40+ so what wol.13

Voi oliivitar toivottavasti se viivanpaikka muuttuu vielä punaviivaksi :heart:

Marza1970 suuren suuri :hug: sinulle ja kovasti tsemppiä sekä tärppää tähän kiertoosi :heart:

Täällä ruvetaan pikkuhiljaa metsästää sitä ovista että pääsee kanssa piinailemaan :D

Mukavaa päivää ihunaiset :wave:

Oliivitar - kiitos piristävästä linkistä, täällä sitä kuuntelen!:D

Punaväriä puuhkun huomiseen dippaukseen:heart::heart::heart::whistle:(ellet sitten illemmalla..dippaa daa:rolleyes:)

Täällä niiiin ihunan kirkas aurinkoinen keli, teille sinne kaikille ihunaisille laitan osan siitä..MUISKU!!!

Marza..ja muuthin ihunat..ei se määrä vaan AJOITUS..tarkoitan noita lemmiskelykertoja.:heart:

Itse olen to-dis-te-tus-ti 2x raskautunut 1x lemmiskelystä..ja jos tuo viime kierron oli "yritystä", niin 3x..

:attn:..juuri tämän takia puoltaisin itse noita O-testejä..jos siis on yh-tään epävarma omasta ovulaatiostaan.

Kyllähän monasti jo tällä ikää ne hurjat lemmenleikit on taaksejäänyttä aikaa(ei tietenkään kaikilla) ei vaan jaksa aina lempiä niin paljoa, ei vaan maistu..silloin juuri tuo ajoitus olisi tärkeä!

Itseltäni ainahin meni maku koko hommaan kun se oli joka kuukausittaista tal-let-te-lua vaan..sama toistui kuukaudesta toiseen:headwall:..ja itkut monet itkinhin kun mies ei ollutkaan halukas JUURI silloin kun ovista pukkasi..:'(
..mutta välillä on-nek-si nautinkin.

Miulla toimi tämä: ajoitin lemmiskelyt juuri siihen ovista edeltävään/ovis päivään..toki jos maistui, lemmittiin muulloinhin:heart:
..mutta huomasin että jos ennen ovista vaikka 2-3x lemmittiin, ei mies välttämättä ollutkaan niin halukas enää kun olisi ollut tarvis..ja se veti kyllä mielen silloin apeaksi:(..eli..
Hieman piti kyllä tässä asiassa itseni taktikoida ja ajoitella.=)

Monesti sitten luteaalivaiheessa(oviksen jälkeen)jossahin vaiheessa, maistui lempi hyvältä kun ei ollut paineita talletella.:)

Viimeksi muokattu:

Perjantai 22.3.2013

Nimi / ikä..................Kp......................yrityskerta

anuliini72 (41)...........kp2/27...............yk2
Oliivitar (42)..............kp1/26-34.......yk4
Sirppuliini (40)..........kp18/25-28..........yk2
Tepias (42)................kp18/26-29.........yk9
sarialeksandra (42)......kp16/30.............yk2v
sinivatukka (43)..........kp25/22-32.......yk4
äiskä-73 (40)..............kp9/30-33.........yk5
tattinen (42)...............kp16/28............yk29
PippuriPiia-70 (42).......kp17/26-28.......yk4
Marza (42)..................kp11/30..........yk2v
Fiialiia (40+)................kp24/27-30.....yk7
Talvi-74 (39)...............kp11/28..............yk1

Piinailupäivät:
Sirppuliini........dpo3

Taustailijat/kadonneet:
Tintti-Tiivari (42)..........kp?/25-27.......yk5
Rominas (42v)............kp?/26-27.........yk2
Morticia (44)..............kp?/29-35.........yk4
D-mamma (43)...........kp?/?................yk?
Minttu71 (41v)..........kp?/30............yk3

Viimeksi muokattu:
Ihan sellasta tässä jäin miettimään että kun oon lueskellu noita ovis juttuja niin voiko olla sillee että vaikka testeillä bongaa oviksen ja limoistakin päättelee sen niin sitten kuitenkaan ei ovuloisi????? Hä mitä??? Mä oon kyllä luullut että jos oviksen bongaa niin myös ovuloisi vai mitä? Ja sit jos sitä ei saa bongattua niin sit ei ovuloisi. Eli ei niinku voisikaan luottaa noihin testeihin vai miten on??? Tässä menee ihan pää sekaisin ku lueskelee kaikenlaista :headwall::mad:

äiskä - niin se valitettavasti menee..: /

Ovulaatiotesti vain bongaa sen LH-hormonin huipun.(tasavahvat viivat testissä)
..itse ovulaation tapahtumisen voi ultralla jälkeenpäin vain lääkäri todeta.

