Saraldo
Niin, se jäi ainakin mulle vähän avoimeksi. Tai sitten en ihan ymmärtänyt, mitä tuolla edellisellä viestillä tarkoitit.Sitä sopii miettiä, miksi tuollaisista asioista olen huolissani.
Niin, se jäi ainakin mulle vähän avoimeksi. Tai sitten en ihan ymmärtänyt, mitä tuolla edellisellä viestillä tarkoitit.Sitä sopii miettiä, miksi tuollaisista asioista olen huolissani.
Yhtä kaikki sulla ei ole mitään kokemusta siitä asiasta millaista on olla äiti taikka kotiäiti, joten sun mielipiteesi ovat siinä suhteessa aika naurettavia. Joskus ennenkin olen täällä verrannut naista joka antaa ohjeita lastenkasvatuksessa ilman kokemusta henkilöön joka neuvoisi koirien kouluttamisessa ilman että on koskaan omistanut koiraa.Juu ja ihan hilppasen halventavana sitä nimitystä on pidetty.
Meillä on ollut kyllä samat hoitajat kokoajan, kun lapsi on siellä päikyssä ollut. Niin ja kyse on 28-paikkaisesta, yksityisestä päiväkodista ja kun alle 3-vuotias vie aina kaks paikkaa, niin yhteensä tuolla pyörii ehkä jotain 15 lasta, joskus jopa 20 kerrallaan. Omat leikkihuoneet pienillä ja isoilla, iso piha jossa monta eri osiota että pienet voi leikkiä omia juttuja ja isot omiaan. Niin ja lapseni meni sinne sellaisessa tilanteessa, että oli nuorin lapsi ja hänen lisäkseen oli vain toinen alle 2-vuotias siellä, joten syli löytyi aina kun tarvitsi.Miettikää nyt ihan maalaisjärjellä: pienen pieni lapsi saa omassa tahdissaan tutustua sosiaaliseen elämään oman, läheisen aikuisen kanssa. Ei pakotettuna vaativiin, meluisiin tilanteisiin aina vaihtuvien aikuisten ohjauksessa.
Joo, tuo lausuma olikin aika erikoinen, minuakin kiinnostaisi tietää, mitä nämä kaikki osa-alueet ovat, milloin ihmisen kaikki osa-alueet tulee luetelluiksi.Hänellä on varmasti runsaasti kokemusta eri päiväkodeista. Mulla nyt ei ole kokemusta kuin kahdesta päiväkodista, mutta niiden havaintojen ja muiden vanhempien kanssa käymien keskustelujen perusteella yksikään lapsi ei ole ollut kehityksessä jäljessä päiväkodin vuoksi.
Enemmän mua huolestuttaa se, että tuollainen pässi opiskelee ihmisläheistä alaa. Vaikka trollihan sinä taidat ollakin.Vuosikausia päiväkoteja käyneistä lapsista suuri osa on yllättävän kehittymättömiä kaikilla osa-alueilla. Uskokaa tai älkää, mutta olen huolestunut.
Kotona oli saakutin tylsää. Palasiin töihin (lapsi tietenkin mukanani) kun mukula oli 3 viikkoa. Imetin 26 kk. Sen jälkeen lapsi viihtyi täyspäiväisesti (9 h per vrk) kotona isänsä ja kodinhoitajan hoivissa.Kysely teille, jotka ette kokeneet tarpeelliseksi olla hoitovapaalla lapsen kanssa 3-vuotiaaksi asti. Miksi?
Jos kyseessä on taloudelliset syyt, niin miksi talous ei kestä olla kotona paria vuotta?
Ethän sinä ole mikään kasvatusalan ammattilainen? Etkö sinä vasta opiskele sitä alaa?Pitääkö sitten antaa potkut kaikille lapsettomille kasvatusalan ammattilaisille? Tällaiset kommentit kertovat paljon ihmisen kyvystä ajatella.
On siinä vähän eroa, että sanooko mitään vaan sanooko ihan loputtomiin ihan kaiken ja monta kertaa.En sanonutkaan itseäni kasvatusalan ammattilaiseksi. Jotkut vaan tuntuvat olevan sitä mieltä, että KUKAAN lapseton ei saisi sanoa mitään kasvatukseen liittyen. Tarkastavatko nämä ihmiset aina, onko se neuvolan täti lapseton? Sinkkuus ja lapsettomuus taas eivät välttämättä liity ollenkaan yhteen.
Mieheni on yrittäjä eikä voi jäädä töistä pois, lisäksi mun tulot ei riittäisi edes laskujen maksuun.Alkuperäinen kirjoittaja Miksi aina äiti kotona?;28469504:Miksi te kaikki, joilla raha ei ole the_issue tässä kotihoitoasiassa, patistatte kumminkin sen miehen töihin tienaamaan?
