Kuinka usein vaihdatte käsipyyhkeenne? (Mieheni käski kysyä!)

• Viestiketjun aloittaja hoomoilanen
  • Ensimmäinen viesti
"moi"
Varmaa kerran viikossa, joskus harvemminkin. Valkoset tulee vaihdettua nopeemmin, niissä kun se lika tuppaa näkymään herkemmin. Meitä on 2+3, lapsilla on oma käsipyyhe alempana ja aikuisilla oma. Tämä siis vessassa. Kylppärissä jos pestää käsiä, ni käytetää kaikki samaa, mut sitä käytetään harvemmin. Keskustelunaiheita on aika laidasta laitaan, joskus myös "keskustellaan" näistä kodinhoidollisista asioista...

Keittön pyyhkeet vaihdan parin päivän välein. Alakerran vessan pyyhkeet samoin, ja jos on tarvetta niin päivittäin. Yläkerran vessan pyyhkeet vaihdan n. kerran viikossa, kun niitä käytetään harvemmin.

Ai niin, meitä on 2+3.

-75
Meitä on 2+3 ja vessassa on kaksi käsipyyhettä, jotka vaihdan n. kerran viikossa, joskus pari kertaa. Kasvopyyhkeet vaihdetaan myös kerran viikossa. Samoin keittiön käsipyyhkeet (2kpl).

vaihtoo
Meillä 2 aikuista ja 1 taapero. Käsipyyhe vaihdetaan 1-2 kertaa viikossa, ainakin siis vähintään kerran viikossa. Ja jos tulee vieraita niin vaihdan uuden pyyhkeen, samoin vierailun jälkeen laitan meille uuden. Jos joku on kipeä niin hän käyttää omaa käsipyyhettä.

Keittiöpyyhe vaihdetaan joka päivä.

Meitä on kaksi aikuista. Vaihdan vessan käsipyyhkeen n. 2 viikon välein, keittiön pyyhkeen viikon välein ja kodinhoitohuoneen pyyhkeen (siellä mies pesee kädet aina esim. autorempan jälkeen) silloin kun mies haluaa. :D Tietysti riippuu onko tulossa vieraita tai onko esim. käynyt paljon vieraita ym.

"Tiu"
Vaihdan noin kerran viikossa. Jos vieraita käy paljon vessan pyyhe vaihtuu useammin. Perheessämme on 3 henkilöä, mutta tällä hetkellä vain aikuiset käyttävät vessan käsipyyhkeitä.

Meitä on kuusi. Enkä ole eläissäni uhrannut ajatustakaan käsi- tai kylpypyyhkeiden vaihtovälille... Käsipyyhkeet laitan pyykkiin kun ne tuntuvat likaisilta tai ovat niin märät ettei niihin enää auta käsiä kuivata... Joskus joutuu (kesällä) vaihtamaan käsipyyhkeen ihan lennossa kesken päivän kun lapset kuivaavat pestyt "puhtaat" kätensä siihen... Luulen että yläkerran kylpyhuoneen käsipyyhkeen vaihtoväli on kaikkein pisin... siellä harvoin kukaan pesee käsiään koska wc:tä ei juuri käytetä...

"Vieras"
Mä en ymmärrä, että tällä palstalla ihmiset vaihtaa petivaatteet 1-2 kertaa viikossa (muistaakseni joku vaihtoi päivittäin lakanan ja tyynyliinat), käsipyyhkeet lähes päivittäin, kylpypyyhkeet samoiten, meneeköhän vähän yli!? Niin ja keittiöluutunkin kaikki ilmeisesti vaihtavat päivittäin, näin muistelen toisista keskusteluista.

Itse vaihdan kerran viikossa käsipyyhkeet, kylpypyyhkeet, petivaatteet parin - kolmen viikon välein.
2 aikuista ja 1 vauva. Vauvalla omat pyyhkeet, joita menee useampi päivässä, mutta ne sotkeentuvat.
Keittiöluutun jätän välillä kloriittiveteen lillumaan, ei sitä sen kummemmin pestä tai vaihdella (siis vaihdetaan välillä, mutta harvoin).

Meillä pyyhkeisiin kuivataan puhtaat kädet/vartalo (käydään saunassa päivittäin), ei ne koskaan ehdi likaantua näkyvästi, eivät myöskään ole märkiä ja viikon käytön jälkeen tuoksuvatkin edelleen ihan puhtaalle.

