Saisikohan lastensuojelusta avustusta lomamatkaan?

• Viestiketjun aloittaja "Raisa"
  • Ensimmäinen viesti
Blue
No mulla varmasti on oikeus mielipiteeseen tässä asiassa, niinkuin teillä muillakin.. Etkä sä sitä saa väittelemällä siitä muuttumaan. On tää palsta kyllä kummallinen paikka.
Olet oikeassa. Enkä enää edes yritä. Toivotan sinulle hyvää, vain ja ainoastaan omien tulojesi varassa (myös silloin kun sairastut yms.) olevaa, pitkää elämää.

Ps. Muista sitten vanhana ettei vanhainkotiinkaan ole menemistä, eikä varsinkaan vanhainkodin virkistysretkille ole mitään asiaa.

Olet oikeassa. Enkä enää edes yritä. Toivotan sinulle hyvää, vain ja ainoastaan omien tulojesi varassa (myös silloin kun sairastut yms.) olevaa, pitkää elämää.

Ps. Muista sitten vanhana ettei vanhainkotiinkaan ole menemistä, eikä varsinkaan vanhainkodin virkistysretkille ole mitään asiaa.
Vanhainkodin virkistysretket tuskin ovat lomamatkoja. Ainakaan omat isovanhemmat eivät ole kovin kauas vanhainkodista retkille päässeet. Ja en mä sairauden takia alkaisi vaatimaan valtion maksamia lomamatkoja. Niin kun jo aikasemmin sanoin, ymmärrän sen että sairauden hoito on maksettu...
Mutta turha sulle on mitään selittää.

Blue
Vanhainkodin virkistysretket tuskin ovat lomamatkoja. Ainakaan omat isovanhemmat eivät ole kovin kauas vanhainkodista retkille päässeet. Ja en mä sairauden takia alkaisi vaatimaan valtion maksamia lomamatkoja. Niin kun jo aikasemmin sanoin, ymmärrän sen että sairauden hoito on maksettu...
Mutta turha sulle on mitään selittää.
:LOL:

Ei kun jatka vaan, Mä siirryin nyt ärsyyntyneestä äärimmäisen huvittuneisuuteen (kun tajusin että kirjoitukset eivät ole ilkeyksissään kirjoitettuja vain ihan yksinkertaisuudessaan kirjoitettuja). Pakko linkata tämä keskustelu eteen päin. Tämä on jo huippuviihdettä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Pikku_Pallo
"vieras"
Mä en ehkä ihan ymmärrä sun pointtia. Et kannata sossupummeja mutta et kannata sitäkään että huostaanotetuille annetaan rahaa. Ja silti olet mun kanssa jostain eri mieltä?
Ei tietenkään masentunut jaksa huolehtia. Mutta en mäkään masennuksen takia saanut lapselleni ulkomaanmatkaa? Enkä todellakaan missään tilanteessa edes sellaista pyytäisi.
? En kannata sossupummia, mutta jokainen toimeentulotukea hakeva ei ole sossupummi.

Tottakai kannatan sitä, että huostaanotettuille annetaan rahaa, tilanne on siellä mikä on eikä tilannetta voi siellä muuttaa. Kunhan pyysin miettimään, että miten tasaarvoista on, että huostaanotetut lapset saavat yhteiskunnan avustuksella kaikenlaista, mutta vähätuloisille lapsille ei voi antaa edes kylpylälomaa, koska myös vanhemmatkin hyötyvät siitä.

Huostaanotto on todella kallista yhteiskunnalle ja sitä kotona jaksamista pitäisi kannustaa, ettei lapsia huostaanoteta. Se pitäisi olla viimesijainen keino (tottakai alkoholismi, huumeet, väkivalta automaattisesti aiheuttaisi huostaanoton).

Missä vaiheessa kukaan puhui ulkomaanmatkasta? Eihän ap:kaan mistään ulkomaanmatkasta puhunut vaan lomamatkasta. vai olenko ymmärtänyt väärin?

"vieras"
" Nyt olen suunnitellut pientä matkaa (yksi yö) loppukesään ja mietin, että kehtaisinko kysyä tuohon avustusta."

HUOMAA mamacita, että ap puhui yhdestä lomayöstä, ei mistään ulkomaanmatkasta.

"..."
Niin, luitko ensimmäistä lausetta jossa sanoin siitä solariumista....
Ei hitto mikä ihosairausekspertti... :D Solarium ei juuri missään ihosairauksissa auta ollenkaan.

