Ulkomaalaisten kanssa naimissa olevat! Millainen avioehto teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entiedä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

entiedä

Vieras
Eroaako se jollain tavalla suomen samanmoisesta? minä en ole koskaan ollut naimisissa ennen joten en ymmärrä näistä mitään.
Mitä itäisi ottaa huomioon kun nai ulkomaalaisen? tai tarviiko sen kummemmin miettiä mitään?

[QUOTE="vieras";28398483]Kyllä kannattaa miettiä ennen kuin sekaantuu johonkin väkivaltaiseen mutiaiseen.[/QUOTE]

:D kiitos nauruista. Tiesitkö että ulkomaalaisia on myös esim. valkoisia? minun tuleva mieheni on siis on yhtä kalpeanaamainen kuin minä itse. :D

Avioehto? Miksi ihmeessä? Ei meillä ainakaan.

Kiitos vastauksesta. :) niinkuin sanoin, en ole ollut naimisissa ja ajattelin ainakin yrittää olla järkevä, vaikka se on joskus vaikeaa vaalanpunaisten lasien läpi.:) Ehkä mekään emme tarvitse avioehtoa.

Onkohan sillä mitään eroa ,kun tulemme asumaan muualla kuin suomessa, että mihin minun kannattaa kiinnittää huomiota jos kävisi niin huonosti ,että eroaisimme joskus?

Kannattaa ainakin sopia lasten huoltajuudet ja asumispaikat, elatuksesta myös. Omaisuuden kannattaa olla molempien nimissä, varsinkin jos mies on se varakkaampi, ettet jää tyhjän päälle.

[QUOTE="vieras";28398483]Kyllä kannattaa miettiä ennen kuin sekaantuu johonkin väkivaltaiseen mutiaiseen.[/QUOTE]

Sul on ollu tänään selkeesti tosi huono päivä :(

Nukkuisit välillä ja kävisit ulkona!

Kannattaa tehdä. Niin omaisuudesta kuin (tulevien) lasten asumismaasta, huoltajuudesta jne. Mun kaveri asuu Englannissa, tekivät avioehdon, että eron sattuessa nainen voi muuttaa lasten kanssa Suomeen. No ovat pysyneet yhdessä, lapset aikuisia, mutta kaikki kannattaa ottaa huomioon. Onko sun vanhemmillas varoja, omaa asuntoa tms omaisuutta, jonka perit, jos he kuolevat. Että se on sun omaisuuttas, eikä miehellä ole siihen oikeutta, jos esim sun vanhemmat kuolee ja sitten eroatte...

Olen itse ollut ulkomaalaisen kanssa naimisissä ja mennyt naimisiin sekä asunut tosi pitkään ulkomailla ja sitten eronnut. Omasta kokemuksesta voin sanoa että kannattaa sopia huoltajuudesta eron sattuessa ja missä maassa lapset saavat mahdollisesti asua. Itsellä meni erotessa noin 3 vuotta etten voinut muuttaa lasten kanssa takaisin suomeen ja tulot olivat eron ollessa vireille 0 eur 3 vuoden aikana. Kannattaa varautua ja miettiä asioita etukäteen. En myöskään suosittele jäämään kotiin jos ei tuloja ole tai asia ole jotenkin sovittu ja naisella omia säästöjä

Tai kai se avioehto kannattais tehdä, vaikka menis ihan vaan suomalaisenkin kans naimisiin. Esim just tuo perintöjuttu, toisen vanhemmat voi olla ihan persaukisia ja toisen varakkaita, niin miettiä sitten sitäkin, että onko reilua, että puoliso saa puolet perinnöstä. Tai että meneekö joskus joku rakas sukumökki tms myyntiin, kun ex haluaa oman osansa omaisuudesta.

Ja sitten ootteko miettineet (lähinnä siis eronneet) sitä, että jos teillä on yhteisiä lapsia ja jostain syystä kuolet ennen exää ja ehkä lapsetkin kuolee (alaikäisinä), ex perii sun omaisuuden. Ei välttämättä kauheen yleistä, mutta mahdollista. Siksi kannattaa tehdä myös testamentti. Hirveetä, eiks vaan!

Meillä ei ole muuta kuin vanhemmiltani saadussa "rahalahjassa" (oikeesti mun osuuteni tontista jota en tule koskaan käyttämään) on ehto, ja se on siis ihan suomessa tehty paperi.

Kiitos vastauksista! :) Tuo lapsiasia on minua mietityttänytkin, koska me haluamme lapsia. Tietenkin menen sillä periaatteella naimisiin että olemme aina yhdessä, mutta joskus täytyy olla myös realisti ja miettiä asioita " mitä jos"- kantilta.

Ulkomaalaisen kanssa on tehtävä erilainen avioehto. Näistä netin ilmaisista avioehtopohjista ei tätä tietoa löydy, tai en ainakaan itse löytänyt. Löysin sivuston teeavioehto.fi ja sieltä sain mallipohjan ulkomaalaiselle. Avioehtosopimuksen lisäksi on tehtävä aviovarallisuussuhteita koskeva sopimus. Kysyin myös varmuuden vuoksi lakimieheltä neuvoa asiassa.

Yhteistyössä