Taas on erään pankin maksuissa ongelmia, arvaatteko mikä pankki on kyseessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis oliko tää aloitus nyt provo vai ei? No, jos ei ollut, niin en kyllä tiedä, mihin pankkiin voisit muka avata tilin valtakirjalla. Nykyäänhän on tosi tarkkaa, onko sulla sitten joku ystävä, joka on täysin samannäköinen kuin sinä, tekee identtisen allekirjotuksen (nykyään ne skannataan, jäät kiinni kuitenkin jos myöhemmin asioit samassa pankissa ja haet vaikka lainaa ym) tietää sun osotteen, puhelinnumeron jne? Etkä sä sillä tilillä pelkästään mitään tee, tarttethan sä ne verkkotunnuksetkin. Eikä niitä niin vaan avata, ainakin op:ssa pitää ensin lakkauttaa se entinen tili edellisessä pankissa ennen kuin saa uudet tunnukset.

S-pankki kai vois olla hyvä, senhän voi tosiaan avata ihan Prismassa. Sitä en tiedä, kuinka luotettava se on, itse käytän vaan hyvin satunnaisesti. Itse vannon kyllä op:n nimeen, ikinä ikinä ikinä ei ole ollut minkäänsortin ongelmia.

Ei valtakirjalla vaan minuna. Allekirjoitushan on tosi helppo kirjoittaa, tai siis ainakin minun varsinainen allekirjoitukseni, kun ei ole mikään tuherrus. Lisäksi minun allekirjoitukseni kyllä myös vaihtelee ihan siitä riippuen onko aikaa ja tilaa kirjoittaa se allekirjoitus kunnolla vai ei. Minulla on kyllä kokemusta, ettei ihmiset tunnu katsovan henkilöllisyystodistuksia kuin "vähän sinne päin", sen verran monta kertaa on asiasta kokemusta. Tilin avaisin ja myös verkkopankin, tuo verkkopankki on aivan ehdoton asia, lisäksi joku maksukortti esimerkiksi Visa Electron. Luin juuri internetistä, että Danske Bankin palvelumaksutkin nousevat toukokuun alusta, taas uusi syy vaihtaa pankkia.

No joo, uskon että tuo kyllä onnistuu että joku esittää sinua. Mutta tietääkö se varmasti aivan kaiken? Esim. että milloin sulla on palkkapäivä, milloin siis eka tili tulee uudelle tilille ja milloin vanhan tilin voi lopettaa? Ystäväsi pitäisi myös tietää nykyisen pankkisi tilinumero ja muut palvelut. Mitäs jos tulis jotain odottamattomia kysymyksiä, miten ystäväsi niistä selviytyisi? Kyllähän pankissakin alkaa hälytyskellot soimaan, jos vastaus melkein joka kysymykseen on "en tiedä".

Kirjoitin jo, ettei ole lomaa ja jos on ollut lomaa, niin en ole ollut silloin paikassa, josta pääsisin pankkiin. Minulla ainakin on niin vähän lomaa, ettei ole silloin mahdollisuutta mennä pankkiin. Kiitos myös kysymästä, ihan hyvin ole mielestäni pärjännyt.

vähän lomaa, mutta lomapäivinä ehtii matkustella muihin maihin :D taitaa se syy olla se, ettet kehtaa hoitaa pankkiasioita, koska virkailija kuitenkin ihmettelee ikääsi suureen ääneen ja katsoo henkkareiden kuvaa ja vertaa sitä suhun..

ps. ois kiva tietää mitähän viranomaiset ois mieltä tuosta, että siskosi esiintyy sinuna, väärentää allekirjoituksesi jne..

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Saamattomuuden huippu. Soitat sinne uuteen pankkiin ja varaat ajan, varmasti löytyy aikoja myös ns. tavallisen pankkiajan ulkopuolelta. Muutenkin tuollaisia juttuja varten kannattaa varata aika eikä mennä pankkiin jonottamaan.

