Tämä on niin turhauttavaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kypsä kestoyrtti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kypsä kestoyrtti

Vieras
Selailen lähes päivittäin nettiä ja olen kysellyt varmaan miljoona kertaa täältäkin erilaisia asioita, saamatta kuitenkaan vastauksia kysymyksiini...

Olen hurjan kiinnostunut kestoilusta, yrttien käytöstä (lähinnä ruuanlaitossa, mutta lääkityksessäkin), ekologisesta elämäntavasta, kaikenlaisesta luontaishoidosta...

Mutta saa sitä olla kiinnostunut, joo. En ikinä pääse niin paljoa jyvälle näistä asioista, että voisin elää sujuvasti tavalla, jota suunnattomasti ihailen ja johon tahtoisin itsekin päästä. Paskat.

On turhaa luetella esim. kestovaipoistakaan sitä, mitä lukee jossain kestovaippainfon sivuilla (vaikka oikein hyvät sivut ovatkin!), kaipaan ihan selkeitä neuvoja arjesta arkeen! Kuulun kestoilu-kerhoonkin, mutta ne siellä, jotka tuntuvat olevat priimoja tässä asiassa ja jotka osaavat kaiken vaikka silmät kiinni, heillä ei ole koskaan aikaa selittää asioita tai hoetaan vain, että kaiva entisiä ketjuja...huoh. Ovat jotenkin töykeitä ja kireän oloisia. En kehtaa kysymyksilläni pommittaa sielläkään.

Täällä olen kysellyt yrteistä ja niiden käytöstä ruuanlaitossa, saan vastaukseksi vain kasan outoja yrttien nimiä ja vielä oudompia ruokien nimiä, joihin niitä suositellaan! Jos alan joka sanan googlettamaan, menee ikä ja terveys ja loppuu kiinnostus lyhyeen...siis tahtoisin tietää yrteistäkin tyyliin mikä yrtti sopii mihinkin ruokaan ja se ruuan nimi ihan selkokielellä ja selvä neuvo, mistä sitä yrttiä saa ja kuinka sitä siihen ruokaan lisätään, tarviiko sitä mitenkään käsitellä jne. Onko sillä yrtillä jotain ominaisuuksia, mitä tulee ottaa huomioon jne.

Anteeksi, mut pakko saada vähän vetää turpiin teitä! :xmas:

Eli kaikki valmiiksi mulle ja heti. :D

Kun jos aina kaiken kirjoittaa kaikesta alusta loppuun, siihen menee ikuisuus. Siitä tulee semmoinen romaani, että kuinka sä jaksat sitten sen lukea, jos et jaksa lukea itse niitä samoja lähteitä, joita ne muutkin ovat lukeneet? Lisäksi kun yks tykkää yhdestä ja toinen toisesta, niin jonkun verran sun pitää vaan oppia kokeilemallakin. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Eli kaikki valmiiksi mulle ja heti. :D

Kun jos aina kaiken kirjoittaa kaikesta alusta loppuun, siihen menee ikuisuus. Siitä tulee semmoinen romaani, että kuinka sä jaksat sitten sen lukea, jos et jaksa lukea itse niitä samoja lähteitä, joita ne muutkin ovat lukeneet? Lisäksi kun yks tykkää yhdestä ja toinen toisesta, niin jonkun verran sun pitää vaan oppia kokeilemallakin. :xmas:

No näinhän se on. Jotenkin vain turhauttaa siksi, kun tätä aikaa istua tässä koneella on rajallisesti ja olen mielestäni hurjan paljon koittanut päästä itse jyvälle kaikesta...en joko löydä kyllin selkokielisiä sivuja, jotka oisivat vielä luotettaviakin tai minun aivokapasiteettini ei riitä em. asioihin. :xmas:

No ei mullekaan ole perusasioita omista kiinnostuksen kohteistani kukaan rautalangasta vääntänyt - itse ne on opeteltava. Ja suurin osa selvittääkin asiat ihan itse. Varsinkin jos on kyse jostain elämäntavoista sun muista... Sori, mutta näin on.

itse lähdet vaan rohkeasti kokeilemaan! kas, kokemusten ja erehdysten kautta voittoon! en minä mitään ohjeita netistä etsinyt, enkä muita kestoilijoita tuntenut, mutta niin vaan alkoi kestovaippailu sujamaan tältäkin noviisilta, on sujunut nyt jo 1 1/2 vuotta.
arki opettaa.
sama ruuanlaitossa,vuosien mittaan sitä kehittyy ja osaa jo tehdä itselleen sopivan yrttisä ruokaa ym.

ja muista KIRJASTO! siellä on opuksia yrteistä vaikka kuinka paljon

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
No ei mullekaan ole perusasioita omista kiinnostuksen kohteistani kukaan rautalangasta vääntänyt - itse ne on opeteltava. Ja suurin osa selvittääkin asiat ihan itse. Varsinkin jos on kyse jostain elämäntavoista sun muista... Sori, mutta näin on.

Kyllä kyllä on itse opeteltava, mutta jos täällä notkuu kaiket päivät kasa muoreja palstalla, eikö kenelläkään liikenisi hetkeä aikaa selittää jotain?!
Puhutaan täällä paljon turhemmastakin.
Eikös nämä keskustelupalstat ole pitkälle sitäkin varten, että täältä voi saada neuvoja ja vinkkejä arkeen?
Vai onko täällä kaikki sellaisia en-kerro-ota-selvää-tyyppejä?

Yhteistyössä