Miten olisi pitänyt toimia?? Aiheutin kolarin aamulla :,(

  • Viestiketjun aloittaja voi-itketys :(
  • Ensimmäinen viesti
rauhaa vaan
Peräänajajat yleensä aina aloittaa huutamiseen että edessä ajavan vika (useimmat heistä, varsinkin kokeneet kuskit, tietävät varsin hyvin mistä kana kusee l. että ovat joutumassa itse syyllisiksi ja mahdollisesti saavat sakotkin liikenteen vaarantamisesta...)

Ihan rauhallisesti selität tilanteen joka paikassa samoin. Perässäsi ajavan mersun olisi pitänyt tarkkailla liikennettä ja pystyä jarruttamaan vaaratilanteessa siinä kuin kenen tahansa.
 
"aapee"
Mainitsin toisten automerkit, koska jotenkin helpompaa minusta seurata kertomusta silleen. Itselläni on Voorti :D Vieressä ajanut Audi kyllä tuli ihan fyysisesti kylkeen, eli jäljet kyllä tuli kumpaankin autoon.

Kiitos vastauksistanne. Olen nyt rauhallisemmin mielin ja odotan, mitä tuleman pitää. Kaikki odotimme poliisien tulon ja poliisit ottivat tiedot ylös sekä haastattivat muutamaa paikalle jäänyttä silminnäkijää.
 
  • Tykkää
Reactions: Kiraki
vloo
[Q turvallisinta on käyttää julkisia.


UOTE=voi-itketys :(;28500596]Ajoin aamuruuhkassa töihin. Kolme kaistaa menee vierekkäin, ajoin keskimmäistä kaistaa. Yhtäkkiä vasemmalta puolelta alkoi kohdaltani Audi puskemaan kaistalleni eli suoraan kylkeen. Olin ilmeisesti hänelle "kuolleessa kulmassa", sillä hän sanoi ettei nähnyt minua. Ehdin painamaan tööttää ja jarruttamaan, mutta Audi siis tuli kylkeen. Takanani ajava auto ajoi perääni. Vauhtia oli n 30-40km/h, ruuhkaa kun oli.

Audin kuski oli ihan ok, tunnusti että hän teki virheen koska hän ei nähnyt minua. Mutta takanani ajanut Mersu-mies vaan huusi minulle :,( Olin vaarantanut liikenteen jarruttamalla ja aiheuttamalla siten peräänajon. Huusi, ettei asia jää tähän. No, poliisi kävi paikalla ottamassa tiedot ylös, mutta minua pelottaa nyt, mitä minulle voi seurata tästä. Voiko ajokortti lähteä? Kuinka isot korvaukset joudun maksamaan?

En tiedä, miten uskallan enää aamuruuhkaan auton rattiin...tuntuu, että vieläkin kädet tärisee ja itkettää vaan :,([/QUOTE]
 
auudi
[QUOTE="vieras";28500665]Peräänajajan vika aina! Ei ole sinun vikasi. Mersumies ei pitänyt turvaväliä. Älä suotta murehdi![/QUOTE]

Ei pidä paikkaansa. Reiät ratissa...
 
No ehkä se huusi sen takia et se just oli mersumies. Olen itse autoalalla töissä ja tiettyjen automerkkien omistajilla on tiettyjäluonteenlaadun ominaisuuksia... :D
Mut siis, ole huoleti,et joudu maksamaan mitään. Siis sillä oletuksella et sulla on voimassa oleva liikennevakuutus.Jos jotain maksuja ikinä tulee niin ne menee sun liikennevakuutuksesta.
mut tää ainakin sun kertomuksen perusteella olis sen verran selvä homma, et Audi- ja
Mersukuskit kyllä maksaa vakuutuksestaan sun Fordin pellien oikomiset, sairaalakulut ym.

Itse olin kolarissa muutama kk takaperin. Tosin itse istuin hanttarin paikalla.
vieläkin pelottaa välillä auton kyydissä mutta joka päivä on parempi. :) Itselle auttoi se että en jäänyt
pelon kanssa kotiin vaan olin jo kaksi päivää myöhemmin itsekin auton ratissa, heti kun niska ja
selkäsäryt hellittivät. Jos olisin jäänyt kotiin sillä verukkeella,etten uskalla olla autossa niin
en varmaan pystyisi kulkemaan autolla. :D
 
mersukuski
Alkuperäinen kirjoittaja Minkä merkkinen auto ap:lla?;28500736:
Onko sulla joku fiat tai skoda kun piti oikein mainita toisten automerkit?
Samaa mietin. Miksi pitää mainita automerkit muille kun paikalla oleville? Ymmärrän että poliisille puhutaan automerkeistä kun tapahtunutta kuvaillaan.

Kertomasi perusteella ei syy kuitenkaan ole sinussa vaikka toisaalta epäilyttää koko juttu juuri noiden automerkkien tärkeyden takia.
 
Blue
Samaa mietin. Miksi pitää mainita automerkit muille kun paikalla oleville? Ymmärrän että poliisille puhutaan automerkeistä kun tapahtunutta kuvaillaan.

Kertomasi perusteella ei syy kuitenkaan ole sinussa vaikka toisaalta epäilyttää koko juttu juuri noiden automerkkien tärkeyden takia.
Ehkä siksi että se on helppoa yksilöidä niin kolarissa osallisina olleet.
 
IhanaValo
Luulis että se mersukuski olis nähnyt senkin kylkeenajotilanteen (jos siis ois seurannut edellämenevää liikennettä) ja tajunnut kenties jo siinä vaiheessa että ap:n on pakko jarruttaa välttääkseen kylkeenajoa..tuntuu ettei tuo kuski seurannut liikennettä vaan puuhaili jotain muuta ja säikähti sen verran törmäystä että purki sen sitten ap:hen.
 
mielenkiintoista
No ehkä se huusi sen takia et se just oli mersumies. Olen itse autoalalla töissä ja tiettyjen automerkkien omistajilla on tiettyjäluonteenlaadun ominaisuuksia... :D
Mut siis, ole huoleti,et joudu maksamaan mitään. Siis sillä oletuksella et sulla on voimassa oleva liikennevakuutus.Jos jotain maksuja ikinä tulee niin ne menee sun liikennevakuutuksesta.
mut tää ainakin sun kertomuksen perusteella olis sen verran selvä homma, et Audi- ja
Mersukuskit kyllä maksaa vakuutuksestaan sun Fordin pellien oikomiset, sairaalakulut ym.

Itse olin kolarissa muutama kk takaperin. Tosin itse istuin hanttarin paikalla.
vieläkin pelottaa välillä auton kyydissä mutta joka päivä on parempi. :) Itselle auttoi se että en jäänyt
pelon kanssa kotiin vaan olin jo kaksi päivää myöhemmin itsekin auton ratissa, heti kun niska ja
selkäsäryt hellittivät. Jos olisin jäänyt kotiin sillä verukkeella,etten uskalla olla autossa niin
en varmaan pystyisi kulkemaan autolla. :D

Kerrohan lisää minkälaisia ominaisuuksia löytyy eri automerkkien omistajilta?
Mä ajan työkseni taksia ja aika monta tuntia päivässä olen tien päällä. Mullakin on tiettyjä mielikuvia ja olis kiva tietää ollaanko samaa mieltä...
 

Yhteistyössä