Kielsin sitten tytöltä risteilyn isän kanssa

• Viestiketjun aloittaja Paha olla
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Kyllä se vaan niin on, että suhde päättyy eroon. Ja sen jälkeen molemmat ovat vapaita tekemään mitä haluavat. Jos tämä ei ole provo, niin nyt äkkiä puhelin kouraan ja soitti exälle, että ei lapsi taidakaan niin kipeä olla etteikö voisi risteilylle lähteä. Kyllähän exäsi varmasti myöhemmin lapsen kanssa puhuu sairauden vuoksi peruuntuneesta ristelystä tai ainakin tulee jossain yhteydessä siitä lapselle maininneeksi, joten ikävä sekä lapsen, exän että sinun kannalta, jos lapsi toteaakin, että ei hän kipeä ollut. Anna siis lapsen pitää hauskaa ja nauttia risteilystä ja nauti sinäkin lapsivapaasta ja lähde vaikka tanssimaan.

"Morrison"
Ap on saanut haluamansa huomion. Nämä ovat provosoivien ainoat kriteerin.Pää on ontto ja hykerrys vavisuttaa mieltä, kun näin paljon tuli kannanottoja väkerrettyyn avaukseen.

säpäle harmaana
Minä kyllä ymmärrän, jos ap ei halua että uusi avovaimo lähtee lapsen ja miehen kanssa matkalle, jos ei tätä naista lapsi ja äiti kunnolla edes tunne. Sama koskisi jotain miespuolista kaveriakin, ei siinä tarvitse olla mitään sen kummempaa katkeruutta. Myöskin jos tilanne olisi ollut se, että alunperin miehen on ollut puhe lähteä kahdestaan lapsen kanssa, ymmärrän harmituksen. Ja vielä siinä tapauksessa ymmärtäisin, jos mitään ei olisi vielä sovittu eikä lapselle luvattu.

Nyt ei taida olla kyse kuitenkaan mistään näistä.

"niinniin"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28516796:
Minä kyllä ymmärrän, jos ap ei halua että uusi avovaimo lähtee lapsen ja miehen kanssa matkalle, jos ei tätä naista lapsi ja äiti kunnolla edes tunne. Sama koskisi jotain miespuolista kaveriakin, ei siinä tarvitse olla mitään sen kummempaa katkeruutta. Myöskin jos tilanne olisi ollut se, että alunperin miehen on ollut puhe lähteä kahdestaan lapsen kanssa, ymmärrän harmituksen. Ja vielä siinä tapauksessa ymmärtäisin, jos mitään ei olisi vielä sovittu eikä lapselle luvattu.

Mutta mutta... Jos on isän viikonloppu, ja isä on ihan normaali ihminen eikä esim. holhouksenalainen, niin eiköhän se isä silloin päätä missä ja kenen kanssa aikaa viettävät. Eihän sillä äidillä ole oikeutta sanella, mitä ja miten isä-viikonloppuina toimitaan. Aika kauhea ajatuskin.

Eli jos isä ja lapsi ovat lähdössä risteilylle, ja sinne lähtee joku nais/ miespuolinen kaveri mukaan, niin on vaikea nähdä miten äiti voisi ruveta kieltämään tätä. Jos siis kyseessä ei ole alkoholisti, väkivalta, jne., jolloin tietysti täytyy reagoida. Syyski ei kuitenkaan riitä se, että äidiltä ei ole erikseen anottu lupaa eikä uutta naisystävää vvielä "hyväksytetty" äidillä.

Ja ap:lle, mies siis jätti sut joulukuussa? Ja nyt, toukokuussa, on uusi nainen, ja sinusta tämä ei ole mahdollista ilman että nainen olisi ollut kuvioissa jo silloin joulukuussa? Miksi? Tottakai miehellä voi olla nyt uusi nainen. Aikaa on kulunut puoli vuotta. Miehet ovat sellaisia. Ymmärrän, että tieto uudesta naisesta voi tulla silti järkytyksenä, mutta mitään tuollaisia ihmeellisiä kipuiluja ja niiden purkamista lapseen ei saisi esiintyä. Tyttö risteilylle, ja märehdit asiaa itseksesi viikonlopun, lasta et voi rankaista oman pahan olosi takia.

