Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Mä olen nyt vähän hämmentynyt... Eilen nimittäin iski taas ihan kunnolliset ovisoireet enkä tiedä kumpi oli se oikea. Veikkaisin, että eilinen, joten kai mulla nyt on vasta dpo1 sitten. Mulle ei oo kyllä vielä ikinä käynyt näin, etten tietäisi tarkkaan, milloin on ollut, koska ne oireet on oikeasti niin huomattavat, kävelin ihan kaksinkerroin töissäkin, kun oikealle puolelle vihloi ja aristi niin paljon. Sama juttu oli silloin maanantaina.

Tällä viikolla on aika vähän ehtinyt onneksi ajatella näitä vauva-asioita. Töissä oli useita sairaslomia ja tuplavuoroja sai tehdä. Nyt olen jo vapailla, ihana ollut rentoutua ja katsoa mm-lätkää irtokarkkien kanssa :D
 
Miut voi laittaa taustailijoihin...elämä mennyt sen verran raiteiltaan tänä vuonna että aloitin mielialalääkkeet enkä niiden kanssa halua yhdessä yrittää lasta. Yritys jää nyt siis pois, katotaan jospa palaisin jossain vaiheessa seuraanne. Toivottelen kaikille plussatuulia ja hyvää kesää, ehkäpä se hyvä kesä tulee nyt sitten jossain vaiheessa miunkin kohdalle, jospa tää ois matkaa ylöspäin.
 
Heissan! Hetki taas vierähtäny viime kirjottelusta.. :) Itselle ei ihmeempiä, ajan kulua odotellessa! Meillä mies melkeen enemmän kalenteria katsoo et millon pitäis hommailla tuolla petin puolella.. :LOL: Että yhdessä ollaan tässä hommassa! Illalla jos tuon miehen kanssa vaikka jääkiekkoa katsoisi.. =) Nyt poikaa laittamaan yöunille!

Onnea plussanneille ja toivotaan et muillaki tärppää pikasesti! :rolleyes:
 
Heippa naikkoset! Nyt on pakko huudahtaa taustalta vähäsen.. Annatto, paljon voimia sinulle!

En nyt lukenut riittävästi ketjua ylöspäin koska olo on vähän hämmentynyt ja ehkä pelokaskin. Onko täällä PCOS-naisia? Epäilen vahvasti mulla saattais olla se. Maaliskuun alussa mennessäni kierukkaa yksityiselle tarkastamaan sanoi lekuri että monirakkulaisuutta on havaittavissa. En edes tajunnut mitä se tarkoitti ja ohitin asian, oikeastaan luulin että mulla vaan olisi keskivertaista parempi hedelmällisyys!(Niin niin, voi hitsi.. :D) Mutta kun se lääkäri vaan sanoi sen niin neutraalisti että en osannut ajatella mitään kummempaa.

Nyt sitten läheinen ystäväni on jo pitkään miehensä kanssa yrittänyt lasta ja tuli puheeksi monirakkulaisuus. Iski pieni paniikki sitten kun asiaa vähän tutkin, koska mulla on kaikki mahdolliset oireet.

-menkkoja ei ole (ei ole ollut melkein vuoteen, Mirena asetettu 3/2012)
Aiemmin oli kierto tasan 28 päivää. Äärimmäisen harvoin on jotain tiputtelua.

-hirsutismi: säärikarvat on paksut ja tummat, napakarvat on aina ollu vaivana, bikiniraja on alkanu levitä reisiin, maha ja kädet on myös karvaiset. Kiusallisimpana on kuitenkin karvat ylähuulen yläpuolella mutta nyt ihan uutena, PARTA!! Eli pieniä vaaleita karvoja puskee leukaan ja poskiin :( :( kaikki karvat kasvaa tosi nopeesti.

- Finnit: tajuttomat toistuvat patit, jotka ei meinaa millään parantua ja jää pitkäksi aikaa jälkiä. Olen ihmetellyt että mitä mun naamalle oikein tapahtuu vaikka en ole ruokavaliota vaihtanyt ym.

