Pahin moka töissä?

• Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti
........
Aamulla kiirehdin työpaikan vessaan ja tein oikein hyvät aamupaskat. Helpottuneena rupesin vetämään pönttöä ja ihmettelin, miksi vetäminen ei onnistu. Samassa lamppu syttyi päässä: taukohuoneen seinällä oli komeillut jo monta päivää lappu, jossa kerrottiin, että vedenjakelussa on katkos juuri kyseisenä päivänä parin tunnin ajan. Olipa asiasta vielä edellisenä päivänä muistutettu sähköpostilla, mutta minäpä en sitä juuri silloin aamulla vessaan kiiruhtaessa muistanut.

Hävetti valtavasti hipsiä pois vessasta ja jättää ne paskat sinne pönttöön haisemaan. Iltavuoroon tullut työkaveri vielä kyseli, että oliko hankala aamulla kun ette voineet käyttää vessaa. Olin aika hiljaista tyttöä ja mutisin vastaukseksi jotakin myöntävää.

ei enää luureissa
Joskus puhelintöissä luin tätä palstaa (sic!) samalla kun vastasin tuhansien kertojen rutiinilla puhelimeen hyvää päivää. Kahteen eri kertan sattui sama virhe, vastasinkin "hyvää paljon ...päivää!"

Erittäin klassikkomoka oli myös lounaalta tai tauolta tullessa laukaista ensimmäiseen puheluun "hyvää huomenta!" kun sillä lailla aina aamulla vastattiin.

"blush"
Olin parikymppisenä hotellin respassa töissä. Hotelliin tuli yöpymään eräs vanha hoitoni, ja päädyin sitten iltavuoron jälkeen viettämään yön tämän miehen huoneessa. Aamulla luikin muina naisina aamuvuoroon, eikä kukaan huomannut mitään. Tämä mies pöllähti siihen sitten kesken pahinta ruuhkaa, pani tiskille korvakoruni ja nimikylttini ja totesi kovaan ääneen työkavereideni ja muiden asiakkaiden kuullen: "Sulta jäi nämä mun huoneeseen." Olin juuri palvelemassa kahta miesasiakasta, jotka rupesivat sitten vitsailemaan jotain hotellin hyvästä palvelusta... Meinasin kuolla häpeästä.

Emämokailija
Huoh... hävettää niin, että itketti vaan kun pääsin kotiin. Myöhästyin työhaastattelusta. Hakuprosessi ja taso oli kova. Sain kuitenkin paikan ja olin tajuttoman onnellinen. Myöhästyin vielä ekana työpäivänäkin. Molempina kertoina eksyin ja aloin panikoimaan... Helsiingin Ruoholahteen siis eksyin. En tiedä miten tästä nyt selviän. Tämä eka työpäivä oli tänään. Aivan sairaan noloa. Silti esimies ei sanonut mitään mutta kyllä varmasti ihmetteli että mikä ihme tyyppi tuo on kun jo kerran sai anteeksi... :'( Nyt en aio enää koskaan olla myöhässä ja suoritan tehtävät niin hyvin kuin ikinä pystyn (mihin aina pyrin). :)

"Cira"
Mulla on sattunut myös melkoisia mokia: olin kerran töissä yrityksessä jota kohtaan oli paljon ennakkoluuloja ja hoidimme erittäin tärkeää asiakasta. Asiakkaiden käytös myös tosiaan oli sen mukaista ja olimme veitsenterällä. No, enköhän mä mennyt lähettämään väärää informaatiota kymmenille vastaanottajille vahingossa. Ensin soitti asiakasyrityksen jäsen joka huusi kymmenen minuuttia putkeen asiasta ja siitä tuli koko viikon pahin skandaali jota kummasteltiin vielä kuukauden jälkeen. Eipä yhtään hävettänyt...

Nyt on pakko tulla kertomaan omat tarinani jollekkin. Olen sellainen ihminen, jolle sattuu kaikki mokat aina pahimmalla mahdollisella hetkellä. Tässä muutama mieleen jäänyt.

