Kyllä mä ymmärrän tuon tunteen erittäin hyvin.
Itse toivoin lähes pakkomielteisesti lapsestani tyttöä ja voin vain kuvitella, kuinka hanurista olisi ollut tieto siitä, että tulossa on luultavasti poika.
Olisin varmaan itkenyt viikon putkeen ja ollut ristiriitaisin tuntein aina synnytykseen saakka.
Lapsen synnyttyä sillä sukupuolella ei kuitenkaan ollut enää väliä, vaikka sainkin sen kovasti toivomani tytön, mutta huomasin sukupuolen olevan aivan sivuseikka.
Hän on mun jälkeläiseni, mun lapsi, sen ja sen niminen.
En osaa ajatella lastani sukupuolensa kautta eli tyttönä, vaan hän vaan on mun rakkain ihminen maailmassa, mun oma lapsi. Eipä se sukupuoli edes näy muuta kuin jossain määrin vaatteissa (osa tosin "poikien puolelta" eikä mitään pinkkejä ällötyksiä käytetä ollenkaan) ja siinä, että haarovälissä on pimppi.
Ai niin, sellainen juttu vielä, että mun tyttö on tullut enimmäkseen vilkkaaseen isäänsä, eli ei ole luonteeltaan kovin stereotypinen tyttö, puistossakin kutsuvat häntä "Vaahteramäen Eemeliksi".
Eli vaikka saisikin toivomaansa sukupuolta olevan lapsen, ei sieltä välttämättä tulekaan vaikkapa sitä rauhallista tyttöä, jonka kanssa hengailla, vaan sieltä voi tulla yhtä hyvin rasavilli riemupetteri..
Mutta tosiaan, kyllä se ohi menee viimeistään lapsen syntyessä.