- Lihominen ja painonhallinnan vaikeus: Olen viimeisen 4 vuoden aikana lihonut n. 10 kiloa ja tällä hetkellä on n. 2-3 kiloa ylipainoa. Tämä on varastoitunut poikkeuksetta keskivartaloon joten sitä on erittäin vaikea sulatella. En syö kovinkaan epäterveellisesti joten masu vähän ihmetyttää mua, ja jojoilu ja turvotus..

Olen siis vasta 23-vuotias, ei-identtinen kaksonen. Lapsihaaveet on läsnä, ajoitus olisi parin kolmen vuoden päästä mutta pelottaa mitä tämä tarkoittaisi lisääntymiskyvylle.

Miten olette oireyhtymän kanssa selvinneet ja mikä on tilanteenne tällä hetkellä? Kuinka helposti tutkimuksiin pääsi? Mitä haittaa pcos:tä on elämässänne?

En mene takuuseen että mulla olisi se ennen kuin asia tutkitaan. Mutta huolissaan olen. Kaikki kokemukset on tervetulleita :)
 
Piupiu: mulla on tosi paha pco. Vasen munasarja ollut tulehdustilassa ja kiinnikkeitä tullut siitä mitkä ovat sitten siirtäneet munasarjaa pois paikoiltaan. Oikea munasarja parempi mutta todella rakkulainen. Painoakin kertyi yhtäkkiä muutama kilo ja hiukset oheni. Karvoitusta ei onneksi ole. Menkatkin tuli joskus ja jouluna :) aloin liikkumaan, tarkkaileen ruokavalioo.. turhat hiilarit pois ja proteiinia paljon. Aloitin projektin viime marraskuussa ja tammikuussa aloin ihmetteleen outoo mutta tuttua olotilaa.. raskaana!! :) nyt ollaan viikolla 18. Odotan identtisiä kaksostyttöjä :) pcos ei oo este raskautumiselle, saattaa hiukan vaikeuttaa. Tsemppiä, kokeile ruokavalion muutosta ja syö paljon d vitskua
 
Maanantai 6.5.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*Taike80(32)...........kp 132/28...............yk 12.......ya 2/12.........2.

*-tanjuli-................kp 66/29-50..........................ya 7/12.........1.

MannaM..................kp 55/32-42............yk 3..........ya 12/12.......2.

jonnamo(20)............kp 41/30-33...........yk 2...........ya 3/13............
pirpana2013(23).......kp 41/28................yk 1...........ya 3/13.........1.
millionnea................kp 40/28-42...........yk 12..........ya 2012.........2.

Rosebublion(23)........kp 37/28................yk 2...........ya 2/13.........2.
Mom09...................kp 34/28-34............yk 11.........ya 6/12........2.
-PikkuMyy-.............kp 32/36................yk 12...........ya 1/12........1.
SuAnn....................kp 31/35................yk 5............ya 6/12........1.
Hassel....................kp 31/29-30...........yk 4............ya 1/13.........

Pippuri85*...............kp 25/30................yk 2..........ya 3/13.........3.
juliesisko(26)...........kp 24/26-28............yk 2..........ya 3/13.........2.
sydäntähti..............kp 23/27-34.............yk 2..........ya 3/13........3.
FLV.......................kp 23/26-27.............yk 4..........ya 1/13.........3.
moulin rouge...........kp 23/28-30............yk 5...........ya 1/13.........2.
Slartibart................kp 22/30.................yk 7...........ya 3/12.........1.

Penni79..................kp 19/24-26.............yk 5..........ya 2/13........2.
kahvikuppi(27).........kp 18/?...................yk 2..........ya 12/12.......1.
Markke...................kp 16/30-?..............yk 10.........ya 6/12.........2.
manije....................kp 14/30..................yk 2...........ya 3/13........2.
pinkkihevonen.........kp 14/26...................yk 11..........ya 8/12........1.
Wuf........................kp 12/28-31..............yk 3...........ya 3/13........2.

