Palkanmaksusta, koska palkan pitää näkyä tilillä?

riippuu onko yksityisellä vai isommassa yrityksessä töissä. mies yksityisellä ja palkka tulee välillä aamulla ja välillä illalla, lain mukaan pitää olla sen päivän aikana maksettu kun palkkapäivä on sovittu.

Alkuperäinen kirjoittaja älyväläys:
Ei näy vieläkään.
Just vasta sain yhteyden mieheen, se koittaa nyt selvittää mistä johtuu.
Toivottavasti on sen verran pienessä firmassa töissä, että pomo voi maksaa palkan vaikka suoraan käteen tai jos tili on samassa pankissa kuin yrityksen, siirtää rahat heti tilille. Mutta jos on isompi firma ja palkanlaskija lähtenyt viikonlopun viettoon, niin sitten sitä palkkaa ei kyllä tänään saa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ei näy vieläkään.
Just vasta sain yhteyden mieheen, se koittaa nyt selvittää mistä johtuu.
Toivottavasti on sen verran pienessä firmassa töissä, että pomo voi maksaa palkan vaikka suoraan käteen tai jos tili on samassa pankissa kuin yrityksen, siirtää rahat heti tilille. Mutta jos on isompi firma ja palkanlaskija lähtenyt viikonlopun viettoon, niin sitten sitä palkkaa ei kyllä tänään saa :(

No ei oo pieni firma. Että mua v*tuttaa! :kieh:
Koko päivä mennyt kytätessä tilitietoja.

Mä toivon että muutenkaan kyseessä ei ole isompi firma koska niissä mun mielestä pitää palkat laittaa maksuun ajoissa, ei tilipäivänä asialle enää pitäis mitään tapahtua. Mulle itselle tulee tilinauhakin pari pv ennen tilipäivää.

Mä olin aikoinaan tuntityöläisenä (n. 20 h per viikko ) yhdessä isossa firmassa ja se oli pikemminkin sääntö kuin poikkeus, että palkka ei ollut palkkapäivänä tilillä. Jos aamulla huomasin, että palkka ei ollut tullut, soitin välittömästi palkanlaskijalle. Tähän aikaan päivästä olisi ollut jo liian myöhäistä.

Alkuperäinen kirjoittaja voi ei:
Mä toivon että muutenkaan kyseessä ei ole isompi firma koska niissä mun mielestä pitää palkat laittaa maksuun ajoissa, ei tilipäivänä asialle enää pitäis mitään tapahtua. Mulle itselle tulee tilinauhakin pari pv ennen tilipäivää.

Tää on nyt ihan käsittämätöntä koko juttu.
Mieskin sellases paikas, että puhelu pätki koko ajan.
Edellises firmas näky aina palkkapäivää edeltävänä päivänä tilil raha tulevaks ja nyt sit tällästä. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä olin aikoinaan tuntityöläisenä (n. 20 h per viikko ) yhdessä isossa firmassa ja se oli pikemminkin sääntö kuin poikkeus, että palkka ei ollut palkkapäivänä tilillä. Jos aamulla huomasin, että palkka ei ollut tullut, soitin välittömästi palkanlaskijalle. Tähän aikaan päivästä olisi ollut jo liian myöhäistä.

Tiedän, kirjanpitäjät /palkanlaskijat mitä onkaan on jo onnellisesti viikonlopunvietossa...
En usko että tänää tulee.
Perkele.

Mieheni työpaikassa palkkapäivä on 15. päivä. Mutta esim viime kuussa kun12. päivä oli perjantai ja 15. päivä olisi ollut se maanantai, niin palkka oli jo silloin perjantaina tilillä! Mutta siis samana päivänä pitää olla!
Ja ei ole kiinni, onko yksityinen/kaupunki tms iso vai pieni firma, meillä kummalkin näkyy heti jo päivän vaihtuessa tai jo ennenkin tuolta miehen työstä.

onko pakko odottaa palkkapäivään asti?
ne perunat ja maidot ei montaa euroa maksa.. pitääkö nekin juoda tai pelata ne kolikot?
eikö voi possusta vähän lainata? kai teillä perkele sellaiset on?
saatanan uusavuttomat.. sais vähän vanhemmat opettaa teitä!

Minulla on handelsbankenin tili tietääkö joku mihin aikaan palkkani pitäisi näkyä tililläni kun työsopimuksessa lukee "palkka maksetaan joka kuun 5 päivä"?