Saisikohan lastensuojelusta avustusta lomamatkaan?

• Viestiketjun aloittaja "Raisa"
  • Ensimmäinen viesti
Blue
Mä taisin sanoa että se on vanhempien asia maksaa se palkkio, ei valtion.
Ja mitä jos ei tule kuitenkaan? Palkitaan ihmeessä lapsi siitä että suostuu syömään ruokaa niin voi sitten vuoden päästä lopettaa sen uudelleen. Tai parikymppisenä alkaa vetää kamaa.
Ei se lomamatka 10-vuotiaana takaa mitään kunnollista kansalaista. Enemmän mä tässä miettisin että mikä saa sen ikäsen lopettamaan syömisen ja tekisin niille asioille jotain.

Kyllä sä tuossa mielestäni paheksuit sitä että lapsi palkitaan siitä että että on ollut syömättä.

"hansu"
Näille keuhkoajille, miksi tälläisiä avustuksia olisi olemassa jos niitä ei saisi kukaan hakea?? Ja aapeelle, on niitä tuettuja matkoja joita voi hakea netin kautta, tosin tämän vuoden matkat on taidettu jo jakaa. Googelttamalla tuetut lomat löytyy lisää tietoa.

"huh huh"
Ei vittu toivottavasi hallitus tekee tällaiselle menolle jotain! Muutenkin tosi tiukkaa ja mietitään otetaanko opiskelijoilta se vähäkin, mutta toisten lähettäminen lomamatkoille kyllä hoituu?!
Mistä mä maksan veroja?!
Otetaan lisää lainaa niin saa elätit lomansa huh huh.
Ap säästää ihan itse nyt rahaa ja lähtee sitten vaikka talvella johonkin, niin mekin teemme. Nyt ei ole rahaa lähteä lomamatkoille joten pitää säästää, ensi kesänä lähdetään sitten. Ei tulisi mieleenkään marista jostain sossusta rahaa meidän hupiretkiin. Ainoastaan siinä tapauksessa että olisi aivan pakko, eli työt menisi alta ja talous romahtaisi, pyrkisin toki jaloilleni mahd nopeasti. Ei silti tulisi mieleenkikään että siinä tilanteessa olisimme jotenkin oikeutettuja lähtemään edes kylpylään toisten rahoilla!

Jos ei rahaa ole niin ei ole, näin mä olen vanhemmiltani oppinut ettei sitten tehdä mitään ylimääräistä. Hyvä oppi ja omilleni kans opetan. Jotenkin musta tuntuisi sydämessä pahalta ottaa rahaa vastaan kun tiedän keneltä se on pois. Yök.
Miksi tuollainen on edes mahdollista?!
Suomi ottaa taas lainaa, jippii. <3

• Tykkää
Reactions: mamacita_
"huh huh"
[QUOTE="hansu";28573537]Näille keuhkoajille, miksi tälläisiä avustuksia olisi olemassa jos niitä ei saisi kukaan hakea?? Ja aapeelle, on niitä tuettuja matkoja joita voi hakea netin kautta, tosin tämän vuoden matkat on taidettu jo jakaa. Googelttamalla tuetut lomat löytyy lisää tietoa.[/QUOTE]

Saa hakea toki, mutta ihme jos ei omatunto tässä maan taloustilanteessa soi ollenkaan.
Eniten kyrsii, että tuollainen on edes mahdollista. Järkyttävää...

• Tykkää
[QUOTE="huh huh";28573600]Saa hakea toki, mutta ihme jos ei omatunto tässä maan taloustilanteessa soi ollenkaan.
Eniten kyrsii, että tuollainen on edes mahdollista. Järkyttävää...[/QUOTE]

Eli lapsilisät kannattaisi lopettaa kokonaan? Kai omatunto nyt soimaa jokaisella joka nyhtää sen saman sata euroa/lapsi joka ikinen kuukausi...

"hehee"
Mihin loppujenlopuksi tarvitaan lapsilisiä, äitiysavustuksia, toimeentulotukia, asumistukia yms? Eikö kaikki voi itse hoitaa lapsensa ja hankkia perheilleen sopivat asunnot jne?

