No ei oo ukko tulllu takas

  • Viestiketjun aloittaja "Emmi81"
  • Ensimmäinen viesti
"Emmi81"
No olis pitäny arvata. Eilen ukko lähti kaverin luo kattomaan jääkiekkoa. Kun ei voinu kotona kattoa kun Mertaranta ei selosta. Kaverin luona selosti. No kyl mää tiesin mikä on oikee syy, mutta ei se välillä haittaa. Tuntuu vaan että koko ajan on jotain jääkiekkoa tai jalkapalloa tms. tekosyytä ryypätä.

No ukko jäi sinne kattomaan toisenkin pelin. No ein kuulunut takas kun euroviisut loppu, menin nukkuu ja laitoin lapun että saa nukkua eteisessä. Vein patjanki sinne. No eipä oo tullut eikä vastaa puhelimeen. No sammunu varmaan kaverin luo. Ärsyttää vaan selittää lapsille. Ja sitten se paskakasa ryömii tänne illalla ja sillonkin on vielä krapula...
 
"Vieras"
No pitääkö niitä lapsia kuormittaa teidän ongelmilla? Sanot iloisesti lapsille jotta iskä on kaverilla yökylässä. Ei lasten tarvitse kaikkea tietää. Jos huomaavat jotain poikkeavaa sano jotta sulla on pääkipeä vaan. Miksi kuormittaa ja pahoittaa lasten mieli? Elämä on rankkaa lapsillekkin ilman vanhempien ryyppäjäisiä. Älä anna lasista lapsuutta murehdituttamalla lapsiasi!
 
"huoh"
Miksi hyväksyt tuollaisen käytöksen?
Niin, koska parisuhteessahan miehen tulemiset ja menemiset vaativat automaattisesti naisen hyväksynnän. Jos hyväksyntää ei ole, miehen velvollisuus on olla kotona eikä poistua ilman lupaa.

Tältä palstalta saa joka päivä lukea aloituksia ja kommentteja tyyliin "antaisitko miehesi..., hyväksyisitkö jos miehesi...., antaisitko miehellesi luvan..., jne, jne, jne".
Ei ole mikään ihme että avioliitoista yli puolet päättyy eroon kun suuri osa miehistä on jääneet keittiöjyrän vangeiksi omiin koteihinsa. Pakkohan sieltä on päästä pois.
 
"Vieras"
[QUOTE="Vieras";28491021]No pitääkö niitä lapsia kuormittaa teidän ongelmilla? Sanot iloisesti lapsille jotta iskä on kaverilla yökylässä. Ei lasten tarvitse kaikkea tietää. Jos huomaavat jotain poikkeavaa sano jotta sulla on pääkipeä vaan. Miksi kuormittaa ja pahoittaa lasten mieli? Elämä on rankkaa lapsillekkin ilman vanhempien ryyppäjäisiä. Älä anna lasista lapsuutta murehdituttamalla lapsiasi![/QUOTE]

Samaa mieltä! Yhtään isommat lapset tajuaa kyllä aikuisten Alkon käytön ilman mainitaakin. Tehkää lasten kanssa jotain kivaa :)
 
hohohoh
[QUOTE="Vieras";28491021]No pitääkö niitä lapsia kuormittaa teidän ongelmilla? Sanot iloisesti lapsille jotta iskä on kaverilla yökylässä. Ei lasten tarvitse kaikkea tietää. Jos huomaavat jotain poikkeavaa sano jotta sulla on pääkipeä vaan. Miksi kuormittaa ja pahoittaa lasten mieli? Elämä on rankkaa lapsillekkin ilman vanhempien ryyppäjäisiä. Älä anna lasista lapsuutta murehdituttamalla lapsiasi![/QUOTE]

No hei c'mon, kyllähän ne lapset on hyvä manipuloida jo valmiiksi öidin puolelle isää halveksimaan, josko vaikka joskus ap paranee omasta läheisriippuvuudestaan ja uskaltaa ottaa eron epätyydyttävästä suhteestaan. :LOL:
 
Et ole ap ainoa!

