Mies painostaa aborttiin, uhkailee, kiristää... :,(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onneton odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onneton odottaja

Vieras
Jonnekin täytyy purkaa :,(

Otsikossa on pieni virhe, kyse on siis exästä tällä hetkellä. Olen raskaana rv 7, ehkäisystä huolimatta ja lapsen isä on seonnut täysin, ei missään tapauksessa halua isäksi. Näin voimakas reaktio tuli isona yllätyksenä, vaikka shokki tämä alkuun oli minullekin. En halua tehdä aborttia, kaikki mussa sotii sitä vastaan. Kerroin miehelle, etten tule vaatimaan häneltä mitään, en rahaa sen enempää kuin läsnäoloakaan. Mies lähettelee päivittäin viestejä, joissa vuoroin maanittelee, vuoroin uhkailee. Sanoo kertovansa kaikille, miten minä huijasin hänet isäksi (ei pidä paikkaansa!). Hokee miten mulla ei ole oikeutta pitää lasta, koska hän ei halua törmätä meihin, muhun ja lapseen, myöhemmin kaupungilla. Viimeksi uhkasi, että jos en tee kuten se kusipää haluaa, tekee kuulemma lapsen elämän tukalaksi. Mitä helvettiä tuokin tarkoitti :,(

Jos pidän lapsen, mun pitäisi kuulemma muuttaa toiselle puolelle Suomea. Hän ei muuta koska hänen perheensä on täällä, niin on munkin. Mun pitäisi muuttaa ettei hänen tarvitse nähdä meitä. Jos en muuta, aikoo kuulemma savustaa mut pois täältä keinolla nillä hyvänsä.

Tämä on pahinta painajaista :,( Voinko mä mennä poliisin pakeille tästä, onko aihetta?

voi miten ikävä tilanne. parasta on ettet nyt pidä mitään yhteyttä mieheen, kuulostaa narsistiklta tms epävakaalta. ota neuvolaan yhteytta ja muista saastaa kaikki viestit jne. ja vaikka kuinka muuttaisi mielensa myohemmin ala anna huoltajuutta hanelle ikina. itse olin samassa tilanteessa aikoinaan ja nyt mies on tehnyt elamastani helvettia. yrittaa vieda lapsen elamastani, syntymasta asti perattomia ls ilmoituksia ja nyt yrittaa hakea yksinhuoltajuutta....
iso voimahalaus sinulle

Kannattaa mennä heti poliisille ja kertoa tilanne ja kertoa uhkailuista. Ellei muuta voi tehdä niin voi hakea lähestymiskieltoa. Mies voi rauhoittua kun poliista otetaan häneen yhteyttä. Äläkä ihmeessä anna kenenkään painostaa iteäsi aborttiin.

No kyllä tässä tapauksessa sinäkin olet seonnut kun päätät yksinäsi pitää lapsen vaikka olette käyttäneet ehkäisyä eli kumpikaan ette ole lasta halunneet. Kyllä tuossa nyt pitää taas lakata värittämästä tätä tarinaa, pistää marttyyrinhattu naulaan ja miettiä asioita vähän.

Mikä yksinoikeus sinulla on päättää lapsesta? Sinä olet tässä ihan samanlainen "narsisti" kuin ex-miehesi tai itseasiassa pahempi. Mutta tällä palstallahan nämä tarinat väritetään aina juuri niinkuin ap tekee ja kanssasiskot sitten huutavat kuorossa tukea että joo kauhea narsisti, soita poliisille ja käske pidättää se hullu.

[QUOTE="huoh";28342557]No kyllä tässä tapauksessa sinäkin olet seonnut kun päätät yksinäsi pitää lapsen vaikka olette käyttäneet ehkäisyä eli kumpikaan ette ole lasta halunneet. Kyllä tuossa nyt pitää taas lakata värittämästä tätä tarinaa, pistää marttyyrinhattu naulaan ja miettiä asioita vähän.