Se 100€ mikä tässä kaataa Suomen talouden maksetaan käsittääkseni lapsilisänä joka ikiselle suomalaislapselle joka kuukausi. Ihan riippumatta perheen tuloista. Ajattele kuinka paljon niitä verorahoja säästyy jos lakkautetaan tuo täysin turha tuki.
Edes yksi raha joka on tasavertainen ja jopa keskituloisetkin saavat sen. Ihme, kun heiltähän otetaan aina. Tuoki varmaan kikkailtaisi taas niin, että laiskat saisiavt sen ja kun perhe tienaa yli 300o/kk niin veks. Reilua! Lapsilisä on todella hyvä asia ja tekee Suomesta lapsiystävällisen maan. Hieno kannustin! Äitiyspaketti on myös todellakin ylpeyden aihe! :)

[QUOTE="hehee";28573618]Edes yksi raha joka on tasavertainen ja jopa keskituloisetkin saavat sen. Ihme, kun heiltähän otetaan aina. Tuoki varmaan kikkailtaisi taas niin, että laiskat saisiavt sen ja kun perhe tienaa yli 300o/kk niin veks. Reilua! Lapsilisä on todella hyvä asia ja tekee Suomesta lapsiystävällisen maan. Hieno kannustin! Äitiyspaketti on myös todellakin ylpeyden aihe! :)[/QUOTE]

Nimenomaan. :) Mutta jos ollaan sitä mieltä ettei yhteiskunta saisi tukea ihmistä kuin ihan minimillä siinä tiukimmassa hädässä niin eikö ole tuhlausta jakaa noin ilmaiseksi niitä työllä ja tuskalla kerättyjä verorahoja?

"huh huh"
Eli lapsilisät kannattaisi lopettaa kokonaan? Kai omatunto nyt soimaa jokaisella joka nyhtää sen saman sata euroa/lapsi joka ikinen kuukausi...
Sepäs onkin kaikille mahdollinen ja btw se on enemmänkin kannustin. Siinä ei palkita saamattomuudesta vaan sen tarkoitus on tasoittaa lapsiperheen ja lapsettoman pariksunnan taloutta. Loistava asia, joku joka on reilua kaikille.
Kuitenkin me KAIKKI tarvitsemme lapsia joista tulee veronmaksajia.

Musta jonkun lähettäminen lomalle muiden rahoilla vain "koska olisi kiva" on ihan älytöntä.
Ihan voi itse säästää rahansa vaikka sitten niistä lapsilisistä kun kaikki saavat sitä!
Ymmärrän harvoissa tapauksissa kuitenkin tuettuja lomia, jos esimerkiksi kehitysvammaisen lapsen hoito vie niin paljon voimia ja talouttakin, että perhettä tuetaan tällaisella lomalla kuntoutusmuodossa. Se menee vielä omaan ymmärrykseen kun on poikkeustilanne, mutta jos on vain saamaton tai muuten vain vähän rahaa, niin ei sen pitäisi olla kaikkien ongelma. Kyllä me muutkin joudumme itse säästämään lomiimme. Kyllä mekin jouduttiin nuorempana vähistä rahoista säästämään jos jotain halusimme, ihan itsestäänselvyys oli.

• Tykkää
[QUOTE="huh huh";28573632]Sepäs onkin kaikille mahdollinen ja btw se on enemmänkin kannustin. Siinä ei palkita saamattomuudesta vaan sen tarkoitus on tasoittaa lapsiperheen ja lapsettoman pariksunnan taloutta. Loistava asia, joku joka on reilua kaikille.
Kuitenkin me KAIKKI tarvitsemme lapsia joista tulee veronmaksajia.