Kaveri eilen puhelimessa sanoi, että hyvä vaan jos suomi häviää matsin, koska silloin on edes jotain toivoa saada ukko ryyppyreissulta kotiin, kun suomi ei enää pelaa. Ei vaan atinnut kaveri tietää, että kyllä se vielä pronssista kisaa, eli ukkoa on turha kotiin odotella.

Torstaina kuulemma se lähti, eikä ole to-illan tekstarinyhteydenoton jälkeen mitään kuulunut. Ryyppää siis jo neljättä päivää putkeen. Emäntä kotona pienen lapsen ja vauvamahan kanssa.

En vaan kertakaikkisesti aina pysty ymmärtämään muita ihmisiä, vaikka kuinka yritän. Kun mä en näe tuossa tilanteessa mitään järkeä. En siis kerrassaan yhtikäs mitään.
 
"vierailija"
[QUOTE="huoh";28491092]Niin, koska parisuhteessahan miehen tulemiset ja menemiset vaativat automaattisesti naisen hyväksynnän. Jos hyväksyntää ei ole, miehen velvollisuus on olla kotona eikä poistua ilman lupaa.

Tältä palstalta saa joka päivä lukea aloituksia ja kommentteja tyyliin "antaisitko miehesi..., hyväksyisitkö jos miehesi...., antaisitko miehellesi luvan..., jne, jne, jne".
Ei ole mikään ihme että avioliitoista yli puolet päättyy eroon kun suuri osa miehistä on jääneet keittiöjyrän vangeiksi omiin koteihinsa. Pakkohan sieltä on päästä pois.[/QUOTE]

Olin ennen äijän kanssa joka oli ihan samanlainen kuin ap:n ukko. Ajattelin aina et nyt on miehen vuoro mennä ja sitten kun lapset on vähän isompia ja pärjää jo iskän kanssa kotona niin minä saan vuorostani mennä. No sitten minä menin ja olin kaverin luona yötä just samalla tavalla kun tää ap:n ukko ja kuinkas kävikään.

Kauhee valitus mieheltä et missä oon ollut ja hän ei kyllä sitten ikinä enää mene kaverien kanssa minnekkään ja oo öitä pois kotoa, jos minä nyt vaan lopetan sen humputtelun ja enkä mee enää ikinä kavereiden kanssa juhliin. Ois pitänyt siis antaa oma vapaus, vaikka olin vuosikaudet antanut äijän nauttia rauhassa omasta vapaudestaan. Siihen se liitto sitten kaatu.
 
  • Tykkää
Reactions: Rockwood
rietas
No mihin olisit humalaista miestä yöllä tarvinut? No eteisessähän se olis nukkunutkin. No kun olit sen patjankin sinne laittanut. No eikö siis ole ihan ok että tulee kotiin vasta kun on selvinnyt. No siis jos hän ei harrasta tätä kovin tiheään kuitenkaan.
 
[QUOTE="huoh";28491092]Niin, koska parisuhteessahan miehen tulemiset ja menemiset vaativat automaattisesti naisen hyväksynnän. Jos hyväksyntää ei ole, miehen velvollisuus on olla kotona eikä poistua ilman lupaa.

Tältä palstalta saa joka päivä lukea aloituksia ja kommentteja tyyliin "antaisitko miehesi..., hyväksyisitkö jos miehesi...., antaisitko miehellesi luvan..., jne, jne, jne".
Ei ole mikään ihme että avioliitoista yli puolet päättyy eroon kun suuri osa miehistä on jääneet keittiöjyrän vangeiksi omiin koteihinsa. Pakkohan sieltä on päästä pois.[/QUOTE]

Meillä kyllä yhdessä sovitaan millon kumpikin menee ja tulee. Jos on yön yli juttuja niin niistä sovitaan etukäteen, sillon ei tarvii kummankaan ihmetellä ettei toista näy takaisin illalla tai millon lie. Jos illan aikana suunnitelmat muuttuu niin sitten niistäkin ilmoitetaan, ei sen ihmeempää.
Tosin meillä ei niin useasti kumpikaan lähde mihinkään ryyppäämään ja jää sille tielle, niin en ehkä osaa samaistua ja ymmärtää aloittajaa...
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Et ole ap ainoa!

