18-vuotias tyttö, jolla päälaki ja takaraivo paistaa.. asiaa hiustenlähdöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saattaa olla tai olla olematta....mitä oikein haet tällä keskustelulla? Lisää arvauksia, mikä tytöllä voisi olla? Jos on niin hölmö, että ei suostu menemään lääkäriin, niin eipä tuo taida iso ongelma olla...

[QUOTE="heh";28603792]Saattaa olla tai olla olematta....mitä oikein haet tällä keskustelulla? Lisää arvauksia, mikä tytöllä voisi olla? Jos on niin hölmö, että ei suostu menemään lääkäriin, niin eipä tuo taida iso ongelma olla...[/QUOTE]

Täällä on ehdottomasti pätevämpää porukkaa kuin esim. ihotautilääkäri olisi. Mitäs sitä suotta makseskelemaan kovia lekurin palkkioita.

Eikä edes labraan tarvitse mennä, kyllä tällä palstalla diagnoosia pukkaa jos toistakin.

[QUOTE="vieras";28603770]Kirjoitustyyli on ihan tunnistettava. :laugh:

Päälääkäriä kyllä tarvitset, siis psykiatria.[/QUOTE]

Tämä mitään satua ole! Lueppa nuo oireet tuolta ja sano uudelleen että kuulostaako sadulle...

[QUOTE="heh";28603792]Saattaa olla tai olla olematta....mitä oikein haet tällä keskustelulla? Lisää arvauksia, mikä tytöllä voisi olla? Jos on niin hölmö, että ei suostu menemään lääkäriin, niin eipä tuo taida iso ongelma olla...[/QUOTE]

Siis tein tämän aloituksen sen takia jos saisin jotain viitteitä mikä hänellä todennäköisesti voisi ehkä olla, jos joku tietäisi. Mitään lääkärin diagnoosia en tullut täältä missään nimessä hakemaan.

Kyllä uskon sen ison ongelman olevan, on kauneutta rakastava ihminen nimittäin, mutta on halunnut uskoa sen menevän ohitse. Samoin kuukautishäiriöiden jos tämä nyt jotain hormonaalista on ja ajatellut että kuukautishäiriöt johtuu aivan hänen iästään, mutta nyt täysi-ikäisenä aikoo ottaa selvää, että onhan kaikki varmasti kunnossa.

Välillä on unohtanut koko ongelmansa. Entä jos kyse onkin siitä että lapseni on enemmän geeneiltä mies kuin nainen ja kärsii miestyyppisestä kaljuuntumisesta? Miten tuo on mahdollista, että kun olen synnyttänyt tytön niin, että hänellä voisi olla miehen geenit sitten!

[QUOTE="vieras";28603805]Täällä on ehdottomasti pätevämpää porukkaa kuin esim. ihotautilääkäri olisi. Mitäs sitä suotta makseskelemaan kovia lekurin palkkioita.

Eikä edes labraan tarvitse mennä, kyllä tällä palstalla diagnoosia pukkaa jos toistakin.[/QUOTE]

Kyllä sinne ihotautilääkärillekin on hyvä mennä, mutta kun hänen täytyy nyt päättää siitä asiasta sitten itse. Missään nimessä täältä en tullut lääkärin diagnoosia hakemaan, vaan muuten vain kysymään jos joku osaisi sanoa mikä hänellä todennäköisesti oireiden perusteella voisi olla...

Pelon takia ei kannata jättää menemättä ihotautilääkärille tai gynekologille. Parempi saada selville ja keksiä jokin hoito. Jos tyttö on puhunut lapsettomuudesta voipi hyvin olla, että hän vain kuollakseen pelkää mahdollisuutta diagnosoituun hormonihäiriöön. Mutta eihän näitä ilman diagnoosia voi hoitaa!

Tässä PCOS (polycystic ovary syndrome) eli munasarjojen monirakkulaoireyhtymän oireet: http://www.oireet.fi/pcos.html

Voitte miettiä täsmäisivätkö nämä ja jutella erikoislääkärille aiheesta. Yleislääkäri tai ylilääkäri ei välttämättä osaa diagnosoida ja joskus pitää olla napakka (mutta kohtelias), kun vaatii itselle tai lapselleen tutkimuksia, lähetteitä tms.

Listatkaa kaikki oireet paperille ja lampsikaa ammattilaisen pakeille - vaikka yksityiselle jos muuten ei apua heru.

ps. Jos tytöllä on vatsaoireita, niin muistakaa mainita niistäkin. Ihan kaikesta, mikä voi viitata myös autoimmuunisairauteen. Verikokeissa kannattaa pyytää nuo vitamiinitasot, kilpirauhasarvot ja jopa keliakia sulkea pois.

