Lapsi taas sairaana - työpaikan ämmät kalkattavat kateellisina.

• Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="aapee";28340070]Tuo on vain omaa kuvitelmaasi. Lähempänä totuutta voisi olla se versio, että mies tahallaan ripustaa pyykit narulle ruttuun ja rikkoo astioita tiskatessa, niin eipä tarvitse enää jatkossa osallistua näihin ikäviin velvollisuuksiin.[/QUOTE]

Okei, tuo taan on sinun kuvitelmaasi. Tasapeli :D

"Virastorotta"
[QUOTE="aapee";28340007]Valitettavasti näitä munattomia miehiä tuntuu riittävän. En tiedä yhtään tapausta normiperheissä, joissa isä hoitaisi suurimman osan (tai edes puolet) lasten lääkäri-, hammaslääkäri-, neuvola-, terapia- jne käynneistä ja sairaan lapsen hoidoista.
[/QUOTE]

No nyt tiedät. Meillä isä hoitaa suurimman osan noista mainitsemistasi asioista. Ja on vielä kaikenlisäksi yötöissä. Ja jää kotiin jos lapsi sairaana. Itse teen normaalia virastoaikaa töissä.

lkjhgfds
[QUOTE="vieras";28340057]Ja todella usein "miesten munattomuus" on sitä, että nainen haalii vastuun itselleen ja sanoo päälle, että ei se meidän Erkki osaa.[/QUOTE]

Ja Erkin kun pitää saada nukkua myös. Ei hän voi lasta hoitaa, toisin kuin täydellinen marttyyri-vaimo joka ei nuku öisin eikä päivisin.

Mitä enemmän minä tätä mietin, sitä enemmän alkaa v*tuttaa. Vaikka kukaan läheiseni ei oleyrittäjä, niin alkaa harmittamaan heidän puolesta tuollainen keplottelu.

"jep"
Jos mies ripustaa pyykit narulle ruttuun, so? Mikäli mies tosiaan ottaa oikeaa vastuuta eikä vain "auta" satunnaisesti, hän varmaan niitä pyykkejä viikatessaan hoksaa, että hupsis, kuivuvat aika huonosti rutussa, ja älyää ne oikoa ja toimia jatkossa toisin. Jos hän taas rikkoo astioita tiskatessaan, eiköhän se ole hänen suuresta palkastaan pois, kun pitää uusia ostaa. Kotitöiden tyriminen tahallaan käy tasan omaan nilkkaan, jos vain toinen osapuoli malttaa sitä aitoa vastuuta edellyttää, eikä luovuta heti ja kiellä jatkossa "auttamasta".

tesseistä tietävä (ei ap)
Näinkö siis on, että jos molemmat vanhemmat tekevät yötöitä, ja lapsella yöpäiväkotipaikka, niin jos lapsi sairastuu niin kukaan ei voi muka jäädä yöksi kotiin lapsen kanssa? Ettäkö muka TES estää?

Aika vaikea uskoa.

samaa mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja tesseistä tietävä (ei ap);28340252:
Näinkö siis on, että jos molemmat vanhemmat tekevät yötöitä, ja lapsella yöpäiväkotipaikka, niin jos lapsi sairastuu niin kukaan ei voi muka jäädä yöksi kotiin lapsen kanssa? Ettäkö muka TES estää?

Aika vaikea uskoa.
Niinpä, ei semmoista TES:siä olekaan.

Ap:lle tiedoksi, että on ihan normaalia että TES kieltää yötyöläistä jäämästä pois yötyöstä, koska pitää päivällä hoitaa lasta. En mäkään voi jäädä päivätöistä pois, kun pitää hoitoo illalla tai yöllä lasta!

"aapee"
Ja Erkin kun pitää saada nukkua myös. Ei hän voi lasta hoitaa, toisin kuin täydellinen marttyyri-vaimo joka ei nuku öisin eikä päivisin.

Mitä enemmän minä tätä mietin, sitä enemmän alkaa v*tuttaa. Vaikka kukaan läheiseni ei oleyrittäjä, niin alkaa harmittamaan heidän puolesta tuollainen keplottelu.
Eikös tällaisessa tilanteessa toinen yrittäjä voita ja toinen häviä eli kokonaiskansantaloudellisesti ollaan fifty-fifty tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja tesseistä tietävä (ei ap);28340252:

Aika vaikea uskoa.
Tottakai voi jos molemmat ovat yövuorossa., niin toinen voi jäädä.
Mutta kun kuopus tänään sairastui, ja mies menee ensi yöksi töihin, joudun minä menemään suunniteltuun 12,5h päivävuoroon huomenna, ja miehen pitää hoitaa lapsi vaikka on menossa myös seuraavaksi yöksi töihin. molemmat kunta-alan tessin mukaan...