Miksi ihmeessä tekisin noin? Kirjoitin pankin toimimattomuudesta, koska ei ole ensimmäinen kerta, kun kyseisessä pankissa on ongelmia. Lisäksi vastasin siihen, kun joku kysyi miksen mene pankkiin itse, siksi kun on hieman hankala päästä pankkiin silloin, kun se olisi auki. Siitä tulee niin paljon ongelmia ja ylimääräistä vaivaa, kaikilla ei ole sellainen tilanne, että asia hoitoisi noin vain, että pääsisi pankkiin silloin, kun haluaa.

Varaa aika pankkineuvojalta, et joudu jonottamaan. Sovi esimiehen kanssa, että esim. lounastunnilla käväiset pankissa. Ehkä joudut vähän venyttämään lounastuntia, mutta teet sen sitten takaisin.

Tämä on nyt ihan yksinkertaista. Tai sitten aamulla hoidat asian ennen töihin menoa.

Erikoisia kokemuksia. Meillä on ollut kahden yrityksmme tilit ja kohta 20 vuotta Danske Bankissa ja sen edeltäjissä. Ei koskaan mitään ongelmia verkkopankin kanssa. Aina maksusuoritukset tulevat ja menevät perille. Muutenkin palvelut toimivat todella hyvin verrattuna muihin pankkeihin mm. OP ja Nordea, joissa meillä on myös tilit olleet asiakkaidemme toivomuksesta. Noissa on ollut toistuvasti katkoja ja sotkuja maksujen kanssa. S-pankkia en pidä edes oikeana pankkina, vaan vanhanaikaisena osuuskassana, joka lainaa asikakkaiden rahat Prismojen rakentamiseen Venäjälle.

vähän lomaa, mutta lomapäivinä ehtii matkustella muihin maihin :D taitaa se syy olla se, ettet kehtaa hoitaa pankkiasioita, koska virkailija kuitenkin ihmettelee ikääsi suureen ääneen ja katsoo henkkareiden kuvaa ja vertaa sitä suhun..

ps. ois kiva tietää mitähän viranomaiset ois mieltä tuosta, että siskosi esiintyy sinuna, väärentää allekirjoituksesi jne..

Ei ole kehtaamisesta kyse, vaan siitä, ettei oikeasti ole enää nykyisin aikaa juuri mihinkään. Jos minulla on lomaa (aika vähän on nykyajan työntekijöillä lomaa, lienet samaa mieltä tästä), niin ei sitä vähäistä loma-aikaa huvita kuluttaa jossain pankissa. Minulle on ihan sama mitä ihmiset ajattelevat jos joku muu esiintyy minuna jos se kerran sopii sekä minulle että tälle toiselle osapuolelle.

[QUOTE="vieras";28338376]Saamattomuuden huippu. Soitat sinne uuteen pankkiin ja varaat ajan, varmasti löytyy aikoja myös ns. tavallisen pankkiajan ulkopuolelta. Muutenkin tuollaisia juttuja varten kannattaa varata aika eikä mennä pankkiin jonottamaan.[/QUOTE]

Esimerkiksi tässä on Nordean aukioloaikoja:

Hämeenkatu 7, 33100 Tampere
Henkilöasiakkaat
Aukioloajat
Maanantai 08:30 - 17:30
Tiistai 08:30 - 17:30
Keskiviikko 08:30 - 17:30
Torstai 08:30 - 17:30
Perjantai 08:30 - 17:30
Lauantai Suljettu
Sunnuntai Suljettu

En ehdi tuohon 17.30 mennessä, ainakin viimeksi, kun avasin uuden tilin vuonna 2005, niin se kesti jonkun aikaa, varmaan 15 minuuttia ainakin. Minulla jäisi korkeintaan joku 10 minuuttia sitä pankkiaikaa, vaikea uskoa, että siinä ajassa ehtisi käydä läpi ne kaikki asiat. En ole koskaan kuullut, että asiakkaita palveltaisiin pankin aukioloaikojen ulkopuolella, vaikea uskoa kyllä sellaista, varsinkaan kun ei ole mistään merkittävästä asiakkaasta kyse, vaan tavallisesta riviasiakkaasta.

