Hetkinen - nythän mä vasta hokasin... :D Tyhmä kysymys auton ostosta, mut haittakse?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28390657]Korjaan vielä, onkohan tuo hinaaminenkaan nykyään laillista muuta kuin puomilla jos ei ole vakuutuksia. ELi hankalaksi menee.[/QUOTE]

Höpöhöpö. Ei ole hankalaa, kun tietää miten toimitaan.

abcc
[QUOTE="vieras";28390649]Itseasiassa jos siinä autossa ei ole kilpiä/vakuutusta niin et voi ajaa sillä kotiin, vaan hinaat tai kuljetat trailerilla. Se on ainut laillinen vaihtoehto. Ja sitten kun rekisteröit niin sinne katsastuskonttorille voit sitten ajella.[/QUOTE]
Hinaus on laitonta. Joko puomi tai dolly.

Nykyisin ei tarvitse palauttaa kilpiä ja entinen "seisonta-aika" on liikennekäytöstä poisto. Tällöin voi vakuutuksista bonukset siirtää toiselle autolle, mutta tätä "vakuutuksetonta" autoa ei saa ajaa liikenteessä ennen kuin se on otettu uudestaan liikennekäyttöön. Kuullostaisi siltä, että ap:n havittelema auto on poistettu liikennekäytöstä, koska muutenhan niitä bonuksia ei voisi siirtää toiseen autoon. Aiemmin jo kirjoitin, että ensin paperit ja vakuutukset kuntoon ja sitten vasta liikenteeseen.

Ajoneuvosihteeri
siis kilvet viety pois ns seisonnassa? eikö liikenne vakutus ole pakollinen? on auto missä hyvänsä? vai miten nuo vakutus hommat mene nykysten? kuulsotaa kyllä semmoselle että kattelisin auton muualta.
Jos auto on seisonnassa, eli ns. Tavallinen poisto on tehty, ei kilpiä ole viety mihinkään, vaan ovat ihan normaalisti siinä missä kuuluukin. Nykyään ei noita kilpirn palautuksia noin vain tehdä, vaan se vaatii romutustodistuksen ym.

• Tykkää
Reactions: rops
No tässä tapauksessa ei ole mitään hämärää. Mä tunnen sen myyjän kyllä, mutta niillä on jo uusi auto, eivätkä ole sitä toista tarvinneet ja sen takia ovat pistäneet sen "talliin" ja sanoneet ne vakuutukset irti (ilm. että saa ne bonukset siirrettyä uuteen?).

Mutta hyviä neuvoja, kiitos!
Me ainakin tehdään liikennekäytöstä poistoja välillä autoille. Jos vaikka avoauto seisoo talven, tulee muistaakseni edullisemmaksi tehdä liikennekäytöstä poisto. Eikä siinä ole mitään hämärää silloin.

a.p.
siis kilvet viety pois ns seisonnassa? eikö liikenne vakutus ole pakollinen? on auto missä hyvänsä? vai miten nuo vakutus hommat mene nykysten? kuulsotaa kyllä semmoselle että kattelisin auton muualta.
Höpön höpön! Ei tässä ole mitään hämärää (kuten sanoin, tunnen sen myyjän, eikä se ole mikään huijarityyppi), vaan mulle tulee vaan yksi ylimääräinen mutka ja yks, kaks ylimääräistä päivää odottelua, ennen kun saan sen ajettua kotiin. Traileria en vuokraa sen takia (koska kellään tutulla ei sellasta ole lainata), vaan odotan sitten sen pari päivää, että saan ne vakuutukset. Koska pointti ei nyt ollut siinä, onko se seisonnassa vai käytöstä poistettu (ja kilvet oli paikoillaan), koska se ei tee siitä hämärää (tai kusetusta, kuten joku väitti), vaan siinä, ettei siinä ole nyt tällä hetkellä vakuutusta, enkä näin ollen voi sitä saman tien ajaa kotiin, kun paperit tehdään. En ota sitä riskiä, että joku sattuu just sillon kotimatkalla ajamaan vaikka kylkeen jostain risteyksestä ja sitten en saa mistään mitään, kun ei ole enää edellisen omistajan vakuutusta, eikä mun omaa... Eikä se ole mun syy, jos he on sen verran pöljiä, että pitää autoaan vakuuttamattomana. Heiltä se on pois (niin kauan kun se auto on heidän nimillään), jos sille autolle tapahtuu jotakin sinä aikana.

• Tykkää
Reactions: rops
"vieras"
Oletko kenties koeajanut autoa ennen vakuutuksen poistamista? Aika jännää autokauppaa, ettei vakuutukset ole voimassa myydessä. Kyllä myyjän pitäisi tuo asia hoitaa kuntoon siksi aikaa että saat omat vakuutukset. Mä juoksisin karkuun jos mun pitäisi tollaista säätää.

[QUOTE="vieras";28390649]Itseasiassa jos siinä autossa ei ole kilpiä/vakuutusta niin et voi ajaa sillä kotiin, vaan hinaat tai kuljetat trailerilla. Se on ainut laillinen vaihtoehto. Ja sitten kun rekisteröit niin sinne katsastuskonttorille voit sitten ajella.[/QUOTE]

Ei saa hinata eikä saa ajaa katsarille liikennekäytöstä poistetulla autolla. Katsarille saa ajaa jos on katsastusaika varattu etukäteen. Tosin tää auto on varmaan jo vakuutettu ja rekattu, mut tulimpahan oikasemaan :).

Yhteistyössä