Mikä sinulla on kaikista provosoivin ja vahvin mielipiteesi tai näkemyksesi jostain asiasta?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
tässä muuan
1.Homojen ei tartte saada lapsia saati marssia vihille kirkollisin menoin
2.Vaativia vauvoja ei ole
3.ADHD on useimmiten vanhempien surkeaa kasvatusta

ja

4.tytsi on mitäänsanomaton tyhjän nassuttaja jolla ei tunnu olevan mitään omaa mielipidettään taikka järkevää sanottavaa
 
  • Tykkää
Reactions: Pretty
onhan noita
Kaikilta hedelmöityshoitojen vastustajilta piuhat poikki ja sinne kuuluisaan "ainahan voi adoptoida" -jonoon vaan vartomaan 5-7 vuotta, että sattuisivatko saamaan perheenlisäystä.

Kaikilta odotusaikana tupakoivilta lapsi huostaanottoon pahoinpitelyn vuoksi heti syntymästä. Sama alkoholin ja huumeiden kanssa läträäville.

Kaikille tämänkin palstan "minä ainakin kyllä osaan vahtia lastani, eikä meille IKINÄ satu mitään vahinkoa" -mammoille joku pienisuuri takaisku (vaan ei lasten hengen uhalla sentäs, en ole mikään sadisti), missä kohtaavat sen omankin ihmisyytensä ja laskeutuvat jalustaltaan nöyrinä alas.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28489180]Toki, mutta harmittavan yleistä juutalais- ja muslimiuskoisissa maissa verrattuna länsimaihin.[/QUOTE]

Juutalaisia ja muslimeja ei viitsi edes verrata.
 
Heydon
[QUOTE="vieras";28489153]Samalla logiikalla täytyy sitten kieltää esimerkiksi autoilu perinteisillä bensiinivetoisilla kieseillä, koska se myrkyttää hengitysilmaani. Itse en omista autoa enkä aio hankkia.[/QUOTE]

Ehkäpä ne kiesit on yhteiskunnan toimivuuden kannalta hippasen verran tärkeämpiä kuin syöpärullat. Mutta jos puhut yksityisautoilun vähentämisestä, olen samaa mieltä.
 
[QUOTE="...";28489164]Opettele etsimään tietoa, niin ei tarvitse toisilta kysellä.[/QUOTE]
Eikö väitteen esittäjä olisi mielummin velvollinen esittämään jotain lähdettä väitteensä tueksi?

Ei ole erityisen katu-uskottavaa ensin esittää jokin väite ja kun joku kysyy siihen perusteluja, on vastaus "etsi itse googlesta" tms.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Alkuperäinen kirjoittaja tässä muuan;28489167:
1.Homojen ei tartte saada lapsia saati marssia vihille kirkollisin menoin
2.Vaativia vauvoja ei ole
3.ADHD on useimmiten vanhempien surkeaa kasvatusta

ja

4.tytsi on mitäänsanomaton tyhjän nassuttaja jolla ei tunnu olevan mitään omaa mielipidettään taikka järkevää sanottavaa
5. Vaativia aikuisia ei ole...eikun. :rolleyes:
 
En kerro mustana kaikkia todellakaan, mutta ainakin yksi on se, että minusta on olemassa miesten ja naisten ammatteja. Suurin osa ammateista sopii mielestäni molemmille sukupuolille, mutta naispapit ja mieskampaajat/meikkaajat...no en voi sanoa varsinaisesti etten hyväksy, mutta itse aikanaan valitsin vihkipapikseni miehen, ja käyn aina naiskampaajalla. :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Ehkäpä ne kiesit on yhteiskunnan toimivuuden kannalta hippasen verran tärkeämpiä kuin syöpärullat. Mutta jos puhut yksityisautoilun vähentämisestä, olen samaa mieltä.
Mutta niiden aiheuttama saaste on paljon suurempi kuin tupakoitsijan viiden minuutin polttaminen. Puhun myös yksityisautoilun vähentämisestä juu, odotan vain sitä aikaa kun sähköautot kehittyvät ja yleistyvät tarpeeksi ja nekin vähät yksityisautot ovat niitä.
 
"vieras"
En kerro mustana kaikkia todellakaan, mutta ainakin yksi on se, että minusta on olemassa miesten ja naisten ammatteja. Suurin osa ammateista sopii mielestäni molemmille sukupuolille, mutta naispapit ja mieskampaajat/meikkaajat...no en voi sanoa varsinaisesti etten hyväksy, mutta itse aikanaan valitsin vihkipapikseni miehen, ja käyn aina naiskampaajalla. :ashamed:
:O En ois sinusta uskonu, kun vaikutat muuten niin järkevältä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28489196:
Eikö väitteen esittäjä olisi mielummin velvollinen esittämään jotain lähdettä väitteensä tueksi?

