Enkö olisi saanut valittaa naapurin kissasta?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kävin sitten sanomassa ettei ole kiva kun heidän kissansa käy jatkuvasti kasvimaalla ja hiekkalaatikolla kuopimassa. Vastaus oli että he eivät voi asialle mitään koska kissa on ulkokissa ja sen pitää päästä ulos. mutta me kuulema voidaan peittää kasvimaa harsolla ja hiekkalaatikkoon voi tehdä kannen ja kuulema kaupasta voi ostaa kissankarkotetta. Menin sanattomaksi. Täytyskö itse alkaa kulkemaan heidän pihassaan ja sanoa ettei meitä mitkään rajat koske?

"Mie"
Kokeile kissankarkoite ainetta, ei mitään hajua toimiiko, en ole koskaan kokeillut. Mutta ihan meidänkin lähi s-marketissa oli jotain sellaista myynnissä.

http://www.lemmikkikauppa.fi/Anti-Kot-koiran-ja-kissankarkoite-ulkokayttoon

"hmm"
Onneksi meidän naapureita ei haittaa meidän kissat. Juuri viime viikolla sanoin molemmille naapureille, että tulkaa heti sanomaan jos kissamme tekee tuhoja tai muuten häiritsee heidän pihallaan. Kuulemma ei yhtään haittaa, parempi että hiiret vaan pysyy poissa. Enempää naapureita ei meidän lähellä olekkaan :)

"Mie"
[QUOTE="vieras";28624323]Täytyskö itse alkaa kulkemaan heidän pihassaan ja sanoa ettei meitä mitkään rajat koske?[/QUOTE]

Mut hei toihan olis hyvä idea. Meet konttaamaan sinne heidän pihalle, kaivelet vähän kukkapenkkiä ja lopulta kyykistyt ja väännät oikein mojovat paskat siihen keskelle pihaa :D

kelju kaisa
http://www.pepperbox.fi/CatStop.htm

tällä pysy pois meidän tontilta. tosin kulki kesällä takapihan kautta ja talvella etupihan kautta mutta näppärästi sain vaihdettua paikkaa. poliisitkin kävi laitteesta kyselemässä, naapuri oli tehnyt ilmoituksen riistakamerasta. oli poliiseillakin naurussa pitelemistä kun esittelin laitteen toimintaa ja edessä lukevaa catstop-merkkiä esittelin :)

loukuta ja vie löytöeläin kotiin. tai ilmota naapurille ett myyriä pihassa ja myrkkyjä pistit etä voisivat pitää kissan kiinni :) eikä silti tarvi myrkkyjä laittaa.... tai osta kk seisoja pitää kissat loitolla eivät eksy ku kerran pihaan...

kissan omistaja
No huh, ihan oikein teit! Omistaja on vastuussa kissansa aiheuttamasta tuhosta. Itselläni on ulkokissa ja meidän taloyhtiössä kaikki tietävät sen kuuluvan minulle. Olen myös tehnyt selväksi että korvaan kissan aiheuttamat vahingot (ei ole kukaan tullut mitään sanomaan 2v aikana). Sait kissan omistajalta hyvät neuvot, valitettavasti vain hänen tulisi kustantaa sinulle kissan karkoitteet yms.

"vieras"
http://www.pepperbox.fi/CatStop.htm

tällä pysy pois meidän tontilta. tosin kulki kesällä takapihan kautta ja talvella etupihan kautta mutta näppärästi sain vaihdettua paikkaa. poliisitkin kävi laitteesta kyselemässä, naapuri oli tehnyt ilmoituksen riistakamerasta. oli poliiseillakin naurussa pitelemistä kun esittelin laitteen toimintaa ja edessä lukevaa catstop-merkkiä esittelin :)
Oikeastaanhan kissan omistajan kuuluisi maksaa tuollaiset naapureilleen.

vierailija
Kävin sitten sanomassa ettei ole kiva kun heidän kissansa käy jatkuvasti kasvimaalla ja hiekkalaatikolla kuopimassa. Vastaus oli että he eivät voi asialle mitään koska kissa on ulkokissa ja sen pitää päästä ulos. mutta me kuulema voidaan peittää kasvimaa harsolla ja hiekkalaatikkoon voi tehdä kannen ja kuulema kaupasta voi ostaa kissankarkotetta. Menin sanattomaksi. Täytyskö itse alkaa kulkemaan heidän pihassaan ja sanoa ettei meitä mitkään rajat koske?
Olisiko se niin iso vaiva suojata itse kasvimaa ja hiekkalaatikko? Helpompi vain valittaa, kuin tehdä itse jotain asian eteen?

minä tein näin
Noo karkotteet on huu haata!

Miulla oli sama ongelma naapurin kollin kanssa,plus että se perhana kävi ruikkimassa LAKANAT!!!!Ja pasko vaunuun!!

Kerran sanoin nätisti,kun ukko oli sitä mieltä,ettei kukaan tolkun ihminen lakanoitaan ulkona kuivata/tuuleta,saati piä lastaan ulkona nukkumassa,totesin "kukaan tolkun ihminen ei piä kolliansa vapaana"..
Hommasin supiloukun,loukutin ja kiikutin eläinlääkäriin.Kollilla ei ollu sirua eikä muutakaan tunnistetta.Kolli jäi eläinlääkäriin,joka toimitti sen esyyn.
Tänä päivänä se sama kolli on samalla omistajalla,mutta eipä liiku vapaana.Tais sen verta tyyriiks tulla kolin nouto...

On se elämä hirveetä. Ap kuuluu varmaan siihen ihmisryhmään, jolle kaikki elolliset (paitsi ihmiset) on suuri kauhistus ja riesa.

Linnut raakkuu liian kovaa. Kukista erittyy siitepölyä. Jäniksillä on epämuodikkaat korvat. Jne.

laaman nöyhtä
Ai kamala. Kissa joka tekee reikiä hiekkaan! On se järkyttävää. Soititko jo Iltalehden paikalle? "Perheen kesäloma pilalla!! Pihahiekassa reikiä kuin Syyriassa! Raivokissa iski!"
Kissat saa hyvin helposti poistumaan suihkuttamalla vettä niitä kohti. Oppivat yleensä kerrasta. Tai tässä tapauksessa taitaa olla vesi liian kallista ja letkukin on löysä.

• Tykkää
Reactions: Lunatic

Yhteistyössä