• Tykkää
Reactions: dipt
säpäle harmaana
[QUOTE="niinniin";28516825]Mutta mutta... Jos on isän viikonloppu, ja isä on ihan normaali ihminen eikä esim. holhouksenalainen, niin eiköhän se isä silloin päätä missä ja kenen kanssa aikaa viettävät. Eihän sillä äidillä ole oikeutta sanella, mitä ja miten isä-viikonloppuina toimitaan. Aika kauhea ajatuskin.

Eli jos isä ja lapsi ovat lähdössä risteilylle, ja sinne lähtee joku nais/ miespuolinen kaveri mukaan, niin on vaikea nähdä miten äiti voisi ruveta kieltämään tätä. Jos siis kyseessä ei ole alkoholisti, väkivalta, jne., jolloin tietysti täytyy reagoida. Syyski ei kuitenkaan riitä se, että äidiltä ei ole erikseen anottu lupaa eikä uutta naisystävää vvielä "hyväksytetty" äidillä.

Ja ap:lle, mies siis jätti sut joulukuussa? Ja nyt, toukokuussa, on uusi nainen, ja sinusta tämä ei ole mahdollista ilman että nainen olisi ollut kuvioissa jo silloin joulukuussa? Miksi? Tottakai miehellä voi olla nyt uusi nainen. Aikaa on kulunut puoli vuotta. Miehet ovat sellaisia. Ymmärrän, että tieto uudesta naisesta voi tulla silti järkytyksenä, mutta mitään tuollaisia ihmeellisiä kipuiluja ja niiden purkamista lapseen ei saisi esiintyä. Tyttö risteilylle, ja märehdit asiaa itseksesi viikonlopun, lasta et voi rankaista oman pahan olosi takia.[/QUOTE]

Mutta eikös risteilyt ole kuitenkin sellainen asia, että niihin tarvitaan toisenkin vanhemman lupa? Korjatkaa jos olen väärässä. Ja siis ihan yleensä ottaen muutenkin, kyllähän vanhempien pitää pystyä keskustelemaan asioista, mitkä asiat ovat sopivia ja mitkä eivät. Eihän sille tietysti mitään voi, jos toinen päättää viedä lapsen laskuvarjohyppyyn, lahkokokoukseen tai lady gagan keikalle, mutta kyllä niistä asioista voi mielestäni ihan reilusti olla eri mieltä ja esittää toiveita.

"sipsi"
Mielestäni jos uuden puolison mukaantulo haittaa, pitää siitä pystyä puhumaan ex-puolison kanssa. Tietysti parasta olisi, jos pystyisi puoli vuotta eron jälkeen jo myöntämään, että toisella voi jo olla uusi kaveri. Ja itselläkin voisi olla. lapsen sovittua reissua ei moisen vuoksi saa perua!

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28516796:

Tässähän ei nyt olekaan kyse siitä mitä äiti haluaa, vaan lapsen parhaasta. Omien lasteni isä muutti suoraan nykyisen vaimonsa luo toisen lapsemme ollessa vielä ihan vauva. Minulle koko ero tuli ihan puskista. Voin kertoa, ettei ollut helppoa antaa lapsia isälle, mutta sehän oli minun ongelmani, ei lasten. Erostamme on viisi vuotta aikaa enkä ole edes nähnyt exän uutta vaimoa saati, että tuntisin tämän kunnolla. Exä on hyvä isä lapsilleen, joten luotan siihen, että uusi vaimonsakin kohtelee lapsiani hyvin ja lasten puheista päätellen näin onkin. Minulla ei ole mitään tarvetta tavata kyseistä naista eikä minulla edelleenkään ole exästä tai tästä naisesta kovin paljoa hyvää sanottavaa. Sitä eivät kuitenkaan lapset tiedä, päinvastoin.

säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";28516913]Tässähän ei nyt olekaan kyse siitä mitä äiti haluaa, vaan lapsen parhaasta. Omien lasteni isä muutti suoraan nykyisen vaimonsa luo toisen lapsemme ollessa vielä ihan vauva. Minulle koko ero tuli ihan puskista. Voin kertoa, ettei ollut helppoa antaa lapsia isälle, mutta sehän oli minun ongelmani, ei lasten. Erostamme on viisi vuotta aikaa enkä ole edes nähnyt exän uutta vaimoa saati, että tuntisin tämän kunnolla. Exä on hyvä isä lapsilleen, joten luotan siihen, että uusi vaimonsakin kohtelee lapsiani hyvin ja lasten puheista päätellen näin onkin. Minulla ei ole mitään tarvetta tavata kyseistä naista eikä minulla edelleenkään ole exästä tai tästä naisesta kovin paljoa hyvää sanottavaa. Sitä eivät kuitenkaan lapset tiedä, päinvastoin.[/QUOTE]

Niin, niin, kirjoitinhan että ymmärrän, ettei ap _halua_. Sen sijaan en ymmärrä sitä, että asia on jo (ilmeisesti) luvattu ja nyt oman pahan olon takia asia peruttiin.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28516986:
mistä teitä ilkeitä, kateellisia hyeenoita oikein sikiää. miksi kostat lapselle isän teot. ja mitä se sulle kuuluu, jos mies on jatkanut elämäänsä teidän eron jälkeen.
Nyt olen viisikymppisen isoäidin kanssa tismalleen samaa mieltä.

,,,,,
Mä ymmärrän AP sua loistavasti. Enkä ymmärrä noita empatiakyvyttömiä ihmisiä. Kuinka pitkälle tarvitsee ihmisen joustaa lapsensa vuoksi? MÄ en todellakaan haluaisi itse, että joku muu nainen saa leikkiä mun lapselle äitiä. Mitä se akka siellä mukana tekee? Kokeilkaapa omalle kohdalle, oikeasti. Ni tajuatte, miltä se tuntuu.

Tää on EHKÄ provo, ja arvasin että kakkaa sataa AP:n niskaan... mutta. Jotenkin ymmärrän ap:n kaltaista tilannetta. Vaikea olisi noin äkkiä irrottautua entisestä elämästä ja hyväksyä kaikki asiat ja nousta niiden yläpuolelle.

Ja muutenkin, haluaisin ehdottomasti tietää minkälaisten ihmisten kanssa lapseni liikkuu viettää viikonloppunsa. Haluaisin siis tavata matkaseuran.

Lapsi on joka tapauksessa joutunut välikäteen, ja hämmennyksissä tilanteesta, kun yhtäkkiä matkalla ei olekaan mukana omat vanhemmat, vaan isä ja joku vieras nainen.

kbxkl
Mä ymmärrän AP sua loistavasti. Enkä ymmärrä noita empatiakyvyttömiä ihmisiä. Kuinka pitkälle tarvitsee ihmisen joustaa lapsensa vuoksi? MÄ en todellakaan haluaisi itse, että joku muu nainen saa leikkiä mun lapselle äitiä. Mitä se akka siellä mukana tekee? Kokeilkaapa omalle kohdalle, oikeasti. Ni tajuatte, miltä se tuntuu.
No jos kerran on isän uusi avopuoliso niin eiköhän se tule jatkossa kuitenkin "leikkimään" äitiä. Ei sitä voi estää jos ei meinaa kokonaan estää isän ja lapsen tapaamisia.

Ei varmaan tunnu kivalle, mutta kuinka pitkälle lapsen tarvii joustaa äidin pahan mielen takia? Jättää odotettu risteily ja ilmeisesti isäviikonloputkin vastaisuudessa väliin kun kerran isä ja tämä uusi nainen asuvat nyt yhdessä?

