Kysy nuorelta äidiltä!

[QUOTE="Mie";28251232]Haluatko kertoa miten se kätilö sitten käyttäytyi synnytyksessä?[/QUOTE]

Kaikkea en muista, koska siitä on jo aikaa ja osan ajasta olin melkein taju kankaalla.

No kuitenkin, synnytyksen alussa halusin puhua kivunlievitysmahdollisuuksista ja tämä töykäisi vain "ei täällä mitään etukäteen oteta!"
Supistukset olivat erittäin rajuja käynnistyksen vuoksi ja kätilö ei korvaansa hetkauttanut, kun välillä kyselin kivunlievityksistä. Lopulta suostui tekemään sisätutkimuksen ja sanoi "ei tässä mitään keretä ottamaan, 10cm auki".

Hän puhui halventavalla äänellä, käski paremmin makaamaan sängylle (vaikka mun oli parempi olla vähän kippurassa), naureskeli meidän eväille jnejne!

"Mie"
Kaikkea en muista, koska siitä on jo aikaa ja osan ajasta olin melkein taju kankaalla.

No kuitenkin, synnytyksen alussa halusin puhua kivunlievitysmahdollisuuksista ja tämä töykäisi vain "ei täällä mitään etukäteen oteta!"
Supistukset olivat erittäin rajuja käynnistyksen vuoksi ja kätilö ei korvaansa hetkauttanut, kun välillä kyselin kivunlievityksistä. Lopulta suostui tekemään sisätutkimuksen ja sanoi "ei tässä mitään keretä ottamaan, 10cm auki".

Hän puhui halventavalla äänellä, käski paremmin makaamaan sängylle (vaikka mun oli parempi olla vähän kippurassa), naureskeli meidän eväille jnejne!
No ei kiva. Ite oon nyt 20 ja odotan esikoista. En oo vielä kokenut mitään arvostelua iästäni, neuvolassakin on oltu ystävällisiä, mutta just tuo mua pelottaa että synnytykseen sattuu joku kamalan töykeä kätilö :(

[QUOTE="Mie";28251309]No ei kiva. Ite oon nyt 20 ja odotan esikoista. En oo vielä kokenut mitään arvostelua iästäni, neuvolassakin on oltu ystävällisiä, mutta just tuo mua pelottaa että synnytykseen sattuu joku kamalan töykeä kätilö :([/QUOTE]

Toivotaan, että jatkossakin saisit hyvää kohtelua. Kuopus syntyi tosiaan, kun olin 20, ja sillon meillä oli tosi ihana kätilö :) Heti kun supitukset alkoivat, niin kysyi mitä kivunlievitystä oon ajatellut jne.

Onnittelut raskaudesta :flower:

"Sadie"
[QUOTE="Mie";28251309]No ei kiva. Ite oon nyt 20 ja odotan esikoista. En oo vielä kokenut mitään arvostelua iästäni, neuvolassakin on oltu ystävällisiä, mutta just tuo mua pelottaa että synnytykseen sattuu joku kamalan töykeä kätilö :([/QUOTE]

Joskus se töykeältä tuntuva kätilö voi olla paras ;)
Mä aluksi ajattelin kätilöstä joka mulla oli, et ei apua, aivan kamalaa kun on tollanen kätilö, ja vielä esikoisen synnytys kyseessä. Kätilö vaikutti aluksi tosi töykeältä, melkein kiukkuiselta.
Kaikki meni loppuviimein mahtavasti ja kätilö oli aivan huippu! Niin se ensivaikutelma voipettää..

[QUOTE="vieras";28251025]Mä en tarkoittanutkaan ryyppäystä ja kertoo kyllä suppeasta ajatusmaailmasta, että luulee sen olevan ainoa nuoruuden vapauden juttu. Mä tarkoitin enemmän vapautta olla spontaani, olla vastuussa vain itsestä, syödä muroja päivälliseksi, valvoa koko yö jutellen kaverin kanssa, kiertää maailmaa rinkka selässä, lähteä keikalle naapurimaahan päivän varoitusajalla jne.[/QUOTE]

APsta en tiedä, mutta minä ainakin olen noita asioita tehnyt lapsen saannin jälkeenkin (ja ennenkin sitä kyllä ehtinyt). Kas kun joskus on sitä "lapsivapaatakin" aikaa, jolloin tosiaan voi syödä muroja päivälliseksi, jos siltä tuntuu. Ja kaverin kanssa on tullut useamminkin valvottua ja juteltua, sekä lasten ollessa kotona että muuten. Se on just niin rajoittavaa kuin sen ajattelee olevan :)

