Olen huono äiti ja aion ryypätä tänään lasteni kanssa!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "supermutsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vaikka varmaan pilailet...

Ei lapsen sisäelimet ja aivot kestä alkoholin juomista niinkuin aikuisen. Alkoholi vaurioittaa tuollaisia keskenkasvuisia paljon enemmän kuin aikuista. Sen takia ajattelen, että taidat kyllä olla todella kammottava, tyhmä, ja ällöttävä äiti. Spurgu oikeen.

Mun aloituksen pointti oli lähinnä siinä, että meidän lapset juovat kotona ja saavat juoda vanhempien kanssa (tai siis isäpuolen ja minun tänään). En väheksy alkoholin haittoja lapsen/nuoren kehitykselle, mutta mua ärsyttää miten mua pidetään vaikkapa juuri "spurguna" ja demonina kun menettelen miten menettelen. Mistä ne tuhannet nuoret tuonne kadulle päätyy tänään juhlimaan? Ne nuoret jotka haluaa juoda, juo joka tapauksessa. En mä pakota lapsilleni viinaa, annan siihen mahdollisuuden turvallisessa ympäristössä. Varmasti tämänkin palstan minua haukkuneet tekopyhät mammat uskottelevat tänä iltana itselleen, että se meidän Petteri on tosiaan vaan pelaamassa XBoxia Santerin kanssa eikä mitään muuta.
 
[QUOTE="supermutsi";28406235]Mun aloituksen pointti oli lähinnä siinä, että meidän lapset juovat kotona ja saavat juoda vanhempien kanssa (tai siis isäpuolen ja minun tänään). En väheksy alkoholin haittoja lapsen/nuoren kehitykselle, mutta mua ärsyttää miten mua pidetään vaikkapa juuri "spurguna" ja demonina kun menettelen miten menettelen. Mistä ne tuhannet nuoret tuonne kadulle päätyy tänään juhlimaan? Ne nuoret jotka haluaa juoda, juo joka tapauksessa. En mä pakota lapsilleni viinaa, annan siihen mahdollisuuden turvallisessa ympäristössä. Varmasti tämänkin palstan minua haukkuneet tekopyhät mammat uskottelevat tänä iltana itselleen, että se meidän Petteri on tosiaan vaan pelaamassa XBoxia Santerin kanssa eikä mitään muuta.[/QUOTE]

Kun sen ikäisen ei pitäisi alkoholia juoda lainkaan. Kenenkään normaalin mielestä se ei ole lasten juttu. Mutta sulle se on näköjään normaalia huolimatta alkoholin haitoista. Mikä sä sit olet, ellet puliakka?
 
[QUOTE="supermutsi";28406235]Mun aloituksen pointti oli lähinnä siinä, että meidän lapset juovat kotona ja saavat juoda vanhempien kanssa (tai siis isäpuolen ja minun tänään). En väheksy alkoholin haittoja lapsen/nuoren kehitykselle, mutta mua ärsyttää miten mua pidetään vaikkapa juuri "spurguna" ja demonina kun menettelen miten menettelen. Mistä ne tuhannet nuoret tuonne kadulle päätyy tänään juhlimaan? Ne nuoret jotka haluaa juoda, juo joka tapauksessa. En mä pakota lapsilleni viinaa, annan siihen mahdollisuuden turvallisessa ympäristössä. Varmasti tämänkin palstan minua haukkuneet tekopyhät mammat uskottelevat tänä iltana itselleen, että se meidän Petteri on tosiaan vaan pelaamassa XBoxia Santerin kanssa eikä mitään muuta.[/QUOTE]

Vaikka kuinka puolustelet tätä näkökulmaasi niin se ei tee siitä yhtään sen suotavampaa. Varmasti itsekkin tiedät syvällä sydämessäs että teet todella väärin. Tuon ikäisen normaalin, tasapainosessa perheessä elävän nuoren ei tarvitse kokeilla alkoholia, koska vanhemmat suuntaavat lapsiaan toiseen suuntaan.
 
Kun sen ikäisen ei pitäisi alkoholia juoda lainkaan. Kenenkään normaalin mielestä se ei ole lasten juttu. Mutta sulle se on näköjään normaalia huolimatta alkoholin haitoista. Mikä sä sit olet, ellet puliakka?

Ei olekaan, mutta oletko nähnyt toimivaksi sellaisen menettelyn, että nuorilta kielletään alkoholi kokonaan ja sitten kukaan ei tällaisina juhlapäivinä juo? Jostain ne alkoholimyrkytyksen saaneet varhaisteinit tuonne kadulle aina ilmestyy. Ja mun mielestä puliakka on alkoholiongelmainen. En koe olevani, vaan normaali työssäkäyvä uusperheenäiti joka aikoo tänään juhlia, ei joka päivä.
 