Itse opin tämän kuumeiluni aikan ihan toisella tavoin kroppaani kuulostelemaan/ tuntemaan - oviksen(munarakkulan puhkeamisen)tunnen hyvin.

Yksi mikä on myöskin hyvä mutta vaatii hetken paneutumista, on lämmöt.

Itselläni normi lämmöissä tapahtuu pieni lasku alas ennen ovista ja sitten n. 1-3vrk päästä nousevat n. 0.3C-0-6C verran JOS ovulaatio tapahtunut.
Mikäli ovulaatiota EI tapahdu, ei lämmötkään nouse - sahailevat vain.

Esim: Normi lämpöni n. 36.7C..pikku lasku ales ennen ovista 36.4C..sitten 1-3vrk päästä nousevat n. 37.2C..ja v i e l ä pikkanen dippi ales ja h e t i kohta nousu jos tärppi käynyt--> n. 37.4C

Vielä:attn:..naisella on ihan normaalistikin ovuloimattomia kiertoja n. 1-3x/vuosi.

Huom!..O-testi voi kumminhin antaa vihiä siitä LH-hormonin kohoamisesta ja näin ollen mahdollisesta ovulaatiosta.
..aina ei kuitenkaan O-testeilläkään dippailessa se viiva vahvene ja SILTIKIN voi ovulaatio tapahtua....on tämä tämmöistä..:|

http://www.oireet.fi/ovulaatio.html

..ja sieltä bongattua:

Joskus ovulaatiota ei tule tai sen tulo pitkittyy useilla viikoilla, jolloin syynä voi olla kehon epänormaali tila johtuen esimerkiksi sairaudesta tai stressistä.

Tuon linkin takana hyvää tietoa..m u t t a ..munasolun elinikä on ennemminhin se 12-24h kuin n. 2vrk

Viimeksi muokattu:
äiskä - niin se valitettavasti menee..: /

Ovulaatiotesti vain bongaa sen LH-hormonin huipun.(tasavahvat viivat testissä)
..itse ovulaation tapahtumisen voi ultralla jälkeenpäin vain lääkäri todeta.

Itse opin tämän kuumeiluni aikan ihan toisella tavoin kroppaani kuulostelemaan/ tuntemaan - oviksen(munarakkulan puhkeamisen)tunnen hyvin.

Yksi mikä on myöskin hyvä mutta vaatii hetken paneutumista, on lämmöt.

Itselläni normi lämmöissä tapahtuu pieni lasku alas ennen ovista ja sitten n. 1-3vrk päästä nousevat n. 0.3C-0-6C verran JOS ovulaatio tapahtunut.
Mikäli ovulaatiota EI tapahdu, ei lämmötkään nouse - sahailevat vain.

Esim: Normi lämpöni n. 36.7C..pikku lasku ales ennen ovista 36.4C..sitten 1-3vrk päästä nousevat n. 37.2C..ja v i e l ä pikkanen dippi ales ja h e t i kohta nousu jos tärppi käynyt--> n. 37.4C

Vielä:attn:..naisella on ihan normaalistikin ovuloimattomia kiertoja n. 1-3x/vuosi.

Huom!..O-testi voi kumminhin antaa vihiä siitä LH-hormonin kohoamisesta ja näin ollen mahdollisesta ovulaatiosta.
..aina ei kuitenkaan O-testeilläkään dippailessa se viiva vahvene ja SILTIKIN voi ovulaatio tapahtua....on tämä tämmöistä..:|
No oppihan nyt taas uutta näistä naisten kierrosta, juu sen tiesinkin ettei kuitenkaan joka kierrossa ovuloisi mutta luulin ettei LH-hormoonikaan silloin nousisi... Kiitos kovasti taas ihanasta tietopaketista mur-mur :heart:
Täytys varmaa sit ruveta nuita lämpöjä seurailee,,, paitsi täällä taitaa muutenkin olla touhuu ja tekemistä näitten lapsukaistenkaa ja vielä ovistikutukset sitkun jossain välissä kerkesi lämpöjä mittailee, voipi olla että täällä se jää.
Ootko mur-mur aamuisin mittailu lämmön vai miten?

Viimeksi muokattu:
Nuo O-testit ovat oiva apu=)..mutta voivat aiheuttaa myöskin stressiä..