Viimeksi muokattu:
kahvikirahvi
APsta en tiedä, mutta minä ainakin olen noita asioita tehnyt lapsen saannin jälkeenkin (ja ennenkin sitä kyllä ehtinyt). Kas kun joskus on sitä "lapsivapaatakin" aikaa, jolloin tosiaan voi syödä muroja päivälliseksi, jos siltä tuntuu. Ja kaverin kanssa on tullut useamminkin valvottua ja juteltua, sekä lasten ollessa kotona että muuten. Se on just niin rajoittavaa kuin sen ajattelee olevan :)
Mää syön välillä muroja päivälliseksi vaikka lapsi oliskin paikalla :snotty:

[QUOTE="vieras";28252496]Oletteko joltain tosi pieneltä paikkakunnalta kotoisin? Vai miksi hän halusi lapsia ollessaan teini vielä itsekin?[/QUOTE]

Mihin viittaat tuolla pienellä paikkakunnalla? Siis mietin vain, kun meillä oli suhteen alkaessa välimatkaa n.550km. :) Kaippa hän vaan tunsi samoin, kun minäkin.

toinen nuori äiti
Alkuperäinen kirjoittaja toinen nuori äiti;28252503:
Haluatko sinä kysyä jotain toiselta nuorelta äidiltä, jonka lapset on jo isompia? (9v ja 12v)

Itse sain esikoisen ollessani 16v ja kuopuksen ollessani 19v
tämä oli siis aapeelle :)

Alkuperäinen kirjoittaja toinen nuori äiti;28252503:
Haluatko sinä kysyä jotain toiselta nuorelta äidiltä, jonka lapset on jo isompia? (9v ja 12v)

Itse sain esikoisen ollessani 16v ja kuopuksen ollessani 19v
Hei! :) Miten elämä on sujunut lastensaannin jälkeen? Oletko saavuttanut unelmia elämässäsi?

Itse kun unelmoin tällä hetkellä esim. ammatista ja omakotitalosta. Nähtäväksi jää mitkä unelmista toteutuu ja millä aikavälillä.

toinen nuori äiti
Hei! :) Miten elämä on sujunut lastensaannin jälkeen? Oletko saavuttanut unelmia elämässäsi?

Itse kun unelmoin tällä hetkellä esim. ammatista ja omakotitalosta. Nähtäväksi jää mitkä unelmista toteutuu ja millä aikavälillä.
Koulutuksen sain 2v sitten, unelmani oli löytää unelmien mies ja se on onnistunut (olin pitkään yh)

Lapsia en enempää halua, oman talon haluan minäkin, mutta ehkä sen aika on vasta sitten kun lapset muuttavat pois kotoa.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen nuori äiti;28252545:
Koulutuksen sain 2v sitten, unelmani oli löytää unelmien mies ja se on onnistunut (olin pitkään yh)

Lapsia en enempää halua, oman talon haluan minäkin, mutta ehkä sen aika on vasta sitten kun lapset muuttavat pois kotoa.
Ihanaa, että olet löytänyt miehen. Onnea teille! :)

[QUOTE="vieras";28295597]Mitä "repäisevää" olet tehnyt viimeksi?[/QUOTE]

Avannut oluen tänään? :confused::LOL: Ei vaan, ehkä se kuitenkin oli viimein se akvaarion hankkiminen! Pitkän pähkäilyn jälkeen mietittiin miehen kanssa, että hankitaan koko perheelle kiva harrastus :)

Jos te nuoret äidit haluatte kysyä jotain entiseltä nuorelta äidiltä, nykyiseltä nuorelta keski-ikäiseltä niin täällä ollaan! Ihan noin nuori äiti en ollut, mutta olen nyt 42 ja lapset on 22, 20 ja 17 eli "voiton puolella" ollaan :)

Olen seurustellut nykyisen mieheni kanssa siitä asti kun olin 14, yhteen muutettiin kun olin 17 joten kai ne tulevat mummot ja papat osasivat sitä jo odottaa. Olivat onnellisia siitä, että olivat itsekin vielä niin nuoria että jaksoivat touhuta lasten kanssa.

Yhteistyössä