ViidesVillahousu(33)..kp 9/29..................yk 2.............................5.
avantasia(26)..........kp 9/28-32..............yk 6.............................3.
SuloinenSalaisuus.....kp 7/28...................yk 2...........ya 4/13..........
miss_piggy(31)........kp 4/30-70...............yk 10.........ya 2/12.......1.
omaa.....................kp 4/29-39...............yk 1............................3.
Hymypallo...............kp 4/28....................................................3.
Piitu85.....................kp 3/30-40...........yk 1............ya 5/13.......1.
aotearoa.................kp 2/28................yk 5.............................3.



Day Past Ovulation:
Kauniina Päivänä Tuut.........DPO 17
moulin rouge......................DPO 9
sydäntähti.........................DPO 3



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86, Villihiiri, Nato, Matilda-



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, kolmas(ko?), minmaria, Niiskulineiti86, marianna87, StellaI, Säihkiss, Daisy D, Villemo, Huumori, Slallu, jadeka, Beyond, Ambrosia85, Miukula, Rosuliina, Jumevi, Clarity, Annatto



Plussanneet:
Toukokuu 2013: Kolibrinkukka (yk5), Mijau (yk2), katrinainen (yk2)
Huhtikuu 2013: NeitiT (yk3), verppu (yk4), NuNutin (yk2), Nomppeli (yk2). Jeccika (yk6), ralliruutu (yk7), Klementiini (yk1), Linttu (yk3), Sanna-M, Alexandra89 (yk4)
Maaliskuu 2013: ViiruP, irenne (yk2), jii87 (yk2), Susimieli (yk1), jen_ni (yk3)
Helmikuu 2013: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), Mylvinen (yk6), TauTau
Tammikuu 2013: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, suan (yk1), Ambrosia85 (yk23)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2) Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya = yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT =Teroluttauko
T = Terolut
C = Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA TOUKOKUUTA +++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Nyt uskaltaudun siirtyä jo tuolta haaveilijoista oikealle listalle! mies on näyttäny vihreää valoa, eli eiköhän tässä kierrossa aleta tositoimiin! tänään siis kp 2/30-40 ya 5/2013 ja 1.lapsi Itse olen 28v., mieheni 29v. ja esikoinen ois haaveissa ensi vuodelle. Olen lueskellut täällä jo tovin ja haaveillut pääseväni mukaan keskusteluihin ja jännämään ja nyt vihdoin tuo aika koitti! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
annatto toivottavasti saat elämän takaisin raiteille pian:) mä kuulun niihin ketkä syö mielialalääkkeitä varmaann ikuisesti. Toinen raskaus meni myös lääkityksellä.
Onnea plussista!
Tänne ei ihmeitä, pitäis aloittaa harjoitukset taas:p jospa tämä olis se the kierto..pikku hiljaa alkaa tuntuu että mussa on nyt jotain vikaa:/
 
katrinainen:Nyt äkkiä sulle ne menkat, että päästään jännäilemään samoihin aikoihin! :D
Joo, todellakin. Kroppa tekee tätä kiusallaan :D,mutta kyllä me viimeistään iltaan mennessä alkaa. Mä niin odotan, että päästään yhdessä jännäilemään.

Piitu85 tervetuloa mukaan listalle! Meillä on Täällä mukavaa porukkaa ja yhdessä on kiva jännäillä!

Avantasia mukaan Mun ja Miss_piggyn kanssa. Me ollaan päätetty, että nyt alkava kierto on the kierto ;).
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Sunnuntaita!