[QUOTE="vieras";28338383]Varaa aika pankkineuvojalta, et joudu jonottamaan. Sovi esimiehen kanssa, että esim. lounastunnilla käväiset pankissa. Ehkä joudut vähän venyttämään lounastuntia, mutta teet sen sitten takaisin.

Tämä on nyt ihan yksinkertaista. Tai sitten aamulla hoidat asian ennen töihin menoa.[/QUOTE]

Muuten hyvä ajatus, muttei aamulla ehdi ja tuossa työpaikassa ei saa pitää mitään pidempää lounastuntia. Lisäksi se pankki on niin kaukana, että tuolta menisi vähintään 30-40 minuuttia jos sinne pankkiin pääsemiseen (menopaluu -matka).

[QUOTE="vieras";28338392]:laugh: Sulla on sitten paljon ylitöitä. Ota joskus pari tuntia vapaaksi noilla ylitöillä.[/QUOTE]

Ei ole mitään ylitöitä. Mutta kaikki työ sattuu olemaan tuohon aikaan, kun pankit on auki.

Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä 2.;28339333:
Erikoisia kokemuksia. Meillä on ollut kahden yrityksmme tilit ja kohta 20 vuotta Danske Bankissa ja sen edeltäjissä. Ei koskaan mitään ongelmia verkkopankin kanssa. Aina maksusuoritukset tulevat ja menevät perille. Muutenkin palvelut toimivat todella hyvin verrattuna muihin pankkeihin mm. OP ja Nordea, joissa meillä on myös tilit olleet asiakkaidemme toivomuksesta. Noissa on ollut toistuvasti katkoja ja sotkuja maksujen kanssa. S-pankkia en pidä edes oikeana pankkina, vaan vanhanaikaisena osuuskassana, joka lainaa asikakkaiden rahat Prismojen rakentamiseen Venäjälle.

Sinulla on sitten käynyt hyvä tuuri, mutta Danske Bank on yleisesti tunnettu jatkuvista ongelmistaan ja verkkopankki tutkittu ja todettu huonoimmaksi suomalaiseksi verkkopankiksi.

Esimerkiksi tässä on Nordean aukioloaikoja:

Hämeenkatu 7, 33100 Tampere
Henkilöasiakkaat
Aukioloajat
Maanantai 08:30 - 17:30
Tiistai 08:30 - 17:30
Keskiviikko 08:30 - 17:30
Torstai 08:30 - 17:30
Perjantai 08:30 - 17:30
Lauantai Suljettu
Sunnuntai Suljettu

En ehdi tuohon 17.30 mennessä, ainakin viimeksi, kun avasin uuden tilin vuonna 2005, niin se kesti jonkun aikaa, varmaan 15 minuuttia ainakin. Minulla jäisi korkeintaan joku 10 minuuttia sitä pankkiaikaa, vaikea uskoa, että siinä ajassa ehtisi käydä läpi ne kaikki asiat. En ole koskaan kuullut, että asiakkaita palveltaisiin pankin aukioloaikojen ulkopuolella, vaikea uskoa kyllä sellaista, varsinkaan kun ei ole mistään merkittävästä asiakkaasta kyse, vaan tavallisesta riviasiakkaasta.

Ei sinua ulos heitetä kesken asiakaspalvelun, eli kyllä se virkailija tekee sen homman loppuun, vaikka vähän yli pankin aukioloajan menisikin. Eli nyt heti huomenna pankkiin suoraan töistä.