Alkuperäinen kirjoittaja nalkkiin jäit;28602628:
Jaaha. Tää on taas se sama nuori provottaja, joka tekeytyy milloin keneksikin. Selvästi huomaa tosta lapsellisesta tyylistä vastata negatiiviseen palautteeseen. Onko muut huomanneet? (en jaksanu lukea koko ketjua)

No on huomattu joo. Miksiköhän pitää esittää äitiä eikä voi suoraan kertoa että on itsellään nuo oireet

Alkuperäinen kirjoittaja äiti.;28604290:
Siis tein tämän aloituksen sen takia jos saisin jotain viitteitä mikä hänellä todennäköisesti voisi ehkä olla, jos joku tietäisi. Mitään lääkärin diagnoosia en tullut täältä missään nimessä hakemaan.

Kyllä uskon sen ison ongelman olevan, on kauneutta rakastava ihminen nimittäin, mutta on halunnut uskoa sen menevän ohitse. Samoin kuukautishäiriöiden jos tämä nyt jotain hormonaalista on ja ajatellut että kuukautishäiriöt johtuu aivan hänen iästään, mutta nyt täysi-ikäisenä aikoo ottaa selvää, että onhan kaikki varmasti kunnossa.

Välillä on unohtanut koko ongelmansa. Entä jos kyse onkin siitä että lapseni on enemmän geeneiltä mies kuin nainen ja kärsii miestyyppisestä kaljuuntumisesta? Miten tuo on mahdollista, että kun olen synnyttänyt tytön niin, että hänellä voisi olla miehen geenit sitten!

no haloo, ei todellakaan voi olla miehen geenit jos on normaalit sukuelimet ym. Onko kuukautiset alkaneet tosi vanhana, koska useimmilla 18-vuotiailla on kuukautiset olleet vuosia ja ihan säännölliset.

Pelon takia ei kannata jättää menemättä ihotautilääkärille tai gynekologille. Parempi saada selville ja keksiä jokin hoito. Jos tyttö on puhunut lapsettomuudesta voipi hyvin olla, että hän vain kuollakseen pelkää mahdollisuutta diagnosoituun hormonihäiriöön. Mutta eihän näitä ilman diagnoosia voi hoitaa!

Tässä PCOS (polycystic ovary syndrome) eli munasarjojen monirakkulaoireyhtymän oireet: PCOS - Oireet

Voitte miettiä täsmäisivätkö nämä ja jutella erikoislääkärille aiheesta. Yleislääkäri tai ylilääkäri ei välttämättä osaa diagnosoida ja joskus pitää olla napakka (mutta kohtelias), kun vaatii itselle tai lapselleen tutkimuksia, lähetteitä tms.

Listatkaa kaikki oireet paperille ja lampsikaa ammattilaisen pakeille - vaikka yksityiselle jos muuten ei apua heru.

ps. Jos tytöllä on vatsaoireita, niin muistakaa mainita niistäkin. Ihan kaikesta, mikä voi viitata myös autoimmuunisairauteen. Verikokeissa kannattaa pyytää nuo vitamiinitasot, kilpirauhasarvot ja jopa keliakia sulkea pois.

Eikö tämä pcos ole yleensä tyypillisempi lihavilla ihmisillä joilla sitten kyseinen tauti paranee laihduttamalla ja sitten raskautuminenkin voi onnistua jos sellanen on toiveissa?

Mutta siis tuo pcos aiheuttaa kuitenkin lapsettomuutta? Entä jos se on ollut lapsella useamman vuoden ajan jo hoitamattomana, tuleekohan diagnoosi ettei koskaan pysty saamaan lapsia..?

no haloo, ei todellakaan voi olla miehen geenit jos on normaalit sukuelimet ym. Onko kuukautiset alkaneet tosi vanhana, koska useimmilla 18-vuotiailla on kuukautiset olleet vuosia ja ihan säännölliset.

Päinvastoin.

Alkoi hirmu nuorena... 10-vuotiaana ja oli tuohon 13-vuotiaaksi asti normaalit ja säänölliset. Sitten alko se oireilu. Lapsi laihdutti kyllä 11-12vuotiaana salaa ja kuukautiset jäi vähäksi aikaa jopa sillon pois. En tiedä onko sillä ollut mitään osuutta sitten niiden häiriintymiseen.. Välivuotoja kuulemma tulee ja kuukautiset on nykyisin vähän epäsäänölliset

[QUOTE="vieras";28604344]Haha, ai tää olikin taas tää sama provoilija. :D[/QUOTE]

Kyse ei ole jumalauta mistään provosta, miten monta kertaa se pitää takoa päähän kun tuolla oireetkin lukee niin selvästi! ihan hävytöntä tämä keskustelu, millon ollaan vääntämässä ls-ilmoa, kun kyselee vain huvikseen, että mikähän lapsella voisi ehkä todennäköisesti olla jos jollain olisi tietoa. Voihan täälläkin palstailla myöskin lääkäreitä, jos perheellisiä ovat. Ihan lapsen puolesta kysyn oikeasti.