Muutama vuosi sitten työskentelin eräässä suurehkossa myymälässä vartijana. Olin juuri aloittanut työelämän. Tein kohteessa ensimmäisiä itsenäisiä vuorojani. Eräänä päivänä kaatosateen aikaan huomasin, että myymälän katto vuotaa sisääntuloporttien lähistöllä. Soitin huoltomiehelle, joka saapui pikimmiten paikalle. Lähdimme huoltomiehen kanssa myymälän katolle tutkimaan asiaa. Minä menin sinne siis avainnipun kanssa availemaan tälle huoltomiehelle ovia. Saattelin huoltomiehen perille saakka vuoto kohteeseen ja kun olin palaamassa takaisin sisälle niin huomasin, että ulko-ovi oli napsahtanut lukkoon. Otin avainnippuni esille, mutta kauhukseni huomasin, että yksikään avain ei sopinut kyseiseen lukkoon. Huoltomies ilmestyi pian taakseni ja sanoi, että hänen täytyisi hakea alhaalta jotain välineitä. Siinä me sitten seistiin vesisateessa ja yritin pähkäillä, että mitäs nyt. Ensimmäisenä mieleeni juolahti jostain syystä soittaa pomolleni: "No moi! Tuota niin niin. Nyt kävi sellainen homma, että minä ja eräs huoltomies ollaan jumissa täällä myymälän katolla, eikä me päästä pois? Mitäs nyt? Millaiset avaimet olisi pitäny ottaa mukaan?" Noh, pomoni repesi nauramaan, eikä sanonut mitään. Seuraavaksi soitin sitten alakerran info pisteelle eräälle myyjättärelle. Hän sitten juoksi auttamaan. Ylös pääsi vain pitkiä huteria kierrerappusia pitkin ja siinä meni aikansa. Minua hävetti niin, että en kehdannu katsoa ketään silmiin sinä päivänä. Pomokin piti minua varmaan aiva hölmönä.

Seuraava tapaus.

Tämä sattui eilen. Työskentelen receptionistina eräässä aulassa. Rakennus on melko suuri ja täällä työskentelee satoja ihmisiä. Minua oli etukäteen varoitettu, että tänään on tulossa suuria herroja taloon, jotka tekevät tarkastuksia mm. turvallisuusasioihin. Paikalle saapui myös toimeksiantajamme / palvelun tilaaja. Noh, minä valmistauduin päivään huolella ja yritin laittaa parastani. Pöydälläni on tietokoneen vieressä ohjauspaneeli, jolla voi suorittaa erilaisia kuulutuksia koko taloon. Noh, minä tietenkin tiputin vahingossa tämän laitteen päälle jotain ja sieltä lähti EVAKUOINTI ilmoitus soimaan. Automaattinen ääni kertoi toimintaohjeita mm. miten rakennuksesta pääsee ulos ja pyysi kaikkia poistumaan ulos välittömästi. Rakennus alkoi purkautumaan välittömästi ja työntekijät ja asiakkaan alkoivat hätääntymään. Minä yritin kuuluttaa tämän automaattisen ilmoituksen perään omia pahoittelujani onnistumatta siinä, koska laitteella on ollut taipumusta pätkiä ja se teki sen tietenkin juuri silloin. Neljännellä yrityksellä sain karjaistua, että "VÄÄRÄ HÄLYYTYS". En mitää muuta, edes pahoitteluja. Työntekijöitä alkoi kasaantua tiskilleni ja sain osakseni paheksuvia katseita. Toimeksiantajamme ilmestyi myös paikalle ja ihmetteli mitä on tapahtunut. Hän on todella tarkka ja otti asian esille jokaiseen keskusteluun koko loppupäivän ajan. Oma pomoni ei ole vielä kuullut asiasta, mutta tulee kuulemaan. Aion kyllä kertoa heti kun vaan näen hänet.