Mijau paljon onnea plussasta! :heart:
tää on kyllä aivan uskomaton plussa -aalto ollu nyt. Tuntuu että joka kerta kun tänne kirjautuu niin uusia plussia on tullut! Kevät tekee ilmeisesti tehtävänsä ;)

Täällä mennään kp23/26-28 eikä ihan yhtään mitään oloja mihinkään suuntaan. Pakkomielteinen syöminenkin alkaa hellittää :) Joskin hillitön makeanhimo on kyllä taas odotettavissa päivää ennen vuodon alkua :kieh: Kävin eilen luontaistuotekaupassa ja ostin purkin sitä Gelee Royalea. Ekan pillerin nappasin tänä aamuna. Jospa se auttaisi mulle edes vähän, kun oon melkoisen altis stressaantumaan ja nyt on taas ollut aikamoista väsymyksen tunnettakin ilmassa. Sen tosin tekee kaiketi toi sää! Kokoajan sataa ja on harmaata... Mietin tuossa vain kun lueskelin kyseisen aineen vaikutuksista, että pitäisiköhän mulla alkaa syöttää nuita myös miehelle? Se on kyllä ihan onnneton kaikkien vitamiinien kanssa, ei takuulla muista (tai ei halua) ottaa jos en kanna niitä sille nenän eteen! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Minde87
Piupiu: mulla on tosi paha pco. Vasen munasarja ollut tulehdustilassa ja kiinnikkeitä tullut siitä mitkä ovat sitten siirtäneet munasarjaa pois paikoiltaan. Oikea munasarja parempi mutta todella rakkulainen. Painoakin kertyi yhtäkkiä muutama kilo ja hiukset oheni. Karvoitusta ei onneksi ole. Menkatkin tuli joskus ja jouluna :) aloin liikkumaan, tarkkaileen ruokavalioo.. turhat hiilarit pois ja proteiinia paljon. Aloitin projektin viime marraskuussa ja tammikuussa aloin ihmetteleen outoo mutta tuttua olotilaa.. raskaana!! :) nyt ollaan viikolla 18. Odotan identtisiä kaksostyttöjä :) pcos ei oo este raskautumiselle, saattaa hiukan vaikeuttaa. Tsemppiä, kokeile ruokavalion muutosta ja syö paljon d vitskua
Oi ihanaa Minde87, onnea paljon pienistä tytöistä ja toivottavasti kaikki menee hyvin. Saanko kysyä tärppäsikö luomuna vai oliko lääkkeitä apuna? Mä itse kun olen kaksonen niin mietin että kai sitä on hieman suurempi mahdollisuus saada tuplaonni myös, en tiedä :) ja kai rakkulaisuuskin jotenkin sitä lisää? Kuinka pitkään sulla on ollut pcos?

Ei tässä paineita kannata ottaa, ihmettelin vain kun kierukkaa asettaessa lääkäri ei kunnolla nähnyt munasarjoja, ja nyt sitten että on rakkulaista.
Mutta olen kans alkanut tehdä remppaa ruoka- ja liikuntapuolella, haluaisin päästä niin hyvään kuntoon että odotuksen sitten joskus kestää sekä ruumiillisesti että henkisesti.

Avantasia ja Annatto: luulen että myös minä joudun pitkään, vielä useamman vuoden mielialalääkkeitä syömään mutta toivoisin pystyväni tiputtamaan annostusta niin alas että se on vauvaa ajatellen turvallista. Mutta kuitenkin kunsuositellaan että lääkitystä käytetään raskaana ollessakin jos se on terveydelle välttämätöntä niin en seinään lopettaisi, en enää ikinä.