Muuten olen kyllä samaa mieltä siitä, että verorahojen käyttämistä pitäisi kyllä harkita enemmän ja niiden käyttöä valvoa. Toissapäivänä taas (4 pvä eli kelan tukipäivä) puistojuopot osti taas lähikaupasta 200 eurolla kaljaa ja röökiä. Toimeentulotuella tietysti. :)

Blue
[QUOTE="vieras";28572724]" Nyt olen suunnitellut pientä matkaa (yksi yö) loppukesään ja mietin, että kehtaisinko kysyä tuohon avustusta."

HUOMAA mamacita, että ap puhui yhdestä lomayöstä, ei mistään ulkomaanmatkasta.[/QUOTE]

Mammacitaa nyt närästää se lomamatka-termi, siinä missä myös se että tukea kehdataan itse pyytää (vaikka kaikkia tukia pitää anoa), ja se että ap voisi todella sitä saada kuntoutukseen tai syrjäytymisen estämiseen vedoten.

Eikä unohdeta sitä tärkeinta: lasta ei missään nimessä saisi palkita syömättä jättämisestä (henkilökohtaisesti tätä syytä en unohda koskaan).

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="...";28572731]Ei hitto mikä ihosairausekspertti... :D Solarium ei juuri missään ihosairauksissa auta ollenkaan.

Muuten olen kyllä samaa mieltä siitä, että verorahojen käyttämistä pitäisi kyllä harkita enemmän ja niiden käyttöä valvoa. Toissapäivänä taas (4 pvä eli kelan tukipäivä) puistojuopot osti taas lähikaupasta 200 eurolla kaljaa ja röökiä. Toimeentulotuella tietysti. :)[/QUOTE]

No tässä ammatissa on vähän pakkokin olla ihosairausekspertti. :)
Ja itseasiassa auttaa.

Mammacitaa nyt närästää se lomamatka-termi, siinä missä myös se että tukea kehdataan itse pyytää (vaikka kaikkia tukia pitää anoa), ja se että ap voisi todella sitä saada kuntoutukseen tai syrjäytymisen estämiseen vedoten.

Eikä unohdeta sitä tärkeinta: lasta ei missään nimessä saisi palkita syömättä jättämisestä (henkilökohtaisesti tätä syytä en unohda koskaan).
Mä taisin sanoa että se on vanhempien asia maksaa se palkkio, ei valtion.

[QUOTE="vieras";28572711]? En kannata sossupummia, mutta jokainen toimeentulotukea hakeva ei ole sossupummi.

Tottakai kannatan sitä, että huostaanotettuille annetaan rahaa, tilanne on siellä mikä on eikä tilannetta voi siellä muuttaa. Kunhan pyysin miettimään, että miten tasaarvoista on, että huostaanotetut lapset saavat yhteiskunnan avustuksella kaikenlaista, mutta vähätuloisille lapsille ei voi antaa edes kylpylälomaa, koska myös vanhemmatkin hyötyvät siitä.

Huostaanotto on todella kallista yhteiskunnalle ja sitä kotona jaksamista pitäisi kannustaa, ettei lapsia huostaanoteta. Se pitäisi olla viimesijainen keino (tottakai alkoholismi, huumeet, väkivalta automaattisesti aiheuttaisi huostaanoton).

Missä vaiheessa kukaan puhui ulkomaanmatkasta? Eihän ap:kaan mistään ulkomaanmatkasta puhunut vaan lomamatkasta. vai olenko ymmärtänyt väärin?[/QUOTE]

Tässähän ei ollut kyse toimeentulotuesta. Ja niinkun nyt monta kertaa olen jo sanonut, aloittaja sanoi tekevänsä matkan joka tapauksessa. Eli siihen kyllä on varaa. Mun mielestä avustusta mihin tahansa tarkoitukseen pitäisi hakea jos sille on tarvetta, ei siksi että säästäisi omista rahoista.
Ja mulle on aivan sama minne se matka suuntautuu, ulkomaille kotimaahan aivan sama... Ensimmäisissä viesteissä nyt joka tapauksessa puhuttiin muutamista satasista.

Ja nyt selvisi sekin miksi se herne on noin syvällä sun nenässä. Taitaapa jopa olla kummassakin sieraimessa. Jos otat henkilökohtaisesti asiat mistä täällä palstalla puhutaan niin varo verenpainetta.

"Purppura"
Rähjäisit mielummin alkkisten, narkkien yms. elämäntapaluusereiden elämän (+kuntoutusten ja ongelmista johtuvien sairauksien kalliiden hoitojen) kustantamisesta kuin siitä että vakavasti sairaan lapsen pienituloinen äiti kehtaa pyytää pientä avustusta (ei siis loman koko hintaa) lomamatkaan.
Puhuttiinko me satasen osasta? Sehän palaa jo virkamiesten palkkoihin joilla on HURJA irtisanomissuoja tavalliseen kansalaiseen verrattuna. Mä voisin sanoa aiheen ohi (taas) että Suomessa on kahdenlaisia työttömiä, elämäntapa sellaisia joita en voi sietää ja sitten niitä jotka eivät sille mitään voi.

