Jokos on keskusteltu Angelina Jolien tisuleitten poistattamisesta?

• Viestiketjun aloittaja "Utelias"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Siis Angelinallahan on geeiperimä, jonka takia hänellä on suuri todennäköisyys sairastua rintasyöpään. Tällä ei siis ole mitään tekemistä tavallisen syöpäriskin kanssa. Ei siis mikään jokamiehen juttu poistattaa elimiä vaan siksi ettei niihin tulisi syöpää (haloo).

Ystävältäni on poistettu samasta syystä sekä rinnat että munasarjat. Hänen äitinsä, tätinsä sekä kaksi sisartaan ovat sairastuneet rinta-/tai munasarjasyöpään ja myös hänellä todettiin kyseinen geenityyppi. Hän teki lapsensa (5) nuorena ja meni leikkaukseen sen jälkeen. Ja ihan lääkärin suosituksesta, julkisella sektorilla.

HippuTAR
En edes lähtis selvittämään tollasta riskiä mutta jos nyt jostain syystä se mulle selviäis niin en silti poistattaisi rintoja. Kävisin varmaan vaan vuosittain tutkituttamas rinnat. Mua on jo tarpeeksi leikelty niin en mihinkään varmuuden vuoksi leikkauksiin lähtisi.

"vieras"
Anteeksi mutta millä tavalla olen ääliö? Siis kun joku kommentoi tuota mun kommenttia tästä jutusta kun kerroin vähän pitemmästi miksi en oikein ymmärtänyt tuota lehtijuttua.

Tajuan kyllä oikein hyvin tuon syöpäriskin, en vain ymmärtänyt miksi rintojen poisto olisi lehtihaastattelun arvoinen asia ihmiselle jolla ne implantit on olleet rinnoissa ennenkin. Että miten ne rinnat eroaa entisestä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28470586]Anteeksi mutta millä tavalla olen ääliö? Siis kun joku kommentoi tuota mun kommenttia tästä jutusta kun kerroin vähän pitemmästi miksi en oikein ymmärtänyt tuota lehtijuttua.

Tajuan kyllä oikein hyvin tuon syöpäriskin, en vain ymmärtänyt miksi rintojen poisto olisi lehtihaastattelun arvoinen asia ihmiselle jolla ne implantit on olleet rinnoissa ennenkin. Että miten ne rinnat eroaa entisestä.[/QUOTE]

Angelina on kertonut halunneensa tuoda asian julkisuuteen, koska halusi antaa tälle geenityypille kasvot. Tarkoitus oli siis varsin hyvä, valistaa ja antaa tietoa muille naisille tämän geenityypin olemassaolosta, sen toteamisesta ja hoitovaihtoehdosta.

Kyllä ne silikonit yleensä ihan tavisrintasyöpäpotilaillekin asennetaan poiston jälkeen, harva nainen haluaa jäädä kokonaan rinnattomaksi. Mitä pahaa siinä on?

"vieras"
[QUOTE="vieras";28470586]Anteeksi mutta millä tavalla olen ääliö? Siis kun joku kommentoi tuota mun kommenttia tästä jutusta kun kerroin vähän pitemmästi miksi en oikein ymmärtänyt tuota lehtijuttua.

Tajuan kyllä oikein hyvin tuon syöpäriskin, en vain ymmärtänyt miksi rintojen poisto olisi lehtihaastattelun arvoinen asia ihmiselle jolla ne implantit on olleet rinnoissa ennenkin. Että miten ne rinnat eroaa entisestä.[/QUOTE]
:LOL:

"vieras"
No en kyllä sanonut ensimmäisessäkään viestissäni että olisi jotenkin huono jos ja kun rinnat rakennetaan uudelleen, kirjoitin jopa että tiedän että näin monelle tehdään ja sen ymmärrän.

Se mitä en ymmärtänyt tässä oli se että miksi Angelina toi asian julkisuuteen kun hänen rintojaan on varmaan leikelty aiemminkin ja voisin luulla ettei pelkästään yhtä kertaa ( tietenkään en voi olla varma mutta että hänkin on saanut lapsia ja aina pitää olla ulkonäkö tiptop niin aika ihme jos on aiemmin yhdellä leikkauksella selvinnyt ).