Kaveri eilen puhelimessa sanoi, että hyvä vaan jos suomi häviää matsin, koska silloin on edes jotain toivoa saada ukko ryyppyreissulta kotiin, kun suomi ei enää pelaa. Ei vaan atinnut kaveri tietää, että kyllä se vielä pronssista kisaa, eli ukkoa on turha kotiin odotella.

Torstaina kuulemma se lähti, eikä ole to-illan tekstarinyhteydenoton jälkeen mitään kuulunut. Ryyppää siis jo neljättä päivää putkeen. Emäntä kotona pienen lapsen ja vauvamahan kanssa.

En vaan kertakaikkisesti aina pysty ymmärtämään muita ihmisiä, vaikka kuinka yritän. Kun mä en näe tuossa tilanteessa mitään järkeä. En siis kerrassaan yhtikäs mitään.
Apua, ei ole todellista.
 
Jännä, kun mieheni ei koe minun rajoittaneen häneltä mitään.
En tiedä miten itse asian näet...siis koetko, että teidän suhteessanne rajat ja säännöt on ns. keskivertosuhteen rajojen ja sääntöjen "tasoa", vai ei.

Näin ulkopuolisen silmin, se vähä mitä olen lukenut (jokusen kerran olen palstalla kertomaasi törmännyt) on saanut mulle aikaan sellaisen käsityksen, että teillä kuljetaan keskivertoa tiukempien sääntöjen mukaan.

Olikohan se eilen, kun oli joku bileketju, josta ilmeni, ettet pitäisi siitä, jos data bilettää ilman sinua tjtn. Tämä on mielestäni hyvin tiukkaa rajausta.

Eilen taisi olla myös joku "sopimuslapsi"-ketju, johon vastasit melko kärkkääseen tapaan ja siitä sai sellaisen kuvan, että loukkaantuisit ja jopa suuttuisit, jos tuollaista tultaisiin datan kohdalla ehdottelemaan.
Mielestäni tässä kohtaa tuo rajaus sinänsä on aivan ok (en mäkään antaisi miestäni hänen ex:älleen lapsentekoa varten lainaan, vaikkei lasta siis tehtäisikään seksiä harrastamalla) mutta mua moinen lähinnä naurattaisi ajatuksena, enkä siis osasisi ottaa asiaa ns. "pahana".

Ja onhan täällä aina välillä tullut esille se, että olet melko mustits miehestäsi. Mustasukkaisuus koetaan monella eri tapaa ja mun näkemykseni mukaan mustasukkaisuus on kyllä pääpiirteittäin pahasta. Jos omaan kumppaniinsa luottaa, ei mustasukkaisuutta mielestäni tarvita. Mä ainakin pidän sitä vain ja ainoastaan positiivisena, jos joku nainen katselisi miestäni "sillä silmällä". Se hivelisi varmasti mieheni itsetuntoa ja kyllähän tuota komistusta tosiaan katsella kelpaa...joten anti mennä vaan, jos siltä tuntuu. Minnekään se ukko ei kuitenkaan luotani lähde, vaikka sen perään kuinka katseltaisi. Joten miksi kokea tarvetta mustasukkaisuudelle?

Mutta tässä asiassa on ehdottomasti myös se toinen puoli.

Jos (ja kun) data ei koe bilettämisen "rajoittamista" rajoittamisena, niin eihän se silloin sitä ole. Jos data on itse asiasta aivan samaa mieltä, niin mä näen sen pelkästään positiivisena.

Aivan liian usein naiset tällä palstalla parkuvat sitä, että mies ryyppää missälie reissullaan, eli siinä suhteessa miehellä ja naisella on selvästi hyvin erilaiset käsitykset siitä, millaiset säännöt heidän välisessä suhteessaan on mm. noiden reissujen suhteen.