Musta jonkun lähettäminen lomalle muiden rahoilla vain "koska olisi kiva" on ihan älytöntä.
Ihan voi itse säästää rahansa vaikka sitten niistä lapsilisistä kun kaikki saavat sitä!
Ymmärrän harvoissa tapauksissa kuitenkin tuettuja lomia, jos esimerkiksi kehitysvammaisen lapsen hoito vie niin paljon voimia ja talouttakin, että perhettä tuetaan tällaisella lomalla kuntoutusmuodossa. Se menee vielä omaan ymmärrykseen kun on poikkeustilanne, mutta jos on vain saamaton tai muuten vain vähän rahaa, niin ei sen pitäisi olla kaikkien ongelma. Kyllä me muutkin joudumme itse säästämään lomiimme. Kyllä mekin jouduttiin nuorempana vähistä rahoista säästämään jos jotain halusimme, ihan itsestäänselvyys oli.[/QUOTE]

Itselläni ei ole syömishäiriöistä lasta mutta mitä olen muiden kokemuksia kuullut niin kyllä se varmasti on kamala paikka kaikkine huolineen ja kun ei tuo ole ohi muutamassa viikossa tai kuukaudessakaan niin varmaan siinä on tulonmenetyksiäkin tullut ehkä vuosienkin saatossa. Kyllä pitäisin sitä poikkeustilanteena enkä pelkkänä vanhemman saamattomuutena. Ihan samoin olisin valmis antamaan sen 100€ avustusta näistä verorahoista myös vaikka kaikille syövästä parantuneiden lasten perheille näiden lomamatkan tukemiseen enkä pidä näitäkään vanhempia saamattomina laiskureina vaikka nyt kerran elämässään saisivatkin tuon huikean summan ilmaiseksi.

"vieras"
[QUOTE="huh huh";28573632]Siinä ei palkita saamattomuudesta vaan sen tarkoitus on tasoittaa lapsiperheen ja lapsettoman pariksunnan taloutta. Loistava asia, joku joka on reilua kaikille.

[/QUOTE]

Miten tämä on reilua lapsettomille pariskunnille? Voisin sanoa, että lapsilisät kannustavat vain köyhiä, laiskoja ja ehkäisystä mitään tietämättömiä tyhmiä tekemään lisää kakaroita, joista eivät osaa tai jaksa huolehtia tahi kasvattaa oikein. Lapset ovat järkyttävä menoerä yhteiskunnalle. Miten paljon me lapsettomat voisimmekaan säästää verorahojamme ja pistää ne vaikka rahastoon kasvamaan korkoa jos lapsien tukeminen lopetettaisiin Suomessa! Ja jos nämä rahat menisivät vaikkapa omaan rahastoon, silloin voisi olla varma, että sitten eläkepäivillä ne rahat olisivat käytettävissä eikä teidän kakaroidenne tuhlattavissa...

(Oikeasti olen kyllä sitä mieltä, että lapsilisät ja yhteiskunnan tuet ovat erinomainen asia enkä olisi niitä poistamassa keneltäkään. Päinvastoin.)

Blue
[QUOTE="vieras";28573831]Miten tämä on reilua lapsettomille pariskunnille? Voisin sanoa, että lapsilisät kannustavat vain köyhiä, laiskoja ja ehkäisystä mitään tietämättömiä tyhmiä tekemään lisää kakaroita, joista eivät osaa tai jaksa huolehtia tahi kasvattaa oikein. Lapset ovat järkyttävä menoerä yhteiskunnalle. Miten paljon me lapsettomat voisimmekaan säästää verorahojamme ja pistää ne vaikka rahastoon kasvamaan korkoa jos lapsien tukeminen lopetettaisiin Suomessa! Ja jos nämä rahat menisivät vaikkapa omaan rahastoon, silloin voisi olla varma, että sitten eläkepäivillä ne rahat olisivat käytettävissä eikä teidän kakaroidenne tuhlattavissa...

(Oikeasti olen kyllä sitä mieltä, että lapsilisät ja yhteiskunnan tuet ovat erinomainen asia enkä olisi niitä poistamassa keneltäkään. Päinvastoin.)[/QUOTE]

Kyllä lapsettomatkin kuluttavat verovaroja kiitettävästi, aloittaen ihan niistä jotka eivät ole lapsettomia omasta halustaan. Ja kaksi lasta on oikeus heilläkin hankkia, yhteiskunnan varoilla.