JOOPAJOO kylläpäs sä tiedät omituisen paljon aikuisen lapsesi intiimiasioista ja välillä oot toooosi huolestunut välillä vaan huvikses kysyt jne. Lopeta pelleily!!!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti.;28604793:
Päinvastoin.

Alkoi hirmu nuorena... 10-vuotiaana ja oli tuohon 13-vuotiaaksi asti normaalit ja säänölliset. Sitten alko se oireilu. Lapsi laihdutti kyllä 11-12vuotiaana salaa ja kuukautiset jäi vähäksi aikaa jopa sillon pois. En tiedä onko sillä ollut mitään osuutta sitten niiden häiriintymiseen.. Välivuotoja kuulemma tulee ja kuukautiset on nykyisin vähän epäsäänölliset

Jos et ole itse se lapsi niin mistä tiedät että laihdutti salaa?

Jos et ole itse se lapsi niin mistä tiedät että laihdutti salaa?

Oletko todella niin sokea äiti, että et esimerkiksi omasta lapsestasi näkisi tuollaista tai tiedä miten ne sen tekee?

Pukeutui löysiin vaatteisiin ja sitten olevinaan söi, mutta kun minä en ollut keittiössä niin käynyt tyhjentämässä ruokaa roskikseen roskien alle ja paperia siihen päälle ja sitten alkoi posket menemään ihan lommoille ja housutkin tippumaan päältä ja löysin laatikosta käyttämättömiä kuukautissidepaketteja jotka olin ostanut häntä varten eli ei enää ollut tullut menkat.

JOOPAJOO kylläpäs sä tiedät omituisen paljon aikuisen lapsesi intiimiasioista ja välillä oot toooosi huolestunut välillä vaan huvikses kysyt jne. Lopeta pelleily!!!

Kyllä se vaan kuule näin on. Jos lapsella ja aikuisella on läheiset välit ja molemmat samaa sukupuolta, niin sitä pystyy puhumaan mistä vain avoimesti ja huolissani kysyn mutta samoin myös huvikseni. Mikäs analysoija sinä olet? Joillain kun on oikeasti terveydellisiä ongelmia, niin sinä jauhat paskaa täällä vain. Juuri niin.

No jos ei lääkärille ja verikokeisiin voi mennä niin mukavaa elämää Juicena ja Sinead O'Conorina sitten vaan! Eipä tarvi lopulta miettiä voiko hiuksia värjätessä käyttää lääkeshampoota! :D

Alkuperäinen kirjoittaja äiti.;28606073:
Oletko todella niin sokea äiti, että et esimerkiksi omasta lapsestasi näkisi tuollaista tai tiedä miten ne sen tekee?

Pukeutui löysiin vaatteisiin ja sitten olevinaan söi, mutta kun minä en ollut keittiössä niin käynyt tyhjentämässä ruokaa roskikseen roskien alle ja paperia siihen päälle ja sitten alkoi posket menemään ihan lommoille ja housutkin tippumaan päältä ja löysin laatikosta käyttämättömiä kuukautissidepaketteja jotka olin ostanut häntä varten eli ei enää ollut tullut menkat.

Kerroitko silloin lääkärille lapsen muista oireista ja otettiinko kokeita?

Oon 22 vuotias jätkä ja mulla on kans ongelmaa hiustenlähdön kanssa. Mulla on paistaa takaraivo mukavasti, mut kaveri suositteli http://www.yx2.fi/ sivustoo josta tilasin jotain hiustuuhennetta jota se käyttää. se on aivan mieletön tuote! ei poista ongelmaa, mut peittää melkeen kaljut kohat ainaki täysin ja sain sellasen kuvan et kävis myös naisille. ne on jotain pikkusia hiuskuituja jotka kiinnittyy itestään tukkaan. kaverit on kyselly et oonko käyny laittaan hiusimplantteja ja parhaat kaverit joille kerroin tosta oli aivan ihmeissään ku ne näyttää aivan mun omilta hiuksilta. Suosittelen et kokeilette, ku mulla ei oo ainakaan yhtään auttanu mitkään priorinit, erikoisshampoot yms. menny vaan tosi paljo rahaa täs muutaman vuoden aikana.

Yhteistyössä