Siis itsellä tuli olo että miksi tämä olisi jutun arvoinen asia kun hänellä ei muutenkaan ole olleet omat rinnat niin sanotusti vuosikausiin. Ja en edelleenkään väheksy sitä syöpäriskiä.

Hyvä kuitenkin jos joku sai jutusta lisää tietoa ja ymmärrystä asiasta.

"vieras"
Voi vitun pässi. Omat rinnat sillä on olleet koko ajan, vaikka olisi implantit. Nyt vaikeidn riskialttiiden leikkausten jälkeen on enää implantit ja tässä tapauksessa omat nännit, kun niihinkin on tehty vaikea leikkaus. Varmaan hänellä on ollut huippukirurgi, mutta rintojen poisto ei koskaan ole läpihuutojuttu ja mikään silikoneihin verrattava asia, vaan voi tulla pahoja komplikaatioita, tuntopuutoksia ja ulkonäöllisiä ongelmia. Juttu ei kuitenkaan ollut tasoa Julkkiksen tissit ja miltä ne näyttävät ja onko oikeus korjailla niitä, vaan kyse olis syöpään liittyvästä asiasta, joka koskettaa monia. Hän omalla esimerkillään voi rohkaista muita menemään tärkeään, mutta vaikeaan leikkaukseen eli oli fiksua kertoa asiasta.

"vieras"
Pakko kyllä vielä sanoa että täällähän onkin mukava kommentoida kun kirjoittaa asiallisesti ja saa takaisin haukkuja "ääliö ja vitun pässi".

Ei tarvitse samaa mieltä olla mutta eipä tulis itselle mieleen alkaa haukkumaan muita tuolla lailla edes keskustelupalstoilla. Noh, tämä olikin sitten mun osalta tässä.

"Mies"
Tosi kurjaa, että taas katoo yks ihana tissipari maailmasta ihan vaan hysterian takia. Jos olisin nainen niin olisin kyllä valmis isoihinkin riskeihin että tissit pysyis. Ja kun tässä ei oo kyse isosta riskistä. Aika isoista tisseistä kylläkin :)

Peyote
[QUOTE="Mies";28470752]Tosi kurjaa, että taas katoo yks ihana tissipari maailmasta ihan vaan hysterian takia. Jos olisin nainen niin olisin kyllä valmis isoihinkin riskeihin että tissit pysyis. Ja kun tässä ei oo kyse isosta riskistä. Aika isoista tisseistä kylläkin :)[/QUOTE]

Hölmö. Sillä oli ennestäänkin silarit.

En varmaan poistattaisi. Ei se ole mikään pieni leikkaus. Äidilläni on toinen rinta poistettu rintasyövän vuoksi, sairastui siihen 49-vuotiaana. Hänellä on/oli isot rinnat. Arpi on valtava ja silikoniproteesi on kuulemma hankala ja hiostava. Hän ei pääse mihinkään korjausleikkaukseen noin vain, vaan pitää olla ainakin 2 vuotta rinnanpoistosta. Itse poistoleikkauskin oli iso operaatio, samoin korjausleikkaus.

Eli itselläni riski voi olla vaikka kuinka iso koska äidilläkin on ollut rintasyöpä. En kuitenkaan ota murhetta asiasta. Vaikka syöpä tulisikin niin siitä parantuminen on todennäköistä.

juuh
[QUOTE="vieras";28470827]Pitäisin rintani. Poistatteko mieheltänne peniksen jos tämän isällä on ollut penissairaus?[/QUOTE]

En tiedä olenko jotenkin outo, mutta minusta penis ja rinnat ei ole mitenkään verrannollisia. En leikkautaisi emätintäni syöpäriskin takia, mutta rintani kyllä.

asldjasld

Se ei ollut mikään haastattelu, vaan hän itse kirjoitti kokemuksestaan arvostetussa päivälehdessä.

poiuhjkl
[QUOTE="vieras";28470827]Pitäisin rintani. Poistatteko mieheltänne peniksen jos tämän isällä on ollut penissairaus?[/QUOTE]

Tämän keskustelun (eikä ainoastaan tällä palstalla) yhteydessä on käynyt hyvin ilmi, miten osa ihmisistä ei ymmärrä prosentteja ja todennäköisyyksiä ollenkaan. Tajuatteko te, että 100% riski tarkoittaa, että sairastut varmasti? Lähes yhdeksänkymmenen (87) prosentin riski tarkoittaa, että ihmisellä on vain yksi (1) mahdollisuus kymmenestä (10) olla sairastumatta. Eli sairastuminen on käytännössä melkein varmaa.

