Ajokammo vaivaa naisia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja n+a=k
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tunnistan ajokammon itsessäni ja muissa lähisuvun naisissa. Siitä pääsee eroon vain tarttumalla härkää sarvista eli ajokokemuksella. Vain ajokokemuksen myötä ja taitojen karttuessa pelosta pääsee eroon.

Nyt nelikymppisenä en enää arastele tarttua rattiin. Ahtaita parkkihalleja ja Helsingin keskustaa kuitenkin yhä välttelen, enkä ulkomaillekaan lähtisi itse ajamaan.

Nykyään suhaan pääkaupunkiseudulla päivittäin ja olen huomannut, että pahimmat töpeksijät liikenteessä ovat lippalakkipäisiä papparaisia. Ramppia pitkin ajetaan kuuttakymppiä kohti moottoritietä. Se on lähes itsemurha täällä pääkaupunkiseudun vilskeessä.

Monet mun tuntemani naiset on ihan yhtä hyviä kuskeja kuin miehetkin, en näe mitenkään että noita pitäisi erotella. Enempi on kyllä naiskuskejakin ystäväpiirissä ja heillä miehet ei joko kiinnostuneita ajamaan tai eivät omaa edes korttia :) oma mieheni kammoaa ajamista ja kun taannoin osti auton niin se oli ihan itsestään selvyys, että se tuli minun käyttööni. Toki tiedän muutaman naisenkin jotka kammoavat ajamista, mutta ovat luonteeltaankin aika katastrofi ja/tai stressialttiita ihmisiä.. Eikä ole sillä tavalla ollut halua/uskallusta ajella jotta se ei olisi niin kamalaa sehän se on suurin yhteinen juttu näissä kaikissa.

Kiltin isän vanhoilla autonrohjoilla opettamana en todellakaan ole ajokammoinen. Perfektionismi ja ylimielinen opettaja sen katastrofin saavat aikaan. Minun mies varmaan tulee saamaan aikaan ajokammoa, kun jos autolle edes meinaa sattua pieni vahinko, hän hiiltyy kovasti - oletan, että minä toimin ajo-opettajana tarvittaessa.
Että miehet voi vaan katsoa peiliin. Ja lakata inisemästä.

Allekirjoitan vain osaksi, sillä kammoksun lähteä ajamaan kyllä esim. Helsingin keskustaan. Ja syynä on se, että en tunne kaupunkia yhtään ja siellä pitäisi tasan tarkaan tietää mihin on menossa, jotta osaa ajoissa valita oikeat reitit. Siellä vilinässä kun ei ole aikaa enää miettiä mitään, kun mennä vaan vilinän mukana... Mutta täällä kotikonnuilla ei ole mitään ongelmaa mennä minnekkään. Ja ei tulis mun työnteostakaan mitään, jos tuollanen kammo olisi...

Tää nainen ajelee työmatkaa päivittäin 150 kilsaa ja kortti tuli ajettua Helsingissä.

Ainoa mitä liikenteessä kammoan, ovat nämä itseään kuolemattomiksi luulevat "superautoilijat".

Esim. tyyliin tämä: http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194802826668/artikkeli/il+toimitusjohtaja+kaahaili+13+000+euron+sakot+nailla+tuloilla+ei+mitaan+jarkea+.html

Mikä siinä ajamisessa pelottaa, en ymmärrä

Sä oot kanssa joka ihmeen ketjussa mainostamassa omaa erinomaisuuttasi. Jos et oikeasti ymmärrä, miksi jotkut asiat ovat joillekkin vaikeita, niin ainakin sun ihmistuntijuus ja empatia ovat todella heikolla tasolla. Se ei kyllä mua yllättäisi yhtään muiden viestiesti perusteella. Sitä en sitten tiedä, että vedätkö vaan roolia vai ootko oikeesti sellainen.

Minua ahistaa ihan hirveesti ajaa autolla ainakin Helsingissä. En voi sille mitään. Olen asioiden suhteen sellainen, että jos pelkään jotain, yritän kohdata pelkoni. Monessa asiassa tämä on toiminut, mutta isoissa kaupungeissa ajamisen suhteen olen luovuttanut. Mies saa ajaa, vaikka ei hänkään Stadissa ajamista rakasta. Mutta onneksi ei tarvi usein ajaa, varsinkaan keskustassa.

Mä olen sellainen mies, joka kuuluu siihen 5 prosentiin miehistä, jotka uskovat olevansa keskivertoa heikompia kuskeja. 95 prossaa miehistähän kuvittelee olevansa keskivertoa parempia kuskeja. Toisaalta tuo on vääränlaista uskoa omiin kykyihin, mutta toisaalta se on positiivista itseluottamusta.

Siis kyllähän naiset on taidoiltaan miehiä jäljessä. Keskimäärin. Monesta syystä toki. Mutta uskon, että ihan geneettisistäkin - tietty avaruudellinen hahmottaminen on miehillä parempaa. Mutta sitten taas miesten ylimielisyys saattaa aiheuttaa sen, että ovat vaarallisempia kuskeja.

Meidän perheessä nainen on parempi kuski. Ihailen vaimoni ajotaitoja. Itse olen huono kuski ja en esim. pysty keskittymään puhumiseen ja ajamiseen samalla kertaa. Jos sen teen, olen äkkiä ihan väärällä tiellä...

Mies on luomakunnan kruunu ja siksi miehessä on kaikki ihmisen parhaat ominaisuudet. Nainenhän ei näitä huippuominaisuuksia tarvitse puuhastellessaan keittiössä miehelle ruokaa.

[QUOTE="vieras";28280373]Mies on luomakunnan kruunu ja siksi miehessä on kaikki ihmisen parhaat ominaisuudet. Nainenhän ei näitä huippuominaisuuksia tarvitse puuhastellessaan keittiössä miehelle ruokaa.[/QUOTE]

Jos tämä ajatus tekee sinut onnelliseksi, niin pidä päättelyketjustasi kiinni.

[QUOTE="Vieras";28280397]Jos tämä ajatus tekee sinut onnelliseksi, niin pidä päättelyketjustasi kiinni.[/QUOTE]

Kunhan nyt vain totesin faktan ja tämä ei ole henkilökohtaista.

[QUOTE="...";28280488]Monia naisia kyllä vaivaa ajokammo. Se johtuu ihan vain siitä, että ajavat liian vähän, kun tyhminä antavat miehensä olla aina kuskina.[/QUOTE]

Turha sitä on kiistää. Naurettavaa kun tänne tulee sitten yksittäistapaukset leuhkimaan ajotaidoillaan. Mutta hirvee määrä on naisia jotka ajaa tosi vähän/ ei lainkaan ja sitten on tämmönen kammo. Tosin onhan noita semmosiakin naisia, joilla ei ole korttia. Se on kyllä surkeeta, ellei ole joku vamma.

Yks mun työkaveri oli semmonen. Äijä sitten kuskas sinne tänne. Rahaa olis ollut kahteen autoon. Mutta äijä haki töistä ja kaikki reissut kuskas. Aika huvittavaa maalla semmonen, on ihan riippuvainen toisesta. Jossain Helsingissä mä voin ymmärtää kortittomuuden, mutta en oikein muuten.

Yhteistyössä