Myös naisilla, jotka kärsivät monirakkulaisista munasarjoista(PCOS)voi O-testi näyttää läpi kierron aika vahvaa viivaa ja silloin on tulkinta vaikiaa, enempi kroppaa täytyisi tässä tapauksessa kuullostella.(tuntemukset, limat, lämmöt..)

Itse olen O-testejä dippailessa huomannut, että jos viiva ei meinaa vahvistua, on kierto ovuloimaton..TAI..ovis viivästyy muutamalla päivää(1-3)

äiskä - tuo lämpöjen mittailu on aika puuhaa - jos oikialla tapaa sen haluaa tehdä..

Itse olen vain heti heräiltyä mittaillut aamusta(jos muistanut:whistle:)
..ja yleensä pitkin päivää ja aina oikeasta kainalosta..virallisesti mitataan kyllä suusta tai vaginasta.

Noihin lämpöjen seurailuihin löytyy kyllä ihan taulukoitahin..ootappas..

Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting

Itse en ole käyttänyt mutta jos taitaa lontoota;)hieman, on tuolla hyvät taulukot lämpöjen seurantaan.

Tuolla myöskin joku excel-versio mahdollisista tulostella..
Perhesuunnittelun kotisivut
Tuolla muutenhin neuvottu tuon Fertility:n käyttö

Viimeksi muokattu:
Nuo O-testit ovat oiva apu=)..mutta voivat aiheuttaa myöskin stressiä..

Myös naisilla, jotka kärsivät monirakkulaisista munasarjoista(PCOS)voi O-testi näyttää läpi kierron aika vahvaa viivaa ja silloin on tulkinta vaikiaa, enempi kroppaa täytyisi tässä tapauksessa kuullostella.(tuntemukset, limat, lämmöt..)

Itse olen O-testejä dippailessa huomannut, että jos viiva ei meinaa vahvistua, on kierto ovuloimaton..TAI..ovis viivästyy muutamalla päivää(1-3)
Onko mur-mur limojen havaitseminen sitten merkki tulevasta oviksesta? Ne ainakin havaitsen hyvin itselläni ja sit oon huomannut että muutama päivä ennen luultavaa ovista poskiani kuumottaa ja punoittaa niin että joskus ihan hävettää ku naamaa kuumottaa ihan kauheasti. Muutamia vuosia sitten en osannut yhdistää sitä ovulointiin, ihmettelin vaan mikä minulla on kun posket punoittaa niin hirmuisesti :D

Kiva kun joku muisti minut :)
Tässä oon seuraillut teidän "tikkuun pissimis" harrastustanne, tähän itsekin viime kierrolla sorruin, tosin vain yhteen tikkuun pissimällä :D Mutta minulla on sellainen vinksahtanut "harrastus" että karkaan aina tuonne raskauslaskuriin. Katsoin, milloin ois laskettupäivä JOS tästä kierrosta tulisin raskaaksi. "Harrastaako" teistä kukaan muu tämmöistä? Meillähän ois laskettuaika ollut siitä ed. raskaudesta mun edesmenneen serkun syntymäpäivä. :/ Nyt ed. kierrosta olisi laskettupäivä osunut nuorimmaisen lapseni syntymäpäivälle. Mun vanhin lapsista on sattunut syntymään samana päivänä mitä minun äidinäitini ensimmäinen lapsi,tämä lapsi tosin kuoli jo 3kk:n ikäisenä ripuliin :( Eli muutaman kerran päivämäärät ovat maagisiakin olleet. Nyt jos onnistuis, ois L.A. 20.12. ja tietäis minun kohdallani sitä,että jouluvauva tulis, kukaan lapsistani ku ei oo "eräpäivään" menessä syntyneet, kaikki kun on menneet yli.

