Aikuisella ihmisellä ei puheaikaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Tunteeko kukaan muu aikuisia ihmisiä, jotka soittelevat häläreitä kun itsellä ei ole puheaikaa? Itsellä yksi kaveri.. Elää tuilla, on kolmekymppinen nainen. Ei kiinnostaisi soittaa aina takaisin ihan kuin mulle ne puhelut ois ilmaisia?! Ja onhan tuo nyt vähän säälittävää, sori kaverini mutta mua ottaa päähän!

minulla eräs suulainen, omaisuutta on vaikka muille jakaa mutta hemmetti kun on nuuka. Soittaa häläreitä ettei mene puheaika ja pripeid liittyä siksi että ei vaan vahingossakaan ylitä budjettia.
Tulee kaikkiin sukujuhliin kädet levällään (pikkuimainen olen kun sanon näin, ilman muistamista) ja syö mhansa täyteen, käy myös kaupoissa ja etenkin kaikissa ilmais tapahtumissa joissa etenkin ruokaa tarjolla.
Kahvillae jos pyydät tämän jonnekin kahvioon hän työntää omansa sinun maksettavaksi jos sanot että et aijo maksaa hän on ilman kahvia, ei ole varaa.
Jotenkin säälittävää, samaan aikaan hänellä on kuitenkin niin uuden karhea oma auto (velaton) kuin (velaton) omakotitalo, ettäkai tuolla tyylillä sitten jokusen sentin säästää.

Alkuperäinen kirjoittaja tiedän ja ärsyttää;28634686:
minulla eräs suulainen, omaisuutta on vaikka muille jakaa mutta hemmetti kun on nuuka. Soittaa häläreitä ettei mene puheaika ja pripeid liittyä siksi että ei vaan vahingossakaan ylitä budjettia.
Tulee kaikkiin sukujuhliin kädet levällään (pikkuimainen olen kun sanon näin, ilman muistamista) ja syö mhansa täyteen, käy myös kaupoissa ja etenkin kaikissa ilmais tapahtumissa joissa etenkin ruokaa tarjolla.
Kahvillae jos pyydät tämän jonnekin kahvioon hän työntää omansa sinun maksettavaksi jos sanot että et aijo maksaa hän on ilman kahvia, ei ole varaa.
Jotenkin säälittävää, samaan aikaan hänellä on kuitenkin niin uuden karhea oma auto (velaton) kuin (velaton) omakotitalo, ettäkai tuolla tyylillä sitten jokusen sentin säästää.

Siis sukulainen :D kai tää valvominen ei sovi minulle enään yövuoron jälkeen vaan mentävä nukkumaan :D
Hyvä jussia kaikille!!

[QUOTE="Lissu";28634681]Rahalla sitä saa, ei ap:nkaan puhelut ilmaisia ole.

Mä en tuollaiseen hyväksikäyttöön lähtisi... kaveri voi soitella uudelleen kun puheaikaa löytyy. Hätätapaukset erikseen, mutta jos tuo on toistuvaa niin en enää soittelisi takaisin.[/QUOTE]

Joo rahalla saa, mutta joskus sitä rahaa voi olla todella vähä ja on pakko valita ostaako ruokaa vai hakeeko puheaikaa.

[QUOTE="Lissu";28634715]Ymmärrän sen, mutta ei niitä puheluita silti muilla voi maksattaa. Ei se mikään ratkaisu ole. Jos ei ole puheaikaa eikä rahaa hankkia sitä lisää, niin sitten voi olla soittelematta.[/QUOTE]

Joskus voi olla tilanne, että noin on pakko tehdä. Pitää saada kysyttyä/sanottua joku tärkiä asia jollekki ihmiselle ja haluaa niitä viimeesiä puheajan senttejä säästää hätävaraksi.

Mutta vaikia tätä on näköjään saada tajuamaan jos ei oo ittellä kokemusta asiasta.

Joskus voi olla tilanne, että noin on pakko tehdä. Pitää saada kysyttyä/sanottua joku tärkiä asia jollekki ihmiselle ja haluaa niitä viimeesiä puheajan senttejä säästää hätävaraksi.

Mutta vaikia tätä on näköjään saada tajuamaan jos ei oo ittellä kokemusta asiasta.
no laita viesti facebookissa tai soita skypellä.

• Tykkää
Reactions: Minuli
Tiedän tämmöisiä tapauksia. Elämänhallinta hukassa, tuilla eläviä sanottaisko nyt sossu white trash porukkaa. Olen pyrkinyt välttelemään. Olisihan se outoa, että kaikissa järjissään oleva älykäs ihminen joutuu semmoiseen jamaan, että joutuu miettimään ostaako ruokaa vai puheaikaa. Prepaidia käyttävillä yleensäkin on luottotiedot menneet... :/

Mulla on itselläni kyllä paljonkin kokemusta siitä kun on rahat vähissä ja pitää valita ostaako ruokaa vai maksaako erääntyviä laskuja vai tankkaako autoa, että pääsee kulkemaan töissä. Mutta silti mä en ole ikinä muilla maksattanut elämistäni.

Ymmärrän kyllä jos hätätapauksessa soittaa hälärin, mutta veikkaan että ap:n tapauksessa ei ollut tästä kyse vaan toistuvasta käytöksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28634775:
no laita viesti facebookissa tai soita skypellä.

Ja kaikkihan on facebookis ja/tai käyttävät skypeä. :whistle: Eikä mulla oo mitää tarvetta laittaa mitää viestiä. Yritän vain tuoda esille sen, että joskus sitä puheaikaa ei oikiasti oo.