[QUOTE="supermutsi";28406235]Mun aloituksen pointti oli lähinnä siinä, että meidän lapset juovat kotona ja saavat juoda vanhempien kanssa (tai siis isäpuolen ja minun tänään). En väheksy alkoholin haittoja lapsen/nuoren kehitykselle, mutta mua ärsyttää miten mua pidetään vaikkapa juuri "spurguna" ja demonina kun menettelen miten menettelen. Mistä ne tuhannet nuoret tuonne kadulle päätyy tänään juhlimaan? Ne nuoret jotka haluaa juoda, juo joka tapauksessa. En mä pakota lapsilleni viinaa, annan siihen mahdollisuuden turvallisessa ympäristössä. Varmasti tämänkin palstan minua haukkuneet tekopyhät mammat uskottelevat tänä iltana itselleen, että se meidän Petteri on tosiaan vaan pelaamassa XBoxia Santerin kanssa eikä mitään muuta.[/QUOTE]
Sitähän sä oot tällä sun menettelyllä!
 
[QUOTE="supermutsi";28406268]Ei olekaan, mutta oletko nähnyt toimivaksi sellaisen menettelyn, että nuorilta kielletään alkoholi kokonaan ja sitten kukaan ei tällaisina juhlapäivinä juo? Jostain ne alkoholimyrkytyksen saaneet varhaisteinit tuonne kadulle aina ilmestyy. Ja mun mielestä puliakka on alkoholiongelmainen. En koe olevani, vaan normaali työssäkäyvä uusperheenäiti joka aikoo tänään juhlia, ei joka päivä.[/QUOTE]

Kyllä teillä alkoholista ongelma on kun kerran näet että sen juominen kuuluu 14 ja 16 vuotiaalle.
 
[QUOTE="supermutsi";28406287]Olen kyllä vähän yllättynyt, että nyt olen puliakka ja spurgu. :)[/QUOTE]

Et voi olla yllättynyt. Mitä sä edes hait tällä alotuksellas? Miksi sä et samantien anna myrkkyä lapsilles?
 
Muistaakseni kuulin jonkun tutkimuksen, minkä mukaan lapset, jotka saavat alkoholia kotona, suhtautuvat alkoholiin varomattomammin kuin ne keiltä kielletään. Eli ottavat yliannostukset herkemmin, saavat alkoholimyrkytyksiä enemmän ja ottavat sitä muutenkin holtittomammin. Kyllä meillä ainakin lapsille tahdotaan viestittää että ei se lakiin ole laitettu rikottavaksi. Ja aivot kehittyy vielä ainakin 21-vuoteen asti! Juota vaan lapsias mutta mä ainakin haluan että lapseni tietävät alkoholin kuuluvan aikuisuuteen. Ei lapsuuteen. En tosin piilottele alkoholia. Todennäkösemmin lapseni eivät mene ryyppääjien joukkoon kuin ne, keille alkoholi on arkipäivää. Mitäs sit jos lapsellesi tapahtuu jtn. ja ensiavun saavuttua sekä lapsi että sinä olette humaltuneet? ette näyttäisi hyvältä...
 
Kyllä teillä alkoholista ongelma on kun kerran näet että sen juominen kuuluu 14 ja 16 vuotiaalle.

Lukisit ne mun viestini niin ei tarvitsisi kirjoittaa samoja asioita moneen kertaan. Lyhyesti ja ytimekkäästi: tiedän alkoholin haitoista varsinkin kehittyvälle nuorelle ja juuri siksi meillä menetellään tänään niin, että perheen kesken juhlitaan ja minä pystyn vahtimaan siinä samalla vaikka itsekin aion ottaa.
 
Vastaappas tähän. Selväksi on tullut että minä en kantaasi hyväksy. Mutta sitten illalla kun alkaa meno olla katossa ja hieman enemmänkin nautittu sekä lapset että aikuiset. Miten takaat lastesi turvallisuuden? Ei ainuttakaan selväpäistä maillahalmeilla.
 
[QUOTE="supermutsi";28406309]Lukisit ne mun viestini niin ei tarvitsisi kirjoittaa samoja asioita moneen kertaan. Lyhyesti ja ytimekkäästi: tiedän alkoholin haitoista varsinkin kehittyvälle nuorelle ja juuri siksi meillä menetellään tänään niin, että perheen kesken juhlitaan ja minä pystyn vahtimaan siinä samalla vaikka itsekin aion ottaa.[/QUOTE]

Pystyt vahtia vaikka itse olet kännissä? Toinen lapsistahan joi jo 6 siideriä ensin puistossa ja sinä sitten vahdit kotona. Et sä oikein taida tiedostaa alkoholin vaaroja kyllä. Vaan miten voisit, jos itsekin ilmeisen paljon alkoholia kulutat. Aivojahan se vaurioittaa. Siksi et ehkä ymmärrä.
 
mun mielestä tollanen lasten kanssa dokaaminen sotii vastaan sitä että sä oot niiden äiti. ei äidit juota muksujaan känniin vaan just nimenomaan raivoaa siitä jos ne menee sitä salaa jonnekkin tekemään. et sä ole niiden kaveri vaan ÄITI.
 