Ja mitäs jos oikeasti lakataan ajattelemasta perheyksikkönä kuinka paljon kukakin kuluttaa ja aletaan ajattemaan asioita yksilötasolla, eli että kuinka paljon kukakin ihminen maksaa yhteiskunnalle. Ja jos näin ajatellaan niin yllättävästi menot menevätkin suht samalle tasolle kaikilla meillä. :)

"vieras"
Mutta mitä se lomamatka auttaa enää sieltä palatessa?
Oletko koskaan ollut matkalla? On tutkittu, että matkailu stimuloi aivoja; on myös tutkittu, että matkailu tai yleensäkin rahan käyttäminen "elämyksiin" lisää onnellisuutta (toisin kuin tavaran ostaminen). Itse ainakin olen saanut lomamatkoilta paljonkin. Matkaa suunnittellessa, matkalla ja matkan jälkeen. Lomamatkan vaikutus henkiseen ja fyysiseen hyvinvointiin ei ala matkan alkaessa, vaan jo paljon ennen sitä, eikä se lopu siihen kun matka loppuu, vaan elämykset ja kokemukset jäävät. I

Itse aika paljon matkailevana allekirjoitan tämän kaiken. Matkailu on melkeinpä parasta elämässäni. Matkan kohteella ja pituudella ei ole edes niin paljon väliä kuin sillä, että lähtee jonnekin matkalle, irtautuu arjesta ja saa uusia kokemuksia. Minusta se on todellakin sellainen asia, johon voi ja pitääkin käyttää valtion verorahoja.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
"vieras"
[QUOTE="vieras";28574042]Oletko koskaan ollut matkalla? On tutkittu, että matkailu stimuloi aivoja; on myös tutkittu, että matkailu tai yleensäkin rahan käyttäminen "elämyksiin" lisää onnellisuutta (toisin kuin tavaran ostaminen). Itse ainakin olen saanut lomamatkoilta paljonkin. Matkaa suunnittellessa, matkalla ja matkan jälkeen. Lomamatkan vaikutus henkiseen ja fyysiseen hyvinvointiin ei ala matkan alkaessa, vaan jo paljon ennen sitä, eikä se lopu siihen kun matka loppuu, vaan elämykset ja kokemukset jäävät. I

Itse aika paljon matkailevana allekirjoitan tämän kaiken. Matkailu on melkeinpä parasta elämässäni. Matkan kohteella ja pituudella ei ole edes niin paljon väliä kuin sillä, että lähtee jonnekin matkalle, irtautuu arjesta ja saa uusia kokemuksia. Minusta se on todellakin sellainen asia, johon voi ja pitääkin käyttää valtion verorahoja.[/QUOTE]

näin.

Ihminen tarvitsee joskus lomaa, irtiottoa arjesta jaksaakseen. Vaikka saisi säästettyä sopivan summan rahaa, sitä helposti miettii, että jos sitä nyt oikeasti ostaisi vaikka sen uuden toimivan pesukoneen, kun sitäkin on pitkään tarvittu, eikä lähdetä lomalle, koska sitä pidetään "turhana" menona. Sitä ei vain raaskita lähteä edes viikonlopun kylpylälomalle, vaikka se lomailun väliin jättäminen voi aiheuttaa sen että oikeasti palaa loppuun tai masentuu pahemmin.

Vähän sama juttu kun työnarkomaaneilla. Ei vaan voida hengähtää ja ei edes itse huomata, että ollaan palamassa loppuun, kunnes ollaan ihan pohjilla, eikä sieltä helposti yli päästä. Yleensä hyvätuloiset kuitenkin voivat ostaa muutenkin sen pesukoneen tai ruohonleikkurin, kun vähempituloinen joutuu siihenkin säästämään. Ei ole mielestäni todellakaan huono juttu jos lomia tuetaan. Tuetuissakin lomissa on yleensä omavastuu eli siihenkin joutuu vähän "säästämään". Eikä nämä todellakaan ole mitään ulkomaanmatkoja.

