Mies painostaa aborttiin, uhkailee, kiristää... :,(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onneton odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miehen uhkailu ja puheet kuulostavat siltä, että tyyppi on ilmeisen kovassa shokissa. No, se saattaa siitä rauhoittua. Jos ei rauhoitu, vie sitten asia viranomaisille. Jos olisin sinä, en vastaisi ko. viesteihin tai kuuntelisi uhkauksia lainkaan. Kertoisin, että pidän lapsen ja piste, keskustelisin asiasta miehen kanssa tarkemmin sitten, kun hän on rauhoittunut ja pystyy keskustelemaan asiallisesti.

Tuo kuulostaa siltä että mies haluaa sut,mutta ei millään muotoa koe selviävänsä isyydestä! on helvetin vihainen ittselleen sulle ja kohtalolle että tilanne on tämä.. kohdistaa sitte tuon sinuun, koska tuntee ettei itse pysty tekemään asialle mitään! Hän on vauhko kuin eläin,sillä ei nähtävästi kykene käsittelemään tätä asiaa,vaan on täysin paniikissa!

kun ihminen kohtaa jotakin hallitsematonta, jota ei kykene käsittelemään, paukahtaa päälle itsesuojeludefenssit.. riippuen yksilöstä hänen mennisyydestään,lapsuudesta yms keino voi olla järkevä,tai ihan järjetön, mutta se ei silti välttämättä ole täysin tiedostettu.

sitähän hän tekee suojelee ydin minuuttaan sulkemalla oman syyllisyyden pois, ulkoistamalla kaikki syy on kaikessa mussa,ei hänessä...

anna tuon miehen olla, kyllä hän joutuu kohtaamaan asiat ennenmin tai myöhemmin,muuten masentuuu ja ahdistuu.. sen näkee sitte...

pidä sä huolt aitestäs ja lapsesta.. ja säästä viestit,jos näyttää siltä että mies sekoo kokonaan...

Olitteko kauan yhdessä?
Kuulostaa ihan mun eksältä, joka on ilmoittanut seurustelukumppaneilleen, että lasta ei tule ja piste. Jos vahinko sattuu, niin hän haluaa, että abortti tehdään ja elatusmaksuja hän ei yhdestäkään kersasta maksa. Naisella ei ole tähän mitään sananvaltaa.
Meillä on yhteinen lapsi vuosien seurustelusta, ja hän yritti aluksi painostaa aborttiin, mutta en suostunut. En olisi pystynyt elämään sen asian kanssa itse. Mies vertasi aborttia p*kalla käyntiin. Minä en kadu lasta, mutta parisuhdetta vinksahtaneeseen mieheen kadun.

Säilytä viestit ja mene poliisin puheille, jos tunnet olosi uhatuksi. Kenelläkään ei ole oikeutta uhata toisen henkeä tai terveyttä, saati sitten pakottaa ketään muuttamaan mihinkään. Lapsi on saanut jo alkunsa, sinä päätät, haluatko pitää lapsen!

Harkitse kuitenkin, ettet pidä yhteyttä mieheen ja et anna hänelle huoltajuutta, jos hän myöhemmin muuttaa mielensä. Meillä on ollut vuosien piina, kun mies välillä haluaa lapsen huoltajuuden ja välillä ei halua olla tekemisissä ollenkaan. Tunnusti itsekin, että haluaa vaan loukata mua lapsen kautta, kun en halunnut jäädä suhteeseen, jossa naisen ja lapsen arvo on täysi nolla. Hän miehenä on se, joka omien sanojensa mukaan päättää, jatkuuko suhde ja minä huono nainen tein valinnan lähteä ilman hänen lupaansa. Joka asiaan mies puuttuu, vaikka lapsi ei muuten tunnu kiinnostavan yhtään. Siinä jää lapsen etu toisarvoiseksi ja asialle ei pysty tekemään mitään, kun on yhteishuoltajuus.

