Ajattelin huomisesta eteenpäin pyöräillä joka päivä vähintään 10km

• Viestiketjun aloittaja "Uusi elämä"
  • Ensimmäinen viesti
"Uusi elämä"
Mulla on ylipainoa n.35kg eli paljon on pudotettavaa. Toki se suurin pudotus saadaan aikaan muuttamalla ruokavaliota oikeanlaiseksi, mutta mä haluan myös kohottaa kuntoa ja kiinteyttää kroppaa.

Mulla ei ole autoa joten pyöräilyä tulee helposti ja nyt ajattelen ottaa tavoitteeksi, että joka päivä vähintään 10km pyöräilyä. Joinakin päivinä sitten 20-30km lenkkejä ja muutaman kerran kesällä tulen tekemään yli 50km:n lenkkejä.. Lisäksi aion käydä salilla 2-3 kertaa viikossa, sen mukaan kuinka työvuorot sallii. Tuota salilla käymisestä voi jatkaa talvellakin, mutta pyöräily jää pois talvella koska en silloin uskalla pyöräillä. Talvella kuljen sitten kävellen ja siihen mennessä olisi kiva saada painoa pois jonkun verran ja kuntoa kohoamaan.

Onnea päätöksestä! Itse tein elämäntapamuutos päätöksen reilu kuukausi sitten, hankin salikortin ja aloin lenkkeilemään päivittäin (reilu 5km), salilla oon käynyt nyt kolme viikkoa, 3-5krt viikossa. Ruokavalio vhh. ylipainoa oli n. 30kg, josta nyt kuukaudessa lähtenyt 10kg. Voin sanoa, että on ollut elämäni paras päätös!

"Mie"
Niinhän sitä aina kovasti suunnitellaan mutta kun todellisuus iskee niin... :D

No ei, en halua lannistaa. Ihan oikeesti tsemppiä laihdutukseen ja hyvä että oot ottanu sen verran itteäs jo niskasta kiinni että oot suunnitellu. Muista kans pysyä suunnitelmissa! :)

"Vieras"
Suunnitelmasi näin "musta valkoisella" pin ainakin kovat, suuret tsempit et myös pitäydyt tuossa!
Vaatii todella lujan itsekurin jos liikunta ja terveellinen elämä muuten ei ole ennen ollut osa arkea.
Tsemppiä!!

"a p"
No kilometrejä kertyy päivässä helposti jos on töitä sinä päivänä koska edestakainen matka tekee 6km. Toki välissä se työvuoro, mutta sielläkin paljon kävelyä kun kyse hoitotyöstä. Ei ole homma eikä mikään tehdä töiden jälkeen esim. 8km. lenkkiä jonka pituinen eräs reitti on. Pidän pyöräilystä ja se on kätevä tapa liikkua.

"vieras"
Tee niin, että pyrit saamaan keskiarvoksi 10 km per päivä. Jos joku päivä jää välistä, niin ajat sen puuttuvan määrän toisena päivänä. Itse olen harrastanut kuntopyöräilyä tuolla periaatteella.

Kuulostaa hyvältä ja tuo työmatkapyöräily on myös huippujuttu! Myönnän, että musta ei olis tohon,
olen niitä pöljiä, jotka menee autolla töihin ja lähtee sen jälkeen autolla jumppaan :ashamed:

Muista, että suurin painoa pudottava tekijä on kuitenkin ruokavalio. Kun salilla seuraan kuntopyörällä kalorinkulutusta, niin se ei kyllä valitettavasti kovin paljoa kuluta.

"a p"
Kuulostaa hyvältä ja tuo työmatkapyöräily on myös huippujuttu! Myönnän, että musta ei olis tohon,
olen niitä pöljiä, jotka menee autolla töihin ja lähtee sen jälkeen autolla jumppaan :ashamed:

Muista, että suurin painoa pudottava tekijä on kuitenkin ruokavalio. Kun salilla seuraan kuntopyörällä kalorinkulutusta, niin se ei kyllä valitettavasti kovin paljoa kuluta.
Pakko mennä pyörällä tai kävellen kun ei ole sitä autoa. :D

Mähän kirjoitin jo aloitukseen, että painonpudotuksessa suurin merkitys on ruokavaliolla. Mä haluan kuitenkin mukaan liikuntaakin enemmän kuin mitä aiemmin on ollut, että kunto nousee ja kroppa kiinteytyy. Ei esim. niitä nättejä käsivarsia saa ilman lihasten treenaamista.

Yhteistyössä