?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24804589:siksi kun se auto voi vaikka syttyä palamaan.
montakos vuotta tästä on, kun espoossa se lapsi kuoli -oli jätetty parkkiksella autoon (kaupan pihalla) ja auto oli syttynyt palamaan..
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24804633:olen sitä mieltä, että yksin autoon heitetty lapsi on jätetty heitteille, ja hänestä kuuluisi tehdä lastensuojeluilmoitus
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24804713:mun tuttava oli parkkeerannut auton kerran tien viereen ja jättänyt vaihteen päälle. auto oli mennyt oikosulkuun käynnistynyt itsestään ja kun vaihde oli päälle, ajoi ojaan
Ööö... Totanoinnii, kolmosella käynnistyy helpommin mäkistartilla kuin ykkösellä, sen takia juuri laitetaan ykkönen pesään, eikä kolmosta...!Voi luoja mikä vajakki. Siksi ei laitetakkaan sitä ykköstä silmään vaan kolmonen/nelonen. Aika voimakas startti saa olla jos siitä meinaa auton liikauttaa jos vielä käsijarrukin päällä. ÄLY HOI!
Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24807514:Ööö... Totanoinnii, kolmosella käynnistyy helpommin mäkistartilla kuin ykkösellä, sen takia juuri laitetaan ykkönen pesään, eikä kolmosta...!
Olipas tämä perin viihdyttävä ketju kaikkine imputuksineen. Tottahan on, että maailmanmeno on muuttunut sitten 70-luvun, mutta on niitä sekopäitä ja huumehemmoja silloinkin ollut. Kuitenkin mielestäni aika tärkeä pointti tässä on se, että millaisen kaupan pihasta kysymys ja minkä aikaa lapsi autossa joutuu olemaan yksin. Itse en jättäisi kaupungissa tai ruuhkaisella parkkiksella lasta autoon edes hetkeksi, pienenkään kaupan pihassa en viittä minuuttia pidemmäksi ajaksi. Oman kylän päiväsaikaan olen jättänyt lapsen (1v9kk) käynnissä olevaan autoon, kun kipaisen pullapussin ja kahvipaketin. Parkkikselle on näköyhteys viereisen kahvilan ikkunasta, joten ei sitä siitä kyllä kukaan varastamassa käy. Myös kassa näkee auton koko ajan. Itse viivyn kaupassa noiden ostoksien kanssa n. 1,5min. Jokusen kerran lapsi on jopa jäänyt hereille autoon jonkun lelun kanssa ropeltamaan. Kerran yksi täti oli siinä ihan selkeästi odottamassa auton vieressä, kun tulin kaupasta mutta lähti kun saavuin paikalle, lapsella ei silloinkaan ollut mitään hätätilaa päällänsä. Täti siis vain varmisteli meinaanko pitkäänkin viipyä, kaiketikkin.
Täyslynkkaushan tästä seuraa, mutta antaa tulla vaan. Kysympä nyt teiltä, varsinkin pikkukylissä kasvaneet, että muistatteko itse olleenne autossa odottamassa vanhempianne? Minä muistan, ja typerin asia mitä tein oli isän silmälasikoteloon piirtäminen. Ehkä meille maalaisemmille lapsille on vain opetettu pikkaisen paremmin ettei autoon saa koskea. Ja minun on ainakin tosi pienenä jo annettu ohjata autoa isän apuna sylistä käsin ettei ole sitten tarvinnut ilman lupia edes miettiä mihinkään koskemista. Aion tämä myös siirtää perintönä eteenpäin, pitää pärjätä itsekseen ja pitää uskoa kun kielletään johonkin koskemasta. Kaikkea pitää kuitenkin saada koittaa valvovan silmän alla, niin oppii jotain hyödyllistä ja ei tarvitse ilman lupia himotella tekevänsä jotain aikuisten juttuja.
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24804633:olen sitä mieltä, että yksin autoon heitetty lapsi on jätetty heitteille, ja hänestä kuuluisi tehdä lastensuojeluilmoitus
Luepas tuo mitä yllä kirjoitin..