Olen aika outo luulisin

Hahaa, mua vois vissiin sitten luonnehtia jo lähes normaaliksi, koska mä oon sentäs käynyt Ankkarockissa pari kertaa ja menisin vieläkin jos se järjestettäis. Mutta mihkään telttaan en kyllä lähtis rypemään, Ankasta on aina päässyt kotiin nukkumaan.

"mies"
Voi kuule, tuohon kaikkeen luettelemaasi riittää mainiosti aikaa, vaikka festareilla tai kaksillakin kesän aikana kävisi. :) Hassua, että luulet, että nuo asiat sulkevat toisensa pois. Sivistynyt ihminen osaa katsoa asioita monelta kantilta eikä ahdasmielisesti sulje joitakin kulttuurielämyksiä pois elämästään.

Ja tuosta ensimmäisestä sanoisin sen verran, että huomaa, ettet ole festareilla käynyt, kun kuvittelet sen olevan tuollaista. :) Suosittelen kokeilemaan.
No voin toki joskus kokeillakin :) Jotenkin se meno ei vaan näytä kovin aidolta. Uskon että suomalaisten on vaikea pitää aidosti hauskaa ilman "sekoilua" ym. Emme ole sellainen kulttuuri.

Esimerkiksi kaljakellunta on myös kulttuurielämys, omalla tavallaan, mutta ei liene ahdasmielistä väittää, ettei se ole kovin rikastuttava ajattelun tai taiteellisten kokemusten tasolla.

[QUOTE="mies";28635099]
Esimerkiksi kaljakellunta on myös kulttuurielämys, omalla tavallaan, mutta ei liene ahdasmielistä väittää, ettei se ole kovin rikastuttava ajattelun tai taiteellisten kokemusten tasolla.[/QUOTE]

Luojan kiitos me muut osataan nauttia monenlaasista asioosta eikä kaiken tarvitte aina olla niin vakavaa. Kattos ku se festarihuvittelu ei mitenkään sulje pois niitä hyviä kirjoja, teatteria, oopperaa yms.

[QUOTE="mies";28635065]Vedät kaikki asiat siihen pisteeseen, että niistä on turha keskustella "koska jokaisen oma asia". Se ei itse asiassa perustele mitään, koska se perustelee kaiken :)

Kyllä Alavuurella jos sieltä olet kotoisin varmasti tunnetaan myös "oman minän" käsite. Minulla se ainakin oli kasvatuksessa vahvasti. Eli älä mene toisten joukossa, luota ja usko ensin itseesi ja näkemyksiisi. Festarit on pikkuisen sellaista sosiaaliseen tilanteeseen mukautumista (vähän kuten joku facebook). Kuin baariin lähtö pitämään alkon voimalla hauskaa vaikkei itseä niin huvittaisikaan. Joku pystyy porukan voimalla eikä siinä mitään. Minä en pysty, olen liian itsenäinen siihen.[/QUOTE]

En oo Alavudelta. Enkä tee asioota sen takia, että muutki tekee enkä pidä väkisin hauskaa. Mä teen sitä mitä mä haluan ja mitä pidän hauskana. Mutta jauha sä lisää tuota paskaas johon ei usko muut ku sä itte.

Ja mitä hiton murretta on Alavuurella. Ei ainakaa mun murretta.

nohh
[QUOTE="mies";28635099]No voin toki joskus kokeillakin :) Jotenkin se meno ei vaan näytä kovin aidolta. Uskon että suomalaisten on vaikea pitää aidosti hauskaa ilman "sekoilua" ym. Emme ole sellainen kulttuuri.

Esimerkiksi kaljakellunta on myös kulttuurielämys, omalla tavallaan, mutta ei liene ahdasmielistä väittää, ettei se ole kovin rikastuttava ajattelun tai taiteellisten kokemusten tasolla.[/QUOTE]

Eihän kaikkien kulttuurielämysten tarvitsekaan rikastuttaa taiteellisten kokemusten tasolla. Kulttuurielämyksiä voi harrastaa puhtaasti hauskanpito ja nautinto mielessä, se on rentouttavaa.

Tuosta hauskanpidosta sen verran, että tarkoitatko, ettei sinulla koskaan ole hauskaa, koska et käy "sekoilemassa". Kun siis sanot, että aidosti hauskaa on vain alkoholin voimalla "sekoillessa".