Ihanaa huomata että kevät tulee ja ulkona on yhä lämpimämpää, voi kuistilla lukea lehdet ja nautiskella raikkaasta ilmasta. Iloa ja lämpöä kaikille tulevaan viikkoon! :)
 
Piupiu: ihan luomusti tärppäsi. Mulla on vuonna 2009 syntynyt tyttö ja hän sai alkunsa clomeilla. Sillon ei ollut pco:ta havaittavissa. En sitten tiedä koska on alkanut.. sullahan on isompi mahdollisuus saada erimunaiset kaksoset jos itsekin olet ei identtinen kaksonen :) tää identtisyys ei periydy, näin vaan kävi jostain syystä :) tähän asti kaikki menny hyvin. Tytsyt saman kokoisia ja virtaukset hyviä. Toivotaan että jatkossakin kaikki menee hyvin. Onnea yritykseen, ei kannata heittää kirvestä kaivoon pcon takia. Mun kolmella kaverillakin on pco ja he ovat ihan luomusti lapsensa saaneet :)
 
Piupiu mulla oli edellisessä raskaudessa sepram 20mg ja laskin sen 10mg mutta ahdistus kasvoi niin pahaks että oli paha olla..Oksentelun takia tyttö syntyi 36+1 en tosin tiedä oliko yrjötauti vai ahdistuksesta johtuvaa mutta nyt jos raskaaksi tuun niin en laske 20mg alemmas..Nyt siis annos 40mg jota alan heti laskemaan kun plussaa on havaittavissa:p
 
Tänä aamuna päätin sitten avittaa kuukautisten alkamista ja ostin clearblue testin apteekista. Testasin siis lauantaina negan herkällä testillä ja tämän ostin siis vain houkutellakseni menkat esiin. Ja mitä ihmettä. Testiin ilmestyi teksti raskaana!
Olen aika hämmentynyt täällä.

Anteeksi miss-piggy, että puran meidän diilin raskautumalla kuukauden etuajassa.

Nyt vaan pelottaa, että kaikki menee hyvin. Niin ja mulla siis kuukautiset siitä normaalista kaksi päivää myöhässä.
 
Paljon onnea kaikille plussista! Ja pahoittelut tädin kohdanneille,uuteen kiertoon lähdetään sitten plussat mielessä! :)
Täällä odotellaan myös puna-armeijaa,mahaa jomottelee,selkää jomottaa,kaikki ärsyttää ja siihen päälle vielä hirvee nälkä koko ajan!..eli tädin merkit ilmassa :/
Viikonloppuna oltiin poitsun kanssa linnanmäellä,kun siellä on 11 ilmaislaitetta pikkuisille. Oli kyllä lapsosella hurjan kivaa :)
Aurinkoista päivää kaikille!
 
Paljon onnea Katrinainen!!! :heart:

Siis mistä näitä plussia oikein tulee?!?! :D Välillä alkaa jo tuntua että entäpä jos sittenkin itselläkin...? Kun kerta muillakin :whistle: Noh, taitaa olla turha toivo, kun ihan selkeet oireet oli sillon viikko sitten (kuten aina ennen menkkoja) siis se kamala syömisen himo, "näytän läskiltä ja rumalta jne" -olo ja kaikki nämä mukavat jutut.... Aika varma olen että menkat alkaa torstaina. Jos ei vielä sillon niin viikonloppuna nyt kumminkin.

Täällä oli puhetta kaksosista! Tulipa mieleen, että eikös sitä sanota ton kaksosgeenin hyppäävän aina yhden sukupolven yli? Siis ei-identtisen. Eli kun esim. mulla äitini sisaruksissa on kaksoset, sit taas seuraavassa polvessa (mun sukupolvi) ei oo kaksosia yhtään... Eli nyt taas mun ja sisarusteni/ serkkujeni pitäis saada niitä kaksosia! :) Noh, eipä oo meilläkään kellään kaksosia vielä siunaantunut (kun sais nyt edes yhden alulle :'( ) mutta tässä kun asiaa mietin niin älysin että mun miehen siskollahan on 3 -vuotiaat kaksoset! En tiedä edes miten on tuossa suvussa kaksosuutta taustalla ja voihan se kaksosuus periytyä heillä miehenkin puolelta, mut pitäs ihan anopilta kysellä mielenkiinnosta. Jos toi geenin pomppaus pitää paikkaansa niin meillähän olis miehen kans iso "vaara" saada kaksoset :LOL:
 

Yhteistyössä