Nyt, kun toisensa ovat löytäneet pari, joilla on sama linjaus, vaikka se sitten keskivertoa tiukempi olisikini, niin eikö se ole vain ja ainoastaan hyvä asia?

Jos molemmat ovat mustiksia toisistaan, niin tällöinhän kumpikin sen mustasukkaisuuden ymmärtää ja hyväksyy. Joten se tuskin muodostuu ongelmaksi.

Jos kumpikaan en halua toisen bilettävän ilman toista, ei siitäkään ole ongelmaa muodostumassa.

Mun nähdäkseni vakka on löytänyt kantensa datan ja astron kohdalla ja se on tosiaan pelkästään positiivista.

Ei meillä suhteen ulkopuolisilla ole mitään sanomista siihen, että minkälaisessa suhteessa heidän tulisi elää. Jos heillä on suvotut säännöt joiden sisällä molemmat pysyvät, niin kaikkihan on enemmän, kuin hyvin. Riippumatta siitä, onko joku randomi palstalainen tuon suhteen säännöistä toista mieltä.
 
"hellu"
En tiedä miten itse asian näet...siis koetko, että teidän suhteessanne rajat ja säännöt on ns. keskivertosuhteen rajojen ja sääntöjen "tasoa", vai ei.

Näin ulkopuolisen silmin, se vähä mitä olen lukenut (jokusen kerran olen palstalla kertomaasi törmännyt) on saanut mulle aikaan sellaisen käsityksen, että teillä kuljetaan keskivertoa tiukempien sääntöjen mukaan.

Olikohan se eilen, kun oli joku bileketju, josta ilmeni, ettet pitäisi siitä, jos data bilettää ilman sinua tjtn. Tämä on mielestäni hyvin tiukkaa rajausta.

Eilen taisi olla myös joku "sopimuslapsi"-ketju, johon vastasit melko kärkkääseen tapaan ja siitä sai sellaisen kuvan, että loukkaantuisit ja jopa suuttuisit, jos tuollaista tultaisiin datan kohdalla ehdottelemaan.
Mielestäni tässä kohtaa tuo rajaus sinänsä on aivan ok (en mäkään antaisi miestäni hänen ex:älleen lapsentekoa varten lainaan, vaikkei lasta siis tehtäisikään seksiä harrastamalla) mutta mua moinen lähinnä naurattaisi ajatuksena, enkä siis osasisi ottaa asiaa ns. "pahana".

Ja onhan täällä aina välillä tullut esille se, että olet melko mustits miehestäsi. Mustasukkaisuus koetaan monella eri tapaa ja mun näkemykseni mukaan mustasukkaisuus on kyllä pääpiirteittäin pahasta. Jos omaan kumppaniinsa luottaa, ei mustasukkaisuutta mielestäni tarvita. Mä ainakin pidän sitä vain ja ainoastaan positiivisena, jos joku nainen katselisi miestäni "sillä silmällä". Se hivelisi varmasti mieheni itsetuntoa ja kyllähän tuota komistusta tosiaan katsella kelpaa...joten anti mennä vaan, jos siltä tuntuu. Minnekään se ukko ei kuitenkaan luotani lähde, vaikka sen perään kuinka katseltaisi. Joten miksi kokea tarvetta mustasukkaisuudelle?

Mutta tässä asiassa on ehdottomasti myös se toinen puoli.

Jos (ja kun) data ei koe bilettämisen "rajoittamista" rajoittamisena, niin eihän se silloin sitä ole. Jos data on itse asiasta aivan samaa mieltä, niin mä näen sen pelkästään positiivisena.

Aivan liian usein naiset tällä palstalla parkuvat sitä, että mies ryyppää missälie reissullaan, eli siinä suhteessa miehellä ja naisella on selvästi hyvin erilaiset käsitykset siitä, millaiset säännöt heidän välisessä suhteessaan on mm. noiden reissujen suhteen.

