Lapsi taas sairaana - työpaikan ämmät kalkattavat kateellisina.

  • Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
ärsyttää
Olin edellisviikolla töistä poissa lapsen sairauden takia. Nyt sairastui toinen lapsi ja huomenna on lähdettävä lääkäriin.

Osaan kuvitella, millainen kalkatus töissä on taas käynnissä siitä, kuinka jotkut pääsevät helpolla, kun lapset ovat mukamas aina kipeänä. Lapsettomat ämmät eivät ymmärrä, että töissä olisi sata kertaa helpompaa olla univelattomana sen sijaan, että joutuu valvomaan yöt kipuilevan lapsen kanssa ja jonottaa päivällä lääkärille, labroihin ja apteekkiin sairaan lapsen kanssa. Joku on oikeasti kateellinen siitä, että toinen on pois töistä lapsen sairastelun takia. Varsin vähäjärkistä porukkaa, mutta ei kai lapsettomilta muuta voi edellyttääkään.
 
se lapseton akka
Höpö höpö, sun päässäs vaan nämä luulot!

Mä en ainakaan ole tippaakaan kateellinen kun joku saa siivota yrjöjä ja ripuleja, kuten usea äiti meidänkin työpaikalla pääsi norovimmassa tekemään. :D

Päinvastoin, toivon aina että tajuavat olla tarpeeksi pitkään pois, en halua itse sairastua.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";28337630]Ei ole. Olen itse kuullut, miten yksi kateellinen eukko meuhkaa aina asiasta meidän työpaikalla.[/QUOTE]

Sano nyt vielä että ne on siellä kateellisia sun kauneudestakin :D
 
"aapee"
Päinvastoin, toivon aina että tajuavat olla tarpeeksi pitkään pois, en halua itse sairastua.
Se samainen eukko tulee meillä aina itse hirveässä köhässä kahvipöytään muiden keskelle ja tekee kaikille tiettäväksi, miten urhea ja lojaali hän on työnantajalle, kun puolikuntoisenakin raahautuu töihin. Vituttaa, sillä en halua pienintäkään riskiä viedä työpaikaltani pöpöjä lapsiini tartutettavaksi.
 
"aapee"
[QUOTE="näinmeillä";28337634]En minä kateellinen ole, mutta meidän työpaikalla palaa muiden vapaat kun joku on yllättäen pois. Sijaisia ei ole ja töissä ollaan usein yksin eli kun joku on työpäivänään poissa, joku toinen joutuu vapaalta töihin.

Kyllä silloin ärsyttää ja johonkin se ärsytys pitää purkaa. Ei mitään henkilökohtaista. :)[/QUOTE]

Meillä kukaan ei joudu kärsimään minun poissaoloistani. Hoidan omat projektini itsenäisesti. Tätä yhtä valittajaa vain harmittaa, kun hän joutuu tekemään OMIA töitään ja luulee, että muut saavat lomailla, kun lapset sairastelevat.
 
"jep"
Yleensäkin ihan muissa asioissa kokemukseni on, että ymmärtämättömimpiä eivät ole lapsettomat, joista moni osaa ajatella, ettei voi lapsettomana tietää, miten jokin asia on. Pahimmat nokkijat ovat äiti-ihmisiä, joiden mielestä kaiken pitäisi muilla toimia kuten heillä. Sellaisia "en tajua, miten voi olla että lapsi sairastelee, minä ainakin varmistin lapseni vastustuskyvyn täysimettämällä, eikä ole ollut flunssaa ja ikääkin jo melkein 3 kk. Argh.

Ap, jos asia rassaa, voisiko lasten isä hoitaa välillä? Hänelläkin on lakisääteinen oikeus siihen.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";28337645]Sano nyt vielä että ne on siellä kateellisia sun kauneudestakin :D[/QUOTE]

Tuossahan on itua. Tiedä vaikka siitäkin oltaisiin katkeria. Ainakin tämä yksi kalkattaja on sairaalloisen ylipainoinen. Purkaa varmaan omaa pahaa oloaan yrittämällä keksiä pahaa puhuttavaa muista.
 