"vieras"
Kannattaisiko nyt kuitenkin keskittyä sen lapsen paranemiseen, eikä lähteä rynnimään lomille ja unohtaa niitä oleellisia asioita.
Antakaa vaan rauhaa kotona ja nimenomaan aikaa tutuissa maisemissa.

"vinja"
En tosiaan ole kateellinen, lähinnä harmittaa niiden puolesta joilla ei ole varaa edes ruokaan tai siihen että hoitaisivat lapsensa sairautta. Ja te taas vingutte lisää rahaa LOMAMATKAAN.
Ja jo se että sanot arvostelijoiden olevan kateellisia kertoo aivan riittävästi todellisesta rahan tarpeesta.
Ja lomamatkahan ei ole harrastus.
siis mitä? jokaisella ihmisellä tässä maassa on oikeus toimeentulotukeen,se ei ole iso raha,mutta kyllä sillä ruokaa saa, lisäksi menoina huomioidaan kiaikki resepti lääkkeet, joten kyllä jokaisella on varaa niihin!

Blue
[QUOTE="vieras";28574160]Kannattaisiko nyt kuitenkin keskittyä sen lapsen paranemiseen, eikä lähteä rynnimään lomille ja unohtaa niitä oleellisia asioita.
Antakaa vaan rauhaa kotona ja nimenomaan aikaa tutuissa maisemissa.[/QUOTE]

Toki, jumitetaan lapsi heti takaisin sinne neljän seinän sisään, sinne missä sairastui kuolemanvakavasti ja missä on varmasti käynyt elämänsä kovimman kamppailun henkisesti, ilman mitään hengähdystaukoja loman ja arjen unohtamisen merkeissä.

[QUOTE="vinja";28574620]siis mitä? jokaisella ihmisellä tässä maassa on oikeus toimeentulotukeen,se ei ole iso raha,mutta kyllä sillä ruokaa saa, lisäksi menoina huomioidaan kiaikki resepti lääkkeet, joten kyllä jokaisella on varaa niihin![/QUOTE]

Oletko koskaan hakenut toimeentulotukea? Jos esimerkiksi vuokra on 700 ja siihen päälle laskut niin toimeentulotuki ei riitä läheskään koko kuukauden ruokiin vaikka kuinka niukasti eläisi.

Toki, jumitetaan lapsi heti takaisin sinne neljän seinän sisään, sinne missä sairastui kuolemanvakavasti ja missä on varmasti käynyt elämänsä kovimman kamppailun henkisesti, ilman mitään hengähdystaukoja loman ja arjen unohtamisen merkeissä.
Eli säälitään sairaita lapsia ja heidän perheitään ja annetaan siitä hyvästä kaikille vähän rahaa? Kyllä tässä maassa muillakin on henkisesti vaikeeta eikä silti kukaan lähetä lomalle.

"Purppura"
Eli säälitään sairaita lapsia ja heidän perheitään ja annetaan siitä hyvästä kaikille vähän rahaa? Kyllä tässä maassa muillakin on henkisesti vaikeeta eikä silti kukaan lähetä lomalle.
Kehitys avun määrä oli vuonna 2011 1 074 miljoonaa euroa, alakouluikäisten määrä jää maassamme alle miljoonan, elikkäs 1074 euroa/lapsi. Vai laskenko väärin?

Voitaisiinko näin ollen puhua sellaisista summista joilla oikeasti on merkitystä. Oma kantani on että tuo mitä sanot että muillakin on henkisesti vaikeaa pitää erittäin hyvin paikkansa. Miksi ihmeessä rahaa pitää sitten syytää ulos Suomesta tuollaista vauhtia.. ei ymmärrä. En ottaisi pois tuota hurjaa satasta, ovathan he kuitenkin suomalaisia, eikä tuo mielestäni ole sellainen epäkohta johon kannattaa puuttua.