[QUOTE="supermutsi";28406118]Mä arvasin että nää provohuutelijat hyökkää. Ne on just niiden lasten ja nuorten vanhempia, jotka tänä iltana riehuu tuolla kaduilla ja puistoissa. Hankala sitä on varmasti itselle myöntää![/QUOTE]

Meidän 15-vuotias ei ainakaan rieku missään, hänellä on kotiintuloaika klo 19 tänään kuten muinakin päivinä. Emmekä tarjoa hänelle kotona viinaa, meidän mielestä tuon ikäiselle ei viinan juonti kuulu.
 
Minäkään en tajua, mitä tällä aloituksella haettiin.Sitäkö, että oltaisiin sanottu että hei onpas hyvä homma ja toi on oikeasti vastuullista vanhemmuutta.

Antaisitko tolla samalla periaatteella lastesi myös nappailla kotona mömmöjä tai polttaa pilveä?
Ettei he tekisi sitä kuitenkin jossain puistossa, ja näin pystyt sentään valvomaan päihteitten käyttöä kotioloissa?
 
mun mielestä tollanen lasten kanssa dokaaminen sotii vastaan sitä että sä oot niiden äiti. ei äidit juota muksujaan känniin vaan just nimenomaan raivoaa siitä jos ne menee sitä salaa jonnekkin tekemään. et sä ole niiden kaveri vaan ÄITI.

Komppaan täysin tätä. Ja totuushan se on että se lapsi joskus ottaa sitä alkoholia. Mutta eikös olisi parempi antaa siitä vastuullista, vanhemman esimerkkiä? Ei mitään humaltumista...
 
[QUOTE="vieras";28406383]Minäkään en tajua, mitä tällä aloituksella haettiin.Sitäkö, että oltaisiin sanottu että hei onpas hyvä homma ja toi on oikeasti vastuullista vanhemmuutta.

Antaisitko tolla samalla periaatteella lastesi myös nappailla kotona mömmöjä tai polttaa pilveä?
Ettei he tekisi sitä kuitenkin jossain puistossa, ja näin pystyt sentään valvomaan päihteitten käyttöä kotioloissa?[/QUOTE]

Luultavasti antaisi ja liittyisi itse kokeilemaan kans.
 
Tälläistähän tämä on joissain perheissä. Ja ei niiden lapsista (mitä mää tunnen) oo mitään puistokemistejä tullu. Nuoret ryyppää vappuna, ei ehkä palstan superäitien lapset, mutta monet kuitenkin. Ymmärrän aivan hyvin aloittajan ratkaisun asiaan. Kunhan meno ei mee ihan kamalaksi spurguiluksi niin ei oo mun mielestä ainakaan pahempaa kuin rymytä kavereiden kanssa ties missä. Kunhan ap otat sen verran kohtuudella että pystyt huolehtimaan lastesi turvallisuudesta, noin nuoret ja viina on kuitenkin aina iso riski.
 
[QUOTE="vieras";28406307]Muistaakseni kuulin jonkun tutkimuksen, minkä mukaan lapset, jotka saavat alkoholia kotona, suhtautuvat alkoholiin varomattomammin kuin ne keiltä kielletään. Eli ottavat yliannostukset herkemmin, saavat alkoholimyrkytyksiä enemmän ja ottavat sitä muutenkin holtittomammin. Kyllä meillä ainakin lapsille tahdotaan viestittää että ei se lakiin ole laitettu rikottavaksi. Ja aivot kehittyy vielä ainakin 21-vuoteen asti! Juota vaan lapsias mutta mä ainakin haluan että lapseni tietävät alkoholin kuuluvan aikuisuuteen. Ei lapsuuteen. En tosin piilottele alkoholia. Todennäkösemmin lapseni eivät mene ryyppääjien joukkoon kuin ne, keille alkoholi on arkipäivää. Mitäs sit jos lapsellesi tapahtuu jtn. ja ensiavun saavuttua sekä lapsi että sinä olette humaltuneet? ette näyttäisi hyvältä...[/QUOTE]

Mä en saanut alkoholia kotona, ikinä. Ekat kännit join 12v ja tasaisin väliajoin siitä eteenpäin. 20 vuotiaana olin jo aika pahasti pohjalla.
 
[QUOTE="vieras";28406464]Mä en saanut alkoholia kotona, ikinä. Ekat kännit join 12v ja tasaisin väliajoin siitä eteenpäin. 20 vuotiaana olin jo aika pahasti pohjalla.[/QUOTE]

Minä sain ja ekat kännit vetäsin 9vee. Ja 17vuotiaana oltiin jo katkasulaitoksessa muistakin pähteistä.
 

Yhteistyössä