Arvostelkaa päivän syömiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihduttaja-liisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Määä;28430985:
no samaa mieltä. Mä en ymmärrä miks laihduttajat vetää aina jotain kaloribanaania. Onko se sitten jotenkin makeankorvike, kun ei karkkia syödä.

Veikkaan että aika harva laihdutuskuuri on karahtanut kiville "kaloribanaanin" kohdalla :D Siitä tulee smoothieen hyvä rakenne, siksi siis mukana. Puolikas bansku per päivä ei kyllä oo mun jenkkakahvojen takana...

Syö mieluummin aamulla kaurapuuroa raejuustolla ja oliiviöljyllä. Lounaaksi broilerin rintafile, raejuustoa, salaattia. Välipalaksi rahak, EI SE SOKERI-MUKA-PROTEIINIRAHKA vaan se, missä lukee että purkissa on prodea 25g. Päivälliseksi taas broiskua/jauhelihapihvi ja salaattia, raejuustoa, muutama keitetty kananmunanvalkuainen. Juo vettä. Paljon.

En vaihtaisi juustoja sun muita kevytkorvikkeisiin, rasvaakin nimittäin tarvitaan. Voisin jopa lisätä lirauksen oliiviöljyä sinne ja kourallisen pähkinöitä tänne. Proteiinia syödään usein liikaa, mikä rasittaa munuaisia. Ei sitä proteiinia perusliikkuja ihan älyttömiä määriä tarvitse.

Tarviit proteiinia 1-2 g/painokiloasi kohden, ellet vedä rahkaa ja juustoa ylettömästi niin lohenpalasta tuskin sitä saat. Lisäksi tarvit n.20-30g proteiinia JOKA ATERIALLA.

Elintarvikkeiden koostumustietopankki - Terveyden ja hyvinvoinnin laitos - Fineli

Hmm... mä kun ajattelin että se yleinen 1g/tavoitepainokilo ois vallan riittävästi. Eli mun tapauksessa n. 50g/päivä. Noista tulee pikaisella laskutoimituksella suurin piirtein riittävästi.

En vaihtaisi juustoja sun muita kevytkorvikkeisiin, rasvaakin nimittäin tarvitaan. Voisin jopa lisätä lirauksen oliiviöljyä sinne ja kourallisen pähkinöitä tänne. Proteiinia syödään usein liikaa, mikä rasittaa munuaisia. Ei sitä proteiinia perusliikkuja ihan älyttömiä määriä tarvitse.

Ei tarvikkaan, tarvii vaan sen minkä keho tarviaa ettei muutu laihaksi läskiksi. Proteiinin tarve on kaikilla yksilöllinen, menee painon mukaan, ja toki senkin mukaan miten treenaa.

Aika köyhä on päivä, viisi kertaa pitäisi päivän aikana syödä. Vihanneksia lisää. Banaani pois, vaaleaa kalaa rasvaisen tilalle. Oliviiöljyä sitten rasvan saantiin tai pähkinöitä.
Itse tällä hetkellä fitfarmin lite valmennuksessa ja yllättävän paljon on tullut uutta tietoa ravinnosta. Jutalla alkaa nyt superdieetti, olen kuullut että sillä saa hyviä tuloksia. Kesto taitaa olla 6 viikkoa.

Hmm... mä kun ajattelin että se yleinen 1g/tavoitepainokilo ois vallan riittävästi. Eli mun tapauksessa n. 50g/päivä. Noista tulee pikaisella laskutoimituksella suurin piirtein riittävästi.

Ok, jos sä noin vähällä proteiinimäärällä pärjäät niin mikäs siinä. Riippuu sun tavoitteistaskin tietty. Mä painan tällä hetkellä 59kg, treenaan punttisalilla, itse en noin vähällä prodella pärjäis.

Syö mieluummin aamulla kaurapuuroa raejuustolla ja oliiviöljyllä. Lounaaksi broilerin rintafile, raejuustoa, salaattia. Välipalaksi rahak, EI SE SOKERI-MUKA-PROTEIINIRAHKA vaan se, missä lukee että purkissa on prodea 25g. Päivälliseksi taas broiskua/jauhelihapihvi ja salaattia, raejuustoa, muutama keitetty kananmunanvalkuainen. Juo vettä. Paljon.

Tossa tökkii about kaikki :D Inhoan kaurapuuroa, en pysty aamulla syömään kovin paljoa, oliiviöljy pilaa kaiken mitä koskettaa enkä kykene syömään tuollaista määrää lihaa. Prode pitää siis saada jostain muualta - pavuista, kaloista jne. Raejuustoa pitääkin käydä hakemassa kaappiin.

Tossa tökkii about kaikki :D Inhoan kaurapuuroa, en pysty aamulla syömään kovin paljoa, oliiviöljy pilaa kaiken mitä koskettaa enkä kykene syömään tuollaista määrää lihaa. Prode pitää siis saada jostain muualta - pavuista, kaloista jne. Raejuustoa pitääkin käydä hakemassa kaappiin.

Jatka siis samaan malliin kuin tähänkin asti. Amen.