"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä;28340289:
Ap:lle tiedoksi, että on ihan normaalia että TES kieltää yötyöläistä jäämästä pois yötyöstä, koska pitää päivällä hoitaa lasta. En mäkään voi jäädä päivätöistä pois, kun pitää hoitoo illalla tai yöllä lasta!
Kyllä minä sen tiedän, mutta kaikki eivät tunnu tietävän.

"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;28340293:
Tottakai voi jos molemmat ovat yövuorossa., niin toinen voi jäädä.
Mutta kun kuopus tänään sairastui, ja mies menee ensi yöksi töihin, joudun minä menemään suunniteltuun 12,5h päivävuoroon huomenna, ja miehen pitää hoitaa lapsi vaikka on menossa myös seuraavaksi yöksi töihin. molemmat kunta-alan tessin mukaan...
Näinpä. Tällaiset tilanteet ovat kohtuuttomia vanhemmille. Enkä luottaisi enää työntekijän kykyihinkään, jos ei ole saanut riittävää lepoaikaa sairaan lapsen hoitamisen takia.

"vieras"
Mä en ihan ymmärrä näitä työpaikkansa kanssa naimisissa olevia ämmiä.

Joo, työ on minullekin tärkeää ja elanto on saatava, mutta se on kuitenkin hei VAIN työ.

Mikäli lapseni sairastuu, jään hoitamaan häntä kotiin (tai mies jää) se on meidän OIKEUTEMME. Kalkattakaa niin paljon kuin kurkusta ääntä lähtee.

Jos työni jää tekemättä koska sijaista ei esimiehen toimesta hommata se ei todellakaan ole minun ongelmani!

Ja nämä marttyyrit, jotka tulevat puolikuntoisena töihin vain koska nyt vaan yksinkertaisesti OVAT korvaamattomia. Voi huoh! Maailma pyörii hei ilman teitäkin ;).

rietas
No kukapa nyt ei olis kateellinen naiselle, jonka mies ja lastensa isä ei juurikaan pysty ottamaan osaa kipeiden lastensa hoitoon tai, kuten jossain vaiheessa joku kommentoi, kykene huolehtimaan oman lapsensa diabeteksesta/keliakiasta tms... Varmaaqn kihisevät mielessään, että helevetti kun ei itselle ole tuollaista aarretta mieheksi löytynyt.

"vieras"
Mä en jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta ekan sivun perusteella en voi muuta sanoa, kuin että ongelma taitaa olla puhtaasti aloittajan päässä. Vaikutat hirvittävän negatiiviselta, huh. Tulee ilmi ihan jo tuosta miten negatiivisesti ja rumasti puhut muista. Katso peiliin.

"jep"
No kukapa nyt ei olis kateellinen naiselle, jonka mies ja lastensa isä ei juurikaan pysty ottamaan osaa kipeiden lastensa hoitoon tai, kuten jossain vaiheessa joku kommentoi, kykene huolehtimaan oman lapsensa diabeteksesta/keliakiasta tms... Varmaaqn kihisevät mielessään, että helevetti kun ei itselle ole tuollaista aarretta mieheksi löytynyt.
Tuskinpa kukaan kovin kateellinen on, mutta suoraan sanottuna naurettavaa vetää tähän jotain pikkuvauvavaiheen äitiyslomia ja imetyksiä. Eihän se isäparka voi osata kuusivuotiaan syömisistä huolehtia, kun äiti on viisi vuotta sitten ottanut hirmuisen etumatkan ja imettänyt. Kuinka pitkään terveellä, normaaliälyisellä ja työelämässä selviytyvällä miehellä on ihan biologian suoma lupa käyttäytyä kuin (anteeksi) vajakki sillä perusteella, että äiti oli joskus vuonna nakki läheisempi imetyksen takia. Siksikö iskä voi ihan luvan kanssa nostaa jalat sohvapöydälle ja pelata mättöpelejä äidin huseeratessa yksin rippi- tai ylioppilasjuhliakin, kun ei isäparka voi tietää, miten toimia, kun ei tunne lasta, koska ei biologisista syistä voinut tätä vauvana/taaperona imettää?