Jos mies ei halua lasta, sitten voi olla harrastamatta mitään tai käydä piuhojenkatkaisussa. Silloin on turha itkeä enää, kun vahinko on jo sattunut. Abortti ei ole mikään helppo juttu monelle henkisesti ja siihen ei saisi painostaa. Helppo se on miehen sanoa, kun se elämä ei ole omassa vatsassa kasvamassa... Voimia aloittajalle, teet itse sen päätöksen oli se sitten mikä hyvänsä!

astrolaben kanssa samaa mieltä
Vaikka tuossa nyt yksi älykääpiö aukoo päätään, niin samaa voit olettaa exältäsi.
Vanhemmuus alkaa nyt. Toinen henkilö uhkaa lapsesi henkeä. Nyt on se hetki alkaa olemaan äiti =)
Sinä suojelet lastasi. Ja itseäsi jotta lapsella olisi hyvä ja terve äiti. Selkä suoraksi, leuka pystyyn ja käsi ja sydän vatsan suojaksi <3

[QUOTE="huoh";28342573]Tyypillinen keskivertoa yksinkertaisemman kaappifeministin kommentti. Kuulostaa niin helvetin tyhmältä etten viitsi edes tuohon vastata koska oikeastaan tunnen myötähäpeää puolestasi.[/QUOTE]

Minä olen samaa mieltä tuon 'kaappifeministin' kanssa tässä asiassa. Minua on moitittu miesasiamieheksi, mutta voin ihan hyvin olla feministikin.

Olisi hyvä asia että mies voisi irtisanoa isyydestään virallisesti, tälloin hänellä ei olisi myöhemminkään mitään valtaa. Biologinen vanhemmuus on yliarvostettua lapsen parhaana.

Kiitos kannustavista viesteistä... Lähetin exälle yöllä viestin, jossa kerroin marssivani poliisin puheille jos ahdistelu ei lopu. Heti aamuvarhaisella tuli ensimmäinen viesti, jossa kerrotaan, ettei häntä poliisilla uhkailla ja että hänelläkin on kyllä keinonsa vastata omalla tavallaan mun poliisiuhkailuihini. En tiedä kuka tämä ihminen on, joka mulle näitä viestejä laittelee, ei ainakaan se mies jonka luulin tuntevani :(

Seurustelua on siis takana vuoden päivät, joku sitä kysyi... Ei tämä mitään vakavaa ole missään vaiheessa ollut, ei asuta yhdessä tms. Mukavaa meillä on ollut ja kyllähän tästä periaatteessa olisi voinut jotain tulla ajan kanssa. Mitään tällaista en olisi miehestä koskaan uskonut :(
Asutaan suht. pienessä kaupungissa eikä kohtaamisilta varmasti voitaisi välttyä jos/kun lapsen pidän ja tänne jään. Muuttaminen ei ole vaihtoehto. Täällä on mun kaikki tukiverkot, perhe ja ystävät sekä opiskelupaikka.

Ajattelin tänään kertoa vanhemmilleni raskaudesta ja koko tilanteesta ja toivon/uskon saavani perheen taholta nyt paljon tukea...

..ja sitten oma numero vaihtoon.. ja salaiseksi. poistat ja estät facebuukista.
se sattuu. mutta se on nyt puoleltasi loppu. ei enää yhteydenpitoa. satut vain itseäsi lisää.

[QUOTE="huoh";28342557]No kyllä tässä tapauksessa sinäkin olet seonnut kun päätät yksinäsi pitää lapsen vaikka olette käyttäneet ehkäisyä eli kumpikaan ette ole lasta halunneet. Kyllä tuossa nyt pitää taas lakata värittämästä tätä tarinaa, pistää marttyyrinhattu naulaan ja miettiä asioita vähän.

Mikä yksinoikeus sinulla on päättää lapsesta? Sinä olet tässä ihan samanlainen "narsisti" kuin ex-miehesi tai itseasiassa pahempi. Mutta tällä palstallahan nämä tarinat väritetään aina juuri niinkuin ap tekee ja kanssasiskot sitten huutavat kuorossa tukea että joo kauhea narsisti, soita poliisille ja käske pidättää se hullu.[/QUOTE]

Sori, valitettavasti tässä ei värikynää ole ollenkaan. Ja kyllä, mulla on yksinoikeus päättää lapsesta koska hän on mun sisälläni. Näin se ikävä kyllä menee, valitan.

