On se kumma ku ei saa kertoa omia mielipiteitään ja kokemuksiaan. Mutta tosiaan, oo ihan rauhas niitten harhaluulojes kans...

[QUOTE="mies";28634962]Ei suomalainen osaa aidosti pitää hauskaa ilman alkoholia kuin harvoin. :) Itse en koskaan lähde teennäiseen "hehe kun on hauskaa" -juttuun mukaan. Nautin selvästi eniten omana itsenäni olosta, hyväksyivät toiset sen tai eivät. En esitä mitään muiden takia tai paineen tuloksena. Massatapahtumat tai joukkueurheilu tai -lajit eivät ole oma juttuni, vaikka voin seurata niitä.

Minusta noin yleensä ihmisen pitäisi pärjätä vielä paremmin yksin kuin muiden seurassa. Itsensä kanssa viihtymällä ja itseään arvostamalla antaa arvon toisellekin, siis silloin kun oikeasti niin tuntee ja haluaa. Itse pärjäävät ovat myös psyykkisesti kovempia kuin porukkahenkiset monella alalla, koska heidän on pakko selvitä omin neuvoin, tukijat, kannustajat ym. puuttuvat enemmän.

Kyllä sinunkin pitäisi pohjalaisena paheksua muiden orijaalua. :D[/QUOTE]

Sä et määritä sitä mitä muut pitää hauskana ja mistä he nauttivat. Sä et pidä festareista, mutta muut voi silti pitää. Kestä se.

Ja suorastaan naurettavaa väittää, että massatapahtumiin osallistuva ei pärjää yksin. :LOL: :LOL: :LOL: Yksin mä oon nytki ja nautin olostani ja silti voisin yli 30-vuotiaana lähtiä joku kesä festareille. :whistle:

nohh
[QUOTE="mies";28634848]xd No onhan se nyt vaan vähän hölmöä käytöstä ryvetä jossain mutaisessa teltassa, kuunnella perus-listamusiikkia kovalla äänellä ja olla kännissä muiden kanssa.

Ja kyllä alkukantaisia kokemuksia muutenkin saa kuin teennäisistä kaupallisista joukkotapahtumista.[/QUOTE]

Voi kuule, tuohon kaikkeen luettelemaasi riittää mainiosti aikaa, vaikka festareilla tai kaksillakin kesän aikana kävisi. :) Hassua, että luulet, että nuo asiat sulkevat toisensa pois. Sivistynyt ihminen osaa katsoa asioita monelta kantilta eikä ahdasmielisesti sulje joitakin kulttuurielämyksiä pois elämästään.

Ja tuosta ensimmäisestä sanoisin sen verran, että huomaa, ettet ole festareilla käynyt, kun kuvittelet sen olevan tuollaista. :) Suosittelen kokeilemaan.

"northern soul"
Mun miesystava, 40v, ei ole koskaan ollut. Aion vieda sen kylla. Festareiden telttailukokemuksia olen tahan ikaan, 31v, mennessa kerannyt tarpeeksi ja nykyaan keski-ikaisfestaroin eli kuuntelen bandeja illan ja sitten vetaydyn hotellihuoneen rauhaan kunnon younille.

Ma ainakin nautin lemipibandeiistani niin taysin palkein, etta en ihan heti ole festareista luopumassa. Foo Fighters tai Kasabian Leedsin festareilla 70 tuhannen ihmisen puristuksessa. Juuri ihanaa juuri mulle. Sellaista massahurmosta, joka on mun makuun. Kirjoja ehdin lukea muulloin.

:wave: DBTL:ässä olen kerran käynyt Zen Cafetta katsomassa, mutta sitä ei kyllä mun mielestäni lasketa :)

Täytän ihan näinä päivänä 30v, eikä ole koskaan festareilla tullut käytyä. Enkä usko, että tuleekaan. Ei vaan ole ns. mun juttuni :)

"mies"
Sä et määritä sitä mitä muut pitää hauskana ja mistä he nauttivat. Sä et pidä festareista, mutta muut voi silti pitää. Kestä se.

Ja suorastaan naurettavaa väittää, että massatapahtumiin osallistuva ei pärjää yksin. :LOL: :LOL: :LOL: Yksin mä oon nytki ja nautin olostani ja silti voisin yli 30-vuotiaana lähtiä joku kesä festareille. :whistle:
Vedät kaikki asiat siihen pisteeseen, että niistä on turha keskustella "koska jokaisen oma asia". Se ei itse asiassa perustele mitään, koska se perustelee kaiken :)

Kyllä Alavuurella jos sieltä olet kotoisin varmasti tunnetaan myös "oman minän" käsite. Minulla se ainakin oli kasvatuksessa vahvasti. Eli älä mene toisten joukossa, luota ja usko ensin itseesi ja näkemyksiisi. Festarit on pikkuisen sellaista sosiaaliseen tilanteeseen mukautumista (vähän kuten joku facebook). Kuin baariin lähtö pitämään alkon voimalla hauskaa vaikkei itseä niin huvittaisikaan. Joku pystyy porukan voimalla eikä siinä mitään. Minä en pysty, olen liian itsenäinen siihen.

Yhteistyössä