Onks reilua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sookie88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sookie88

Vieras
Meillä oli miehen kanssa puhetta Jouluna että lähetään kesän alussa pienelle reissulle ja laitetaan lapset hoitoon. No nyt mulla ei sit oo rahaa ja mies aikoo sit lähtee kaverinsa kanssa. Sanoo että haluu lähtee reissuun. Ja sillä olis kyllä rahaa maksaa munkin reissu mutta ei haluu sitä tehä. Mitä mieltä ja miten saisin miehen maksaa mun matkan tai ainakin jättämään oman reissun tekemättä.

Meillä oli miehen kanssa puhetta Jouluna että lähetään kesän alussa pienelle reissulle ja laitetaan lapset hoitoon. No nyt mulla ei sit oo rahaa ja mies aikoo sit lähtee kaverinsa kanssa. Sanoo että haluu lähtee reissuun. Ja sillä olis kyllä rahaa maksaa munkin reissu mutta ei haluu sitä tehä. Mitä mieltä ja miten saisin miehen maksaa mun matkan tai ainakin jättämään oman reissun tekemättä.

:O

• Tykkää
Reactions: Lispetti ja moekoe
Mielestäni on reilua, että mies käyttää omat rahansa miten haluaa. Hänen tehtävänsä ei ole sinun matkaasi tai muutakaan sinulle maksaa. Itse olet omat rahasi jättänyt säästämättä.

Niin ja mies esti kanssa sen että oisin ottanut lainaa tohon reissuun. Jotenkin tuntuu, että haluukin lähtee kaverin kanssa örveltämään ku kerranki olis mahis. No jotenkin mä sen homman estän, se on ihan varma. Jos mulle järjestetään tahallaan kurjaa nii kyl mä huolehdin ettei syypääkään nauti.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28552352:
Eli jos on alunperin sovittu, että molemmat maksavat omat matkansa ja toinen törsääkin sitten rahansa muuhun, niin kenen tyytyväisyys lisääntyy siitä, että reissu jää molemmilta tekemättä?

Oletan siis, että kyseessä ei ole yhteistalous.

No on tää yhteistalous ainakin välillä.

[QUOTE="ap";28552357]Niin ja mies esti kanssa sen että oisin ottanut lainaa tohon reissuun. Jotenkin tuntuu, että haluukin lähtee kaverin kanssa örveltämään ku kerranki olis mahis. No jotenkin mä sen homman estän, se on ihan varma. Jos mulle järjestetään tahallaan kurjaa nii kyl mä huolehdin ettei syypääkään nauti.[/QUOTE]

Mihin käytit rahasi, joilla sinun piti reissuun lähteä?

Teillä ei siis ole yhteiset rahat? Ei sun miehellä oo mitään velvollisuutta sun matkaa maksaa mutta ilmeisesti sun mies menee mieluummin kaverinsa kanssa kuin sun. Mikset säästänyt jos olitte matkasta sopineet?

Yks kaveripariskunta on tollanen, jättää se ukko naista pois reissusta ihan miten tykkää. Ite en jaksais.

Eli tässä on selkeesti kyseessä nainen, joka ei kykene pitämään rahaa ittellään päivääkään. Kaikki törsätään ja sitten itketään ku ollaan kusessa. Ainakin kuvauksen perusteella saa tää aloittaja syyttää ihan itseään. Sitä en sitten tiedä mikä on se oikee tilanne.

Just ton takia olen naimisissa miehen kanssa, joka ei ole noin aasi. A) mieheni haluaa minut mieluiten mukaansa B) hän maksaa, koska olen kotona hoitamassa meidän lapsiamme ja minulla tulot pienet C) hän haluaa maksaa

[QUOTE="vieras";28552369]Teillä ei siis ole yhteiset rahat? Ei sun miehellä oo mitään velvollisuutta sun matkaa maksaa mutta ilmeisesti sun mies menee mieluummin kaverinsa kanssa kuin sun. Mikset säästänyt jos olitte matkasta sopineet?[/QUOTE]

No tuli kaikkee muuta ja aika usein oon saanu äidiltä apua tai sitten ottanu vähän lainaa. Mutta nyt mies ei antanu ottaa ku sano että oon lainannu liikaa. Hassua sinällään että kauhee poru mun parin tonnin lainoista ja sitten meillä on kumminkin kämpästä velkaa ihan hirveesti.

Millainen talous teillä sitten on ja miten olitte suunnitelleet säästää tuota reissua varten? Onko esim molemmilla palkat joista oli tarkoitus pistää säästöön ja itse olet käyttänyt omat rahasi johonkin muuhun, vai oletko ollut kotihoidontuella niin että nuo omat rahasi ovat menneet ihan perheen elättämiseen eikä ole ollut mahdollistakaan säästää?

[QUOTE="ap";28552379]No tuli kaikkee muuta ja aika usein oon saanu äidiltä apua tai sitten ottanu vähän lainaa. Mutta nyt mies ei antanu ottaa ku sano että oon lainannu liikaa. Hassua sinällään että kauhee poru mun parin tonnin lainoista ja sitten meillä on kumminkin kämpästä velkaa ihan hirveesti.[/QUOTE]

Eli et osaa hallita raha-asioitasi ja nyt mietit miten saat lypsettyä mieheltäsi rahaa.

Olet provo. Tai 12-vuotias.