Mikä yksinoikeus sinulla on päättää lapsesta? Sinä olet tässä ihan samanlainen "narsisti" kuin ex-miehesi tai itseasiassa pahempi. Mutta tällä palstallahan nämä tarinat väritetään aina juuri niinkuin ap tekee ja kanssasiskot sitten huutavat kuorossa tukea että joo kauhea narsisti, soita poliisille ja käske pidättää se hullu.[/QUOTE]

No jos ap:n mies on noin ehdoton sen suhteen ettei halua lapsia, niin ei ois sit harrastanu seksiä ollenkaan! Kyllä pitäis olla tiedossa että mikään ehkäisymenetelmä ei oo 100% varma. Naisella on oikeus päättää lapsesta, sillä se on naisen keho missä se lapsi sattuu kasvamaan. Jos mies vois tulla raskaaksi niin päättäkööt sitten ite. Sellaista elämä on, deal with it.

[QUOTE="huoh";28342557]No kyllä tässä tapauksessa sinäkin olet seonnut kun päätät yksinäsi pitää lapsen vaikka olette käyttäneet ehkäisyä eli kumpikaan ette ole lasta halunneet. Kyllä tuossa nyt pitää taas lakata värittämästä tätä tarinaa, pistää marttyyrinhattu naulaan ja miettiä asioita vähän.

Mikä yksinoikeus sinulla on päättää lapsesta? Sinä olet tässä ihan samanlainen "narsisti" kuin ex-miehesi tai itseasiassa pahempi. Mutta tällä palstallahan nämä tarinat väritetään aina juuri niinkuin ap tekee ja kanssasiskot sitten huutavat kuorossa tukea että joo kauhea narsisti, soita poliisille ja käske pidättää se hullu.[/QUOTE]

Ajattelet siis että miehellä on oikeus päättää, että lapsi tapetaan. Kyllä se päätösvalta on kuule vain äidillä. Ap ja hänen tuleva lapsensa pärjäävät elämässä varmasti hienosti, kunhan pääsevät eroon kusipäisestä "miehestä".

Hei, olen kokenut saman. Meillä oli lapsi ja asunto. Toinen raskaus ja oltiin eron partaalla. Mies petti jatkuvasti. Sanoi että jos pidän lapsen, hän vihaa sitä ja mua loppu elämänsä. Tein abortin, koska minulla ei ollut voimia. Jos hän olisi antanut tukensa, olisin päättänyt toisin, mutta yksin olisin ollut liian heikko ja oli pakko ajatella jo olemassa olevan lapsen hyvinvointia..että jaksan hänen kanssaan. Puoli vuotta abortin jälkeen uskalsin päättää erota ja kerroin exälleni- hän sanoi että tekee elämästämme helvettiä. Niinhän tekikin. Oikeustaisteluja asunnosta ja lapsen huoltajuudesta. Minä sain yksinhuoltajuuden. Arvet eivät katoa. Hän lopetti lapsemme tapaamiset omasta tahdostaan. Nykyään hänellä on uusi perhe. Olen katkera ja surullinen - sen myönnän. Mutta exäni oli sairas. Vasta jälkeenpäin sen ymmärtää. Oli aikamoinen taistelu päästä siitä kaikesta irti. Hänkin oli narsisti tai ainakin tunnekylmä ihminen. Muuttui sellaiseksi pikku hiljaa. Jos tunnet pärjääväsi ilman exääsi, ja haluat pitää lapsen - pidä. Älä anna ainakaan hänen uhkauksiensa tai pelon vaikuttaa päätökseesi. Älä yritä kommunikoida hänen kanssaan enää - se on turhaa. Sen sanon kokemuksesta. Päästä irti ja pysy erossa. Säästä KAIKKI viestit mitä häneltä tulee. Ja hoida kaikki asiat virallisia(poliisi, oikeusaputoimisto, sosiaalitoimisto jne.) teitä jos tarvis. Pidä myös huolta että ystäväsi tai muut läheisesi tietävät uhkailusta. Exäsi sanat varmasti satuttavat - sen tiedän. Mutta mene sitä kohti mitä itse elämältäsi haluat, mikä sinulle on parhaaksi. Yksinhuoltajuuskaan ei ole ruusuilla tanssimista, mutta jokainen on toisaalta yksilö ja kokee asiat omalla tavallaan. Näen tärkeimmäksi asioiksi punnita omia arvoja ja omia voimavaroja. Et voi ennustaa tulevaa. Teit minkä päätöksen tahansa, kirjoita syyt ylös tai paina ne vahvasti mieleesi. Voit palata niihin myöhemmin, jos kaduttaa. "tein päätöksen niillä tiedoilla mitä minulla oli, ja siinä tilanteessa missä silloin olin". Kaikkea hyvää sinulle.