Nyt, kun toisensa ovat löytäneet pari, joilla on sama linjaus, vaikka se sitten keskivertoa tiukempi olisikini, niin eikö se ole vain ja ainoastaan hyvä asia?

Jos molemmat ovat mustiksia toisistaan, niin tällöinhän kumpikin sen mustasukkaisuuden ymmärtää ja hyväksyy. Joten se tuskin muodostuu ongelmaksi.

Jos kumpikaan en halua toisen bilettävän ilman toista, ei siitäkään ole ongelmaa muodostumassa.

Mun nähdäkseni vakka on löytänyt kantensa datan ja astron kohdalla ja se on tosiaan pelkästään positiivista.

Ei meillä suhteen ulkopuolisilla ole mitään sanomista siihen, että minkälaisessa suhteessa heidän tulisi elää. Jos heillä on suvotut säännöt joiden sisällä molemmat pysyvät, niin kaikkihan on enemmän, kuin hyvin. Riippumatta siitä, onko joku randomi palstalainen tuon suhteen säännöistä toista mieltä.
Tuota miksi aikuisen ihmisen pitäis bilettää niinku vapaa teini?

jos mun mies haluis alkaa baareis ramppaa niin se olis meidän suhteen loppu. ei mua kiinnostais niin lapsellinen ihminen
 
[QUOTE="Mekku";28491226]Niin, ei vielä. Kysellään uudestaan vaikka viiden vuoden päästä.[/QUOTE]

Kysykää vain. Ei astrolabe anna ukaaseja, ei ainakaan vielä :p Hän puhuu omista tunteistaan kuten kuuluukin. On eri asia sanoa että et mene kuin että ilmaisee että meno herättää epävarmuuden tunteita.
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Blue
Kysykää vain. Ei astrolabe anna ukaaseja, ei ainakaan vielä :p Hän puhuu omista tunteistaan kuten kuuluukin. On eri asia sanoa että et mene kuin että ilmaisee että meno herättää epävarmuuden tunteita.
:D Sori mutta tämä on hieman huvittava. Ei se ole mitenkään eri asia (se ei ole kuin syyllistävä tapa sanoa miehellle että et saa lähteä). Varsinkaan silloin jos mies ei kestä sitä syyllistämistä.

Mutta juu, en puutu parisuhteeseenne, kommentoin vain tämän. Koska selvästihän te kuulutte yhteen joten molempien toimintatavat sopii yhteen, ja sehän on se pääasia.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Eihän puolisoa saa rajoittaa. Mies jättää, jos yrittää saada parisuhteessa jotain perussääntöjä luotua. Etkö ole vielä tätä oppinut?
Teillä parisuhde on yhden vuoden "vanha". Vaikka heittosi olikin sarkasmia, niin silti muista ketjuista olen havainnoinut, että totta aina toinen puoli..,

Ei kumpaakaan aikuista parisuhteessa voi rajoittaa SÄÄNNÖILLÄ pitemmän päälle. Parisuhteen sana on LUOTTAMUS, ei ylitsepursuava mustasukkaisuus ja kontrolloimisen tarve. Pitemmän päälle tuo asia saattaa valitettavasti kääntyä itseään vastaan. Vähän siimaa pitää antaa ihmisille, ei kukaan jaksa kauaan elää toisen pillin mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Bonaire
voimahalit
Mun vielä tämän hetkinen ukko tekee kanssa näitä tempauksia ja EN hyväksy!! Kotiin pitäisi tulla aina yöksi, ei varmaan itsekkään tykkäisi jos huitelisin menemään missä sattuu ja pitäisin puhelinta kiinni.
Kyllä se taitaa olla keskustelun paikka teillä siellä ja mikä vielä parempi niin ukko on rapulassa ja sitä varmasti ahdistaa. Keskustele rauhassa mikä on ok suhteessa mielestäsi ja mikä ei.

Tsemppiä! Jotkut miehet on vaan.... niin sanonko -> syvältä (kuten omani)
 

Yhteistyössä