Miksi pitää tehdä lapsi jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "murmur"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"murmur"

Vieras
pitää päästä baariin jo kun vauva on alle puolivuotias?
Mielestäni alle vuoden vanhakin on liian nuori hoitoon oman ryypiskelyn takia, ja yli vuoden vanhankin laittaisin hoitoon vain hätätapauksessa yön yli.

Mikä se on tarve tehdä lapsi jos menohalu on niin kauhean kova?
Ja miksi se menohalu on niin kova?

Mikä ihme suomalaisia vaivaa, asiat tärkeysjärjestykseen...

Ihan mielenkiinnosta kysyn ja kaikilla saa tietenkin olla oma mielipide, mikä on sinun?

Mikä on se sisäinen hinku päästä rillumaan baareihin vaikka maailmassa olisi pieni ihminen joka kaikkein eniten varsinkin alle puolivuotiaana tarvitsee äitiään?

Tuskinpa kenenkään pitää tehdä lasta. Enkä ymmärrä miten yleistät tällaisen jutun joksikin "suomalaiseksi vaivaksi", eiköhän sitä ympäri maailman ole erilaisia vanhempia.

Minkälainen illanvietto on mielestäsi sallittua? Ja saako ravintolassa käydä jos hoitoa ei tarvita koko yön yli vaan on kotona esim. yhdeltä yöllä?

Minusta on omituinen ajatus, että joku maaginen puoli vuotta on raja, jota ennen ei saa haluta ottaa kaljaa, mutta sen jälkeen se on sitten ok. Ja miksi kuvittelet että kyseessä on "ryyppääminen"?

Minusta ihminen saa jatkaa harrastuksiaan vanhemmaksitulonkin jälkeen, ottaen huomioon, että sen takia ei hylätä lasta (joku yksi baari-ilta ei ole hylkäämistä) enkä koe omia harrastuksiani niin paljon paremmiksi kuin muiden harrastukset, että viitsisin alkaa asialla jeesustelemaan. Joku käy vaikka veneilemässä, toinen pitkillä iltalenkeillä ja kolmas haluaa istua iltaa kavereiden kanssa pubissa. Minusta on melko lailla yks hailee vaikka - huikamala - yksinhuoltajaäiti kävisi iskemässä baarista jonkun yhdenillan panon ja tulee sen jälkeen tyytyväisenä kotiin hoitamaan lastaan. Ketä oikeasti kiinnostaa muiden elämä noin paljon?

Koska mullahan vipattelee ja väpättelee menojalka niin pahasti, että aiotaan lähteä viettämään synttäreitä kun vauva on viikon päälle 5kk! :)
Sitä ennen ajattelin myös kerran kävästä jossain kaverin kanssa jos saan pumpattua maitoa tarpeeksi kun niin olisi kiva mennä kesäiltana, tosin sillon vauva ei mene hoitoon vaan jää isänsä kanssa kotiin.

Väpä väpä!

• Tykkää
Reactions: moona81
Kai sitä saa edes kerran kesässä käydä istumassa terassilla ja ottaa muutaman huurteisen aikuisessa seurassa. Lapsi tarvitsee äitiään, mutta kyllä vuoden ikäisen voi jo yhdeksi yöksi laittaa mummulle hoitoon tai sitten mies jää kotiin lapsen kanssa.

Itsestä ei moiseen olisi, kyllä tekin vielä joskus ymmärrätte. Pieni vauva tarvitseekin äitiä, isäkin on tärkeä, mutta äiti nyt vaan on se tärkein aluksi. Ei mitään kauhean fiksua vastausta taida asiaan tulla. Se on vain se oma napa joka väpättää.

No niin ap nyt saat taas hieman kiiltävämmän sädekehän...mä oon sitä mieltä että jos pienen vauvan äiti haluu joskus lähtee ja vetää kunnosn lärvit ja perseet,niin siittä vaan! kunhan lapsi on hyvässä,turvallisessa hoidossa ja kunhan ryypiskely ei oo joka viikonloppuista! Itse kävin ulkona ehkä joku about 4 kertaa,ennen kun muksu täytti vuoden ja ihan siis ravintolassa ja kannissä olin,ei kärsinyt vauva,tosin en kyllä edes imettänyt(muista syistä johtuen!) mutta onnistuishan tuollainen vaikka imettäisikin,ei sillä...
Mulle ainaski teki vaan pidemmän päälle hyvää kun pääsi joskus kunnolla tuulettumaan ja irtautumaan hyvien kavereiden kanssa,sain maailman ihanimman lapsen ja olla äiti,mutta saan myös edelleen jatkaa elämääni,sopii mulle :)

[QUOTE="a p";28553623]Itsestä ei moiseen olisi, kyllä tekin vielä joskus ymmärrätte. Pieni vauva tarvitseekin äitiä, isäkin on tärkeä, mutta äiti nyt vaan on se tärkein aluksi. Ei mitään kauhean fiksua vastausta taida asiaan tulla. Se on vain se oma napa joka väpättää.[/QUOTE]

Ei sun mielipide ole se ainut ja oikea!
Sulla sitten kait väpättää leuka,tekis hyvää sunkin kait sitten joskus relaa :)

[QUOTE="a p";28553623]Itsestä ei moiseen olisi, kyllä tekin vielä joskus ymmärrätte. Pieni vauva tarvitseekin äitiä, isäkin on tärkeä, mutta äiti nyt vaan on se tärkein aluksi. Ei mitään kauhean fiksua vastausta taida asiaan tulla. Se on vain se oma napa joka väpättää.[/QUOTE]

Voi kyllä, oma napa nimenomaan! Joskus on ihanaa ajatella vain itseään, piristää kummasti. Aion btw myös käydä piakkoin ihan yksin syömässä iltalehden kera, haaveilen siitä jo. Ihan itsekkäästi siis!