Mulla on käytössä sekä Danske Bankin että S-pankin tilit, eikä kummassakaan ole mitään ihmeellisiä ongelmia ollut. Kyllä pankkiin saa varattua ajan normiaukioloaikojen ulkopuolellekin, jos sinne pääsee suurinpiirtein pankin sulkemisajan tienoilla. Koskaan ei ole asioita jätetty kesken vaikka virkailijalla on ylityöksi mennytkin. S-Pankkiin taas pääsee melkein milloin vain.

Ainakin itse käytän joskus lomapäiviä asioiden hoitoon, jos en työpäivinä ehdi, niin ne muutkin tekee. SIlloin on lääkärikäyntejä, kampaajalla käyntiä, pankki- ja vakuutusasioita tai mitä milloinkin.Toinen vaihtoehto on, että lähden joskus aikaisemmin ja teen puuttuvan ajan sisään. Tosin meillä välillä päivät venyy, joten väkisinkin työaika on plussalla.

Sulta tulee kyllä selitystä selityksen perään! Jos työntekijällä on lomaa 30 päivää vuodessa niin kai siitä lomasta voi käyttää 15 minuuttia pankissa käyntiin. Mutta jos se sulle on niin ylivoimaisen vaikeata niin sitten kannattaa tyytyä niihin Dansken ongelmiin ja pysyä asiakkaana. Olen itse ko. Pankin asiakas ja mitään ongelmia ei ole ollut.

Mulle on noista asuntoketjuista jäänyt sellainen muistikuva että asut pk-seudulla. Vilkaisin just pikaisesti OP:n sivuja ja ainakin Itiksessä, Jumbossa ja Isossa Omenassa näyttäisi arkisin olevan konttorit auki iltaseiskaan saakka.

Ei voi muuta sanoa kuin että olet todella saamaton ja tyhmä kuin saapas!

Normi työntekijällä on 30 päivää vuosilomaa. Ja sä et v*ttu soikoon voi käyttää edes yhtä niistä asioiden hoitoon. Häpeä! Miten kuvittelet edes pärjääväsi lpsen kanssa, kun edes pankkiin pysty menemään.

p.s. uusi lomakausi alkaa 2.5 jos et tiennyt sitä.

Siis jos sulla alkaa työt klo 10, niin varmasti saat sovittua itsellesi ajan pankkineuvojan kanssa esim. klo 8 tai 9? Vaikka ne ei virallisia aikoja olekaan.

Ei voi olla aikuisella ihmisellä noin vaikeaa.

[QUOTE="vieras";28341296]Siis jos sulla alkaa työt klo 10, niin varmasti saat sovittua itsellesi ajan pankkineuvojan kanssa esim. klo 8 tai 9? Vaikka ne ei virallisia aikoja olekaan.

Ei voi olla aikuisella ihmisellä noin vaikeaa.[/QUOTE]

Mutta kun ei ala klo 10.

Nordealla ja Op:lla on lähes jokaisen ostarin tai isomman automarketin kyljessä pikkukonttori joka on auki yhtä pitkään kuin se ostari ta markettikin, joten ihan tatausti ehdit. Danske Bankilla, niitä ei taidakaan olla, mutta eihän sinun sinne tarvitsekaan päästä.

Ei ole kehtaamisesta kyse, vaan siitä, ettei oikeasti ole enää nykyisin aikaa juuri mihinkään. Jos minulla on lomaa (aika vähän on nykyajan työntekijöillä lomaa, lienet samaa mieltä tästä), niin ei sitä vähäistä loma-aikaa huvita kuluttaa jossain pankissa. Minulle on ihan sama mitä ihmiset ajattelevat jos joku muu esiintyy minuna jos se kerran sopii sekä minulle että tälle toiselle osapuolelle.

Eikös sulla ole lomaa 4 viikkoa kesälomaa ja 1 viikko talvilomaa?Ja kohtahan alkaa kesälomakausikin, niin ehdit silloin viimeistään sinne pankkiin..

Yhteistyössä