Mutta joo, nyt menen kullan herättämään, lähdemme liikkumaan yhdessä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiskä-73;28234152:
Onko mur-mur limojen havaitseminen sitten merkki tulevasta oviksesta? Ne ainakin havaitsen hyvin itselläni ja sit oon huomannut että muutama päivä ennen luultavaa ovista poskiani kuumottaa ja punoittaa niin että joskus ihan hävettää ku naamaa kuumottaa ihan kauheasti. Muutamia vuosia sitten en osannut yhdistää sitä ovulointiin, ihmettelin vaan mikä minulla on kun posket punoittaa niin hirmuisesti :D
Juu ja limoja voi tosiaan tulla, vaikka ei ovista tapahtuisikaan.
..itselläni kolmas limottelupäivä, on yleensä se ovis.=)

Kiva kun joku muisti minut :)
Tässä oon seuraillut teidän "tikkuun pissimis" harrastustanne, tähän itsekin viime kierrolla sorruin, tosin vain yhteen tikkuun pissimällä :D Mutta minulla on sellainen vinksahtanut "harrastus" että karkaan aina tuonne raskauslaskuriin. Katsoin, milloin ois laskettupäivä JOS tästä kierrosta tulisin raskaaksi. "Harrastaako" teistä kukaan muu tämmöistä? Meillähän ois laskettuaika ollut siitä ed. raskaudesta mun edesmenneen serkun syntymäpäivä. :/ Nyt ed. kierrosta olisi laskettupäivä osunut nuorimmaisen lapseni syntymäpäivälle. Mun vanhin lapsista on sattunut syntymään samana päivänä mitä minun äidinäitini ensimmäinen lapsi,tämä lapsi tosin kuoli jo 3kk:n ikäisenä ripuliin :( Eli muutaman kerran päivämäärät ovat maagisiakin olleet. Nyt jos onnistuis, ois L.A. 20.12. ja tietäis minun kohdallani sitä,että jouluvauva tulis, kukaan lapsistani ku ei oo "eräpäivään" menessä syntyneet, kaikki kun on menneet yli.

Mutta joo, nyt menen kullan herättämään, lähdemme liikkumaan yhdessä. :)

GB - kylläpä tulee tuotahin harrasteltua..:D

äiskä - tuolla oli hyvin kuvailtu ovis tuntemuksia.
Ovulaatio - Oireet

Ovulaation Oireet

Ovulaatio tarkoittaa munasolun irtoamista munasarjasta. Ovulaatio on osa naisen kuukautiskiertoa ja se tapahtuu keskimäärin 14 päivää ennen kuukautisvuodon alkua. Ovulaation mahdollisia oireita ovat:

*alavatsakipu (polttelu, jomotus, vihlonta tai nipistävä kipu joko vasemmalla tai oikealla puolella alavatsaa; noin 20 % naisista tuntee nipistelyä munasolun irrotessa; kipu voi kestää muutamasta minuutista useisiin tunteihin; kipu voi tuntua myös ennen ovulaatiota - munasolun kasvukivut)
*kiihottunut olo
*runsas limaneritys (ovulaatiolima voi muistuttaa kiihottumislimaa tai munanvalkuaista; se on hajutonta, läpinäkyvää, sitkeää, venyvää, limaista vuotoa emättimestä; joillakin naisilla limaneritys on vähäistä tai olematonta tai limaa erittyy vain lyhyen aikaa; jos kirkkaan liman päiviä on useita, ovulaatio tapahtuu yleensä viimeisenä päivänä; kehon lämpötila ensin laskee ja sitten nousee muutamalla asteen kymmenyksellä, jolloin limaneritys vähenee)
*vatsan turvotus
*veren tai nesteen vuotaminen vatsaonteloon, joka voi aiheuttaa kipua parina päivänä ovulaation aikoihin
*voi olla myös täysin oireeton.(osalla naisista juuri näin tai oireet hyvin lievät)

Muutama päivä ennen ovulaatiota estrogeenin määrä ja limaneritys alkavat lisääntyä. Ensin tulee paksuhkoa, tahmaista valkovuotoa. Sitä seuraa parin päivän ajan runsaampi, juokseva valkovuoto, jota seuraa runsas ja kosteusvoidemainen valkovuoto. Tässä vaiheessa kohdun limakalvo alkaa paksuuntua.

Lisäilen vielä tuosta oviksesta..

:attn:Mikäli lääkäri on munasarjasi ultranut ja ei ole todennut niissä häikkää, on ovuloiminen hyvin mahdollista melkein joka kierrollansa.=)
..m u t t a..ikä voi jo tehdä tepposiaan meillä 40+ naisilla, sen kun muistaa..

