Näin tänään kaupassa ku äiti osti n 8kk vanhalle lapselleen lenkkareita

• Viestiketjun aloittaja "voivoi"
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Alkuperäinen kirjoittaja öhöh;28391132:
En huomioinut, minä senkin piittaamaton paska! Lapsella on normijalka ja siihen sitten tökätään välillä leveämpää ja toisinaan kapeampaa monoa sen mukaan, mitä satun kaupoista löytämään. Vaihtelu virkistää ja tää kesä mennään Eccojen päällä ja ens kesä sit jollain muulla.
Arvasin.

No hertsyykkel. Tottakai vauvalla roikkui kaulassa lappu josta ilmeni ikä. Ja jalan kokokin oli kristallipallossa näkyvillä seuraavaksi 3 vuodeksi eteenpäin.

Aika tarkkaan saa tiirailla, jos panee merkille kengän koon, mitä toinen sovittaa.

"voivoi"
No hertsyykkel. Tottakai vauvalla roikkui kaulassa lappu josta ilmeni ikä. Ja jalan kokokin oli kristallipallossa näkyvillä seuraavaksi 3 vuodeksi eteenpäin.

Aika tarkkaan saa tiirailla, jos panee merkille kengän koon, mitä toinen sovittaa.
Ei ollu lappia ja ei ollu kristallipalloakaan. Vitsi se olisikin hyvä idea, ei tarvitsisi tiirailla kenenkään :) Osittainhan niitä jo on "rekkareissa" siit vaan puuttuu hieman tärkeimpiä tietoja. Sitä olisi syytä kehitellä
ja ajattele, mä tiirasin niin tarkkaan,et oikee otin kengän käteen ja katsoin numeron.

• Tykkää
Reactions: moona81
autatko?
[QUOTE="vieras";28390771]Jep. Tuli. Harmitti vain, jos se tyttö sai täysin epäsopivat kengät. Mutta joo, pakko sanoa, että olen iloinen, koska osaan ostaa sopivat kengät. Pieni ilo.[/QUOTE]

Voisitkohan kertoa miten ostetaan sopivat kengät? Meillä on taas kengän osto edessä, paikkakunnalla yksi kenkäliike ja myyjä ei kovinkaan tunnu tietävän.. Enkä itsekään sen enempää..

No ei kaikilla ole samankokoinen jalka?! Meilläkin esikoisella oli tuo 24 koko n1v5kk ikäisenä, pari kuukautta myöhemmin olikin jo 25. Ja kahdella nuoremmalla ollut sama koko 2,5veenä.

"noh"
No voi herramunjee... mäkin ostelen joskus kenkiä meidän 9 kk:tta vanhalle, en NYT käytettäväksi vaan joskus myöhemmin kun kasvaa. Ja ihan huvikseni niitä mittailen jalkapohjaan, vaikka tiedän että on liian isot sen pikkuisille konteille <3 sen jalat on vaan niin söpöt

"..."
[QUOTE="voivoi";28390997]Hih, teitä on sitten helppo ruokkia.
Lapsi oli mun siskon lapsi ja itse olin siinä vieressä heidän katsomassa omalle pojalleni kenkiä. 8kk ja kenki ei vielä edes käytä. Sisko halusi ostaa kun oli edulliset ja kivan näköiset. Vanhemman lapsen jalka on ollut 4v 24 joten useammaksi vuodeksi onkasvuvaraa :D[/QUOTE]

No aika kääpiö lapseksi, jos 24:sen kokoinen jalka nelivuotiaana.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28390702]Ja Prismassa äiti osti noin neljävuotiaalle tytölle paskat lenkkarit. Kokeili tytön jalkapohjaa kengänpohjaa vasten ja hyväksyi koon. :D

Mahtavaa. Minä siinä vieressä irrottelin pohjallisia ja seisotin lapsia pohjallisen päällä...