No esim. minä tiedän opettajan jolla prepaid, eikä taatusti ole luottotiedot menny ja omaisuutta on. Itselläni kaksi normaalia liittymää vaikka ei luottotietoja.

Mä soitan häläreitä mun mutsille ja siskolle, kun niillä on sellaiset liittymät mistä saa soittaa saman operaattorin numeroihin ilmaiseksi ja mulla minuuttiveloitteinen :D Monilla kavereillakin on puhepaketteja joita eivät saa ikinä käytettyä täyteen, niin hekin ovat pyytäneet heittämään vain häläriä jos on asiaa niin soittavat omaan puhepakettiinsa, tai jos soitan heillepäin ja näyttää tulevan pitkä puhelu, niin jossain vaiheessa katkaistaan puhelu ja he soittavat itse takaisinpäin pakettiminuuteillaan.

Ehkä tämä prepaid-tyyppi ajattelee että ap:lla on joku puhepaketti millä voi kuitenkin soittaa "ilmaiseksi" (ts. ettei paketin minuutit kuitenkaan kuluisi loppuun). Jos sinulla ap tällainen on, niin oletko kenties ohimennen joskus asiasta maininnut? Tai sanonut joskus kaverin soittaessa että "oota mä soitan sulle takaisin kun mun on halvempaa soittaa sullepäin"?

Olisihan se outoa, että kaikissa järjissään oleva älykäs ihminen joutuu semmoiseen jamaan, että joutuu miettimään ostaako ruokaa vai puheaikaa.

Voi vittu suoraan sanottuna. Opiskelevana yh:na voi joskus joutua miettimään tuollaasta!!!! Olisko parempi pitää turpansa kii ku et selvästikää mitää tuollaasesta asiasta tiä. Aiva turha tulla väittämään, että kyllä sulla on kokemusta. Ei varmasti oo ku tuollaasta sontaa kirjootat.

Voi vittu suoraan sanottuna. Opiskelevana yh:na voi joskus joutua miettimään tuollaasta!!!! Olisko parempi pitää turpansa kii ku et selvästikää mitää tuollaasesta asiasta tiä. Aiva turha tulla väittämään, että kyllä sulla on kokemusta. Ei varmasti oo ku tuollaasta sontaa kirjootat.

Jos ei ole rahaa, silloin ei soitella. Ihan näin yksinkertaista se on.

[QUOTE="vieras";28634840]Jos ei ole rahaa, silloin ei soitella. Ihan näin yksinkertaista se on.[/QUOTE]

Niin ei soitella huvikseen, mutta joskus voi oikiasti olla tärkiää asiaa! HALOOOOOOO!!!!!!!!

Miehellä on kaveri, jolla elämäntilanne välillä on sellainen, että häläreitä soittelee. Nyt tilanne parempi kun on jossain oppisopimuskoulutuksessa, mutta pari vuotta sitten soitteli häläreitä. Semmoin mies, jolla kymmeniä pikkupätkä -töitä eri paikoissa, mutta kunnon koulutusta ei ole. Suurimmaksi osaksi on ollut työtön. Ikää nyt 39v.

Uskomatonta,miten nyt voi niin ottaa pattiin tollanen. Anteeksi vaan, mutten ymmärrä yhtään tuollaisia ihmisiä. Saako tolla dissaamisella jotenki nostatettua jtn omaa statusta, vai mistä on kyse? Aika pikkumaista, mulle ei oo mikään vaiva soittaa takas kaverille,tosin jos tyyppi muutenkin on ärsyttävä ku sit vois tosta vetää herneet, mut silloinhan kyse on jo muusta,kuin häläristä...

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
[QUOTE="vieras";28634857]Ja muiden pitää maksaa SINUN tärkeä asiasi..niin miksi?[/QUOTE]

Niin kyllähän se on parempi olla pitämättä yhteyttä lapsensa isään... Daa. Ja oonko mä puhunu tämän hetkisestä tilanteesta?!?!?!?!?!!? Mä vain omien kokemusten perusteella tiän mitä se voi olla, mutta repikää te vain turpaanne ja pätekää ku ette muuta osaa. Kiitos ja hei.

Ahaa. No yleensä olen pyrkinyt olemaankin turhia soittamatta.
Pyydän anteeksi Sinulta ystäväiseni, että kun olet yrittänyt soittaa ja minulla on saldoa 2,07e niin teen hälyn takaisin. Empä juuri näekään ketään nykyään tai soittele huvikseni, ei täten tarvitse tämän vammaisen sairaan kanssa olla liikoja tekemisissä. :)
Terkuin yks 3-kymppinen eläkkeelle pakotettu nainen (fyysinen sairaus), joka ei saa sossusta mitään tukia sairaskuluihin, sähköön, vuokraan jne joten säästämpä mielummin soitteluista kuin ruuasta. Elämänhallintani vielä osaa arvottaa asiat tärkeysjärjestykseen.. ;)

Niin kyllähän se on parempi olla pitämättä yhteyttä lapsensa isään... Daa. Ja oonko mä puhunu tämän hetkisestä tilanteesta?!?!?!?!?!!? Mä vain omien kokemusten perusteella tiän mitä se voi olla, mutta repikää te vain turpaanne ja pätekää ku ette muuta osaa. Kiitos ja hei.

Miten tämä nyt kääntyi siihen, että sinulla ei ole varaa soitella lapsesi isälle?

Yhteistyössä