No jos ap:n mies on noin ehdoton sen suhteen ettei halua lapsia, niin ei ois sit harrastanu seksiä ollenkaan! Kyllä pitäis olla tiedossa että mikään ehkäisymenetelmä ei oo 100% varma. Naisella on oikeus päättää lapsesta, sillä se on naisen keho missä se lapsi sattuu kasvamaan. Jos mies vois tulla raskaaksi niin päättäkööt sitten ite. Sellaista elämä on, deal with it.
Jotain tälläista täysin aivokuollutta kommenttia odotinkin. Lapsesta päätetään yhdessä ja vanhempien oikeudet ovat yhtäläiset,

Se että nainen sattuu omistamaan kohdun ja pillun ei anna mitään erivapauksia ja oikeuksia. Totta kai nainen saa päättää omasta kehostaan mutta ei se tarkoita sitä että hänellä on joku käsittämätön moraalinen oikeus yliajaa miehen tahto tämänkaltaisissa tapauksissa. Lapsen hankintapäätös kun todella monessa mielessä sitoo paljon pidemmäksi aikaa kuin siihen mitä sikiö siinä naisen kehossa sattuu kasvamaan. Ja sitä sitomista ei voi yksinkertaisesti vain yliajaa sillä että voi voi, mitäs harrastit seksiä ja nyt tää on mun ja sun ei tarvi maksaa mitään jne, jne. Lapsen elinaikana isän ja äidin elämäntilanteet ja mieli voivat muuttua monella tavalla ja sekin on otettava huomioon.

edelliseen viesitini lisäten. minunkin exäni on väittänyt jälkeenpäin kaikille ystävilleen ja perheelleen että minä huijasin hänet isäksi. se ei pidä paikkaansa. kai se on joku raukkojen selitys kun ei riitä munaa ottamaan vastuuta omista teoistaan ja päätöksistään. Tottakai jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta niin myös sinullakin.

Ajattelet siis että miehellä on oikeus päättää, että lapsi tapetaan. Kyllä se päätösvalta on kuule vain äidillä. Ap ja hänen tuleva lapsensa pärjäävät elämässä varmasti hienosti, kunhan pääsevät eroon kusipäisestä "miehestä".
Tyypillinen keskivertoa yksinkertaisemman kaappifeministin kommentti. Kuulostaa niin helvetin tyhmältä etten viitsi edes tuohon vastata koska oikeastaan tunnen myötähäpeää puolestasi.

[QUOTE="huoh";28342571]Jotain tälläista täysin aivokuollutta kommenttia odotinkin. Lapsesta päätetään yhdessä ja vanhempien oikeudet ovat yhtäläiset,

Se että nainen sattuu omistamaan kohdun ja pillun ei anna mitään erivapauksia ja oikeuksia. Totta kai nainen saa päättää omasta kehostaan mutta ei se tarkoita sitä että hänellä on joku käsittämätön moraalinen oikeus yliajaa miehen tahto tämänkaltaisissa tapauksissa. Lapsen hankintapäätös kun todella monessa mielessä sitoo paljon pidemmäksi aikaa kuin siihen mitä sikiö siinä naisen kehossa sattuu kasvamaan. Ja sitä sitomista ei voi yksinkertaisesti vain yliajaa sillä että voi voi, mitäs harrastit seksiä ja nyt tää on mun ja sun ei tarvi maksaa mitään jne, jne. Lapsen elinaikana isän ja äidin elämäntilanteet ja mieli voivat muuttua monella tavalla ja sekin on otettava huomioon.[/QUOTE]

Tämä vastaus on ihan turhaa leukojen louskutusta. Kyllä, nainen saa päättää, the end. Urputa rauhassa, ei se sitä miksikään muuta!

Tämä vastaus on ihan turhaa leukojen louskutusta. Kyllä, nainen saa päättää, the end. Urputa rauhassa, ei se sitä miksikään muuta!
Tiedäthän että noi sun viljelemät 2-3 englanninkielistä sanaa per kommentti eivät millään tavalla onnistu peittämään rivien välistä luettavissa olevaa vaatimatonta älyä.