[QUOTE="marianne";28431074]Aika köyhä on päivä, viisi kertaa pitäisi päivän aikana syödä. Vihanneksia lisää. Banaani pois, vaaleaa kalaa rasvaisen tilalle. Oliviiöljyä sitten rasvan saantiin tai pähkinöitä.
Itse tällä hetkellä fitfarmin lite valmennuksessa ja yllättävän paljon on tullut uutta tietoa ravinnosta. Jutalla alkaa nyt superdieetti, olen kuullut että sillä saa hyviä tuloksia. Kesto taitaa olla 6 viikkoa.[/QUOTE]

Miksi pitäisi syödä 5krt/pvä? Ja rasvainen kalahan se nimenomaan on, mitä suositellaan... kasvisöljyä oli jo noissa punajuurissa.

Liikkujille runsaammin proteiinia
Aktiiviliikkujien ja urheilijoiden proteiinin tarve on tavanomaista suurempi: voimalajeissa noin 1,4 – 1,8 g/painokilo/vrk ja kestävyyslajeissa noin 1,2 – 1,6 g/painokilo/vrk.

Kun harjoitellaan kovilla tehoilla tai lisätään lihasmassaa, proteiinin tarve voi kasvaa jopa niin suureksi kuin 2,5 g/painokilo/vrk.

Proteiinit ovat liikkujille tärkeitä lihasmassan rakentamisessa ja lihasten palautumisessa sekä energian lähteenä. Riittävä proteiinin saanti ylläpitää hyvää vastustuskykyä sekä ehkäisee rasitusvammoja.

...minä, 59 kilollani, tarvitsen 89g/proteiinia/vrk. Tällä liikunnalla, näillä tavoitteilla.

Liikkujille runsaammin proteiinia
Aktiiviliikkujien ja urheilijoiden proteiinin tarve on tavanomaista suurempi: voimalajeissa noin 1,4 – 1,8 g/painokilo/vrk ja kestävyyslajeissa noin 1,2 – 1,6 g/painokilo/vrk.

Kun harjoitellaan kovilla tehoilla tai lisätään lihasmassaa, proteiinin tarve voi kasvaa jopa niin suureksi kuin 2,5 g/painokilo/vrk.

Proteiinit ovat liikkujille tärkeitä lihasmassan rakentamisessa ja lihasten palautumisessa sekä energian lähteenä. Riittävä proteiinin saanti ylläpitää hyvää vastustuskykyä sekä ehkäisee rasitusvammoja.

...minä, 59 kilollani, tarvitsen 89g/proteiinia/vrk. Tällä liikunnalla, näillä tavoitteilla.

Ihan mielenkiinnosta, vaikka omat tavoitteet erilaiset ovatkin - mitä syöt, että saat tuon prodemäärän täyteen?

Veikkaan että aika harva laihdutuskuuri on karahtanut kiville "kaloribanaanin" kohdalla :D Siitä tulee smoothieen hyvä rakenne, siksi siis mukana. Puolikas bansku per päivä ei kyllä oo mun jenkkakahvojen takana...
niin no, jos sitten sulla ei ole nälkä koko ajan, ja tule retkahduksia sen vuoksi. Mä uskon että monelle on kuitenkin pelastus vaihtaa ne hedelmät johonkin muuhun, niin kenties pysyy kylläisenäkin paremmin.

[QUOTE="marianne";28431074]Aika köyhä on päivä, viisi kertaa pitäisi päivän aikana syödä. Vihanneksia lisää. Banaani pois, vaaleaa kalaa rasvaisen tilalle. Oliviiöljyä sitten rasvan saantiin tai pähkinöitä.
Itse tällä hetkellä fitfarmin lite valmennuksessa ja yllättävän paljon on tullut uutta tietoa ravinnosta. Jutalla alkaa nyt superdieetti, olen kuullut että sillä saa hyviä tuloksia. Kesto taitaa olla 6 viikkoa.[/QUOTE]

Ei todellakaan tarvitse vaihtaa kalaa. Kalan rasvat ovat erinomaisia, ihan typerää olisi vaihtaa ne oliiviöljyyn.

• Tykkää
Reactions: dipt
Noita mitä laitoin tuonne aikaisemmin, eli ne kaurapuurot-broiskunleikkeet (yhdessä broiskun rintafileessä on n. 30g/prodea), salaatit ja oikeat proderahkat. Hyvin jaksaa syödä kun ei tule täytettyä vatsaa millään ylimääräisellä, toki lautasella on esim. lusikallinen täysjyväriisiä tms...

Ajattelin ettei halua samalla menettää lihasmassaansa mutta ihan miten vaan.

En usko että lihasmassan menetystä laihduttaessa voi kokonaan välttää edes mättämällä rahkaa yli tarpeensa. Liika proteiini rasittaa munuaisia ja on ylimääräistä energiaa. Jos harrastaa liikuntaa ja omistaa jonkinnäköiset lihakset jo alunperin (kuten aloittaja mainitsi), ei lihasmassa todennäköisesti häviä muutaman kilon laihdutuksen aikana sen vertaa että se haittaisi.

Noita mitä laitoin tuonne aikaisemmin, eli ne kaurapuurot-broiskunleikkeet (yhdessä broiskun rintafileessä on n. 30g/prodea), salaatit ja oikeat proderahkat. Hyvin jaksaa syödä kun ei tule täytettyä vatsaa millään ylimääräisellä, toki lautasella on esim. lusikallinen täysjyväriisiä tms...

Ok... eli mä saisin prodet kasaan jo parilla rintafileellä. Eli periaatteessa aika helposti, toi proden määrä on mulla vähän semmonen kompastuskivi ollut.

Yhteistyössä