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Eipä ole tullut käytyä. Ikää tosin vasta 23v mutta en ainakaan tällä hetkellä näe itseäni tulevinakaan vuosina festareilla. Erilaisessa elämäntilanteessa aika varmasti olisin käynyt (= jos en olisi tullut perheelliseksi näin nuorena), mutta en koe silti menettäneeni mitään vaikken festareita koskaan kokisikaan. Se vaan on täysi mahdottomuus kaikkien kokea ihan kaikkea, pitää valita ne itselle tärkeimmät ja kiinnostavimmat asiat joihin panostaa :) festarit on aika pohjalla mun listallani..

"mies"
Eihän kaikkien kulttuurielämysten tarvitsekaan rikastuttaa taiteellisten kokemusten tasolla. Kulttuurielämyksiä voi harrastaa puhtaasti hauskanpito ja nautinto mielessä, se on rentouttavaa.
Minulle tuo on liian helppoa ja liian viihteellistä :) Ajattelen ehkä liikaa ja olen liian itsenäinen xD En kuluta valtavasti populaarikulttuuria, siitä puuttuu jokin sielu tai haaste, turhan usein.

Tuosta hauskanpidosta sen verran, että tarkoitatko, ettei sinulla koskaan ole hauskaa, koska et käy "sekoilemassa". Kun siis sanot, että aidosti hauskaa on vain alkoholin voimalla "sekoillessa".
Kyllä minä käyn sekoilemassa kun tunnen niin, mutta vierastan ryhmäpainetta.

Suomessa yleensä alko tarvitaan laukaisemaan rentouden, tämä lienee kiistatonta.

nohh
[QUOTE="mies";28635191]Minulle tuo on liian helppoa ja liian viihteellistä :) Ajattelen ehkä liikaa ja olen liian itsenäinen xD En kuluta valtavasti populaarikulttuuria, siitä puuttuu jokin sielu tai haaste, turhan usein.
[/QUOTE]

Ok, minusta taas on ihanaa nauttia elämästä sen kaikilla osa-alueilla.

[QUOTE="mies";28635191]Kyllä minä käyn sekoilemassa kun tunnen niin, mutta vierastan ryhmäpainetta.

Suomessa yleensä alko tarvitaan laukaisemaan rentouden, tämä lienee kiistatonta.[/QUOTE]

Olen eri mieltä. Ei se alko välttämätöntä kaikille ole. Jotkut osaavat pitää hauskaa ilman sitä ja sen kanssa.

[QUOTE="mies";28635200]Oletpa naiivi :) Mutta tule uskossasi autuaaksi.[/QUOTE]

Ei oo todellista. Sä oot kyllä todella naurettava ja säälittävä tapaus joka luulee olevansa jotenki muita parempi ja todella fiksu.

Onneks mä itte tiän omat asiat paremmin ku tuollaanen yksinkertaanen säälittävä nössykkä jonka pitää pätiä olemattomilla asioolla. Ja luojan kiitos mä en tunne sua oikias elämäs koska oot todella kuvottava tapaus. Enkä taida olla yksin mielipiteeni kans...

"Hiphei"
[QUOTE="mies";28634848]xd No onhan se nyt vaan vähän hölmöä käytöstä ryvetä jossain mutaisessa teltassa, kuunnella perus-listamusiikkia kovalla äänellä ja olla kännissä muiden kanssa.

Mieluummin tuonkin ajan luen hyvää kirjaa, katson hyvää ohjelmaa, keskustelen hyvän ystävän kanssa, nautin hyvästä ruuasta tai äänentoistosta, olen lähellä jotain tärkeää ihmistä, kirjoitan runoja tai tieteellistä tekstiä, ihailen jotain taideteosta, olen kuntosalilla, rentoudun, mietiskelen, ym. Nämä ovat paljon nautinnollisempia ja laadullisempia toimintoja ajattelua, sivistystä ja omaa itseä kehittävällä ja hoitavalla tavalla. Suosittelen kokeilemaan, mieli on paljon rauhallisempi ja tyynempi :)

Ja kyllä alkukantaisia kokemuksia muutenkin saa kuin teennäisistä kaupallisista joukkotapahtumista.[/QUOTE]

Haha :D Tuskassa listamusaa? Tai Nummirockissa? Mikä muutenkaan tekee parempia sun tekemistä jutuista? Niitä voi tehdä vuoden jokainen päivä muutenkin.
Avarra maailmaasi, voit tulla fiksummaksi jos edes haluat.

Yhteistyössä