Nytkin vauva on kantoliinassa isänsä kanssa toisessa huoneessa ja tässä minä pirulainen nautin itsekkäästi sipsejä. Ihan omaa napaa ajattelin kun vein vauvan tuonne työhuoneeseen.

Eikä todellakaan tarvitse ymmärtää, en minäkään ymmärrä ihmettelyäsi enkä edes yritä.

Ne on nämä minä minä ihmiset jotka haluaa kaiken ja heti. Pitää saada vauva ja pitää päästä tuuletjun. Onhan se rankkaa olla vauvan kanssa... Not! Mutta kun minä haluan kaiken nyt heti,niin silläpä ei paljoa vauvaa mietitä. Itse en pystyis tuota omaa vuoden ikäistä hoitoon jättämään edes muutamaa tuntia pidemmäksi aikaa. Saati sitten yöksi ja sen tähden että pääsis itse ryyppäämään. Ei ikinä.

No voi kauhistus! Kuopuksemme on 3kk ja äskettäin olin bilettämässä kavereiden kanssa. Tosin en ikinä juo alkoholia, joten se kännääminen ei todellakaan ole syy päästä yöelämään vaan se, että oli ikävä tanssimista ja hauskaa yhdessäoloa vain ystävien kesken! Tuo vauva ei muuten ole ainokaiseni, hänen lisäksi on 4 vanhempaa lasta. ;)

Miten se vauva siitä kärsii jos äiti on muutaman tunnin poissa? Voishan se äiti olla vaikka sairaalassa.

Mäki voisin sanoa, että miksi pitää tehdä lapset pienillä ikäeroilla koska se esikoinenhan jää ihan "heitteille" kun äidillä onkin yhtäkkiä pieni vauva hoidettavana? Enemmän se parivuotias äitiään tarvii kun pieni vauva joka ei edes tajua mistään.

Tottakai elämä muuttuu vauvan myötä, mutta musta semmoset äidit on säälittäviä jotka unohtaa kokonaan sen oman elämänsä. Jos on aiemmin tykännyt käydä baarissa ja juhlimassa niin miksi ei saisi pitää hauskaa enää samalla tavalla kuin aiemmin? En tarkota että joka viikonloppu pitäs olla ryyppäämässä.

• Tykkää
Reactions: Iita_82
Onhan aika jännä kuva vanhemmuudesta jos kerta siinä vaiheessa pitää lakata käymästä baareissa, ilmeisesti aika pitkäksi aikaa, ehken siihen asti kunnes lapsi lähtee kotoa?

Toteuta toki omaa näkemystäsi siitä millainen vanhempi haluat olla, mutta älä odota itsellesi sympatiaa jos et kykene näkemään normaalina sitä että joillekkin rentoutuminen on ravintolailta kivassa seurassa, toisille pitkä lenkki, joillekkin salilla käyminen.

• Tykkää
Reactions: Iita_82 ja Millenia
Ja miten se baarissa ravaaminen olisi hyväksytympää kun lapsi on yli 6kk? Mitenkä jos lapsi on 3v? Tai 10v? Minkä ikäisen lapsen äiti saa mielestäsi käydä sillon tällön juhlimassa?

Eihän äiti saa käydä enää juhlimassa!! Lapset pitää kasvattaa ja hoitaa kunnialla ja sitten kun he ovat täysi-ikäisiä, sehän on noloa aikuiselle lapselle kun vanha mamma lähtee baanalle! Äiti on vain äiti, eikä mitään muuta! Sauvakävelylle siitä jos virkistystä kaipaa! ;) :D

Ja miten se baarissa ravaaminen olisi hyväksytympää kun lapsi on yli 6kk? Mitenkä jos lapsi on 3v? Tai 10v? Minkä ikäisen lapsen äiti saa mielestäsi käydä sillon tällön juhlimassa?

No näkeehän tuon jo aloituksesta (jos siis ei ole rölli) että ei kyseinen henkilö ole pohtinut asia ollenkaan. On vain kauhistunut ajatuksesta, että joku jättää sen ihanan kullannuppulutusen yksinään tehdäkseen jotain josta hän ei henkkoht pidä. Mukaan heitetään latteuksia siitä, että lapset on "täytynyt" tehdä ja kuinka "suomalaiset on kamalia". Oppikirjaesimerkki provosta tai kuutamolla olevasta omaan napaan tuijottajasta. Anteeksi nyt vain. Joskus vaan nämä päällepäsmärit voisivat käyttää jonkun niistä tuhannesta kotona viettämästään illasta (kun kerta mihinkään ei siitä lapsen viereltä saa lähteä) ja oikeasti miettiä elämää, omaansa ja muiden.

Hahhahhaa :D

Mua ainakin vitutti kuunnella vauvan jatkuvaa huutoa ja olla vaan kotona. Vauva oli juhannuksena 3kk ja mä menin ryyppäämään.

Eiku siis ei mitään, vauva-aika oli ihanaa ruusunpunaista unelmaa ja mä olin ihan kiinni vauvassa koko ajan :heart::heart::heart:

Yhteistyössä