Älä itse ala miestä uhkaileen poliisilla vaan suoraan vain itse menet sinne poliisille. Sinulla on oikeus omaan kehoon. Voi olla että tämä on sun viimeinen mahdollisuus saada lapsi, joten pidä ihmeessä. Koskaan ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan. Jos itsestä tuntuu et lapsen haluat, mutta painostuksen alaisena joudut abortin valitsemaan niin sinulle voi jäädä siitä elinikäiset traumat. Kun saat pikkunyytin syliisi niin voi sitä onnea, toivottavasti mies olisi siihen mennessä rauhoittunut ja jättänyt sinut rauhaan.
Tiedän itse tapauksen jossa jopa miehen äiti ja sisko soittivat miehen extyttöystävälle ja sanoivat et sun täytyy tehdä abortti, ajatella. Nainen piti lapsen, isä eikä isänpuolen suku ole missään tekemisissä kyseisen henkilön ja lapsen kanssa. Uhkailut loppui kun huomasi et hän kuitenkin sen lapsen pitää.

Uskomaton tyyppi!

Kuule, muuttakoon mies itse vaikka toiselle puolelle maapalloa, jollei kestä tilannetta. Miehellä ei ole mitään oikeutta uhkailla tai kiristää sua tai myöskään painostaa aborttiin.

Kuuntele sinä sen sijaan sydämesi ääntä ja järjestä nyt itsellesi mahdollisimman mukavat oltavat. Käy siellä Poliisin pakeilla, vaihda puhelinnumeroa äläkä enää ole miehen kanssa missään tekemisissä. Sulje mies kirjaimellisesti pois elämästäsi. Niin on varmasti parempi sinulle, ja ennen kaikkea ihanalle lapsellesi jota odotat!

Kiitos kannustavista viesteistä... Lähetin exälle yöllä viestin, jossa kerroin marssivani poliisin puheille jos ahdistelu ei lopu. Heti aamuvarhaisella tuli ensimmäinen viesti, jossa kerrotaan, ettei häntä poliisilla uhkailla ja että hänelläkin on kyllä keinonsa vastata omalla tavallaan mun poliisiuhkailuihini. En tiedä kuka tämä ihminen on, joka mulle näitä viestejä laittelee, ei ainakaan se mies jonka luulin tuntevani :(

Seurustelua on siis takana vuoden päivät, joku sitä kysyi... Ei tämä mitään vakavaa ole missään vaiheessa ollut, ei asuta yhdessä tms. Mukavaa meillä on ollut ja kyllähän tästä periaatteessa olisi voinut jotain tulla ajan kanssa. Mitään tällaista en olisi miehestä koskaan uskonut :(
Asutaan suht. pienessä kaupungissa eikä kohtaamisilta varmasti voitaisi välttyä jos/kun lapsen pidän ja tänne jään. Muuttaminen ei ole vaihtoehto. Täällä on mun kaikki tukiverkot, perhe ja ystävät sekä opiskelupaikka.

Ajattelin tänään kertoa vanhemmilleni raskaudesta ja koko tilanteesta ja toivon/uskon saavani perheen taholta nyt paljon tukea...

Älä uhkaile miestä poliisilla, vaan mene heti poliisille kertomaan miehen uhkailuista.

[QUOTE="vieras";28343345]Minkä ikäisiä te olette?[/QUOTE]

Minä olen 22-vuotias ja mies vuoden vanhempi.

Kerroin tänään vanhemmilleni koko sopan. Tuli melkoinen pommi pudotettua, ensin raskausuutinen ja sitten tieto seonneesta exästä, josta vanhempanikin tykkäsivät : /
Tukea tulee kotoa kyllä ihan 100%:sesti, tämän osasin arvatakin mutta helpotti kyllä oloa aivan mielettömästi... Tulimme siihen tulokseen, että parasta on mennä huomenna käymään poliisin pakeilla kertomassa tilanteesta. Isäni tulee mukaan tukihenkilöksi.

Tein varmaan tyhmästi uhatessani miestä poliisilla viime yönä, en ajatellut asiaa tarpeeksi pitkälle :( Ajattelin, että jospa viranomainen pelottaisi sen verran että jättäisi mut rauhaan. Ihan hiljaa se on ollutkin koko päivän aamuisen viestinsä jälkeen, en tiedä mitä se siellä nyt hautoo : /

Päivä päivältä olen varmempi siitä, että pidän tämän lapsen. Hän on mun rakas lapseni :heart:

• Tykkää
Reactions: PippuriPiia-70
Et helvetissä lupaile miehelle elatusmaksuista luopumista. Ne ovat hänen velvollisuutensa ja on myös väärin lasta kohtaan, jos et niitä saa. Yhteiskuntaa kohtaan on väärin, jos otat ne sitä kautta.