Eipä tuo minun migreeni ole, mutta joskus hämmästelen ihmisten tietämättömyyttä.[/QUOTE]

Kävin tänään alle 2-vuotiaan kanssa etsimässä kenkiä mm. Koo-Kengästä, jossa pyysin myyjältä apua koon valintaan. Myyjä mallaili lapsen jalkapohjaa kengän ulkopohjaa vasten ja arvioi sen perusteella oikean koon. Kun pyysin, voisiko jalan mitata, myyjä kaivoi jostain sellaisen jalkamitan, jonka mitta-asteikko oli kengännumeroina eikä senttimetreinä, ihan kuin kaikki 22-kokoiset kengät olisivat saman kokoisia (ja mitta ei ollut sen kengän valmistaja, jota katsoimme, eli sekään ei kelpaa selitykseksi). Emme ostaneet kenkiä sieltä.

Dinskossa ja Skopunktenissa sentään mittasivat lapsen jalan senttimetreinä, tosin mittaustulos ja kasvuvarasuositus oli eri. Dinskossa jalka oli 12,8cm ja kengän sisämitaksi suositeltiin 14,3-14,5cm, Skopunktenissa (varpaat kippurassa, ihme puusilmämyyjä) jalka 12,2cm ja sisämittasuositus 13,4cm. Oma jalkapohjapiirustukseni väitti jalan mitaksi 13,3cm, mutta sitä nyt en luotettavana pitänytkään :D

En yhtään ihmettele, jos vanhemmilla on vaikeuksia valita oikean kokoinen kenkä lapselle.

Blue
[QUOTE="...";28390826]Aivan...noilla mennään. Huomioit varmasti lapsen jalan mallin vs lesti? Ja esim Vikingin pohja nyt on todella jäykkä noin pienen lapsen jalkaan!

Mut mitäs siinä kun halvalla sai...[/QUOTE]

Ja Eccolla taas on tosi kapea lesti verrattuna Vikingiin. Mielenkiintoista että molemmat muka menevät samalle lapselle...

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin;28390835:
Minä en olisi tyytynyt soittamaan vain lastensuojeluun! Olisin ottanut yhteyttä myös joulupukkiin ja muumimaahan. Kirjoittanut blogiin ja lähettänyt äidistä kuvan Seiskaan. Ja tietysti tälle palstalle ja varmuuden vuoksi myös Meidän Perhe - lehden kaikille palstoille ja naapurin Irmalle laittanut tekstiviestin.........
Unohdit nyt että Helsingin sanomien mielipidekirjoituspalstalle tästä olisi kannattanut kirjoittaa. Ja Venäjän lapsiasiavaltuutetulle, vaikka sille se ei kuulukkaan, mutta voisi kuulua jos talvisota olisi hävitty. Ja kunnantalon ilmoitustaululla olisi voinut asiasta ilmoittaa, ja paikallislehden toimitukseen lähettää sähköpostia.

Mä huomasin että naapurin irmeli (56v) otti useita litroja maitoa kärryynsä. Olimme siinä vierekkäin kun valitsin juguja, otti muuten muutaman rasvattomankin, sinisen maidon kaveriks, huh.

Siin on useammaksi päiväksi juotavaa:D

Viimeksi muokattu:
vieras minäkin
Mä huomasin että naapurin irmeli (56v) otti useita litroja maitoa kärryynsä. Olimme siinä vierekkäin kun valitsin juguja, otti muuten muutaman rasvattomankin, sinisen maidon kaveriks, huh.

Siin on useammaksi päiväksi juotavaa:D
Irmeli on nyt laittanut elämän risaiseksi. Aloittaa vapun vieton jo tänä viikonloppuna juomalla 0,7 prosenttista simaa rasvattomalla maidolla lantrattuna.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Mutta aatelkaa... Mie ostin tänään kahdet 35 kokoiset kengät. Ja mukana oli lapsi jonka kengän koko on 31! Niin ja yhdet kokoa 31. Katselin pitkään tarkasti ympärilleni. Kyllä se yksi emäntä taisi vähän pitkään katsoa. Odottelen raporttia tänne palstalle hetkellä millä hyvänsä.

Yhteistyössä