Alkaisitteko miehen kanssa jolla avioeroprosessi käynnissä

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
vieras*
Alkuperäinen kirjoittaja Näinkö se menee?;28396272:
Mitä mieltä olette miehestä, jolla eroprosessi meneillään, asuu vaimonsa kanssa ja kyseinen mies yritää toista, varattua naista?
Tämän tyyppisillä miehillä on aina eroprosessi "meneillään"... sanomattakin selvää, että myöskään miesten vaimot eivät "ymmärrä" miehiään :)

"Jjj"
No pyrkisin välttämään, etten olisi sekoittava tekijä, ainakin harkinta-aikana. Mun mielestä se harkinta-aika kannattais oikeesti miettiä sitä olemassa olevaa suhdetta, eikä käyttää energiaa uuteen.

Vaikka ko. miehen eksällä olisi jo uusi suhde menossa, ajattelisin, että miehen olis hyvä selvittää päänsä.

Näin ainakin teoriassa.

Sh
Mun mies oli eronnu 2-3kk ennen meidän tapaamista, 3vkoa ennen tapaamistamme olivat muuttaneet erilleen. Eroa oli tehty jo vuosia ja ero oli hyvinkin selvä molemminpuolin, uskalsin alkaa tapailla ja äkkiä se sit seurusteluksi meni.

• Tykkää
Reactions: famipala
"Vieras"
Olen se ex-vaimo, joka halusi miehestään erota. Mies ei olisi halunnut. Reilun kuukauden päästä erilleen muutosta mies asui jo uuden kanssa. Tästä huolimatta ruikutti minua takaisin, uuden naisen selän takana. Minä en yhteyttä ottanut ja kerroin suoraan, etten häntä takaisin halua. Tätä takaisin vonkaamista kesti kauan, sitten se loppui. Kahden viikon päästä kuulin, että mies oli mennyt naimisiin. Mitähän tälle uudelle tyttöystävälle ja heti kohta tuoreelle vaimolle oli kerrottu eron syistä...

[QUOTE="vieras";28396514]Vai petätkö itsesi? Mikä on pisin aika uusien suhteidesi välillä?[/QUOTE]

en petä itseäni :)

tarpeeksi pitkä :)
2 vakavaa suhdetta ollut tässä noin 40v ikäni aikana :)

tämä uusi tosin ilmestyi elämääni samana viikonloppuna kun entinen muutti pois :)
ja nähdään sen verran harvoin että pääsee "tutkiskeleen" itseään vaikka en sitä tarvikaan :)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Jjj";28396546]No pyrkisin välttämään, etten olisi sekoittava tekijä, ainakin harkinta-aikana. Mun mielestä se harkinta-aika kannattais oikeesti miettiä sitä olemassa olevaa suhdetta, eikä käyttää energiaa uuteen.

Vaikka ko. miehen eksällä olisi jo uusi suhde menossa, ajattelisin, että miehen olis hyvä selvittää päänsä.

Näin ainakin teoriassa.[/QUOTE]

mitäs jos se on jo harkittu loppuun asti ennen harkita-ajan umpeutumista?
tai ennen eropaperin viemistä?

Millipidetär
Mun veljen vaimo nosti kytkintä kun avioliittoa oli kulunut 10kk, ilmoitti toiselle että ei rakasta enää ja haluaa eron. Veljeni yritti ehdottaa vaikka minkälaista muuta ratkaisua ja avun hakemista. Ei halunnut. Parin kolmen kuukauden päästä erilleen muutosta veljeni tapasi nykyisen vaimonsa. Menivät naimisiinkin aika pian ekan avioeron jälkeen. En ole pitänyt ratkaisua mitenkään moraalisesti vääränä.

Palstalle eksynyt
Mulla sama tilanne - harkinta-aika käynnissä, mutta mulle se on sitä, että sormus pois ja nauttimaan sinkkuajasta vaikka en sellainen vielä ole. Meillä yhteinen päätös ja meillä ei ns. harkintaa ole vaan paperi kun kirjoitettiin niin ei silloin enää emmitä. Mulla ollut vauhdikas harkinta-ajan aloitus ja miehiä on tullut vastaan jos jonkinmoisia. Itse mietin lähinnä sitä, että kuinka tosissaan osapuoli joka on sinkku on mun suhteen kun kuitenkin yhteistä kotia ei saatu myytyä ja pakosta asutaan saman katon alla... Voiko harkinta-aikana syntyneestä jutusta saada pysyvän, vakavan jutun aikaiseksi? Tosin itse haluan nyt vain haistella ilmaa ja katsella uusi ehdokkaita ja nauttia huomiosta...

Eroamassa
En alkaisi. Olen itse eroamassa ja mies alkoi seurustella toisen naisen kanssa heti eropäätöksen jälkeen. Siinä meni kertaheitolla eron syyt uusiksi ja asioiden työstäminen alkoi alusta. Myös lapsille inhottava tilanne. Toista naista en syytä, koska en tiedä mitä mieheni hänelle erostamme kertoi. Mutta tämän surun ja lasten surun kokeneena neuvoisin odottamaan vähintään harkinta-ajan, se ei ole kuin puoli vuotta elämästä!

vieras*
En todellakaan alkaisi. Eipä olisi mies ehtinyt eroaan käsitellä yhtään, joten laastariksi päätyisin. Erosta toipumiseen voii mennä puolet suhteen kestosta, joten tuossa kohtaa eron käsittely on vielä ihan kesken eikä mies olisi valmis suhteeseen kanssani. Ensin pitää osata olla onnellinen yksin ennen kuin voi olla onnellinen yhdessä toisen kanssa.

Itse olen eronnut mutta viralliset asiakirjat vielä matkalla eli kakkosvaihe suorittamatta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että en tiedä mitä tulen tekemään tjsp.

Olen eronnut.

Paperit vielä kiertää niille en voi mitn.

Yhteistyössä