Ja minä olen vielä ihminen, joka siivoaa PALJON, meillä on aina siistiä ja puhdasta, joten siitä ei ole kyse. Kai näihin sitten vastaavat aina vain ihmiset, jotka pyykkää, pesee ja puunaa koko ajan.
Eihän ne bakteerit pahasta ole, ei meillä ainakaan kukaan ole koskaan kipeä tms.

"krista"
[QUOTE="Vieras";28619212]Mä en ymmärrä, että tällä palstalla ihmiset vaihtaa petivaatteet 1-2 kertaa viikossa (muistaakseni joku vaihtoi päivittäin lakanan ja tyynyliinat), käsipyyhkeet lähes päivittäin, kylpypyyhkeet samoiten, meneeköhän vähän yli!? Niin ja keittiöluutunkin kaikki ilmeisesti vaihtavat päivittäin, näin muistelen toisista keskusteluista.

Itse vaihdan kerran viikossa käsipyyhkeet, kylpypyyhkeet, petivaatteet parin - kolmen viikon välein.
2 aikuista ja 1 vauva. Vauvalla omat pyyhkeet, joita menee useampi päivässä, mutta ne sotkeentuvat.
Keittiöluutun jätän välillä kloriittiveteen lillumaan, ei sitä sen kummemmin pestä tai vaihdella (siis vaihdetaan välillä, mutta harvoin).

Meillä pyyhkeisiin kuivataan puhtaat kädet/vartalo (käydään saunassa päivittäin), ei ne koskaan ehdi likaantua näkyvästi, eivät myöskään ole märkiä ja viikon käytön jälkeen tuoksuvatkin edelleen ihan puhtaalle.

Ja minä olen vielä ihminen, joka siivoaa PALJON, meillä on aina siistiä ja puhdasta, joten siitä ei ole kyse. Kai näihin sitten vastaavat aina vain ihmiset, jotka pyykkää, pesee ja puunaa koko ajan.
Eihän ne bakteerit pahasta ole, ei meillä ainakaan kukaan ole koskaan kipeä tms.[/QUOTE]

Anoppini on ollut kauhuisaan kun kerroin että vaihdan petivaatteet 2-3 viikon välein, hänen mielestä liian usein ja joka toinen kuukausi voisi niitä vaihtaa. Meitä on sentään 7 henkilöä.

"vieras"
Mä en henk.koht. usko noita 2 kertaa päivässä vaihdetaan-kommentteja.
Ihan järjetöntä touhua ja siinä vaiheessa kannattaa jo hakea apua pakkomielteeseen.

Meillä vaihdetaan kaikki pyyhkeet kerran viikossa, wc:n pesun yhteydessä. Ja se on todellakin riittävää.
Eikö teillä ne pyyhkeet kuivu kunnolla, vai miksi ihmeessä niitä pitää päivittäin vaihtaa?

lucifer
[QUOTE="vieras";28619320]Mä en henk.koht. usko noita 2 kertaa päivässä vaihdetaan-kommentteja.
Ihan järjetöntä touhua ja siinä vaiheessa kannattaa jo hakea apua pakkomielteeseen.

Meillä vaihdetaan kaikki pyyhkeet kerran viikossa, wc:n pesun yhteydessä. Ja se on todellakin riittävää.
Eikö teillä ne pyyhkeet kuivu kunnolla, vai miksi ihmeessä niitä pitää päivittäin vaihtaa?[/QUOTE]Kuivuu , mutta isäntä ja ite( samoin muut remontoijat) pyyhkästää niihin autoremonttien välissä olevilla kaffetauoilla käsiämme ja ovat yleensä melko mustia....

"vieras"
Kuivuu , mutta isäntä ja ite( samoin muut remontoijat) pyyhkästää niihin autoremonttien välissä olevilla kaffetauoilla käsiämme ja ovat yleensä melko mustia....
No mikä järki siinä on että todella paskasia käsiä pyyhitään aina uusiin pyyhkeisiin ja monta kertaa päivässä?

Eikö kannattaisi laittaa pyyhe erikseen paskaisille remppakäsille ja sitten toiset pyyhkeet normikäyttöön?

Ei oma ukko ainakaan tule autotallista käsiään pyyhkimään mun valkoisiin pyyhkeisiin, tai ainakin on pessyt kätensä kunnolla ennen sitä.

"Mirmir"
Kerran viikossa, kahden aikuisen koti. Joskus useammin, joskus harvemmin. Yleensä vaihdan aina jos meillä on ollut vieraita, koska meillä ei ole erikseen vieraskäsipyyhettä.

Yhteistyössä