Sanoisin että sen joka kieltäytyy kunnollisesta vakiopalkkaisesta työstä pitäisi menettää työttömyyskorvauksensa. Samaan hengenvetoon olen kuitenkin sitä mieltä, että kaikesta työstä pitäisi määritellä pohjapalkka.

Ei ole ihme että nuoret jotka ovat kokeilleet provisio palkkaisia hommia jäävät lopulta sohvalle. Tapauksia joissa päivän ansiot ovat vähemmän kuin työmatka tulee jatkuvasti. Asia on merkittävä koska useille nuorille jää sitä kuva ettei työnteko kannata.

• Tykkää
Reactions: mamacita_
"akka"
Tässähän ei ollut kyse toimeentulotuesta. Ja niinkun nyt monta kertaa olen jo sanonut, aloittaja sanoi tekevänsä matkan joka tapauksessa. Eli siihen kyllä on varaa. Mun mielestä avustusta mihin tahansa tarkoitukseen pitäisi hakea jos sille on tarvetta, ei siksi että säästäisi omista rahoista.
Ja mulle on aivan sama minne se matka suuntautuu, ulkomaille kotimaahan aivan sama... Ensimmäisissä viesteissä nyt joka tapauksessa puhuttiin muutamista satasista.
Mä olen samaa mieltä että jos itsellä on varaa se reissu kustantaa niin ei tartte kyllä avustuksia hakea,olkoon lapsella mikä sairaus hyvänsä.
Suomessa on pitkät leipäjonot ja ihmisillä on oikeesti rahasta pulaa,ei riitä edes omiin lääkkeisiin tai ruokaan rahat.Kaikille pitäis taata mahdollisuus edes välttämättömät lääkkeensä ostaa ettei tarvi valita kuten mun että ostanko sillä70 eurolla teineille ruokaa vai omat lääkkeeni.
kyllä se on mun lääkkeet jotka hakematta jää.
Lomamatkat pois vaan jos ei ole itellä varaa maksaa.

"a p"
Sinä taas haluat palkita lapsen siitä että on tehnyt jotain tyhmää ja nyt lakannut tekemästä. Se on sun asias mutta sillon sä voit itse maksaa sen palkinnon.
Etkö sä yhtään häpeä!? :headwall:

Syömishäiriö on psyykkinen sairaus eikä lapsi huvikseen vain jätä syömättä! Sä luokittelet sen vain tyhmäksi teoksi etkä ymmärrä, että lapsi on sairas. Ei lasta olla palkitsemassa siitä, että on tehnyt tyhmä vaan halutaan palkita siitä, että lapsi on selviytynyt sairaudesta ja ymmärtänyt ettei hänen aiempi ajattelutapansa ollut terve. Matka on samalla myös kannuste, että lapsi haluaa entistä enemmän parantua ja pääsee kotiin että voi osallistua matkalle.

Lupasin poistua ketjusta, mutta tähän oli vielä pakko kommentoida koska tuo oli niin typerä ja suorastaan sairas kommentti sulta.

[QUOTE="a p";28573076]Etkö sä yhtään häpeä!? :headwall:

Syömishäiriö on psyykkinen sairaus eikä lapsi huvikseen vain jätä syömättä! Sä luokittelet sen vain tyhmäksi teoksi etkä ymmärrä, että lapsi on sairas. Ei lasta olla palkitsemassa siitä, että on tehnyt tyhmä vaan halutaan palkita siitä, että lapsi on selviytynyt sairaudesta ja ymmärtänyt ettei hänen aiempi ajattelutapansa ollut terve. Matka on samalla myös kannuste, että lapsi haluaa entistä enemmän parantua ja pääsee kotiin että voi osallistua matkalle.

Lupasin poistua ketjusta, mutta tähän oli vielä pakko kommentoida koska tuo oli niin typerä ja suorastaan sairas kommentti sulta.[/QUOTE]

Just meinasinkin sanoa että eikös sun pitäny olla jo hiljaa?
Ja mä olen tässä useammin kuin kerran sanonut että siinähän palkitset mutta mihin sä valtion rahoja tarviit? Varsinkin jos matkaan on varaa ilmankin.
Ja mua ei oikeastaan kiinnosta MIKÄ sairaus sun lapsella on, sama pätee kaikkiin.

telttailemaan
Kun jättää ne karkit, herkut ja valmis ruuat tiskille. Tekee itse ruuat ja leipoo itse lapsen kanssa, säätää huimasti ja lapsi oppii kunnioittamaan ruokaa erilailla. Ja laadukkampaa.
Vaikkahan perinteiseen possuun heittää joskus 2 e. Kyllä sinne kertyy jo mukavaa lomasummaa. Joskus jos on vähän enempi, 10 e possuun, aikakauslehden ja nami pussin sijasta.
Helppoa ja yksikertaista. Kehoittaisin jo säästämään ensi kesän lomaa ajatellen.
Joe ei rahaa, tai aikaa ei lomaa.