Toisaalta kuinka paljon ex-puolisot sitten saavat toistensa elämää määritellä. Ei se isäkään etävanhempana välttämättä halua että joku vieras ukko leikkii lapselleen isää, jopa niin että on tämän elämässä enemmän mukana kuin isä itse. Voiko isä näin kieltää äitiä tapaamasta uutta kumppaniaan lapsen ollessa kotona tai kieltäytyä isäviikonlopunkö jälkeen palauttamasta lasta kotiin niin kauan kuin tämä uusi mies on siellä.

Toki ap:lla tai kellä tahansa voi tuossa olla paha mieli, mutta silti kannattaa ajatella sitä lasta. Todennäköisesti se uusi nainen ei ole siellä leikkimässä äitiä vaan ihan vain tutustumassa kumppaninsa lapseen.

Keittiönoita
Tää on EHKÄ provo, ja arvasin että kakkaa sataa AP:n niskaan... mutta. Jotenkin ymmärrän ap:n kaltaista tilannetta. Vaikea olisi noin äkkiä irrottautua entisestä elämästä ja hyväksyä kaikki asiat ja nousta niiden yläpuolelle.

Ja muutenkin, haluaisin ehdottomasti tietää minkälaisten ihmisten kanssa lapseni liikkuu viettää viikonloppunsa. Haluaisin siis tavata matkaseuran.

Lapsi on joka tapauksessa joutunut välikäteen, ja hämmennyksissä tilanteesta, kun yhtäkkiä matkalla ei olekaan mukana omat vanhemmat, vaan isä ja joku vieras nainen.
Haluta voi mitä vaan, muttta kun lapsella on vuorossa viikonloppu etävanhemman kanssa, niin lähivanhemmalle ei kuulu tippaakaan, keitä lapsi sinä viikonloppuna tapaa ja mitä lapsi tekee etävanhempansa kanssa. Paitsi toki, jos on oletettavaa, että nämä ihmiset olisivat jotenkin lapselle vaarallisia (narkomaaneja, väkivaltarikollisia tms). Mutta jos on kyse ihan tavallisista ihmisistä, niin valitettavasti exänsä elämää ei voi edes lastensa kautta valvoa. Jos sitten epäilee exänsä kykyä huolehtia lapsesta, niin silloin yhteys lastenvalvojaan ja hakemaan valvottuja tapaamisia. Mutta sille pitää olla jo jotain muutakin perustetta kuin vain se, että etävanhemmalla on uusi seurustelukumppani.

Toki on ymmärrettävää, että pian eron jälkeen on epäluuloinen ja aiempaa enemmän huolissaan lapsistaan. Mutta täytyy voida luottaa siihen, että jos lapsen etävanhempi on niin luotettava, että hänelle voi lapsen antaa, niin myöskään hänen seurassaan olevat ihmiset eivät ole lapselle vahingollisia.

• Tykkää
Reactions: Muua, Data ja dipt
"mie"
Minä olen ollut siinä tilanteessa että ensin miehellä oli suhde. Kun jäi kiinni niin muutti sen uuden naisen luokse. Sen jälkeen ovat reissanneet "perheenä" (mun x, mun lapset ja se nainen). Se nainen on osa lasteni elämää mutta minä en häntä halua nähdä koskaan. Ja minun kotiini hän ei tule astumaan jalallaan koskaan (ei lasten juhliin tms).

"huh"
[QUOTE="mie";28517273]Minä olen ollut siinä tilanteessa että ensin miehellä oli suhde. Kun jäi kiinni niin muutti sen uuden naisen luokse. Sen jälkeen ovat reissanneet "perheenä" (mun x, mun lapset ja se nainen). Se nainen on osa lasteni elämää mutta minä en häntä halua nähdä koskaan. Ja minun kotiini hän ei tule astumaan jalallaan koskaan (ei lasten juhliin tms).[/QUOTE]

Voi kuinka surullista.. Mistä tämä ihmisten katkeruus kumpuaa?
Minun vanhemmilleni käynyt aikanaan samoin, että isällä oli salasuhde, vanhempani erosivat pian ja isä on edelleen yhdessä ko. naisen kanssa.. Äitini löysi sittemmin uuden miesystävän.. Kumpikin ovat onnellisia, kokoonnutaan usein koko perhe yhteen uudet puolisot mukaan lukien esim. syömään tms, ja ollaan yhtä perhettä. Onneksi vanhempani ovat olleet sen verran kypsiä henkisesti että tämä tilanne on mahdollinen.

