Kertokaahan, kun syksyllä syntyvän lapen isä kaikin tavoin mustamaalaa mua mm väittää että joisin

Pistät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja keskityt siihen tulevaan lapseen. Yritä pitää yhteydenpito ko mieheen minimissä (vain tarpeelliset) ja säästä viestit joissa haukkuu/uhkailee jos tulee viranomaisten kanssa asiasta juttua joskus. Elät vaan normaalisti niin mistäs tuo todisteita väitteilleen saisi? Äläkä provosoidu vastailemaan moisiin typeryyksiin.

• Tykkää
Reactions: JooKosta ja moekoe
[QUOTE="lilliputti";28430774]eli sä jätit miehen ja nyt se on sulle vihainen ja kostaa tolla tavalla..

eipähän oo kummaltakaan oikein toimittu,ikää vissiin 17v molemmilla[/QUOTE]

en jättänyt. Hän lähti omasta tahdostaan.

"vieras"
Tiedot koko tilanteesta on niin vajavaiset, että mahdotonta antaa neuvoja miten suojautua ja miltä - lapsella kun on oikeus isäänsä jne., ennen tiettyä pistettä.
Oletko sä yrittänyt viedä sitä oikeutta?

Täytyy ap:ta kyllä puolustaa et vaikka olsi tehnyt mitä niin ei isän toiminta nyt ihan tervettä ole -eikä missään tlanteessa oikeutettua.

Ap:ta en osaa neuvoa muuta kun et älä vaan lähde mukaan tohon peliin.

dddd
[QUOTE="vieras";28430809]Täytyy ap:ta kyllä puolustaa et vaikka olsi tehnyt mitä niin ei isän toiminta nyt ihan tervettä ole -eikä missään tlanteessa oikeutettua.

Ap:ta en osaa neuvoa muuta kun et älä vaan lähde mukaan tohon peliin.[/QUOTE]

Miltä puolustat? Jos tuo puhuu totta, niin ei todellakaan olekaan tervettä.
Yritän hahmottaa myös toisen käytöstä.

näin olen jo tehnyt. Mies on hieman jo puhunut itseään pussiin. mm väittämällä et mä laitoin eron, häädön jne itse alulle ja toimeksi. Onneksi kaikki viestit on tallessa! Ja oli väittänyt lastensuojeluun miten mä kieltäydyin puhumasta sen kanssa 3 viikkoa... silti teki musta rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä pari viikkoa eron jälkeen. Väitti miten mä ahdistelen sen perhettä jne, näistä on saatavilla kaikki tiedot. Tai miten olisin estänyt sitä hakemasta omaisuuttaan kotoani, tästäkin todisteet onneksi tallessa.
Tosi ikävän kuuloinen tilanne kieltämättä, mutta pitäö vaan yrittää jaksaa. Kyllä mä sen verran luottaisin noihin järjestelmiin, että saat lapsesi pitää etkä mitään perusteettomia syytteitä/tuomioita saa jne eli en liikaa huolehtisi miehen selkeästi päättömästä yrityksestä tuhota elämääsi. Toki lapsella on oikeus isään jne, mutta ne asiat voidaan sopia viranomaisen välityksellä eli mitenkään velvoitettu et ole juoksemaan miehen pillien mukaan millään tapaa.

[QUOTE="vieras";28430809]Täytyy ap:ta kyllä puolustaa et vaikka olsi tehnyt mitä niin ei isän toiminta nyt ihan tervettä ole -eikä missään tlanteessa oikeutettua.

Ap:ta en osaa neuvoa muuta kun et älä vaan lähde mukaan tohon peliin.[/QUOTE]

neuvolassa ja lastensuojelussa tiedetään, ja siellä puolustetaan mua.

"Lissu"
Jos sossuille, neuvolaan jne. kertoo noita perättömiä tarinoitaan niin voisi täyttää kunnianloukkauksen kriteerit. Jos se sitten asioita parantaisi... ehkä pelkkä rikosilmoituksella uhkaaminen hiljentäisi tyypin?

suosittelen ap, että jos uhkaa sinua ja herjaa niin teet rikosilmoituksen.. mutta vain jos sinulla on todisteet.. niinku ilmeisesti on.. myös neuvolan ja sossun lausunnoista voi olla apua jos oikeuteen menee,, ole ihan rauhassa vaan ja vaihda vaikka paikkakuntaa

Niin... onhan mulla tallessa niitä viestejä, missä ensin sanoo vievänsä lapsen, seuraavassa viestissä kertoo "ettei nyt tarvetta ,mutta..." sit taas on viemässä huoltajuutta koska, mä en olekaan hyvä äiti...

"..."
Isyyttä ei voi selvittää, jos äiti kieltää. Ei vaikka asuisitte yhdessä. Ja huoltajuuden saat tietysti automaattisesti sinä, koska lapsella ei ole isää. Biologisella isällä ei ole mitään oikeutta/velvotteita aviottomaan lapseensa.

[QUOTE="...";28431002]Isyyttä ei voi selvittää, jos äiti kieltää. Ei vaikka asuisitte yhdessä. Ja huoltajuuden saat tietysti automaattisesti sinä, koska lapsella ei ole isää. Biologisella isällä ei ole mitään oikeutta/velvotteita aviottomaan lapseensa.[/QUOTE]

isä voi viedä asian oikeuteen ja saada sitä kautta isyyden.

Jaksaa aina uudelleen ihmetyttää, miten jotkut saavat välit noin solmuun, vaikka vielä äskettäin on oltu ilmeisen läheisiäkin..

Mut joo, äiti voi kieltää isyydentunnustuksen, mutta isä voi sitä itse halutessaan vaatia, eikä äiti voi sitä mitenkään siinä tilanteessa estää.
Huoltajuutta miehen on tuollaisessa tilanteessa käytännössä melkein mahdoton saada, mutta tapaamisoikeudet kyllä saa, ellei ole jotain erityisen painavaa syytä, mikä sen estäisi.
Äidin ja isän huonot välit eivät ole peruste kieltää lapselta isää ja isältä vanhemmuutta.

Yhteistyössä