"tintti"
olin töissä kahvilassa ja asiakas joi jo kolmatta kuppia kahvia ja kysyi eikös tän jo sais ilmaseksi niin mun piti sanoa : enhän mä miehellenikään anna ilmaiseksi kahvia .....SANOIN ETT ENHÄN MÄ ALASTIKKAAN ANNA...oli sillee vähän noloo..onneks työkaveri tuli laskemaan mut pois töistä :(

historian helmiä
Mie olen kerran nukahtanu yövuorossa... Tapana on siellä pikkunokosia ottaakki, silti puolittain hereillä, mut tuon yhen kerran vaivuin sikeään uneen ku oli NIIIN tylsää. :LOL: Toinen työntekijä sitte herätteli takas tähän maailmaan. :D
kaveri muinoin nukahti tuolille, eikä olis saanu. järkytty niin herätessään siitä, että ponkaisi ylös kauhealla kiireellä, jalka petti ja nilkka murtui...

njoo
tääki nolotti kyl..
olin eräällä huoltoasemalla töissä iltavuorossa,pitkän päivän jälkeen jo väsyynenä olin työkaverini kanssa laittamassa liikettä kiinni kun pihaan kurvasi vauhdilla auto ja asiakas puoljuosten tuli liikkeeseen.(kello oli juuri tasan 23.00 joka on sulkemis aika) asiakas otti hyllystä tuulilasipesunesteen ja huikkasi"ehdinpäs" j tuli maksamaan minä ajatuksissani väsyneenä ja vähän ärtyneenä"tuliko kiire hakee iltajuomat?" onneks asiakas otti huumoilla..

• Tykkää
Reactions: Kissimi
no....
Alkuun tiedoksi että olen aika siro ja pieni tyttömäinen nainen. Minulla oli töissä aivan valtavat ilmavaivat ja päätin sitten että kärsimys loppuu ja menen vessaan. No eikös siinä naisten vessan edessä seisonut juuri kaksi miespuolista työkaveria juttelemassa!!

Kun pääsin pöntölle niin alkoi kuunnon aariat: PRÖÖT-PAM-PAM-PAM-PUH-PRÖÖÖÖÖÖT-PAM!! Koko pytty ja vessa oikein kaikui mutta ajattelin että kollegat ovat jo lähteneet pois vessan edestä. No kun tulin ulos vessasta, niin molemmat miehet siinä vielä seisoivat katsoivat minua tosi pitkään ja vakavasti. Noloa :D :D

Näitä on monia. Kerran oli ekaa kertaa työvuoro ison kauppakeskuksen kioskilla. Se oli aamuvuoro, joten luonnollisesti olin ihan pihalla kaikesta. Olin edellisenä päivän hakenut avaimen ja pyytänyt piirtämään kartan roskikselle ja lehtienhakupaikalle. Yleensä lehdet tulee siis kioskin ulko-ovelle lukolliseen laatikkoon. Siellä ne tuli lastauslaiturille.

Lehdet piti hakea ennen kioskin avaamista, koska eihän sieltä yhtäkkiä voi vain häippästä. Juoksin aamulla lastauslaiturille (työaika ennen avaamista on erittäin lyhyt, siksi juoksin) ja nappasin lehdet kärrystä mukaan. Päästyäni takas kiskalle tyhjensin pelikoneet, keitin kahvit ja avasin kassan ym. pikkujuttuja. Avasin kioskin ja päästin mummot pelikoneille. Kyseessä oli hyvin vilkas kioski, niin tekemistä riitti.

Siinä asiakkaiden palvelun lomassa availin lehtipaketteja ja sysäsin iltapäivälehdet telineisiin yms. Ihmettelin, kun osa puuttui. Mietin, että tuliko niillä taas toimitusvirhe. Ihmettelin kans, kun jotain tuli ihan mahdottomasti. No onneks tajusin vielä vilkaista lähetelappuja. Mulla oli ties minkä Anttilan ja Suomalaisen lehtiniput! En ollut älynnyt, että ne lehdet menee lastauslaiturille sikinsokin ja siellä on tietenkin muidenkin yritysten lehtiä.