[QUOTE="vieras";28345868]Et helvetissä lupaile miehelle elatusmaksuista luopumista. Ne ovat hänen velvollisuutensa ja on myös väärin lasta kohtaan, jos et niitä saa. Yhteiskuntaa kohtaan on väärin, jos otat ne sitä kautta.[/QUOTE]
Ja kaikki viestit talteen ja aina rikosilmoitus niistä.Tulevaisuudessa jos eksä päätää, että haluaakin tavata lasta, niin tapaamiset tulevat valvottuna.

Minä olen 22-vuotias ja mies vuoden vanhempi.

Kerroin tänään vanhemmilleni koko sopan. Tuli melkoinen pommi pudotettua, ensin raskausuutinen ja sitten tieto seonneesta exästä, josta vanhempanikin tykkäsivät : /
Tukea tulee kotoa kyllä ihan 100%:sesti, tämän osasin arvatakin mutta helpotti kyllä oloa aivan mielettömästi... Tulimme siihen tulokseen, että parasta on mennä huomenna käymään poliisin pakeilla kertomassa tilanteesta. Isäni tulee mukaan tukihenkilöksi.

Tein varmaan tyhmästi uhatessani miestä poliisilla viime yönä, en ajatellut asiaa tarpeeksi pitkälle :( Ajattelin, että jospa viranomainen pelottaisi sen verran että jättäisi mut rauhaan. Ihan hiljaa se on ollutkin koko päivän aamuisen viestinsä jälkeen, en tiedä mitä se siellä nyt hautoo : /

Päivä päivältä olen varmempi siitä, että pidän tämän lapsen. Hän on mun rakas lapseni :heart:

Ihan pakko sanoa nyt tähän. Itse olen ollut tilanteessa, jossa tulin ehkäisystä huolimatta raskaaksi. Ei ollut itselleni itsestäänselvää pitää lasta, mutta koska mies sanoi tukevansa päätöksestä huolimatta, lapsi pidettiin. Yhdessä ollaan edelleen, mutta myrkyistä, erittäin vaikeaa on ajoittain. Olisin eronnut jo kauan sitten, jos en olisi tajunnut koko tilannetta oikeassa valossa. Me olemme perhe, en pysty luottamaan tuota lasta kenellekään muulle miehelle koskaan. Tuskin edes pystyisin uusperhe elämään, en haluaisi. Sinunkin lapsesi tulee joskus kysymään, missä hänen isänsä on.

Näin jälkikäteen ajateltuna, elämäni uudelleen ajateltuna olisin voinut nyt olla vielä lapseton sinkku ja ehkä menossa naimisiin paljon paremman miehen kanssa, oltaisiin suunniteltu yhdessä perhe ja eletty onnellisina. Näin ei tule minulle enään koskaan tapahtumaan. Yritän toki saada nykyiseni toimimaan, mutta tällä hetkellä tuntuu, että tuo mies on täysin väärä.

Halusin vain tällä sanoa, että toivottavasti ajattelet elämäsi loppuun asti. Mitä haluat elämältä? Ehjän parisuhteen ja perheen? Ja voin sanoa, että yh:n elämä ei ole helppoa, ei todellakaan ole. Jos on hyvä tukiverkosto onnistut kyllä, mutta muuten se tulee olemaan hyvin väsyttävää. Kaikki oma harrastaminen voi olla pois ja elät väkisinkin vain lasten kautta. Mitään omaa sinulla ei ole, koska sinulla ei ole miestä, joka sitä omaa aikaa sinulle antaisi. Sanon vain, että elämä ei ole kovin ruusuista aina.

Ajattele asiaa eri puolilta. Kuinka paljon kadut, jos teet abortin? Kuinka paljon tukiverkkoja sinulla on? Oletko valmis siihen, ettet välttämättä tule koskaan menemään naimisiin kenenkään kanssa tai voi olla parisuhteessa kenenkään kanssa. Ei ole sama asia alkaa parisuhteeseen lapsen kanssa kuin ilman lasta. Jotkut siinä onnistuvat, mutta ketään muu kuin lapsen biologinen isä ei voi lastaan rakastaa yhtä paljon.

Mutta jos sinusta tuntuu, että abortti ei ole todellakaan vaihtoehto ja tulet katumaan sitä syvästi myöhemmin, etkä pysty ajattelemaan elämääsi enään ilman, niin tottakai pidät lapsen. Jotkut saattavat katua lasta koko loppuelämänsä ja miettiä sitä "lasta" jota ei ole koskaan ollut. Monet tosin pääsevät asiasta yli. Mutta yritä ajatella myös elämää ruusuisten lasien yli, koska väkisinkin äidinvaistot ovat jo nousseet eikä siihen välttämättä pysty.