Monessa perheessä mieskin viettäisi varmasti mielellään aikaa lastensa kanssa kotona. Ja se rahahan ei ollut ongelma omasta mielestänne, vaan kaikki järjestyy vain valinnoilla ja suhteuttamalla menot tuloihin.
Eli nyt mammat vaan töihin tienaamaan ja antakaa sille isällekin mahdollisuus olla kotona, kun lapset ovat pieniä vain kerran
Kyllä mä mieluummin kuuntelen sellaistan neuvolan tätiä jolla on sekä asiaan kuuluva koulutus ETTÄ omia lapsia. Silloin hänellä on ehkä ymmärrystä paremmin niitä tilanteita kohtaan kun kaikki ei mene ihan samalla tavalla kuin oppikirjoissa sanotaan.En sanonutkaan itseäni kasvatusalan ammattilaiseksi. Jotkut vaan tuntuvat olevan sitä mieltä, että KUKAAN lapseton ei saisi sanoa mitään kasvatukseen liittyen. Tarkastavatko nämä ihmiset aina, onko se neuvolan täti lapseton? Sinkkuus ja lapsettomuus taas eivät välttämättä liity ollenkaan yhteen.
Minusta sinä et kunnioita toisten ajatuksia ja kokemuksia. Lyöt sillä opiskelemallasi teorialla päähän. Puhut usein asiaa, mutta siitä puuttuu se ymmärryksen tuntu, että osaisit arvostaa toisten tietämystä ja käytännön kokemusta.Tällä palstalla on ihmisillä tapana jankuttaa ja pitäähän siinä sitten väitellä mukana. Pitäiskö olla hiljaa, jos joku kommentoi mun viestiä?
Joskus se on se viisaampi joka osaa lopettaa ensin.Tällä palstalla on ihmisillä tapana jankuttaa ja pitäähän siinä sitten väitellä mukana. Pitäiskö olla hiljaa, jos joku kommentoi mun viestiä?
Kuvittelet sen lisäksi ettei kukaan äiti-ihminen voi olla opiskellut kasvatustiedettä? Täällä palstalla lienee paljonkin lastenhoitajia, lastentarhanopettajia, luokanopettajia jne kasvatusalan ammattilaisia ja en tiedä että kukaan muu noin vahvasti toisi sitä omaa "osaamistaan" esille.Tällä palstalla on ihmisillä tapana jankuttaa ja pitäähän siinä sitten väitellä mukana. Pitäiskö olla hiljaa, jos joku kommentoi mun viestiä?
Lapseton, nuori neuvolan täti (yleensä sitä kyllä kutsutaan terveydenhoitajaksi) voi mun puolesta mitata mun vauvani, tarkistaa kehityksen ja voinnin ja tehdä arvioinnit omiin opintoihinsa ja harjoitteluihinsa perustuen. Mutta jos samainen terveydenhoitaja alkaa syytää mulle itsestäänselviä neuvoja mun oman lapsen kasvatuksesta, niin voi olla että sanoisin ystävällisesti tietäväni jo ne asiat etukäteen ja kiittäväni huolenpidosta, mutta että en kaipaa hänen neuvojaan tietyissä asioissa.En sanonutkaan itseäni kasvatusalan ammattilaiseksi. Jotkut vaan tuntuvat olevan sitä mieltä, että KUKAAN lapseton ei saisi sanoa mitään kasvatukseen liittyen. Tarkastavatko nämä ihmiset aina, onko se neuvolan täti lapseton? Sinkkuus ja lapsettomuus taas eivät välttämättä liity ollenkaan yhteen.
Jos ihminen on seuraillut muiden lapsia tai lukenut siitä ei anna samaa kokemusta kuin se, että on niitä omia lapsia ja on tehnyt niitä omia valintoja siitä hoitaako lapsia kotona vai viekö päiväkotiin. Siinä se sellainen vissi ero vanhapiika-lastenhoitajan ja äidin/isän vanhempien välillä mitä ei jankuttamalla miksikään muuta.Kaikki asiat eivät vain ole sellaisia, joihin tarvittaisiin kokemusta äitiydestä. Toivottavasti et opeta lapsillesi noin kapeakatseista ajatusmaailmaa. Jos on IHMINEN ja on kokemusta ihmissuhteista, omasta lapsuudesta, on seurannut muita ihmisiä/perheitä, on lukenut kasvatuksesta/opiskellut sitä
Pitäiskö kaikille lapsettomille neuvolan tädeille, lastentarhanopettajille, opettajille, tutkijoille ja lukuisille muille antaa potkut? Miten voit opiskella koskaan mitään tai ottaa yhtään mihinkään kantaa, jos sinulla pitää olla omaa kokemusta kaikesta mahdollisesta? Minä olen ainakin LUKUISIA kertoja joutunut ottamaan kantaa asioihin, joita en ole kokenut.