Perinnöllisten syöpien ennuste on myös usein huono, sillä ne ovat aggressiivisia ja tulevat helposti uudestaan, koska kyse on geenivirheestä, ei ulkopuolelta tulevasta vaikutuksesta (kuten ruokavalio ym.). Lisäksi lääkkeet eivät tehoa kaikkiin ihmisiin samalla tavalla, ja hoidot ovat aina todella rankkoja eli periaattessa voi kuolla siihen hoitoonkin, jos yleiskunto on huono.

"vieras"
En varmaan poistattaisi. Ei se ole mikään pieni leikkaus. Äidilläni on toinen rinta poistettu rintasyövän vuoksi, sairastui siihen 49-vuotiaana. Hänellä on/oli isot rinnat. Arpi on valtava ja silikoniproteesi on kuulemma hankala ja hiostava. Hän ei pääse mihinkään korjausleikkaukseen noin vain, vaan pitää olla ainakin 2 vuotta rinnanpoistosta. Itse poistoleikkauskin oli iso operaatio, samoin korjausleikkaus.

Eli itselläni riski voi olla vaikka kuinka iso koska äidilläkin on ollut rintasyöpä. En kuitenkaan ota murhetta asiasta. Vaikka syöpä tulisikin niin siitä parantuminen on todennäköistä.
No se nyt taas riippuu syövän laadusta, minä hautasin äitini hänen ollessaan 51 vuotias. Erittäin ärhäkkä leviämään hänen rintasyöpälaatunsa, joten terveeksi toteamisen jälkeen etäpesäkkeitä löytyi hyvin pian maksasta.

"Irina"
Hienoa, että kertoi asiasta ja antoi tuolle teemalle ns. Kasvot

Tokikin tuolla on hintansa. Itse en ainakaan osaa kuvitella häntä enää mihinkään femme fatale rooliin. Ajattelisin varmaan koko ajan, että ei oikeita tisuja. Toisaalta, onhan niitä muunkinlaisia rooleja, joten tuskin ihan työttömäksi jää.

"vieras"
[QUOTE="Irina";28471062]Hienoa, että kertoi asiasta ja antoi tuolle teemalle ns. Kasvot

Tokikin tuolla on hintansa. Itse en ainakaan osaa kuvitella häntä enää mihinkään femme fatale rooliin. Ajattelisin varmaan koko ajan, että ei oikeita tisuja. Toisaalta, onhan niitä muunkinlaisia rooleja, joten tuskin ihan työttömäksi jää.[/QUOTE]

Kuinkahan monella näyttelijällä on oikeat tisulit???

"susu"
Minä varmaan vastaavassa tilanteessa kävisin ultrauttamassa rinnat säännöllisesti puolivuosittain,en lähtisi poistattamaan niitä jos niissä ei olisi kasvaimia tai kyhmyjä tms.

"sara"
[QUOTE="Irina";28471062]Hienoa, että kertoi asiasta ja antoi tuolle teemalle ns. Kasvot

Tokikin tuolla on hintansa. Itse en ainakaan osaa kuvitella häntä enää mihinkään femme fatale rooliin. Ajattelisin varmaan koko ajan, että ei oikeita tisuja. Toisaalta, onhan niitä muunkinlaisia rooleja, joten tuskin ihan työttömäksi jää.[/QUOTE]

Ajatteletko samaa kun katsot telkusta Pamela Anderssonia,Lola Wallinkoskea tai Martinaa?

Minusta on hyvä, että hän puhuu rintasyövästä ja tuo asian julkisuuteen. Se on kuitenkin yksi yleisimmistä syövistä ja koskettaa monia naisia. Luulen, että on lohdullista ajatella, että jollakulla kuuluisuudellakin on implantit, jos on itse joutunut läpikäymään rintojenpoiston.

Sitä en käsitä miksi hänen aiemmat silikoninsa tähän liittyisivät mitenkään. Kai se nyt aika eri kaliiperin juttu hieman laittaa lisää rintavarustusta silikonilla kuin poistattaa rinnat kokonaan ja ottaa tilalle implantit?

• Tykkää
Reactions: Zucchini

Yhteistyössä