Oli tosi kiva hätistellä mummelit pelikoneilta ja sulkea ovet asiakkaiden nenien eessä jaellen pahoitellen kahvikuponkeja. Nappasin väärät (avatut ja levinneet) lehtiniput kainaloon, juoksin ympäri kauppakeskusta. Menin naama punaisena Anttilan tiskille että "Sori nää taiskin olla teidän." Ne vaan naureskeli. Ja siitä sitten takas lastauslaiturille hakemaan loput omat lehdet. Ovi ei jostain syystä enää toiminut ja piti kiertää parkkiksen kautta. Juoksin kaikki liukuportaatkin, jotta pääsisin nopeammin. Kyseessä oli siis iso kauppakeskus, mitä juoksin ristiin rastiin ja olin ihan veto pois, kun pääsin takaisin kiskalle. Mukava aamulenkki tuli vedettyä :)

Saikohan esimies koskaan tietää... En sen jälkeen siellä vuoroja tehnyt, kun jäi niin paha maku suuhun siitä paikasta. Nyt kun mietin, niin voisin koittaa olla vähän ymmärtäväisempi meidän tuuraajia kohtaan. Kaikkea typerää on ite tullut tehtyä silloin, kun aloitin. :ROFLMAO:

Viimeksi muokattu:
Ai kamala nyt en saa unta, kun muistuu kaikki toilailut mieleen :x Oon myös jäänyt ylitöihin niin pitkäksi aikaa, että hälytys meni päälle.

Kerran jäin ylitöihin eräässä kauppakeskuksessa. Vartija oli tehnyt ilmeisesti kierroksensa, muttei ollut huomannut, että valot oli vielä päällä ja minä hääräämässä tiskin takana. Se ehti lukita mut kauppakeskukseen. Eikun soittelua vartiointifirmalle, että mitäs kautta mä pääsen ulos täältä.

Kerran jäin jumiin kioskiin illalla, koska en saanut ulko-ovea auki. Yritin kaikin voimin, mutta ei. Soitin jonkun tyypin avuksi, en edes muista kuka. Se oli vähän voimakkaampi, niin se sai riuhtaistua sen. Kyllä nolotti. Tuli varmaan kiva lasku. Toisaalta mulle oltaisiin voitu informoida, että se ovi on erittäin jäykkä. En kyllä tiedä, olisiko se auttanut asiaa. Heittäydyin ovea vasten, muttei sekään tehonnut.

En ymmärrä, miten olen saanut pitää työpaikkani. Onneks en enää ole keikkailija, vaan vakituisesti samassa paikassa. Toi kioskista toiseen juokseminen oli yhtä helvettiä. Aina se oli samaa arvuuttelua "missähän tääkin on" ihan saksista lähtien roskiksen avaimeen tai tupakan filttereihin.

Johtaja Jouko Virtanen
Foxell mokasi poliisina ja kuvitteli menevänsä pelkästään rauhoittamaan torin brillillä rähinöiviä hernepyssyillä ammuskelevia kakaroita. Asemalla oli jo tiedossa että paikassa ammuskellaan kovilla. Foxell laiminlöi poliisin tärkeimmän ohjeistuksen eli varustautumisen tilanteen vaatimalla tavalla ja sorvi paikalle pelkästään poliisin kevyin suojavarustuksin.

Nyt jälkeenpäin eukon vinkuminen roskaisissa lehdissä on turhan ylimalmaista ja kyseenalaistaa edelleen koko poliisin uskottavuutta jos maan turvallisuus on tuollaisten koomikoiden varassa

Joccen lätinät
Foxell mokasi poliisina ja kuvitteli menevänsä pelkästään rauhoittamaan torin brillillä rähinöiviä hernepyssyillä ammuskelevia kakaroita. Asemalla oli jo tiedossa että paikassa ammuskellaan kovilla. Foxell laiminlöi poliisin tärkeimmän ohjeistuksen eli varustautumisen tilanteen vaatimalla tavalla ja sorvi paikalle pelkästään poliisin kevyin suojavarustuksin.

Nyt jälkeenpäin eukon vinkuminen roskaisissa lehdissä on turhan ylimalmaista ja kyseenalaistaa edelleen koko poliisin uskottavuutta jos maan turvallisuus on tuollaisten koomikoiden varassa
Suomen pienimunaisin mies Tuomas Enbuske alitti taas riman katso tästä

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kuva-ei-herkille-hyvinkaalla-haavoittuneen-poliisi-heidi-foxellin-vatsa-oli-lohduton-naky-leikkauksen-jalkeen/6398388

Yhteistyössä