"aapee"
[QUOTE="jep";28337674]Yleensäkin ihan muissa asioissa kokemukseni on, että ymmärtämättömimpiä eivät ole lapsettomat, joista moni osaa ajatella, ettei voi lapsettomana tietää, miten jokin asia on. Pahimmat nokkijat ovat äiti-ihmisiä, joiden mielestä kaiken pitäisi muilla toimia kuten heillä. Sellaisia "en tajua, miten voi olla että lapsi sairastelee, minä ainakin varmistin lapseni vastustuskyvyn täysimettämällä, eikä ole ollut flunssaa ja ikääkin jo melkein 3 kk. Argh.

Ap, jos asia rassaa, voisiko lasten isä hoitaa välillä? Hänelläkin on lakisääteinen oikeus siihen.[/QUOTE]

Isä voi hoitaa yhtenä viikosta kolmesta. Valitettavasti lasten sairastelut osuvat harvoin juuri sille viikolle.
 
"sisu"
[QUOTE="aapee";28337684]Isä voi hoitaa yhtenä viikosta kolmesta. Valitettavasti lasten sairastelut osuvat harvoin juuri sille viikolle.[/QUOTE]

En ymmärtänyt mitä tarkoitat. Selitätkö tyhmälle? :)
 
"aapee"
[QUOTE="sisu";28337714]En ymmärtänyt mitä tarkoitat. Selitätkö tyhmälle? :)[/QUOTE]

Työvuorot ovat sellaiset, että kahtena viikkona mies nukkuu päivät, joten ei pysty hoitamaan lapsia tällöin.
 
"sisu"
[QUOTE="aapee";28337750]Työvuorot ovat sellaiset, että kahtena viikkona mies nukkuu päivät, joten ei pysty hoitamaan lapsia tällöin.[/QUOTE]

Hieno homma, että sinä voit kuitenkin olla pois töistä vaikka mies on nukkumassa. Meillä nimittäin tuo ongelma muutaman kerran sattunut, kun minulla yövuorot ja lapsi sairaana, kokoajan siis jompi kumpi kotona. Mies ei saa olla pois töistä kun minä en ole päivällä töissä, enkä minäkään voi olla yövuorosta pois kun mies kotona. Tosi mukavaa siinä sitten koittaa yövuoroa painaa kun ei oikein missään vaiheessa voi nukkua. Mies on kotona siinä viiden maissa niin äkkiä pitää koittaa nukkumattia moikata pari tuntia ennen kun töihin lähen, mutta eihän se sillon meinaa tulla.. ihan järetön systeemi :/
 
se lapseton akka
Alkuperäinen kirjoittaja äiti +2;28337652:
Kyllä meillä on ne lapsettomat, jotka töissään ja vapaissaan eniten joustaa. Esim. joulut ja pyhät aina töissä
Näin se menee meilläkin ja se jopa niellään todella hyvin lapsettomien kesken, todennäköisesti ajatellaan että tulee se aika omallekin kohdalle jos lapsia saa.

Meilläkin ne lapselliset ovat kyllä kovimpia valittamaan työvuoroista, lomista, vapaista jne. sieltä se jousto ennemminkin puuttuu.
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28337784:
Mutta eikös isä ota vapaata yöduunista jos sen vuoksi päivät nukkuu ja hoida lapsia?

Jos öisin työnantaja niin totta puhuen aika nihkeästi palkkaisin lisääntyviä naisia :/
Ei sieltä yöduunista voi mitään vapaata ottaa.

Tämä ongelma on todellinen naisvaltaisilla aloilla, muttei se ole äitien vika, vaan Etelärannan päättäjäherrojen, joilla ei ole halua jakaa työnantajien vastuuta tasapuolisesti vanhemmuudesta koituvista kuluista. Mielestäni isien (miesten) työnantajien pitäisi yhtälailla osallistua lapsista aiheutuviin kustannuksiin. Ruotsissahan tämä on toteutettu yleisellä 'rahastolla'. Joku vastaava systeemi pitäisi ottaa käyttöön Suomessakin.
 
"aapee"
Meilläkin ne lapselliset ovat kyllä kovimpia valittamaan työvuoroista, lomista, vapaista jne. sieltä se jousto ennemminkin puuttuu.
Vaikea joustaa, kun pieniä lapsia ei voi jättää yksikseen kotiin. Varmasti kaikki normaalivanhemmat ovat valjastaneet kaikki käytettävissä olevat resurssit (isovanhemmat, omien lomien vuorottelu jne.) lasten hoidon järjestämiseksi, mutta silti se ei ole ongelmatonta. Varsinkin pienillä koululaisilla on aivan liikaa lomia ja vapaapäiviä.
 

Yhteistyössä