"Nekku"
[QUOTE="huh";28517317]Voi kuinka surullista.. Mistä tämä ihmisten katkeruus kumpuaa?
Minun vanhemmilleni käynyt aikanaan samoin, että isällä oli salasuhde, vanhempani erosivat pian ja isä on edelleen yhdessä ko. naisen kanssa.. Äitini löysi sittemmin uuden miesystävän.. Kumpikin ovat onnellisia, kokoonnutaan usein koko perhe yhteen uudet puolisot mukaan lukien esim. syömään tms, ja ollaan yhtä perhettä. Onneksi vanhempani ovat olleet sen verran kypsiä henkisesti että tämä tilanne on mahdollinen.[/QUOTE]

Kuulostavat swingereiltä

"vieras"
Todella epäreilua lasta kohtaan. Jossain vaiheessa lapsi tutustuu ex-miehen uuteen puolisoon kuitenkin niin miksi ei sitten nyt? Et voi aina keksiä tekosyitä ettei lapsi pääse isälleen. Mitä sen väliä ovatko exäsi kotona vai laivalla sen viikonlopun. Ei se tilannetta mihinkään muuta että miehellä on uusi puoliso.

"huoh"
Tiedän, just tollanen olo. Tyttö itkee huoneessaan, kun oli odottanut reissua. Mä en osaa elää tätä eronneen yh:n roolia. Tunteet liian pinnassa ja satutan pientä vaikka on mulle tärkein
Kumman etu sulla nyt on mielessä? Lapsen etu vai oma etu?

Kyllä isä saa ottaa lapsensa myös sairaana. Toinen asia, kannattaako. Mutta sinä et pysty estämään isän ja lapsen tapaamista.

"vieras"
Tytön piti tänään lähteä isänsä ja hänen uuden avovaimon kanssa risteilylle. Tuo "avovaimo" ilmestynyt kuvioihin ihan tyhjästä. Mies jätti minut joulukuussa ja kuulema ei ollut ketään toista. Toissaviikolla laittoi meiliä, että löytänyt uuden naisen ja asuvat yhdessä.

Risteily osuu isän viikonlopulle, mutta minulla vaan on takki niin tyhjä, että en nyt jaksa alkaa työstää tätä uutista. Laitoin tekstarin, että tytöllä kuumetta ja jää kotiin. Mielestäni miehen on ensiksi juteltava kanssani asiat selviksi ja kerrottava totuus erosta. Sitten ollaan molemmat vapaita jatkamaan elämäämme. Tuntuu vaan niin väärältä, että tyttö jää tässä välikäteen :(
Melkein onnistunut provokatiivi... melkein uskoin ja melkein jo meinasin tuohon juttuusi vastata. Melkein... :)

nii uus hellu läähtee tietenki matkaan. entä jos jäis maihin niin lapsi pääsis isänsä kans reisuun? minusta isän pitä mennä lapsen kans reissuun ja jättää hellu satamaan :) menkööt kahesta nreissun sitte joskus. sais lapsi tarvimensa huomion pelkästään isältää. isä ehtii hellustaa myöhemmin.

nii uus hellu läähtee tietenki matkaan. entä jos jäis maihin niin lapsi pääsis isänsä kans reisuun? minusta isän pitä mennä lapsen kans reissuun ja jättää hellu satamaan :) menkööt kahesta nreissun sitte joskus. sais lapsi tarvimensa huomion pelkästään isältää. isä ehtii hellustaa myöhemmin.
avovaimo, ei siis mikään heila enää. joten lapset ei sitten voi enää tavata isäänsä ollenkaan, kun tää uus vaimo on siellä asunnossa. ja hänenhän ei tarvii kotoosa mihkään lähteä

Yhteistyössä