Jokos on keskusteltu Angelina Jolien tisuleitten poistattamisesta?

• Viestiketjun aloittaja "Utelias"
  • Ensimmäinen viesti
The ketjussa oli aiheesta.

Olen isotissinen henkilö, ja olen käsittänyt, että rintasyöpäriski pienenisi, jos rintoja pienennettäisiin. Ois kiva, jos rinnat ois ainakin pienemmät, tosin mulla ei ole kokopoistoakaan vastaan mitään muuta kuin se, että puolisoni varmasti jäisi rintojani kaipaamaan.

ööh
NO aika hullulta kuulostaa ruveta poistelemaan elimiä sen perusteella että on jonkin prosentiin riski sairastua johonkin. Jotenkin sairasta. Eikä Angelina millään voi taata sitä etteikö tulisi kuitenkin kuolemaan jonkin sortin syöpään, joka on todennäköistä edelleen. Veikkaanpa että jos tuo syöpäriski on geeneissä, niin ne se syöpä löytää itsensä johonkin toiseen paikkaan vaikka olisi pääkin poistettu.

"xyz"
Alkuperäinen kirjoittaja ööh;28470376:
NO aika hullulta kuulostaa ruveta poistelemaan elimiä sen perusteella että on jonkin prosentiin riski sairastua johonkin. Jotenkin sairasta. Eikä Angelina millään voi taata sitä etteikö tulisi kuitenkin kuolemaan jonkin sortin syöpään, joka on todennäköistä edelleen. Veikkaanpa että jos tuo syöpäriski on geeneissä, niin ne se syöpä löytää itsensä johonkin toiseen paikkaan vaikka olisi pääkin poistettu.
Veikkaan, että Angelinalla olin hieman sinun veikkausta parempaa asiatietoa riskeistä.

"vieras"
Eri syöpien puhkeamiseen vaikuttaa eri tekijät.

Kyllä, jos itsellä prosentit olisi tuota luokkaa, niin poistattaisin rinnat. Ne ovat päätehtävänsä hoitaneet, joten mitäpä niillä. ;)

ööh
[QUOTE="xyz";28470383]Veikkaan, että Angelinalla olin hieman sinun veikkausta parempaa asiatietoa riskeistä.[/QUOTE]

Varmastikin oli, mutta aika näyttää kuinka käy. Ei ne lääkäritkään selvännäkijöitä ole, niillä on vain tarjota todennäköisyyksiä nykyisten tutkimusten valossa. Ei esim. jokainen sikiö, jolla on todennäköisesti kehitysvamma tms. olekaan ollut vammainen, vaan terve. Joten, se on vähän arpapeliä näiden riskien kanssa. Mutta omapahan on asiansa, jos tuolla mielenrauhan sai. Edelleenkään en usko että välttyisi syövältä, vaan uskon että iskee muihin elimiin jos on iskeäkseen. Tai sitten ei. Näin helppoa tämä sairauksien arvuutteleminen on :)

Isorintaasilla suurempi riski sairastua rintasyöpään, mutta tuon lisäksi mulla on suurentunu riski saatujen sädehoitojen takia. Oon saanu sädehoitoa rintojen alueelle ja eka mammografia tuon takia on tehty 30-vuotiaana, toka 32-vuotiaana. Mistää prosenttiluvuusta mulla ei oo tietoa.

"hei"
Jos saisin tietää, että mullakin on noin korkea riski, poistattaisin minäkin, vaikka kova paikka se varmasti olisi. Tosin eiköhän neitokaisella ole sen verran pennosia pussissa, että saa aika kivat korjausleikkauksella takaisin kuitenkin..

"vieras"
[QUOTE="hei";28470408]Jos saisin tietää, että mullakin on noin korkea riski, poistattaisin minäkin, vaikka kova paikka se varmasti olisi. Tosin eiköhän neitokaisella ole sen verran pennosia pussissa, että saa aika kivat korjausleikkauksella takaisin kuitenkin..[/QUOTE]

Implantithan hänelle asennettiin samantien.

Mulla on sikäli hyvä tilanne, että jos joku muhkura tuohon tissien paikalle ilmestyisi, sen huomaisi jo ihan paljaalla silmällä:LOL:

Ei vaan, mun suhtautumine tisseihin on ollut aina melko pragmaattinen ja evoluutiokeskeinen, joten yhteensä 3 vuotta imettäneenä ja lapsiluku täynnä voisin hankkiutua näistä nänneistäkin eroon jos tarve olisi.

• Tykkää
Reactions: tillukas
"hih"
The ketjussa oli aiheesta.

Olen isotissinen henkilö, ja olen käsittänyt, että rintasyöpäriski pienenisi, jos rintoja pienennettäisiin. Ois kiva, jos rinnat ois ainakin pienemmät, tosin mulla ei ole kokopoistoakaan vastaan mitään muuta kuin se, että puolisoni varmasti jäisi rintojani kaipaamaan.
Voi Dataa...mutta eiköhän hän sua rakastaisi millaisena vain :)

"vieras"
Itse luin tästä Angelinan rintaoperaatiosta sieltä sivustolta minne lehteen se oli antanut tuon haastattelun. Ja siellä luki sekin että hänelle on siis rintojen poiston jälkeen "tehty" uudet, laitettu implantit.

Mulle tuli vähän outo olo tuosta jutusta, ymmärrän täysin kuitenkin tuon minkä on tehnyt kun on noin iso riski sairastua ja oma äiti kuollut kuitenkin aika nuorena syöpään.

Mutta silti jotenkin itsellä jäi olo että miksi siitä on pitänyt ollenkaan antaa haastattelua kun on kuitenkin heti poiston jälkeen laitettu implantit. Ja tiedän kyllä että useimmilla rinta rakennetaan uudestaan jos joutuu sen poistattamaan, tuli vain tunne kun kuitenkin noilla julkkiksilla on muutenkin niin leikellyt ja "parannellut" vartalot, luulisin että Angiellakin on ennenkin ollut silikonit niin miten tämä nyt on tuon jutun arvoinen asia?

Minusta se olisi ollut silloin haastattelun arvoinen tai jotenkin "rohkeata" jos hänestä nyt oikeasti näkisi että ne rinnat on poistettu, ettei olisi sitten hommannut niitä implantteja. Jäi vain tunne että samalla sai poistettua kyllä jotain vakavan sairauden aiheuttajaa mahdollisesti mutta muuten sitä samaa kehon leikkelyä niin kuin aina näillä hollywood-ihmisillä ja taas uudet tissit.

sh
Noilla prosenteilla poistattaisin ennemmin ne munasarjat. Rintasyöpä on aika hyväennusteinen ja tiuhalla seurannalla löydetään varmasti ajoissa. Sen sijaan munasarjasyövässä ennuste on edelleen aika huono.

"poikia3"
Jos mulla olisi tuommoiset rintasyövän riskiprosentit ja oma äiti olisi vielä kuollut rintasyöpään, niin kyllä rinnat lähtisivät.

Vaikka rintasyövästä toipumisprosentit ovat korkeat, juuri näillä henkilöillä, joiden riski sairastua rintasyöpään on korkea, on toipumisprosentti myös paljon pienempi. Eli rintakudoksen poistamalla hyvin todennäköisesti välttyy rintasyövältä.

Yhteistyössä