Sensijaan kun ajatellaan että tuolla kehitysavulla jos sen taso ei ole muuttunut, jokainen alakouluikäinen lapsi (jollen laskenut metsään) saisi vuosittain tonnin tuen.. eihän tuossa ole järkeä kun omassakin maassa on tuen tarvetta.

Päälle se raha jolla tuemme maahanmuuttajia. Eikö olisi aika keskittyä oman kansan hyvinvointiin?

[QUOTE="Purppura";28593009]Kehitys avun määrä oli vuonna 2011 1 074 miljoonaa euroa, alakouluikäisten määrä jää maassamme alle miljoonan, elikkäs 1074 euroa/lapsi. Vai laskenko väärin?

Voitaisiinko näin ollen puhua sellaisista summista joilla oikeasti on merkitystä. Oma kantani on että tuo mitä sanot että muillakin on henkisesti vaikeaa pitää erittäin hyvin paikkansa. Miksi ihmeessä rahaa pitää sitten syytää ulos Suomesta tuollaista vauhtia.. ei ymmärrä. En ottaisi pois tuota hurjaa satasta, ovathan he kuitenkin suomalaisia, eikä tuo mielestäni ole sellainen epäkohta johon kannattaa puuttua.

Sensijaan kun ajatellaan että tuolla kehitysavulla jos sen taso ei ole muuttunut, jokainen alakouluikäinen lapsi (jollen laskenut metsään) saisi vuosittain tonnin tuen.. eihän tuossa ole järkeä kun omassakin maassa on tuen tarvetta.

Päälle se raha jolla tuemme maahanmuuttajia. Eikö olisi aika keskittyä oman kansan hyvinvointiin?[/QUOTE]

Ihan samaa mieltä olen siitä että ensin pitäisi hoitaa suomalaiset eikä antaa sitä rahaa maahanmuuttajille ja kehitysmaihin. Mutta ensin pitäisi myös hoitaa NE suomalaiset joilla ei ole kotia tai varaa ruokaa, ennen kuin voidaan jakaa rahaa lomamatkoihin.

"Purppura"
Ihan samaa mieltä olen siitä että ensin pitäisi hoitaa suomalaiset eikä antaa sitä rahaa maahanmuuttajille ja kehitysmaihin. Mutta ensin pitäisi myös hoitaa NE suomalaiset joilla ei ole kotia tai varaa ruokaa, ennen kuin voidaan jakaa rahaa lomamatkoihin.
Joo, mutta tuon budjetin hiluilla sitä ongelmaa ei ratkaista. Toki jos noita samoja hilluja on muuallakin, mutta silti metsäpaloa ei kannata ämpärillä sammuttaa.

Sanotaanko vaikka tämä ei se ole taistelu josta kannattaa vääntää, ainakaan tässä vaiheessa. Olisi kiva jos joku poliitikko nyt avaisi suunsa ja sanoisi että leikataan oikein kunnolla tuosta kehitysavusta ja maahanmuuttajien tuista.

[QUOTE="Purppura";28593088]Joo, mutta tuon budjetin hiluilla sitä ongelmaa ei ratkaista. Toki jos noita samoja hilluja on muuallakin, mutta silti metsäpaloa ei kannata ämpärillä sammuttaa.

Sanotaanko vaikka tämä ei se ole taistelu josta kannattaa vääntää, ainakaan tässä vaiheessa. Olisi kiva jos joku poliitikko nyt avaisi suunsa ja sanoisi että leikataan oikein kunnolla tuosta kehitysavusta ja maahanmuuttajien tuista.[/QUOTE]

No jos se nyt sitten on jo taistelua että sanoo mielipiteensä jossain kaksplussalla niin olkoon. Mun puolesta ne maahanmuuuttajat voitais lähettää takas kotiin ja lopettaa koko kehitysapu. Mutta ihan yhtä vahvasti olen sitä mieltä että joka sentti noistakin lomamatkoihin käytettävistä rahoista pitäisi mieluummin käyttää siihen että saatais köyhyys pois lapsiperheistä ja tietysti muistakin.

Yhteistyössä