Mieti mitä haluat elämältäsi. Jos sinulle on ihan ok viettää elämää kahdestaan lapsen kanssa, elätät häntä, kasvatat yksin ja sisaruksia ei välttämättä koskaan tule ja jos tulee, niin eri isälle, joka ei välttämättä pysty samanlaiseen rakkaussuhteeseen sinun lastasi kohtaan, niin olet valmis. Monet pärjäävät näinkin.

Lapsen synnyttyä alkaa uusi elämänvaihe, jolloin sellaisia asioita ei ole enään pitkään aikaan kuten oma aika tai vapaa elämä. Minä joskus kaipaan rakastumista vaikkapa ulkomailla. Sitä että saa ottaa vapaasti lennon jonnekin ja tavata miehen, ehkä rakastua ja kiertää maailmaa. Olla vapaa. Sillekin tulee vielä aika, siis matkustelulle. Lastani rakastan ja oikeastaan miestänikin, mutta elämä on vaikeaa.

Mutta onnea siihen mihin päädytkin :) Ei ollut tarkoitus mitenkään yrittää painostaa vaan saada ajattelemaan, että tulet viettämään onnellisen loppuelämän.

"Jotkut saattavat katua lasta koko loppuelämänsä ja miettiä sitä "lasta" jota ei ole koskaan ollut. "

Oli muuten tarkoitus kirjoittaa katua aborttia, ei lasta. Lasta harvoin katuu, vaikka huonoon hetkeen syntyisikin.

[QUOTE="vieras";28346041]pilaa loppuelämän jos ilman omaa tahtoa tekee abortin eli tappaa lapsensa[/QUOTE]

Lapsen? "Toukka" se on siinä vaiheessa. Sitten voi sanoa lapseksi kun se on syntynyt.

Onko lapsi ihan pakko saada? Kun ei ole haluttu vaan ehkäisy on pettänyt.

Minä koen, että on minun taholtani haluttu mutta ei suunniteltu. Kyllä minä näen abortin aivan mahdottomana vaihtoehtona, en vain pysty :( Olen tämän aina tiennyt, en pysty aborttiin muusta kuin erittäin painavasta syystä eikä tämä ole sellainen.

Sinä vieras, joka pitkän viestin kirjoitit: Kiitos antamistasi näkökulmista :) Olen tässä jonkin verran noita asioita miettinyt ja tiedostan kyllä sen, etten yh-äitinä ehkä koskaan tule löytämään miestä rinnalleni ja tiettyjä haasteita liittyy myös uusperhe-elämään. Ydinperhe avioliittoineen ja yhteisine lapsineen on ollut tavallaan haaveissa mutta näillä korteilla pelataan nyt, minusta ja vauvasta tulee perhe. Tukiverkot ovat kantavat, suku on suuri ja yhtenäinen ja läheisiä ystäviä on eli yksin en varmasti jää. Vanhempani tarjosivat jo mahdollisuutta muuttaa vauvan kanssa lapsuudenkotiini niin pitkäksi aikaa kun haluan, jos tunnen kaipaavani seuraa ja tukea alkuajoiksi vauvan synnyttyä. Otin harkintaan, vaikka pidänkin kyllä tästä pienestä asunnostani eikä välimatka vanhempiin ole pitkä :)

Nyt toivon vain kovasti että lapsen isä pikkuhiljaa rauhoittuisi ja hyväksyisi sen, etten tule muuttamaan mieltäni. Siitä minulla ei ole aavistustakaan, onko hän kertonut omalle perheelleen tästä tilanteesta, en tiedä miten siellä tähän suhtaudutaan...

Ei sinusta ja lapsen isästä koskaan mitään loppuelämän paria tule sillä, että tekisitkin sen takia abortin. Nyt sun tarvii kyllä ottaa välimatkaa tähän tulevaan isään. Sanot selvästi, että et halua olla tekemisissä enää. Tuo vastustus isäksi on kyllä jo sen luokkaista, että voi toteuttaa suunnitelmansa. Joten alat joko yksinhuoltajaksi vaatimatta isältä mitään, tai sitten keskeytät raskauden ja eroatte jonkun ajan päästä.

Yhteistyössä