Kx2hIsg.jpg

[QUOTE="vieras";28342579]Tiedäthän että noi sun viljelemät 2-3 englanninkielistä sanaa per kommentti eivät millään tavalla onnistu peittämään rivien välistä luettavissa olevaa vaatimatonta älyä.

Kx2hIsg.jpg
[/QUOTE]

louskuti louskuti urputi urputi.

[QUOTE="vieras";28342579]Tiedäthän että noi sun viljelemät 2-3 englanninkielistä sanaa per kommentti eivät millään tavalla onnistu peittämään rivien välistä luettavissa olevaa vaatimatonta älyä.

Kx2hIsg.jpg
[/QUOTE]

ja oli muuten eka viestini sulle, toope.

Jonnekin täytyy purkaa :,(

Otsikossa on pieni virhe, kyse on siis exästä tällä hetkellä. Olen raskaana rv 7, ehkäisystä huolimatta ja lapsen isä on seonnut täysin, ei missään tapauksessa halua isäksi. Näin voimakas reaktio tuli isona yllätyksenä, vaikka shokki tämä alkuun oli minullekin. En halua tehdä aborttia, kaikki mussa sotii sitä vastaan. Kerroin miehelle, etten tule vaatimaan häneltä mitään, en rahaa sen enempää kuin läsnäoloakaan. Mies lähettelee päivittäin viestejä, joissa vuoroin maanittelee, vuoroin uhkailee. Sanoo kertovansa kaikille, miten minä huijasin hänet isäksi (ei pidä paikkaansa!). Hokee miten mulla ei ole oikeutta pitää lasta, koska hän ei halua törmätä meihin, muhun ja lapseen, myöhemmin kaupungilla. Viimeksi uhkasi, että jos en tee kuten se kusipää haluaa, tekee kuulemma lapsen elämän tukalaksi. Mitä helvettiä tuokin tarkoitti :,(

Jos pidän lapsen, mun pitäisi kuulemma muuttaa toiselle puolelle Suomea. Hän ei muuta koska hänen perheensä on täällä, niin on munkin. Mun pitäisi muuttaa ettei hänen tarvitse nähdä meitä. Jos en muuta, aikoo kuulemma savustaa mut pois täältä keinolla nillä hyvänsä.

Tämä on pahinta painajaista :,( Voinko mä mennä poliisin pakeille tästä, onko aihetta?

Uskomatonta huh huh!:O..miehellä ei ole m i t ä ä n oikeutta painostaa sinua, saatikka uhkailla ja kiristää aborttiin..jos olet peloissasi, suosittelisin pikasta poliisin pakeilla käyntiä..e h k ä mieskin siitä järkiintyy kun poliisit ottavat yhteyttä ja jututtavat hieman..toivon mukaan hän jättäisi siut sitten rauhaan.

Vaikka miehelle raskautesi olisikin iso shokki, ei tuollainen käytös ole millään muotoa hyväksyttävää..mies EI omista sinua, eikä päätä lapsen syntymästä - sinä päätät yksin.

..saanko udella, kuinka pitkään olitte yhdessä?..

Hyvää jatkoa siulle ja pikku masuasukille.:)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="huoh";28342571]Jotain tälläista täysin aivokuollutta kommenttia odotinkin. Lapsesta päätetään yhdessä ja vanhempien oikeudet ovat yhtäläiset,

Se että nainen sattuu omistamaan kohdun ja pillun ei anna mitään erivapauksia ja oikeuksia. Totta kai nainen saa päättää omasta kehostaan mutta ei se tarkoita sitä että hänellä on joku käsittämätön moraalinen oikeus yliajaa miehen tahto tämänkaltaisissa tapauksissa. Lapsen hankintapäätös kun todella monessa mielessä sitoo paljon pidemmäksi aikaa kuin siihen mitä sikiö siinä naisen kehossa sattuu kasvamaan. Ja sitä sitomista ei voi yksinkertaisesti vain yliajaa sillä että voi voi, mitäs harrastit seksiä ja nyt tää on mun ja sun ei tarvi maksaa mitään jne, jne. Lapsen elinaikana isän ja äidin elämäntilanteet ja mieli voivat muuttua monella tavalla ja sekin on otettava huomioon.[/QUOTE]