Viimeksi muokattu:
Hei vaan Glearblue täällä kanssa yks joka käy aina kattelee noita laskettuja aikoja, täällä jos tässä kierrossa tärppäis ni osuis tonne joulukuun loppuun ja jos menee vanhanakaan mukaa eli parisenviikkoo laskettunahan jälkeen niin ois tammikuun alkuu 2014. Käyn tuolla vau.fi sivuilla aina tsekkailee kiertooni.
Juu Glearblue aika maagisesti osunu nuo siun ajat :rolleyes:

äiskä - tuolla oli hyvin kuvailtu ovis tuntemuksia.
Ovulaatio - Oireet

Ovulaation Oireet

Ovulaatio tarkoittaa munasolun irtoamista munasarjasta. Ovulaatio on osa naisen kuukautiskiertoa ja se tapahtuu keskimäärin 14 päivää ennen kuukautisvuodon alkua. Ovulaation mahdollisia oireita ovat:

*alavatsakipu (polttelu, jomotus, vihlonta tai nipistävä kipu joko vasemmalla tai oikealla puolella alavatsaa; noin 20 % naisista tuntee nipistelyä munasolun irrotessa; kipu voi kestää muutamasta minuutista useisiin tunteihin; kipu voi tuntua myös ennen ovulaatiota - munasolun kasvukivut)
*kiihottunut olo
*runsas limaneritys (ovulaatiolima voi muistuttaa kiihottumislimaa tai munanvalkuaista; se on hajutonta, läpinäkyvää, sitkeää, venyvää, limaista vuotoa emättimestä; joillakin naisilla limaneritys on vähäistä tai olematonta tai limaa erittyy vain lyhyen aikaa; jos kirkkaan liman päiviä on useita, ovulaatio tapahtuu yleensä viimeisenä päivänä; kehon lämpötila ensin laskee ja sitten nousee muutamalla asteen kymmenyksellä, jolloin limaneritys vähenee)
*vatsan turvotus
*veren tai nesteen vuotaminen vatsaonteloon, joka voi aiheuttaa kipua parina päivänä ovulaation aikoihin
*voi olla myös täysin oireeton.

Muutama päivä ennen ovulaatiota estrogeenin määrä ja limaneritys alkavat lisääntyä. Ensin tulee paksuhkoa, tahmaista valkovuotoa. Sitä seuraa parin päivän ajan runsaampi, juokseva valkovuoto, jota seuraa runsas ja kosteusvoidemainen valkovuoto. Tässä vaiheessa kohdun limakalvo alkaa paksuuntua.

Lisäilen vielä tuosta oviksesta..

:attn:Mikäli lääkäri on munasarjasi ultranut ja ei ole todennut niissä häikkää, on ovuloiminen hyvin mahdollista melkein joka kierrollansa.=)
..m u t t a..ikä voi jo tehdä tepposiaan meillä 40+ naisilla, sen kun muistaa..
mur-mur kun muistelen noita aiempia raskauksia niin ekassa en huomannut oireita, kahdessa seuraavassa aavistin tärpänneen kun oli juuri noita toispuolisia alavatsa vihlaisuja ja viimeinen olikin ylläri pylläri vaikka sitäkin kuumeilin, joten eri tuntemuksin on nämä minun raskaudet alkaneet, eli nyt vaan toivon ovuloivani taasen tässä kierrossa ja tietenkin että vielä se tärppäis myös :D

Viimeksi muokattu:
mur-mur Kiitos taas kattavasta tietopläjäyksestä. Mä oon tällä hetkellä myös kiinnostunut kauan hedelmöittyneellä munasolulla kestää kiinnittyä. Googlailin asiaa tänään ja ilmeisesti solu matkaa kohtuun 3 päivää ja sit sillä kestää kiinnittyä toiset kolme. Normaalisti siis. Mulla siis munis olis saattanut tänään päästä kohtuun. Voi kun se siellä jakautuis kovaa kyytiä ja yrittäis alkaa pesänrakennusta. :heart:

Glearblue todellakin käyn vilkuilemassa LA:ja. Mies oikeesti pitäis mua aivan sekopäänä jos mä kertoisin sille kaiken mitä mä touhuan... ;)

ON: Ovisoireita pukkaa edelleen - väsyttää iltapäivisin, alaselkää särjeskelee, nännit vähän arat/samoin rinnat, pientä tärinäkipua, muunkinlaista kipuilua/tuntemuksia kohdun/vatsan seutuvilla, ilmaa masussa. Mitä tästä nyt sit näkee? Ovisoireet ovat tismalleen samat kuin r-oireet ja moni ne varmasti sotkeekin toisiinsa.

Sirppuliini - tuosta kiinnittymisestä löytää kookkelilla paaaaljooon tietoa..

Ulkolaisilta sivustoilta löytyy parhaat.
..hedelmöittyneen munasolun matka kiinnittymisineen kestää max. 12vrk(yleensä oviksesta 9vrk/välillä: 6-12vrk)..jos menee pidempään, ei tahdo enää onnistua.