"vieras"
[QUOTE="aapee";28339202]Kaikki ei ole ihan niin mustavalkoista kuin sinä kuvittelet. Kaikki isät eivät halua hoitaa omia lapsiaan, osa ei kykene sairautensa takia, osa asuu eri paikkakunnalla, osa on reissutöissä, jonkun isä on kuollut. Tilanteet vaihtelevat. Kaikkia tilanteita ei voi ennakoida, sillä elämä saattaa yllättää monessakin asiassa.[/QUOTE]

Joo, mutta sä puhuit "yleisesti ajatellen" että lapset on enemmän äidissä kiinni ja kokee turvattomuutta muiden hoidossa. Se on ihan täyttä shaibaa. Tai aika pyllylleen on sit menny perheessä asiat.

Ja "en halua hoitaa lapsiani" ei ole kovin kantava argumentti, sit niistä varmaan pittää luopua jos ei hoitaminen noin niinkuin itseään kiinnosta.

lkjhgfds
[QUOTE="aapee";28340292]Eikös tällaisessa tilanteessa toinen yrittäjä voita ja toinen häviä eli kokonaiskansantaloudellisesti ollaan fifty-fifty tilanteessa.[/QUOTE]

Tämä varmasti lohduttaa hirveästi sen äidin työnantajaa :rolleyes:

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmiä olette;28339231:
Jos tuollaiseen suostutte. Miksi teette niin? Ei vapaalta tarvitse tulla töihin kun se on työvuorolistaan merkitty. Ottakaa nyt oikeuksistanne selvää. Työnantajan pitää hommata sijainen siihen jostain muualta sitten tai sit tulee itse tekemään sen työn
Lain mukaan työnantajalla on oikeus pakottaa töihin vapaapäivältäkin, jos on pakottava tarve.

Eli käytännössä jos toinen on sairaslomalla ja työpaikka ei muuten pyöri, on työnantajalla oikeus PAKOTTAA vapaapäiväläinen töihin.

"vieras"
[QUOTE="aapee";28339841]Kyllä minä olen korvaamaton kotona. Mies ei pystyisi pyörittämään arkea yksinään edes yhtä ainoaa viikkoa töidensä takia.

Kerroin kaikki asian kannalta riittävät faktat. Ei olisi pitänyt mainita mitään isän yötöistä, koska täällä takerrutaan täysin epäolennaisiin asioihin. Pieneen tyhmään päähäsi ei varmaan ole pälkähtänyt, että jotkut tekevät reissutöitä. Ja miksi siitä olisin kertonut, koska sillä ei ole mitään merkitystä tähän asiaan, josta purnasin.

Jos jollain tässä on asennevamma, niin se on sinulla. Yritän nyt takoa viimeisen kerran typerään kalloosi sen tiedon, ettei mies voi yötyötä tehdessään jäädä hoitamaan päivällä sairaita lapsia. Ehkäpä jossain firmoissa tämäkin on mahdollista, mutta ei mieheni työpaikalla.[/QUOTE]
Joo-o. Aapee ON varsin vittumainen muija!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti +2;28337652:
Kyllä meillä on ne lapsettomat, jotka töissään ja vapaissaan eniten joustaa. Esim. joulut ja pyhät aina töissä
Mun aiemmassa työpaikassa se oli aina se ainoa lapsellinen (eli minä) joka jousti vappuina, juhannuksina ja valmistujaisviikonloppuina, että sinkut lapsettomat pääsee dokaamaan kun mullahan nuo ajat on ohi jo (niin enhän minä halua noita juhlia kun en kerta rellestämään pääse, kun eihän niitä muuten voi juhlia...) hetken sitä touhua katselin, mutta avasin kyllä suuni kun seuraavana vuonna yritettiin samaa tehdä :D kyllä noiden pitää tasaisesti kaikille jakautua perhesuhteista riippumatta..

Välillä jopa v*tuttaa.
[QUOTE="näinmeillä";28337634]En minä kateellinen ole, mutta meidän työpaikalla palaa muiden vapaat kun joku on yllättäen pois. Sijaisia ei ole ja töissä ollaan usein yksin eli kun joku on työpäivänään poissa, joku toinen joutuu vapaalta töihin.

Kyllä silloin ärsyttää ja johonkin se ärsytys pitää purkaa. Ei mitään henkilökohtaista. :)[/QUOTE]

Peesaan, sama meillä. Aina ne samat henkilöt ovat pois ja aina samoilta henkilöiltä palavat siksi ne vapaapäivät...

Yhteistyössä