Aivokuollut näytät olevan itse. Tajuatko, että sillä isällä ei ole myöskään mitään vielä käsittämättömämpää moraalista ylioikeutta ajaa naisen tahdon yli? Ja tässä tapauksessa moraalisesti ainut oikea vaihtoehto on, että nainen päättää siitä haluaako pitää lapsen vai ei, (eikä myöskään vaadi isältä mitään tulevaisuudessa jos pitämiseen päätyy). Ja se isä pitää sen turpansa vaan kiinni, se ei todellakaan määräile missä nainen ja lapsi saa asua, tms! Täyshullu urpo oot jos muuta väität.

Se yksityiskohta, että toisella vain on kohtu ja pillu antaa niiden kantajalle erivapauden päättää, mitä niillä tekee. Muu on fasismia, mutta ehkei se sinua hetkauta.

Jos kerran tottakai nainen saa päättää kehostaan, ei ole mitään käsittämätöntä sekä laillisessa että moraalisessa oikeudessa yliajaa miehen tahto. Sitä kun ei voi ottaa huomioon sillälailla puoliksi, kun päätös kuitenkin täytyy tehdä naisen tahdon mukaan.

Aivokuolleista puheen ollen, aika monelle miehelle tuntuu olevan täysin mahdotonta käsittää, mitä tarkoittaa alle sataprosenttinen ehkäisyteho. Ehkä niiltä miehiltä, joiden älyllinen kapasiteetti ei riitä tuohon, pitäisi kieltää seksi ilman että piuhat poikkaistaan. Jos eivät suostu, joutuvat allekirjoittamaan paperin, että ottavat mukisematta vastuun mahdollisista jälkeläisistään, ja jos tulee urputusta, siitä saa hitonmoiset sakot, joilla voidaan rahoittaa kelvottomien isien jälkeläisten terapiaa ja tukipalveluja...

Se yksityiskohta, että toisella vain on kohtu ja pillu antaa niiden kantajalle erivapauden päättää, mitä niillä tekee. Muu on fasismia, mutta ehkei se sinua hetkauta.

Jos kerran tottakai nainen saa päättää kehostaan, ei ole mitään käsittämätöntä sekä laillisessa että moraalisessa oikeudessa yliajaa miehen tahto. Sitä kun ei voi ottaa huomioon sillälailla puoliksi, kun päätös kuitenkin täytyy tehdä naisen tahdon mukaan.

Aivokuolleista puheen ollen, aika monelle miehelle tuntuu olevan täysin mahdotonta käsittää, mitä tarkoittaa alle sataprosenttinen ehkäisyteho. Ehkä niiltä miehiltä, joiden älyllinen kapasiteetti ei riitä tuohon, pitäisi kieltää seksi ilman että piuhat poikkaistaan. Jos eivät suostu, joutuvat allekirjoittamaan paperin, että ottavat mukisematta vastuun mahdollisista jälkeläisistään, ja jos tulee urputusta, siitä saa hitonmoiset sakot, joilla voidaan rahoittaa kelvottomien isien jälkeläisten terapiaa ja tukipalveluja...
Fasismia? Sinun tekstistäsi kumpuaa feminismi, jonkinasteinen miesviha ja asenneongelma. Ei miehellä ole oikeutta painostaa uhkailemalla naista aborttiin sen enempää kuin naisella oikeutta yksipuolisesti pitää lapsi ottamatta miehen tahtoa huomioon. Ehkäisy ja siitä huolehtiminen on yhteinen asia samoin kuin sen pettämisen tuloksien selvittäminen.

Tällä palstalla aina lähtökohtaisesti ollaan naisten puolella, puolustetaan naisten oikeuksia ja yleensä siinä tunnekuohussa unohdetaan kokonaan että asioilla on aina kaksi puolta ja niitä oikeuksia, ovat sitten moraalisia tai muita, on myös miehellä yhtä lailla kuin naisella. Nämä väritetyt tarinat ja jotain henkilökohtaisia angsteja kuohuvat kommentit eivät yhtään auta katsomaan asioita eri kannoilta.