Viimeksi muokattu:

Lauantai 23.3.2013

Nimi / ikä..................Kp......................yrityskerta

anuliini72 (41)...........kp3/27...............yk2
Oliivitar (42)..............kp2/26-34.......yk4
Sirppuliini (40)..........kp19/25-28..........yk2
Tepias (42)................kp19/26-29.........yk9
sarialeksandra (42)......kp17/30.............yk2v
sinivatukka (43)..........kp26/22-32.......yk4
äiskä-73 (40)..............kp10/30-33.........yk5
tattinen (42)...............kp17/28............yk29
PippuriPiia-70 (42).......kp18/26-28.......yk4
Marza (42)..................kp12/30..........yk2v
Fiialiia (40+)................kp25/27-30.....yk7
Talvi-74 (39)...............kp12/28..............yk1
Minttu71 (41v)..........kp3/30............yk4

Piinailupäivät:
Sirppuliini........dpo4

Taustailijat/kadonneet:
Tintti-Tiivari (42)..........kp?/25-27.......yk5
Rominas (42v)............kp?/26-27.........yk2
Morticia (44)..............kp?/29-35.........yk4
D-mamma (43)...........kp?/?................yk?

Täältä myös aurinkoista kevätpäivää koko poppoolle!

Jotenkin ihan kaaosaamu. Poika vääntelee hellan nappuloita, mutta ei olla ostettu siihen suojusta kun kuitenkin väliaikainen kämppä. No olis vissiin kandennut, nyt oli pojan arskakotelo unohtunut siihen ja havahduin huomaamaan sen kun alkoi tulemaan järkyttävä käry nenään. Kaks levyä täysillä... Huh. Sit olin laittamassa poikaa päikkäreille, ni kuulin kissan oksentavan. Tulin katsomaan niin mies korjaa yrjöjä, jotka kissa oli päättänyt heittää kattoon asti olevan kiipeilypuun ylimmältä tasolta... Justiinsa. Oksua ikkunassa, lattialla, seinässä, patterin päällä/välissä/takana. Tuossa se siivoo niitä edelleen. :( Että tällanen aamu tässä huushollissa. Mitähän tässä ehtii vielä tapahtuakaan.

Mä menen nyt kuitenkin päiväsaunaan rentoutumaan. Alaselkää särkee sen verran reippaasti, että jos se siellä tokenis.

+2 Celsiusta Kevät, kevät, kevät

Mur-mur:
Onko ihan kunnon vuotoa?..seuraileppa, kestääkö miten pitkään?
..alkaako siulla vuoto aina heti..vai onko ensin vähäisempää tuhruilua?
Täti kyllä yllätti täysin. Olin vessassa ottamassa testiastiaan näytettä (siellähän mie :saint: ) ja sen sainkin otettua, pinnistelin loppuun sen minkä aloitin ja jestas mikä sotku! Oisin pudonnut pönttöön jollei peppuni olisi ollut tiellä!!!! Tuosta nuin vain alkoi :( ( Nyt muutama kierto on alkanut tuhruilemalla) Ei kipusia kuitenkaan. Yöllä alkoi selkäkivut ja tänään sitten on juilinut masua. Olettaisin, että jotain pientä yritystä kenties ollut, tänään masukipujen alettua vuodossa ylimääräistä. Oileilen näemmä ( jos jotain positiivista ) ja Marketissa tänään tarttui käteen ovulaatiopaketti, raskaustestejä ja punaviiniä
Kyll mie tästä, kiitos ihanaiset tuesta

Sirppuliini... jospa nuo siun selkäkivut olisivat sitä itseään... Pieni siellä kaivaa pesäpaikkaa :heart: Ja mikä aamu!!!! Olisinpa ollut kärpäsenä katossa! Vasta viime yönä nakkelin keväästä villiintyneet kollikissani ulos ja jokainen tahtoi tietenkin eri aikaan yön tunteina...

Minttu:
Täällä kp3/30. Mielenkiinnolla luen ovulaatiokeskusteluanne.Vielä luomuna täällä yritetään.Täti vierailee kuitenkin kutsumatta!
Ei, ei!!!! Hus hus punanuttu, olkoon täällä nyt ja muualle ei ehdi!!! Tärpikästä kiertoa sinulle :heart:

• Tykkää
Reactions: äiskä-73

Yhteistyössä