Ei ole erityisen katu-uskottavaa ensin esittää jokin väite ja kun joku kysyy siihen perusteluja, on vastaus "etsi itse googlesta" tms.
Mielestäni samalla lailla on vastakeskustelijalla velvollisuus tutustua siihen annettuun lähteeseen, eikä jauhaa tietämättönä paskaa asiasta, josta ei tiedä mitään kuten eräs tässäkin ketjussa.
 
[QUOTE="...";28489164]Opettele etsimään tietoa, niin ei tarvitse toisilta kysellä.
Ota esim selvää siitä, miten rajoittavasti naisten koulutukseen israilissa suhtaudutaan, miten naisen tehtävä on hoitaa koti, lapset ja elatus, jotta mies voi keskittyä uskonnon harjoittamiseen, miten epätasa-arvoisesti naisia uskonnollisissa rituaaleissa kohdellaan jne.[/QUOTE]

Voi jestas. Tiesitkö, että läheskään kaikki ortodoksijuutalaiset miehet eivät opiskele tooraa ja tiesitkö, että ortodoksinainen voi itse luoda uraa jos tahtoo.

Ja minun ei tarvitse hakea mistään tietoa, imin sen tiedon jo äitini maidosta.
 
  • Tykkää
Reactions: nuusa
Onnellisuustyypille: osa ihmisistä on luonnostaan onnellisia ns. normaaliolosuhteissa. Kiistätkö sen, ettei tällainen tapaus voisi muuttua onnettomaksi koettuaan jotain kauheaa? Jos voi niin miten muka kokemukset ja muut ihmiset eivät vaikuttaisi onnellisuuteen? Tuon perusteella ne voivat sitä aika lailla vaikeuttaa. Tällöin aiemmin luonnostaan onnellisen ihmisen täytyy mahdollisesti opetella, miten olla onnellinen kauheuksista ja traumoista huolimatta. Mitä jos kaikki eivät tätä opi lainkaan? Miksi ihmeessä tämä olisi asia, jonka 100% ihmisistä kykenisi oppimaan? Maailmassa on paljon asioita, joita suuri osa ihmisistä ei sisäistä koskaan. Kuulostaa lähinnä syyllistävältä ja painostavalta todeta, että se onnellisuus olisi aina niin helppoa ja olosuhteista riippumatonta. Jotkut ihmiset olisivat ehkä yhä onnellisia, jos eivät olisi joutuneet rikosten uhriksi.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="vieras";28489273]Mielestäni samalla lailla on vastakeskustelijalla velvollisuus tutustua siihen annettuun lähteeseen, eikä jauhaa tietämättönä paskaa asiasta, josta ei tiedä mitään kuten eräs tässäkin ketjussa.[/QUOTE]

Lisätään vielä, että en nyt tarkoita Bootya, jolla uskon olevan asiasta enemmän tietoa kuin hänen kanssaan väittelevällä harmaalla.
 
"vieras"
En nähnyt tuossa mitään sellaista mitä ei muualla tapahtuisi.
No tarkoitin lähinnä sitä, että mitä ajatuksia sinussa herättää se, että on paljon sotilaita, jotka palveluksesta lähdettyään ovat kertoneet kaikista kauheuksista joita Israel harjoittaa palestiinalaissiviilejä kohtaan?

Mitä mieltä olet esim siitä, että Israel systemaattisesti tuhoaa palestiinalaisten asuinalueita ja koteja, että rikkaasta lännestä tulevat juutalaiset voivat "palata kotiin"? Miten omatuntosi kestäisi muuttaa tuollaisille alueille?
 
"vieras"
Onnellisuustyypille: osa ihmisistä on luonnostaan onnellisia ns. normaaliolosuhteissa. Kiistätkö sen, ettei tällainen tapaus voisi muuttua onnettomaksi koettuaan jotain kauheaa? Jos voi niin miten muka kokemukset ja muut ihmiset eivät vaikuttaisi onnellisuuteen? Tuon perusteella ne voivat sitä aika lailla vaikeuttaa. Tällöin aiemmin luonnostaan onnellisen ihmisen täytyy mahdollisesti opetella, miten olla onnellinen kauheuksista ja traumoista huolimatta. Mitä jos kaikki eivät tätä opi lainkaan? Miksi ihmeessä tämä olisi asia, jonka 100% ihmisistä kykenisi oppimaan? Maailmassa on paljon asioita, joita suuri osa ihmisistä ei sisäistä koskaan. Kuulostaa lähinnä syyllistävältä ja painostavalta todeta, että se onnellisuus olisi aina niin helppoa ja olosuhteista riippumatonta.
Kuten jo sanoin, en mä jaksa keskustella sun kanssa enää, koska tässä keskustelussa ei ole mitään järkeä, koska sinä et tiedä mistä keskustelemme. Voin palata asiaan kunhan olet ensin perehtynyt hieman teoriaan.
 

Yhteistyössä