Mun exä käyttäyty alkujärkytyksessään ihan vastaavasti, haukku ja sano ettei halua koskaan nähdä. Nykyään haluaa nähdä lastaan, osallistuu hoitoon ja hankintoihin (lapsi 6kk). Meillä siis sama lähtötilanne, vahinko ja aborttiin painosti. Menin jopa abortti lääkärille asti kyseisen exän kanssa, siellä sanoin että mut on painostettu tähän enkä halua sitä itse, lähdin menemään.

[QUOTE="vieras";28342624]Fasismia? Sinun tekstistäsi kumpuaa feminismi, jonkinasteinen miesviha ja asenneongelma. Ei miehellä ole oikeutta painostaa uhkailemalla naista aborttiin sen enempää kuin naisella oikeutta yksipuolisesti pitää lapsi ottamatta miehen tahtoa huomioon. Ehkäisy ja siitä huolehtiminen on yhteinen asia samoin kuin sen pettämisen tuloksien selvittäminen.

Tällä palstalla aina lähtökohtaisesti ollaan naisten puolella, puolustetaan naisten oikeuksia ja yleensä siinä tunnekuohussa unohdetaan kokonaan että asioilla on aina kaksi puolta ja niitä oikeuksia, ovat sitten moraalisia tai muita, on myös miehellä yhtä lailla kuin naisella. Nämä väritetyt tarinat ja jotain henkilökohtaisia angsteja kuohuvat kommentit eivät yhtään auta katsomaan asioita eri kannoilta.[/QUOTE]

No kerropas sitten, että miten ihan sitten aikuisten oikeesti toimitaan tilanteessa, jossa nainen haluaa pitää lapsen ja mies haluaa abortin ja sopuratkaisuun ei päästä keskustelulla eikä laulamalla kumbayaah? Täytyyhän sinunkin käsittää että molempia ei voi mitenkään saada.

Sitä paitsi, miksi ap:n tarinaa pitää heti epäillä "väritetyksi"? Kyllä sullakin taitais tunteet vähän kuohua jos joku tulis sulle sanelemaan mitä saat ja et saa tehdä, eikö niin?

Miksi te naiset ette screenaa paremmin miehiä, joiden kanssa lyötte hynttyyt yhteen? Jos karsisi jo tutustumisvaiheessa kaikki narsistiset hullut pois, ei tarvitsisi sietää paskamaista kohtelua myöhemmin.

Jos aloittaja ei aio vaatia mieheltä MITÄÄN, miksi hän ei saisi pitää lasta jos haluaa? Mitä se sitä exää enää liikuttaa, jos hän ei ole edes mukana kuvioissa? Ilmeisesti ex pelkää sukulaisten paheksuntaa, koska tilanne varmaan ulkopuolisen silmiin näyttäisi siltä, että hän jätti raskaana olevan naisen. Sen sijaan, että hän käyttäytyisi kuin vastuullinen aikuinen, hän kiristää ja uhkailee. Tyypillistä mieheltä olla ottamatta mitään vastuuta seksistä. :(
Minusta tällaisessa tilanteessa miehen pitää vaan niellä ylpeytensä ja hyväksyä tosiasiat. Lapsi tulee, jos nainen niin haluaa, eikä miehellä lain mukaan ole siihen mitään sananvaltaa. Onneksi. Olisihan se ihan järkyttävää, jos nainen ei saisi itse päättää siitä, tuleeko äidiksi vai ei.

No kerropas sitten, että miten ihan sitten aikuisten oikeesti toimitaan tilanteessa, jossa nainen haluaa pitää lapsen ja mies haluaa abortin ja sopuratkaisuun ei päästä keskustelulla eikä laulamalla kumbayaah? Täytyyhän sinunkin käsittää että molempia ei voi mitenkään saada.

Sitä paitsi, miksi ap:n tarinaa pitää heti epäillä "väritetyksi"? Kyllä sullakin taitais tunteet vähän kuohua jos joku tulis sulle sanelemaan mitä saat ja et saa tehdä, eikö niin?

Ilmeisesti hän ajaa takaa sitä, että heidän pitäisi keskustelun kautta tulla siihen tulokseen, että tehdään niin kuin mies haluaa, eli abortti.

Yhteistyössä