Just meinasinkin sanoa että eikös sun pitäny olla jo hiljaa?
Ja mä olen tässä useammin kuin kerran sanonut että siinähän palkitset mutta mihin sä valtion rahoja tarviit? Varsinkin jos matkaan on varaa ilmankin.
Ja mua ei oikeastaan kiinnosta MIKÄ sairaus sun lapsella on, sama pätee kaikkiin.
Mihin loppujenlopuksi tarvitaan lapsilisiä, äitiysavustuksia, toimeentulotukia, asumistukia yms? Eikö kaikki voi itse hoitaa lapsensa ja hankkia perheilleen sopivat asunnot jne?

Se 100€ mikä tässä kaataa Suomen talouden maksetaan käsittääkseni lapsilisänä joka ikiselle suomalaislapselle joka kuukausi. Ihan riippumatta perheen tuloista. Ajattele kuinka paljon niitä verorahoja säästyy jos lakkautetaan tuo täysin turha tuki.

• Tykkää
Reactions: Data ja Pikku_Pallo
ex bulimikko
Kyllä joillakin on taas käsitykset syömishäiriöstä! Ei muuta voi sanoa. Itse sairastuin bulimiaan 11 vuotiaana ja vanhemmat ei kehdanneet viedä hoitoon. Aikuisena (yli 30 v) löysin itsesi sairaalasta ihmettelemästä että miten tässä näin kävi. Ja yhteiskunnan tuella ja hoidolla olen toipunut hyvää vauhtia. Mutta mikä olisikaan tilanne jos olisin päässyt hoitoon aikaisemmin. AP:n lapsi on nuori; hänellä on elämä edessä. Ja se elämä on aivan liian lyhyt vietettäväksi sairaalassa.

Toivottavasti saatte loma avustuksen! Olen varma, että tuollainen palkkio kannustaa lastasi jatkamaan paranemista! Kovasti tsemppiä teille tulevaisuuteen.Nämä syömishäiriöt on voitettavia juttuja!

Blue
Ja nyt selvisi sekin miksi se herne on noin syvällä sun nenässä. Taitaapa jopa olla kummassakin sieraimessa. Jos otat henkilökohtaisesti asiat mistä täällä palstalla puhutaan niin varo verenpainetta.
Hetkinen, mikä tässä oli minulle henkilökohtaista? (voit vaikka lainata ne kommenttiisi ne minulle hnkilökohtaiset asiat tässä topicissa. Luettelin tuossa nuo asiat mitkä ihan itse olit kommentteihin kirjoittanut (ja minä sieltä lukenut). Henkilökohtaista minulle tässä ei ole mikään muu kuin hillitön huvittuneisuus sinua kohtaan. :)

Blue
[QUOTE="Purppura";28572999]Puhuttiinko me satasen osasta? Sehän palaa jo virkamiesten palkkoihin joilla on HURJA irtisanomissuoja tavalliseen kansalaiseen verrattuna. Mä voisin sanoa aiheen ohi (taas) että Suomessa on kahdenlaisia työttömiä, elämäntapa sellaisia joita en voi sietää ja sitten niitä jotka eivät sille mitään voi.

Sanoisin että sen joka kieltäytyy kunnollisesta vakiopalkkaisesta työstä pitäisi menettää työttömyyskorvauksensa. Samaan hengenvetoon olen kuitenkin sitä mieltä, että kaikesta työstä pitäisi määritellä pohjapalkka.

Ei ole ihme että nuoret jotka ovat kokeilleet provisio palkkaisia hommia jäävät lopulta sohvalle. Tapauksia joissa päivän ansiot ovat vähemmän kuin työmatka tulee jatkuvasti. Asia on merkittävä koska useille nuorille jää sitä kuva ettei työnteko kannata.[/QUOTE]

Mä en nyt ymmärrä miten tämän pitäisi olla kuitti mulle kun olen tästä asiasta täysin samaa mieltä kanssasi.

Blue
[QUOTE="Purppura";28573315]Onneksi et sentään kyvytön naputtamaan. (siis näppiksellä)[/QUOTE]

No tuossa vaiheessa ei kyllä enää näppikseltäkään mitään irronnut tuohon tyhmään juttuun.

Yhteistyössä