[QUOTE="ap";28552379]No tuli kaikkee muuta ja aika usein oon saanu äidiltä apua tai sitten ottanu vähän lainaa. Mutta nyt mies ei antanu ottaa ku sano että oon lainannu liikaa. Hassua sinällään että kauhee poru mun parin tonnin lainoista ja sitten meillä on kumminkin kämpästä velkaa ihan hirveesti.[/QUOTE]

No, jos on isot asuntolainat ja talous selkaisessa jamassa että tarvii useinkin pyytää apua omilta vanhemmilta tai ottaa lainaa niin ei kuulosta järkevältä ottaa vielä ylimääräistä lainaa jotain reissua varten.

Toivottavasti miehesi ymmärtää pitää pintansa ja lähteä reissuun haluamassaan seurassa. Ja jättää tulematta takaisin jos meinaat olla tuollainen pikkuprinsessa jatkossakin :)

Ei sen miehen tarvii tarjota sitä reissua, mutta vois vaikka lainata sen verran. Ja eihän se mies voi kieltää sinua tekemästä mitä haluat. Jos haluat lainata joltain rahaa, niin sitten lainaat. Jos mies ei edelleenkään haluaisi sinua reissuun mukaan, niin tekisin itse oman reissun jonkun kaverini kanssa. Tietty jos oikeen haluaisi olla v-mäinen niin menis samaan paikkaan kuin se mies. Siitä tuskin kovin mies ilahtuisi ja saisi aikaan takuuvarmasti perheriidan.

[QUOTE="vieras";28552893]Ei sen miehen tarvii tarjota sitä reissua, mutta vois vaikka lainata sen verran. Ja eihän se mies voi kieltää sinua tekemästä mitä haluat. Jos haluat lainata joltain rahaa, niin sitten lainaat. Jos mies ei edelleenkään haluaisi sinua reissuun mukaan, niin tekisin itse oman reissun jonkun kaverini kanssa. Tietty jos oikeen haluaisi olla v-mäinen niin menis samaan paikkaan kuin se mies. Siitä tuskin kovin mies ilahtuisi ja saisi aikaan takuuvarmasti perheriidan.[/QUOTE]

Ei taida miehen kannattaa lainata, jos nainen ei ole sanut aikaisempiakaan lainojaan maksettua ja käyttää rahaa huomattavasti yli varojensa koska joutuu jatkuvasti lainailemaan.

Mitä helvetin tekemistä sillä on onko sama talous vai ei?? Jos yhteistä matkaa halutaan tehdä ja toisella ei ole rahaa,niin toinen maksaa. Ei parisuhde ole mikään liiketoiminta!

Meillä ainakin se maksaa,kellä sillä hetkellä on rahaa ja toisinpäin. Kukaan ei jää rannalle ruikuttamaan vaan sen tähden että sillä hetkellä ei juuri satu olemaan valuuttaa. Sitä edellisen reissun piffasi mies kun sai hyvät rahat eräästä asiasta. MInunkin matkan maksoi. Minä vuorostani maksoin seuraavan.

Meillä on parisuhde miehen kanssa. Ei liiketoiminta jos lasketaan ja pidetään omista rahoista kirjaa.

Mitä helvetin tekemistä sillä on onko sama talous vai ei?? Jos yhteistä matkaa halutaan tehdä ja toisella ei ole rahaa,niin toinen maksaa. Ei parisuhde ole mikään liiketoiminta!

Meillä ainakin se maksaa,kellä sillä hetkellä on rahaa ja toisinpäin. Kukaan ei jää rannalle ruikuttamaan vaan sen tähden että sillä hetkellä ei juuri satu olemaan valuuttaa. Sitä edellisen reissun piffasi mies kun sai hyvät rahat eräästä asiasta. MInunkin matkan maksoi. Minä vuorostani maksoin seuraavan.

Meillä on parisuhde miehen kanssa. Ei liiketoiminta jos lasketaan ja pidetään omista rahoista kirjaa.

Jos toinen perheestä törsää tolkuttomasti ja ottaa velkaa jotta saa törsätä lisää ja rikkoo sopimukset ja toisen pitäisi vain hyväksyä ja maksaa lisää?

Jotenkin tuli vaan sellanen fiilis että oot ap miehes kans tosi lapsellisia. Ette osaa selvittää näitä niinkuin oikeesti aikuiset tekisi. Miehes se varsinainen kakara onkin kun sun seura ei matkalle kelpaa.

Miten oikeasti järjellä ajateltuna mies on se kakara, jollei suostu maksamaan naisen matkaa johon oli sovittu yhdessä rahaa säästettävän ja nainen tuhlasi rahansa ja ajattelin vain ottavansa lisää velkaa (vaikkei ole maksanut edellisiäkään) tai että hänen vanhempansa maksavat ja kun näin ei käynyt, vaatii miestä maksamaan jotta voi jatkaa rahan törsäystään rauhassa?

Oon miehesi kanssa siinä samaa mieltä, ettei velkarahalla tule reissuun lähteä. Mihin sä oot ne pari tonnia lainarahaa käyttänyt? Yritäpä kuule selvitä ihan niillä tuloilla mitä sulla on. Velkaa on helppo ottaa mutta ikävä maksaa takaisin.

• Tykkää
Reactions: Katylina

Yhteistyössä